Vezi: - Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 >>>> AICI <<<<<
- Codul de Procedura Fiscala, actualizata 2024 - Legea nr. 207/2015 >>>> AICI <<<<<
Intrucat nivelurile veniturilor bugetare a fost profund afectat de criza economica si financiara, pentru realizarea unui echilibru intre niveluri venituri si al cheltuielilor, corelat cu obiectivele macroeconomice, datorita necesitatii implementarii unor masuri de largire a bazei de impozitare, precum si de majorare a unor impozite in domeniul impozitelor si taxelor locale, tinand seama de fapt ca nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecinta negativa imposibilitatea mentinerii deficitului bugetar in limitele stabilitate, in vederea indeplinirii obligatiilor asumate de Romania prin semnarea acordurilor de imprumut cu organismele internationale, absolut necesare pentru asigurarea financiara a cheltuielilor. publice si a mentinerii increderii investitorilor in climatul socio-economic romanesc, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta. Arta. I Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza: 1. Articolul 252 va avea cuprins: "Majorarea impozitului datorat persoanelor fizice ce detin mai multe cladiri Art. 252 (1) Pers fizice care au in proprietatea doua sau mai multe cladiri datoreaza un impozit pe cladiri, majorat dupa cum urmeaza: a) cu 65% pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu; b) cu 150% pentru a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu; c) cu 300% pentru a treia cladire si urmatoarele in afara celei de la adresa de domiciliu. (2) Nu intra sub incidenta alin. (1) persoane fizice care detin in proprietatea cladiri dobandite prin succesiune legala. (3) In cazul detinerii a doua sau mai multe cladiri in afara celei de la adresa de domiciliu, impozitul majorat se determina in functie de ordinea in care proprietatile au fost dobandite, asa cum rezulta din documentele ce atesta calitatea de proprietar.(4) Persoanele fizice prevazute la alin. (1) au obligatia sa depuna o declaratie speciala la compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale in raza carora isi au domiciliul, precum si la cele in rasa carora sunt situate celelalte cladiri ale acestora. Modelul declaratiei speciale va fi cel prevazut prin norme metodologice aprobate prin hotare a Guvernului." 2. La articolul 263, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins: "(2) In cazul oricaruia dintre urmatoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza. in functie de capacitate cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cm^3 sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator:Nr. Mijloace de transport cu tractiune mecanica lei/200 cm^3 crt. sau fractiune din aceasta 1. Motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitate cilindrica de pana la 1.600 cm^3 inclusiv 8 2. Autoturisme cu capacitate cilindrica intre 1.601 cm^3 si 2.000 cm^3 inclusiv 18 3. Autoturisme cu capacitate cilindrica intre 1.601 cm^3 si 2.000 cm^3 inclusiv 18 3. 2.001 cm^3 si 2.600 cm^3 inclusiv 72 4. Autoturisme cu capacitate cilindrica intre 2.601 cm^3 si 3.000 cm^3 inclusiv 144 5. Autoturisme cu capacitate cilindrica de peste 3.001 cm^3 290 6. Autobuze, autocare, microbuze 7. Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone inclusiv 30 8. Tractoare inmatriculate 18 " Art. II (1) Pentru anul fiscal 2010, termenul de plata a diferitor de impozit rezultate in urma aplicarii prevederilor prezentei ordonante. de urgenta este 31 decembrie 2010. (2) Persoanele fizice care achita integral pana la data de 30 septembrie 2010 impozitele recalculate in urma aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta, pentru diferite rezultate, beneficiaza de bonificatia stabilitatii prin hotararile consiliilor locale adoptate pentru anul 2010. Arta. III Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica incepand cu 1 iulie 2010. Art. IV In termen de 15 zile de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor elaboreaza norme metodologice de aplicare, aprobate prin hotare a Guvernului.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti