din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2854 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 737/2010, privind Metodologia de recalculare a pensiilor speciale

INTEGRAL: Hotararea nr. 737/2010, privind Metodologia de recalculare a pensiilor speciale


Hotararea nr. 737/2010, privind metodologia de recalculare a categoriilor de pensii de serviciu prevazute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 29/07/2010



In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3 alin. (3) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor,






Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.






Art. 1. - Prezenta hotarare a Guvernului are ca obiect de reglementare stabilirea metodologiei de recalculare a categoriilor de pensii de serviciu prevazute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.



Art. 2. - In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pensiile de serviciu, stabilite in baza legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate in plata, se recalculeaza prin determinarea punctajului mediu anual si a cuantumului fiecarei pensii, utilizand-se algoritmul de calcul prevazut de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si respectand metodologia din prezenta hotarare.



Art. 3. - (1) In cazul persoanelor carora la data stabilirii pensiei de serviciu li s-a determinat si punctajul mediu anual in sistemul public, potrivit Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul procesului de recalculare li se atribuie acel punctaj mediu anual si cuantumul pensiei din sistemul public corespunzator acestuia.



(2) Pensiile de serviciu care, potrivit legii speciale in baza carora au fost stabilite, au regimul unei pensii anticipate sau anticipate partiale si pentru care, la data stabilirii acestora, li s-a calculat punctajul mediu anual in sistemul public, devin pensii pentru limita de varsta si se recalculeaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, prin eliminarea diminuarii, dupa caz, precum si prin adaugarea perioadelor asimilate si a eventualelor stagii de cotizare realizate in perioada de anticipare.



Art. 4. - (1) In situatia persoanelor carora, la data stabilirii pensiei de serviciu, nu li s-a calculat punctajul mediu anual in sistemul public intrucat nu erau indeplinite conditiile de varsta si/sau de stagiu de cotizare prevazute de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, recalcularea se efectueaza considerandu-se a fi indeplinite aceste conditii.



(2) In cazul pensiilor de serviciu prevazute la alin. (1) se determina punctajul mediu anual, in sistemul public, corespunzator categoriei de pensie stabilita in baza legii cu caracter special.



(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (2) pensiile de serviciu anticipate care devin pensii pentru limita de varsta, in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 119/2010, si pentru care se determina punctajul mediu anual corespunzator pensiei pentru limita de varsta.



Art. 5. - (1) Recalcularea pensiilor de serviciu, prin determinarea punctajului mediu anual in sistemul public, se face pe baza documentelor existente in dosarele de pensii.



(2) La determinarea punctajului mediu anual se utilizeaza:



a) stagiul complet de cotizare, in functie de data nasterii, prevazut in anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum este detaliata in anexa nr. 9 - Varstele standard de pensionare si stagiile minime si complete de cotizare in functie de data nasterii - la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;



b) stagiile de cotizare prevazute la art. 43 sau, dupa caz, la art. 47 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;



c) stagiile totale de cotizare necesare prevazute in anexele nr. 4 si 5 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatiile prevazute la art. 44 din aceasta lege.



(3) In cazul in care la stabilirea pensiei de serviciu s-au avut in vedere perioade realizate in alte sisteme de asigurari sociale, neintegrate in sistemul public, punctajul mediu anual se determina tinand cont de prevederile art. 194 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.



(4) La determinarea punctajului mediu anual se valorifica numai perioadele realizate pana la data stabilirii sau, dupa caz, a recalcularii pensiei de serviciu in baza legii speciale.



Art. 6. - (1) La recalcularea pensiilor de invaliditate, stabilite doar in baza unor legi speciale, si pentru care nu s-a determinat punctajul mediu anual in sistemul public, nefiind indeplinite conditiile prevazute de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, stagiul potential se determina cu respectarea prevederilor art. 59 sau art. 60 din aceeasi lege.



(2) In cazul persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare mai mic decat jumatate din stagiul de cotizare necesar in raport cu varsta, prevazut in tabelul nr. 3 din cuprinsul art. 57 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, stagiul potential se determina ca diferenta intre stagiul complet de cotizare si stagiul de cotizare necesar.



(3) Stagiul potential rezultat prin aplicarea prevederilor alin. (2) nu poate fi mai mare decat stagiul de cotizare pe care asiguratul l-ar fi putut realiza de la data ivirii invaliditatii pana la implinirea varstei standard de pensionare prevazute in anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum este detaliata in anexa nr. 9 la Normele aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.



(4) In cazul pensiilor prevazute la alin. (1), data ivirii invaliditatii este cea prevazuta in decizia medicala initiala de incadrare in grad de invaliditate.



(5) Perioada in care o persoana a beneficiat de pensie de invaliditate, numai in baza legii cu caracter special, si careia nu i s-a determinat punctajul mediu anual in sistemul public, nefiind indeplinite conditiile prevazute de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, nu constituie perioada asimilata stagiului de cotizare in intelesul prevederilor art. 38 alin. (1) lit. a) din aceeasi lege.



Art. 7. - Pensiile de urmas prevazute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 119/2010 se recalculeaza, dupa caz, din:



a) pensia pentru limita de varsta, recalculata in baza prevederilor prezentei hotarari;



b) pensia de invaliditate gradul I, recalculata in baza prevederilor prezentei hotarari, in cazul in care, la data decesului, sustinatorul era beneficiarul unei pensii de invaliditate de orice grad;



c) pensia de invaliditate gradul I, stabilita conform Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, considerandu-se indeplinite conditiile de acordare ale acestei categorii de pensie, in cazul pensiilor de urmas stabilite conform prevederilor art. 68 alin. (10) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, cu modificarile si completarile ulterioare.



Art. 8. - Drepturile de pensie de serviciu recalculate potrivit prevederilor Legii nr. 119/2010 si ale prezentei hotarari se acorda pe baza deciziei de recalculare emise de catre casele teritoriale de pensii in evidenta carora se afla beneficiarii pensiilor de serviciu.



Art. 9. - (1) Potrivit dispozitiilor art. 12 din Legea nr. 119/2010, prevederile prezentei hotarari se aplica si in cazul persoanelor ale caror drepturi de pensii de serviciu se stabilesc incepand cu data intrarii in vigoare a legii.



(2) In cazul persoanelor prevazute la alin. (1), casele teritoriale de pensii emit atat decizia de pensie de serviciu stabilita in baza legii speciale, cat si decizia de recalculare a acesteia.



(3) Decizia prin care se stabileste pensia de serviciu nu produce efecte sub aspectul acordarii cuantumului pensiei rezultat din aplicarea prevederilor legii speciale.



(4) Cuantumul pensiei rezultat in urma recalcularii este cel care se acorda si se plateste beneficiarului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.



Art. 10. - Modelul deciziei de recalculare se aproba prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.



Art. 11. - Pensiile de serviciu care au facut obiectul unor cauze solutionate prin hotarari definitive si irevocabile ale instantelor de judecata vor avea regimul juridic stabilit de Legea nr. 119/2010 si de prezenta hotarare.



Art. 12. - Pensiile recalculate conform prevederilor Legii nr. 119/2010, precum si in baza prezentei hotarari devin pensii in intelesul Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ale carei reglementari le sunt aplicabile.






PRIM-MINISTRU
EMIL BOC



Contrasemneaza:
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu


Bucuresti, 21 iulie 2010.



Nr. 737.









Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice