din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1051 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori

INTEGRAL: OUG 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori


OUG 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori

Publicata in Monitorul Oficial nr. 435 din 22 iunie 2011


Avand in vedere situatia economica actuala a Romaniei, necesitatea reducerii deficitului bugetar prin reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor, concomitent cu reducerea subventiilor de la bugetul de stat, precum si faptul ca in ultimii 3 ani subventiile anuale au reprezentat pentru transportul calatorilor pe calea ferata circa 64% din necesarul fundamentat,
intrucat cresterea cheltuielilor aferente componentelor de baza strict necesare intretinerii si reparatiilor materialului rulant a condus la inregistrarea de datorii restante la plata care au crescut an de an si care la sfarsitul anului 2010 au ajuns in suma de circa 550 milioane de lei la transportul calatorilor pe calea ferata,
deoarece caracterul de urgenta este justificat si de necesitatea de a crea un nou soft de vanzare si rezervare la nivel national, pentru care este nevoie de o perioada de aproximativ 6 luni, pentru programare, testare, implementare si instruire, astfel incat la intrarea in vigoare a noului plan de mers al trenurilor de calatori la 11 decembrie 2011 sa fie finalizate toate actiunile necesare, neadoptarea acestor masuri ar conduce la cresterea pronuntata a arieratelor referitoare la serviciul de transport feroviar public de calatori, cu efecte directe in accentuarea blocajului economic.
Avand in vedere cele de mai sus, se impune adoptarea in regim de urgenta a unui act normativ privind stabilirea unor noi principii tarifare care sa conduca la adaptarea actiunilor operatorilor de transport feroviar public de calatori la necesitatile pietei de transport feroviar si in egala masura sa permita continuarea efectuarii serviciului de transport public de calatori pe calea ferata,
in temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1
(1) Principiile avute in vedere la aplicarea tarifelor de transport feroviar public de calatori pe teritoriul Romaniei sunt:
a) reflectarea in tariful de transport a confortului oferit calatorilor in timpul calatoriei cu diversele categorii de trenuri;
b) fiecare rang de tren va avea tarif propriu, tarif care va fi calculat pe zone kilometrice, la care se adauga tariful de rezervare a locului, in cazul in care se doreste ocuparea unui loc;
c) asigurarea posibilitatii calatorului sa opteze pentru calatoria cu un alt rang de tren decat cel pentru care si-a procurat initial legitimatia de calatorie numai in situatia cand trenurile apartin aceluiasi operator de transport feroviar de calatori, caz in care calatorul va plati un pret care reprezinta diferenta dintre tarifele celor doua trenuri la aceeasi zona kilometrica, la care se adauga tariful de rezervare a locului pentru noul tren;
d) pentru calatoria cu mai multe trenuri tariful de transport va fi suma tarifelor de transport pentru fiecare tren in parte, operatorul de transport feroviar de calatori putand acorda reduceri din tariful trenurilor pentru fidelizarea calatorului, numai daca toate trenurile ii apartin.
(2) Distanta kilometrica se calculeaza pe ruta ceruta de calator la distantele ce se parcurg in mod efectiv, pentru fiecare tren in parte, conform indicatorului kilometric C.F.R..
(3) Ruta este directa atunci cand intre statia de plecare si cea de destinatie este urmat drumul cel mai scurt. In acest caz nu este obligatorie indicarea rutei pe legitimatia de calatorie.
(4) In cazul in care nu este urmat drumul cel mai scurt si calatoria se face pe ruta ocolitoare, trebuie indicata ruta pe legitimatia de calatorie, prin denumiri de statii intermediare care nu sunt de ramificatie, astfel incat sa nu existe dubiu asupra parcursului de urmat.
(5) Ruta poate cuprinde si portiuni de linie care se parcurg de doua ori. In astfel de cazuri distanta kilometrica se calculeaza pe ruta efectiv parcursa.
(6) In cazul calatoriilor in circuit, cand pe unele portiuni calatoria se efectueaza cu alte mijloace decat trenurile de calatori, aceste portiuni nu se iau in calculul distantei kilometrice.

Art. 2
(1) Tarifele maximale pentru deservire generala in transportul feroviar de calatori - tarife pentru trenuri regio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, tarife pentru trenuri interregio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, tariful de rezervare a locului, clasa I si clasa a II-a, care pot fi percepute de operatorii de transport feroviar public de calatori se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii pana la data de 1 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor legale.
(2) Nivelul maxim al tarifelor pentru deservirea generala din transportul feroviar public de calatori nu poate fi depasit de operatorii de transport feroviar public de calatori.
(3) Alte tarife practicate in transportul feroviar public de calatori, in trafic intern, precum tarifele pentru tren Inter City (IC), tarifele auxiliare, facilitatile sau reducerile comerciale se vor stabili si se vor aproba de fiecare operator de transport feroviar public de calatori, in conditiile legii, se vor forma liber pe piata si se vor aduce la cunostinta publicului.

Art. 3
Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica tuturor operatorilor de transport feroviar public de calatori cu capital de stat si/sau privat care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au ca obiect principal de activitate transporturile de calatori pe calea ferata;
b) detin licenta pentru efectuarea serviciilor de transport public pe caile ferate romane, acordata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in conditiile legii.

Art. 4
In termen de 30 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, vor fi actualizate dispozitiile cuprinse in Normele uniforme privind transporturile pe caile ferate din Romania, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 655/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 si 16 bis, din 9 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 5
(1) Principiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a noului mers al trenurilor.
(2) La data de 11 decembrie 2011 se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 149/2001 privind instituirea Tarifului intern de calatori in transportul feroviar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 743 din 21 noiembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2002.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice