In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III.7 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.Art. 1(1) Se infiinteaza Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti a€” denumita in continuare A.M.T.B., institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu sediul in bd. Dinicu Golescua€‹ nr. 38, sectorul 1, Bucuresti.(2) A.M.T.B. este institutia publica desemnata sa asigure politica privind planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de calatori in zona metropolitana Bucuresti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale si transport naval.(3) Autoritatile de reglementare competente cu atributii specifice in domeniul transportului public local de calatori isi pastreaza atributiile, astfel cum acestea au fost stabilite prin actele normative in vigoare.Art. 2In intelesul prezentei ordonante, zona metropolitana Bucuresti reprezinta denumirea generica a ariei geografice ce cuprinde municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.Art. 3A.M.T.B. este ordonator tertiar de credite si se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.Art. 4Patrimoniul A.M.T.B. se constituie din bunuri proprietate privata a statului, date in administrarea A.M.T.B. pe toata durata de existenta a acesteia.Art. 5Sediul A.M.T.B. poate fi schimbat prin hotarare a Guvernului.Art. 6Structura organizatorica a A.M.T.B., numarul maxim de posturi, atributiile si relatiile cu structurile organizatorice ale administratiei publice, centrale sau locale, dupa caz, si cu reprezentantii societatii civile se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al A.M.T.B., aprobat prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.Art. 7A.M.T.B. are urmatoarele atributii principale:a) elaboreaza Strategia de dezvoltare a transportului public de calatori si Planul de transport public pentru zona metropolitana pe termen mediu si lung;b) colaboreaza cu structurile administratiei publice centrale si locale la realizarea programelor de investitii si prioritizarea obiectivelor din cadrul acestor programe;c) participa si colaboreaza cu structurile administratiei publice centrale si locale la punerea in aplicare a politicii tarifare unice si de taxare in domeniul transportului public de calatori si coordoneaza actiunile necesare de punere in aplicare a acestor politici;d) monitorizeaza modul de informare a calatorilor, imaginea si marketingul transportului public de calatori, precum si calitatea serviciilor de transport, initiaza masuri de imbunatatire a acestora;e) realizeaza cercetari de piata privind cererea, oferta si calitatea serviciilor de transport public de calatori;f) face propuneri legislative de reglementare in domeniul transportului public de calatori, cu consultarea administratiilor publice locale aflate in zona metropolitana Bucuresti, concepe norme de aplicare a acestor reglementari in raza de activitate;g) colaboreaza cu administratorii infrastructurii de transport si cu operatorii de transport la intocmirea programelor de investitii in infrastructura de transport public de calatori si isi exprima avizul consultativ in legatura cu traseele de transport public de calatori;h) colaboreaza cu structurile de planificare urbana si teritoriala din cadrul autoritatilor administratiei publice centrale si locale pentru corelarea dezvoltarii si planificarii sistemului de transport public de calatori din raza de activitate, cu prevederile documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului;i) colaboreaza la intocmirea de catre administratiile ce detin infrastructura de management al traficului a programelor de investitii in infrastructura de management al traficului si avizarea acestora, pentru partea privind transportul public de calatori.Art. 8A.M.T.B. poate desfasura si alte activitati specifice stabilite prin hotarare a Guvernului.Art. 9Conducerea A.M.T.B. este asigurata de un consiliu de conducere, al carui presedinte este si director general.Art. 10(1) Consiliul de conducere este format din 7 membri: presedintele a€” director general al A.M.T.B., 3 reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si cate un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, Consiliului Judetean Ilfov si Consiliului General al Municipiului Bucuresti.(2) Directorul general este numit prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.(3) Membrii Consiliului de conducere sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, la propunerea institutiilor mentionate la alin. (1).Art. 11(1) Personalul A.M.T.B. se compune din specialisti in domeniul tehnic, administrativ, economic, juridic si management, angajati in conditiile legii.(2) Personalul A.M.T.B. este personal contractual si se supune prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata.(3) Drepturile salariale ale personalului A.M.T.B. se stabilesc potrivit reglementarilor legale in vigoare aplicabile personalului platit din fonduri publice, corespunzator modului de organizare si subordonare al institutiei.(4) Incadrarea cu personal a structurii organizatorice a A.M.T.B. se realizeaza in limita numarului maxim de posturi si a cheltuielilor de personal aferente acestora, aprobate Ministerului Transporturilor si Infrastructurii prin legile bugetare anuale.Art. 12La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, art. 20 alin. (8) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 19 aprilie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti