Avand in vedere faptul ca Romania, in calitate de stat membru, are obligatia de a transpune in legislatia nationala prevederile directivelor Uniunii Europene in domeniul protectiei mediului, tinand cont de faptul ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/2007 privind raspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului, aprobata prin Legea nr. 19/2008, transpune prevederile Directivei Parlamentului European si a Consiliului 2004/35/CE din 21 aprilie 2004 privind rA spunderea pentru mediul inconjurator in legatura cu prevenirea si repararea daunelor aduse mediului, intrucat Directiva 2004/35/CE a fost completata de art. 15 din Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2006/21/CE din 15 martie 2006 privind gestionarea deseurilor din industriile extractive si de modificare a Directivei 2004/35/CE, in scopul garantarii unei transpuneri Complete a Directivei 2006/21/CE si avand in vedere avizul motivat transmis autoritatilor romane de Comisia Europeana la data de 1 decembrie 2008 pentru neindeplinirea obligatiei de comunicare a tuturor masurilor de transpunere in dreptul intern a Directivei 2006/21/CE, pentru evitarea declansarii fazei contencioase prin sesizarea de catre Comisia Europeana a Curiii de Jusutie a Comunitatilor Europene cu o actiune in constatarea neindeplinirii de catre Romania a obligatiilor de stat membru, considerand faptul ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta. Articol unic Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/2007 privind raspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2007, aprobata prin Legea nr. 19/2008, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. La articolul 2, punctele 17, 19 si 21 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "17. specii si habitate naturale protejate: a) speciile incluse in anexele nr. 3, 4A si 4B la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare; b) habitatele de pasari migratoare sau ale speciilor incluse in anexa nr. 3, precum si habitatele naturale enumerate in anexa nr. 2 si locurile de reproducere sau de odihna ale speciilor prevazute in anexele nr. 4A si 4B la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007, cu modificarile si completarile ulterioare; 19. starea de conservare a unui habitat natural se considera favorabila in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: a) arealul sau natural si suprafetele pe care le acopera in interiorul acestui areal sunt stabile sau in crestere; b) structura si functiile specifice necesare mentinerii sale pe termen lung exista si este posibila existenta acestora in viitorul previzibil; c) speciile sale caracteristice se afla intr-o stare de conservare favorabila, in conformitate cu definitia de la pct. 21; 21. starea de conservare a unei specii se considera favorabila in cazul in care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii: a) datele privind dinamica populatiilor speciei respective indica faptul ca aceasta se mentine si are sanse sa se mentina pe termen lung ca o componenta viabila a habitatelor sale naturale; b) arealul natural al speciei nu se reduce si nu exista riscul sa se reduca in viitorul previzibil; c) exista si probabil va continua sa existe un habitat suficient de mare pentru ca populatiile speciei sa se mentina pe termen lung;". 2. La articolul 2, dupa punctul 21 se introduce un nou punct, punctul 22, cu urmatorul cuprins: 22. starea initiala a€” starea resurselor naturale si serviciilor in momentul producerii prejudiciului, care ar fi existat daca prejudiciul asupra mediului nu s-ar fi produs, estimata pe baza celor mai bune informatii disponibile.a€ť 3. Meniunea privind transpunerea normelor comunitare se modifica si va avea urmatorul cuprins: Prezenta ordonanta de urgenta transpune prevederile Directivei Parlamentului European si a Consiliului 2004/35/CE din 21 aprilie 2004 privind raspunderea pentru mediul inconjurAˇtor in legatura cu prevenirea si repararea daunelor aduse mediului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 143 din 30 aprilie 2004, astfel cum a fost completata de art. 15 al Directivei Parlamentului European si a Consiliului 2006/21/CE din 15 martie 2006 privind gestionarea deseurilor din Industriile extractive si de modificare a Directivei 2004/35/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 102 din 11 aprilie 2006." 4. La anexa nr. 3 "Activitatile pentru care raspunderea este obiectiva", la punctul 7, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "a) substantelor si preparatelor periculoase prevazute la art. 2 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1.408/2008 privind clasificarea, ambalarea si etichetarea substantelor periculoase;". 5. La anexa nr. 3, dupa punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 12, cu urmatorul cuprins: "12. Gestionarea deseurilor extractive, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 856/2008 privind gestionarea deseurilor din industriile extractive."
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti