din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2473 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 26/2011 privind stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului si al unor ministere, precum si pentru stabilirea unor masuri financiar-bugetare

INTEGRAL: OUG 26/2011 privind stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului si al unor ministere, precum si pentru stabilirea unor masuri financiar-bugetare


Ordonanta de Urgenta 26/2011 privind stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului si al unor ministere, precum si pentru stabilirea unor masuri financiar-bugetare

Publicata in M.Of. nr. 195 din 21 martie 2011


Retinandu-se ca fondurile structurale si de coeziune reprezinta una dintre principalele surse de investitii in infrastructura Romaniei si de sustinere a eforturilor la nivel national pentru iesirea din recesiunea economica,

luandu-se in considerare faptul ca gradul redus de absorbtie al fondurilor structurale si de coeziune impune cu necesitate coordonarea acestui proces la nivelul conducerii Guvernului, in scopul accelerarii sustinute a acestui proces si al inlaturarii oricaror disfunctionalitati,

avand in vedere ca absorbtia accelerata a fondurilor structurale si de coeziune reprezinta unul dintre obiectivele viitorului acord stand-by cu Fondul Monetar International, precum si faptul ca derularea acordurilor anterioare cu organismele financiare internationale a avut un rol determinant in stabilizarea si in iesirea din zona de risc a economiei Romaniei,

constatandu-se ca neaplicarea masurilor cuprinse in prezenta ordonanta de urgenta ar avea consecinte grave asupra realizarii procesului de absorbtie a fondurilor structurale si de coeziune, precum si asupra proiectelor nationale de dezvoltare a infrastructurii, ceea ce ar intarzia revenirea pe crestere a economiei nationale,

avand in vedere necesitatea stabilirii unor masuri organizatorice la nivelul conducerii Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in vederea asigurarii aplicarii Legii educatiei nationale nr. 1/2011,

tinand cont de blocajul financiar cu care se confrunta operatorii economici, datorat neachitarii obligatiilor de plata de catre institutiile publice beneficiare ale unor servicii sau lucrari, in vederea relansarii economice a acestora si a eliminarii arieratelor unitatilor administrativ-teritoriale,

in considerarea faptului ca elementele mentionate vizeaza interesul public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1

(1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, directie generala in structura Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare ACIS, se organizeaza ca departament fara personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului si in subordinea primului-ministru, finantata de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

(2) ACIS este condusa de un sef de departament, cu rang de secretar de stat, numit si eliberat din functie prin decizie a primului-ministru.
Selecteaza documentul

Art. 2

(1) ACIS exercita urmatoarele functii:

a) de autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale, in sensul prevazut la art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale;

b) de reglementare privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare si privind structurile din cadrul ministerelor si institutiilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare acordate Romaniei prin instrumentul de preaderare PHARE, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranzitie, fondurile structurale si de coeziune si mecanismul financiar al Spatiului Economic European 2004-2009, numarul si structura posturilor, criteriile de incadrare a personalului pe functii specifice si procentul ce urmeaza a fi acordat personalului potrivit art. 1 si 2 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, prin intermediul Secretariatului General al Guvernului;

c) de autoritate de management pentru Programul operational Asistenta tehnica, in sensul prevazut la art. 17 din Hotararea Guvernului nr. 457/2008;

d) de coordonator national al asistentei in raport cu Uniunea Europeana, conform prevederilor memorandumurilor de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana;

e) de punct national de contact pentru programele de infratire institutionala cu statele care beneficiaza de finantari nerambursabile din partea Uniunii Europene;

f) de punct national de contact pentru mecanismul financiar al Spatiului Economic European 2004-2009;

g) de punct national de contact pentru Programul de cooperare norvegian pentru crestere economica si dezvoltare durabila 2004-2009.

(2) In indeplinirea functiilor prevazute la alin. (1), ACIS are in principal urmatoarele atributii:
a) prevazute la art. 8 si 17 din Hotararea Guvernului nr. 457/2008;
b) aferente coordonatorului national al asistentei, prevazute in memorandumurile de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind Programul PHARE si Facilitatea de tranzitie;
c) aferente coordonarii participarii Romaniei la proiectele de twinning in calitate de punct national de contact;
d) aferente punctului national de contact pentru mecanismul financiar al Spatiului Economic European 2004-2009, conform anexei A, sectiunea 2.1 ``Administrarea - Selectia proiectelor - Monitorizarea`` din Memorandumul de intelegere pentru implementarea mecanismului financiar SEE 2004-2009 dintre guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein, Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei, publicat in temeiul Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.363/2007 in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 44 din 18 ianuarie 2008;
e) aferente punctului national de contact pentru Programul de cooperare norvegian pentru crestere economica si dezvoltare durabila 2004-2009, conform Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei pentru Programul de cooperare norvegian pentru crestere economica si dezvoltare durabila, publicat in temeiul Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.165/2007 in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 6 din 4 ianuarie 2008;
f) aferente participarii la coordonarea politicii in domeniul polilor de crestere.

Art. 3

(1) In tot cuprinsul actelor normative, in cazul prevederilor care reglementeaza functiile si atributiile principale ale ACIS, potrivit prevederilor art. 2, sintagma ``Ministerul Finantelor Publice`` se inlocuieste cu sintagma ``Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale``.

(2) In cadrul art. 4 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, sintagma ``Ministerul Finantelor Publice`` se inlocuieste cu sintagma ``Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale``.

Art. 4

(1) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Secretariatul General al Guvernului preia de la Ministerul Finantelor Publice, pe baza de protocol de predare-preluare, numarul de posturi, personalul aferent, cu mentinerea veniturilor salariale, prevederile bugetare aferente activitatii fostei ACIS pe anul 2011, executia bugetara pana la momentul predarii-preluarii, bunurile mobile aflate in utilizarea personalului, precum si celelalte drepturi si obligatii.

(2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa vireze la bugetul de stat sumele aferente drepturilor prevazute la art. 38 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 pentru personalul din cadrul ACIS care se preia la Secretariatul General al Guvernului, pentru anul 2011.

(3) Cu sumele virate potrivit alin. (2) se majoreaza veniturile bugetului de stat si cheltuielile de personal ale Secretariatului General al Guvernului, prin diminuarea in mod corespunzator a veniturilor si cheltuielilor Ministerului Finantelor Publice, aprobate potrivit art. 38 alin. (1) din Legea nr. 286/2010.
Selecteaza documentul

Art. 5

In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, primul-ministru aproba, prin decizie, regulamentul de organizare si functionare a ACIS.

Art. 6

(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in structura bugetului de stat si in bugetul fondurilor externe nerambursabile pe anul 2011 ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta, la propunerea celor 2 ordonatori principali de credite, respectiv secretarul general al Guvernului si ministrul finantelor publice, pe baza protocolului de predare-preluare.

(2) Modificarile in executia bugetului de stat ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta se efectueaza pe baza protocolului de predare-preluare si a instructiunilor comunicate de Ministerul Finantelor Publice ordonatorilor principali de credite.

Art. 7

Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, un post de secretar de stat din structura aparatului de lucru al Guvernului se transfera, impreuna cu finantarea aferenta, in structura Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Art. 8

Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si de la dispozitiile art. VII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2011, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului se pot aloca, pana la sfarsitul anului 2011, prin hotarare a Guvernului, sume si pentru plata arieratelor.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemneaza:

Secretarul general al Guvernului,

Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,

Daniel Petru Funeriu

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Ialomitianu

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,

Ioan Nelu Botis





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice