In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 6 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.Art. 1(1) Prin prezenta hotarare se stabileste modul de functionare si organizare a Punctului de contact unic electronic, denumit in continuare PCU electronic, ca sistem informatic de utilitate publica, parte integranta a Sistemului e-guvernare din Sistemul Electronic National, in responsabilitatea Centrului National Romania Digitala, denumit in continuare CNRD, aflat in subordinea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, denumit in continuare MCSI.(2) PCU electronic este implementat prin proiectul "Platforma pentru integrarea serviciilor e-Guvernare in SEN-PISEG", care are urmatoarele componente: software, hardware si comunicatii.(3) PCU electronic pentru serviciile din sfera justitiei il reprezinta portalul e-justice, dezvoltat de Comisia Europeana in colaborare cu statele membre ale Uniunii Europene. PCU electronic va face trimitere printr-un link la portalul e-justice.(4) In aplicarea prevederilor prezentei hotarari, CNRD si autoritatile competente au obligatia de a respecta prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 2In intelesul prezentei hotarari, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:a) autentificare unica iæ½ procesul prin care o autoritate competenta, institutie publica sau prestator poate avea acces si poate fi identificat unic in sistemul PCU electronic;b) persistenta datelor de autentificare iæ½ reutilizarea datelor introduse in sistem de catre autoritatile competente si institutiile publice, persoane fizice si operatorii economici;c) asigurarea disponibilitatii datelor si documentelor iæ½ procesul prin care datele si documentele introduse in PCU electronic atat de prestator, cat si de beneficiar sunt arhivate in format electronic, in vederea accesarii ulterioare de catre autoritatile competente si institutiile publice competente sau de catre beneficiar;d) autoritate competenta iæ½ orice autoritate, astfel cum aceasta este definita la art. 2 lit. h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010.Art. 3(1) Continutul si structura PCU electronic se actualizeaza permanent si se extind pentru a permite indeplinirea tuturor procedurilor si formalitatilor necesare, inclusiv a unor noi proceduri introduse prin acte normative adoptate ulterior termenului de operationalizare a sistemului.(2) Procedurile agreate intre autoritatile competente implicate in rezolvarea unei solicitari vor fi comunicate catre MCSI in vederea implementarii de catre CNRD in cadrul PCU electronic, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010.Art. 4(1) CNRD intocmeste si transmite MCSI setul de informatii necesare pentru operationalizarea fiecarei proceduri sau formalitati ce urmeaza a fi implementata in PCU electronic, inclusiv actualizari ale celor deja implementate.(2) La solicitarea MCSI, autoritatile competente care detin si/sau administreaza informatiile necesare operationalizarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului prestatorilor la informatiile ce pot fi accesate in cadrul PCU electronic, in conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010, au obligatia de a le pune la dispozitia CNRD in termen de maximum 15 zile de la data solicitarii.(3) Autoritatile competente care detin si/sau administreaza informatiile necesare operarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate in PCU electronic vor defini proceduri interne in vederea asigurarii bunei functionari a serviciului public electronic din cadrul PCU electronic, in termen de maximum 60 de zile de la data la care acesta devine functional sau de la data la care devin functionale respectivele autoritati competente, potrivit prevederilor art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 68/2010.(4) Autoritatile competente care detin si/sau administreaza informatiile necesare operarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate in PCU electronic au obligatia de a publica in cadrul PCU electronic datele de contact si de a le actualiza ori de cate ori este cazul, in cel mult 10 zile de la modificarea acestora.Art. 5(1) Este obligatoriu ca intreaga comunicare cu autoritatile competente sa se desfasoare prin intermediul PCU electronic, daca este legata de un proces de autorizare initiat prin PCU electronic.(2) Institutiile publice care detin sau administreaza informatiile necesare operarii procedurilor ori formalitatilor necesare accesului la prestarea serviciilor implementate in PCU electronic au obligatia de a se autentifica unic in PCU electronic.(3) Pentru realizarea obiectivelor specifice organizarii si functionarii PCU electronic, CNRD, in calitate de institutie desemnata responsabila cu administrarea PCU electronic, are responsabilitati in:a) asigurarea autentificarii unice a fiecarui prestator in PCU electronic;b) asigurarea persistentei datelor de autentificare, pentru a permite accesul la activitatea deja desfasurata de catre beneficiar in PCU electronic;c) asigurarea mijloacelor de recuperare/modificare in conditii de securitate necesare a datelor de autentificare, atunci cand este necesar;d) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru transmiterea de catre prestator, prin intermediul PCU electronic, a formularelor completate, impreuna cu toate documentele si informatiile necesare, conform procedurilor si informatiilor publice ale autoritatii competente responsabile cu tratarea solicitarii;e) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru monitorizarea si raportarea automata a starii solicitarilor;f) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru notificarea automata prin e-mail a prestatorului, cu privire la modificari in comunicarea sa cu autoritatea competenta;g) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru trimiterea de catre autoritatile competente a raspunsului semnat electronic prin intermediul PCU electronic;h) asigurarea salvarii, arhivarii si disponibilitatii datelor, documentelor, comunicarilor efectuate prin intermediul PCU electronic, fara drept de modificare ulterioara, pentru toti utilizatorii PCU electronic;i) asigurarea mijloacelor tehnice necesare pentru implementarea procedurilor de lucru agreate intre autoritatile competente implicate in rezolvarea unei solicitari.Art. 6(1) Primirea solicitarii de la prestator se face prin intermediul portalului, pe baza unei notificari transmise automat prin mijloace electronice de catre portal.(2) Tratarea solicitarii de la prestator, respectiv circuitul documentelor intre solicitare si raspuns se efectueaza pe procesele existente in cadrul fiecarei autoritati competente in parte.(3) Responsabilitatea pentru tratarea solicitarii revine fiecareia dintre autoritatile competente implicate in procesul de solutionare a solicitarii in parte.(4) Termenul legal de solutionare curge de la data inregistrarii cererii.(5) Solicitarea de informatii se realizeaza prin intermediul PCU electronic conform mijloacelor tehnice puse la dispozitie de CNRD.(6) Trimiterea raspunsului catre prestator se efectueaza prin intermediul PCU electronic, ca document semnat cu semnatura electronica extinsa, bazat pe certificatul calificat digital al autoritatilor competente emitente si marcat temporal in conformitate cu prevederile Legii nr. 451/2004 privind marca temporala. Fiecare autoritate competenta este responsabila de achizitionarea propriului certificat calificat digital cu ajutorul caruia se efectueaza semnatura electronica extinsa.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti