din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2812 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 142/2010 privind aprobarea OUG nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv

INTEGRAL: Legea nr. 142/2010 privind aprobarea OUG nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv


Legea 142/2010 privind aprobarea OUG nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv


Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 483 din 14 iulie 2010


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81 din 28 iunie 2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2007, cu urmatoarele modificari si completari:

1. La titlul I articolul unic, dupa punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 7^1, cu urmatorul cuprins:
"7^1. Alineatul (2) al articolului 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Hotararea Guvernului privind infiintarea Fondului "Proprietatea" va contine in mod explicit cadrul juridic aplicabil functionarii respectivei societati comerciale, precum si actul constitutiv al acesteia. Actul constitutiv va putea fi modificat prin hotararea adunarii generale a Actionarilor Societatii Comerciale "Fondul Proprietatea" " S.A., cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, si numai cu avizul prealabil al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.""

2. La titlul I articolul unic punctul 8, alineatul (1) al articolului 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Fondul "Proprietatea" functioneaza sub forma unei societati de investitii de tip inchis, detinuta initial in intregime de statul roman, in calitate de actionar unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre persoane fizice sau juridice, potrivit prezentei Legi. Transmiterea actiunilor din proprietatea statului se realizeaza fie prin transfer direct catre persoanele despagubite, respectiv detinatorii de titluri de despagubire si/sau de conversie, fie catre persoanele care subscriu in cadrul ofertei/ofertelor publice de vanzare lansate de Ministerul Finantelor Publice. Ministerul Finantelor Publice va putea derula oferta publica de vanzare conform prevederilor Legii nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si reglementarilor Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare."

3. La titlul I articolul unic punctul 8, alineatul (3) al articolului 7 se abroga.

4. La titlul I articolul unic punctul 9, alineatul (5) al articolului 7^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Limitele Investitionale mentionate la alin. (3) si (4) pot fi modificate prin lege, cu avizul prealabil al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare."

5. La titlul I articolul unic punctul 13, litera b) a alineatului (7) al articolului 9^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor alin. (6) in privinta Fondului "Proprietatea", daca nu exista cumparator sau succesor in drepturi al acestuia, in sensul Legii nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."

6. La titlul I articolul unic punctul 13, dupa alineatul (7) al articolului 9^2 se introduc trei noi alineate, alineatele (8)"(10), cu urmatorul cuprins:
"(8) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se reduce capitalul social al Fondului "Proprietatea" de la 14.240.540.675 lei la 13.757.592.587 lei, prin anularea unui numar de 482.948.088 actiuni neplatite apartinand statului roman, reprezentat prin Ministerul Finantelor Publice.
(9) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reducerea de capital social mentionata la alin. (8) va fi inregistrata la Oficiul registrului comertului in baza hotararii Consiliului de supraveghere al Fondului "Proprietatea". Hotararea Consiliului de supraveghere al Fondului "Proprietatea" privitoare la reducerea de capital social va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si va avea acelasi regim ca si hotararile adunarii generale a actionarilor, in ceea ce priveste publicitatea acestora si posibilitatea de contestare in instanta.
(10) Prin derogare de la prevederile art. 208 alin. (1) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reducerea capitalului social va putea fi facuta imediat dupa publicarea hotararii de reducere in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a."

7. La titlul I articolul unic punctul 17, alineatul (1) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) Fondul "Proprietatea" va fi administrat de organele de conducere, astfel cum sunt acestea reglementate de actul constitutiv al Fondului "Proprietatea", aprobat prin hotararea adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

8. La titlul I articolul unic punctul 17, alineatele (3) si (4) ale articolului 12 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Capitalul social initial al Fondului "Proprietatea" este impartit in actiuni detinute de Ministerul Finantelor Publice. O parte dintre acestea pot fi vandute de catre Ministerul Finantelor Publice prin operatiuni bursiere autorizate de reglementarile operatorului de piata sau legislatia aplicabila, iar cealalta parte va fi distribuita titularilor titlurilor de despagubire sau ai titlurilor de conversie, dupa caz, in conditiile legii. Actiunile vor fi distribuite persoanelor mentionate in acest articol prin transformarea titlurilor de despagubire sau a titlurilor de conversie, dupa caz, in actiuni emise de Fondul "Proprietatea", conform mecanismului prevazut la cap. V^1. Realizarea conversiei acestor Titluri in actiuni emise de Fondul "Proprietatea" determina stingerea creantelor constatate prin aceste titluri.
(4) Fondul "Proprietatea" va fi admis la tranzactionare pe piata reglementata la vedere administrata de S.C. Bursa de Valori Bucuresti " S.A. si fara promovarea unei oferte publice. Admiterea la tranzactionare pe piata reglementata la vedere administrata de S.C. Bursa de Valori Bucuresti " S.A. se realizeaza in baza prospectului mentionat la art. 7 alin. (2) lit. j), actualizat, dupa caz, in conformitate cu prevederile alin. (4^1)."

9. La titlul I articolul unic punctul 17, dupa alineatul (4) al articolului 12 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) In perioada cuprinsa intre data intocmirii prospectului mentionat la art. 7 alin. (2) lit. j) si data admiterii la tranzactionare, aparitia oricarui nou eveniment sau modificarea informatiilor initiale prezentate in cadrul prospectului trebuie sa faca obiectul unui amendament aprobat de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare. Solicitarea de admitere la tranzactionare pe piata reglementata administrata de S.C. Bursa de Valori Bucuresti " S.A. se va face in termen de cel mult 90 de zile lucratoare de la data inregistrarii la Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare."

10. La titlul I articolul unic punctul 17, alineatul (5) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) "n situatia lansarii de catre Ministerul Finantelor Publice a unei oferte publice secundare de vanzare, prospectul pentru derularea ofertei publice secundare va fi acelasi cu prospectul mentionat la art. 7 alin. (2) lit. j), actualizat cu informatii suficiente despre termenii ofertei si valorile mobiliare oferite, daca este cazul, astfel incat sa permita investitorilor sa adopte o decizie cu privire la cumpararea respectivelor valori mobiliare. Oferta publica secundara de vanzare lansata de Ministerul Finantelor Publice se va derula cu respectarea prevederilor Legii nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin hotarare a Guvernului se stabilesc numarul actiunilor ce urmeaza a fi oferite in cadrul vanzarii si conditiile in care are loc lansarea si derularea ofertei publice secundare de vanzare."

11. La titlul I articolul unic punctul 18, alineatul (4) al articolului 12^1 se abroga.

12. La titlul I articolul unic punctul 22, alineatul (4) al articolului 14^1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Sursele de finantare a acordarii despagubirilor in numerar de catre Directie se asigura din dividendele aferente actiunilor detinute de stat la Fondul "Proprietatea", din sumele obtinute ca urmare a vanzarilor de actiuni emise de Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" " S.A., efectuate de catre Ministerul Finantelor Publice, dupa deducerea cheltuielilor efectuate de Societatea Comerciala "Fondul Proprietatea" " S.A., si in completare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice."

13. La titlul I articolul unic punctul 26, alineatul (1) al articolului 18^7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18^7
(1) Procedura de conversie a titlurilor de despagubire, respectiv a titlurilor de conversie in actiuni emise de Fondul "Proprietatea" se suspenda cu 10 zile lucratoare inainte de prima sedinta de tranzactionare si pana la data stabilita conform prevederilor alin. (2). Pana la data suspendarii, conversia titlurilor de despagubire, respectiv a titlurilor de conversie in actiuni emise de Fondul "Proprietatea" se va realiza la valoarea nominala."

14. La titlul II, alineatul (4) al articolului 7 se abroga.


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice