din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1912 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul MAI 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului MAI

INTEGRAL: Ordinul MAI 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului MAI


Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 836 din 25 noiembrie 2011.


Avand in vedere prevederile art. 171 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulter ioare, ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republica ta, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, tinand seama de dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2005 privind operationalizarea Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 383/2005, in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul administratiei si internelor emite prezentul ordin.

Art. 1. Prezentul ordin stabileste procedura de testare a integritatii profesionale a personalului Ministerului Administratiei si Internelor, denumit in continuare M.A.I.

Art. 2. Testarea poate fi efectuata la initiativa Directiei Generale Anticoruptie, denumita in continuare D.G.A., sau la solicitarea structurilor M.A.I.

Art. 3. Subiect al testarii poate fi orice persoana care face parte din personalul M.A.I.

Art. 4. Testul are ca obiectiv prevenirea faptelor de coruptie in care ar putea fi implicat personalul M.A.I.

Art. 5. (1) Testul se va desfasura cu respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, a demnitatii umane si profesionale ale subiectilor supusi testarii
(2) Se interzice folosirea activitatii de testare care are ca scop stirbirea autoritatii, prestigiului, imaginii persoanelor testate ori intereselor legale circumscrise functiei pe care o detin
(3) In activitatea de testare este interzisa provocarea persoanei supuse testarii la savarsirea de fapte cu caracter penal si/sau disciplinar
(4) Prin provocare se intelege actiunea politistilor D.G.A. de a incita sau instiga la comiterea de infractiuni/abateri disciplinare.

Art. 6. Selectarea personalului ce urmeaza a fi testat se face in functie de zonele si locurile cu riscuri si vulnerabilitati la coruptie.

Art. 7. (1) Persoanele care participa la realizarea testului fac parte din cadrul D.G.A. si, de regula, desfasoara activitatile specifice in mod conspirat
(2) Testarea se realizeaza numai cu aprobarea conducerii D.G.A.

Art. 8. (1) La efectuarea testarii se utilizeaza mijloace de inregistrare audiovideo, de transport si de comunicatii din dotarea M.A.I., precum si documente de acoperire, in conditiile prevazute de actele normative in vigoare
(2) Daca situatia o impune, se pot folosi mijloace si din alte surse, numai cu consimtamantul prealabil al proprietarului ori al persoanei care le are in folosinta, cu evitarea producerii deconspirarii sau altor consecinte negative.

Art. 9. Realizarea testarii va fi condusa nemijlocit de un ofiter din structura de profil a D.G.A., desemnat de catre conducerea acestei unitati, care va consemna intr-un raport aspectele rezultate in urma testului.

Art. 10. In cazul in care, cu ocazia testarii profesionale, se constata comiterea unor fapte de natura penala de catre personalul M.A.I., politistii din cadrul D.G.A. se sesizeaza din oficiu, incheind un proces-verbal in acest sens, in conformitate cu prevederile Codului de procedura penala.

Art. 11. (1) In cazul in care persoana testata a solicitat sau a primit bani ori alte foloase utilizate in activitatea de testare, iar, in urma sesizarii, organele competente constata ca fapta nu constituie infractiune, D.G.A. il informeaza pe seful structurii/institutiei din care face parte persoana supusa testarii, care dispune masuri disciplinare si/sau administrative, conform dispozitiilor legale, care se aduc la cunostinta D.G.A
(2) D.G.A. pune la dispozitia sefului structurii/institutiei, la solicitarea acestuia, copii de pe materialele realizate in testare
(3) In situatiile in care, in urma efectuarii testului, rezulta alte situatii de incalcare a sarcinilor si indatoririlor profesionale, care nu au legatura cu activitatile specifice de testare, seful structurii/institutiei dispune masuri in conformitate cu actele normative in vigoare.

Art. 12. D.G.A. va comunica rezultatul si constatarile activitatii de testare sefului structurii/institutiei, in cazul in care personalul supus testarii a dat dovada de integritate.

Art. 13. Sefii structurilor/institutiilor personalului supus testarii au obligatia de a prelucra cu personalul din subordine cele mai importante aspecte evidentiate in urma realizarii testului.

Art. 14. Pentru realizarea testarii, D.G.A. utilizeaza resurse financiare destinate acestei activitati din bugetul alocat M.A.I.

Art. 15. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul administratiei si internelor, Constantin-Traian Igas
Bucuresti, 16 noiembrie 2011





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice