Avand in vedere:- angajamentele asumate de Romania prin acordurile de intelegere de tip preventiv cu Fondul Monetar International si Uniunea Europeana din anul 2011, acte prin care Guvernul Romaniei s-a obligat sa rezolve deficientele constatate in sistemul de preturi la energia electrica si la gazele naturale, corelativ cu eliminarea totala, in conformitate cu directivele europene, a preturilor reglementate la gazele naturale pentru consumatorii necasnici pana la finele anului 2013;- necesitatea crearii unui cadru legal de instituire a unor mecanisme de protectie a consumatorului casnic si a producatorilor de energie termica, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizata la producerea de energie termica in centralele de cogenerare si in centralele termice, destinata consumului populatiei, care sa urmareasca un interes economic general, in sensul mentinerii la un nivel rezonabil a pretului furnizarii de gaze naturale catre acestia, stabilit pentru o perioada limitata de timp,se impune crearea unei noi structuri de amestec gaze naturale import intern exclusiv pentru aceste categorii.Intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul general public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea prezentei ordonante de urgenta.In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.Art. 1. - Prin derogare de la prevederile art. 98 alin. (3) si art. 100 alin. (5) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 1 iulie 2011, pentru consumatorii casnici si producatorii de energie termica, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizata la producerea de energie termica in centralele de cogenerare si in centralele termice, destinata consumului populatiei, furnizarea gazelor naturale se realizeaza in conditiile stabilirii pentru o perioada de 9 luni a unei structuri de amestec import intern, in care ponderea cantitatilor de gaze naturale din import in amestecul lunar de gaze naturale sa fie stabilita astfel incat pentru consumatorii mentionati mai sus, in perioada respectiva, preturile finale reglementate sa ramana constante.Art. 2. - Prin derogare de la prevederile art. 98 alin. (3) si art. 100 alin. (5) din Legea nr. 351/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa expirarea perioadei prevazute la art. 1, pentru consumatorii casnici si producatorii de energie termica, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizata la producerea de energie termica in centralele de cogenerare si in centralele termice, destinata consumului populatiei, furnizarea gazelor naturale se va realiza in conditiile stabilirii de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei a unei structuri de amestec import intern gaze naturale, aferenta acestor categorii, in sensul aprobarii preturilor finale reglementate, prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, emis in conditiile legii.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemneaza:Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,Ion Aritonp. Presedintele Consiliului Concurentei,Otilian NeagoePresedintele Autoritatii Nationale de Reglementarein Domeniul Energiei,Iulius Dan PlavetiMinistrul finantelor publice,Gheorghe IalomitianuBucuresti, 16 iunie 2011.Nr. 53.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti