Avand in vedere: - numarul mare al cazurilor de furturi de materiale si componente ale infrastructurii feroviare si degradarile aduse instalatiilor ca urmare a furturilor; - periclitarea sigurantei circulatiei trenurilor si, implicit, amplificarea premiselor producerii unor evenimente cu consecinte deosebit de grave; - riscul de a nu se putea asigura conditiile de siguranta a circulatiei trenurilor la viteza de 160 km/ora pe tronsoanele de cale ferata reabilitate, din cauza furtului echipamentelor speciale, crescand in aceeasi masura si valoarea pagubelor, toate acestea constituind o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de urgenta a unui act normativ prin care sa se interzica achizitionarea de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara, de tipul sinei de cale ferata, pieselor aparatelor de cale, materialului marunt de cale, contrasinelor, ecliselor, partilor componente ale instalatiilor de siguranta a circulatiei, cablurilor de semnalizare si telecomunicatii. Neadoptarea acestei masuri ar conduce la consecinte imediate, si anume afectarea grava a sigurantei circulatiei, amplificarea premiselor producerii unor evenimente feroviare cu consecinte deosebit de grave, crearea de perturbatii majore in circulatia si manevra trenurilor. In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta. Art. 1. - (1) Se interzice pe o perioada de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta achizitionarea de la persoane fizice a metalelor feroase si neferoase si a aliajelor acestora utilizate in activitatea feroviara, de tipul sinei de cale ferata, pieselor aparatelor de cale, materialului marunt de cale, contrasinelor, ecliselor, partilor componente ale instalatiilor de siguranta a circulatiei, cablurilor de semnalizare si telecomunicatii feroviare, componentelor instalatiilor de electrificare feroviare, componentelor materialului rulant si altele asemenea. (2) Nerespectarea obligatiei prevazute la alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei. (3) In cazul in care contraventia prevazuta la alin. (2) a fost savarsita de catre operatorul economic care realizeaza activitati de colectare a deseurilor industriale reciclabile, se aplica si sanctiunea complementara a anularii autorizatiei de colectare. (4) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (2) si aplicarea sanctiunilor se fac de persoanele imputernicite in acest sens prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii. (5) Contravenientul are obligatia de a achita, pe langa amenda contraventionala, si un tarif cu titlu de tarif de despagubire, in cuantum egal cu valoarea elementelor feroviare in cauza, mentionate la alin. (1), si a manoperei aferente. (6) Agentul constatator va mentiona in procesul-verbal de constatare a contraventiei si contravaloarea despagubirii si modul de achitare a acesteia. Despagubirea se va achita in lei, in contul Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. sau al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., dupa caz, si va reveni acesteia ca venit extrabugetar. Sumele incasate vor fi folosite numai in activitatea de reparatii, modernizare si investitii in infrastructura feroviara sau material rulant, dupa caz. (7) Contraventiilor prevazute la alin. (2) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. (8) Prelungirea termenului prevazut la alin. (1) se poate face prin hotarare a Guvernului. Art. 2. - Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la 10 zile de la publicarea acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemneaza:Ministrul transporturilor si infrastructurii,Anca Daniela BoagiuMinistrul mediului si padurilor,Laszlo BorbelyMinistrul economiei, comertului si mediului de afaceri,Ion AritonMinistrul finantelor publice,Gheorghe Ialomitianu
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti