din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2009 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: H.G. 915/2015 privind stabilirea criteriilor pentru oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor determinate de incalcarea grava a cerintei de securitate la incendiu in ceea ce priveste periclitarea vietii

INTEGRAL: H.G. 915/2015 privind stabilirea criteriilor pentru oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor determinate de incalcarea grava a cerintei de securitate la incendiu in ceea ce priveste periclitarea vietii


A fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 824 din 4 noiembrie 2015, Hotararea Guvernului nr. 915/2015 privind stabilirea criteriilor pentru oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor determinate de incalcarea grava a cerintei de securitate la incendiu in ceea ce priveste periclitarea vietii ocupantilor si fortelor de interventie, neasigurarea stabilitatii elementelor portante, respectiv a limitarii propagarii focului si fumului in interiorul edificiului si la vecinatati.

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Art. 1


In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:


a)desfiintare - demolare, dezafectare sau dezmembrare totala, precum si orice alte lucrari asemenea, a unor elemente de constructie sau, dupa caz, a instalatiilor aferente acestora;


b)lucrari de modificare - lucrari definite in conformitate cu prevederile Legii nr.50/1991privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;


c)cladire ori spatiu amenajat in cladire cu destinatia de comert - baruri, cluburi, discoteci, restaurante, centre comerciale, magazine si supermagazine;


d)cladire ori spatiu amenajat in cladire cu destinatia de cultura - teatre, cinematografe, sali polivalente, sali de spectacole sau altele asemenea, destinate sau deschise participarii publicului;


e)cladire ori spatiu amenajat in cladire cu destinatia de turism - hoteluri, moteluri, hosteluri, vile turistice, cabane turistice, pensiuni;


f)nivel de stabilitate la incendiu/grad de rezistenta la foc este capacitatea globala a constructiei sau a compartimentului de incendiu de a raspunde la actiunea unui incendiu standard.


Art. 2


(1)Dispunerea masurii complementare de oprire a functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor, autorizate din punctul de vedere al securitatii la incendiu, cu aria desfasurata mai mare de 200 mp, avand destinatia de comert, cultura sau turism, se realizeaza in oricare dintre urmatoarele situatii:


a)depasirea cu mai mult de 10% a numarului de utilizatori pentru care s-a acordat autorizatia de securitate la incendiu;


b)depasirea numarului de niveluri supraterane fata de valoarea de referinta admisa pentru cladirile cu nivelul V de stabilitate la incendiu/gradul de rezistenta la foc;


c)desfiintarea unei cai de evacuare atunci cand, potrivit reglementarilor tehnice specifice, se impun doua sau mai multe cai de evacuare, in concordanta cu valoarea de referinta;


d)reducerea prin elemente de constructie, cu mai mult de 25% din valoarea de referinta a inaltimii/latimii cailor de evacuare, in conditiile in care deficienta nu poate fi inlaturata pe timpul controlului;


e)desfiintarea instalatiilor/sistemelor de stingere a incendiilor ori de detectare, semnalizare si avertizare a incendiului;


f)desfiintarea instalatiilor/sistemelor de desfumare ori a instalatiilor de iluminat de securitate pentru evacuare.


(2)Valorile de referinta pentru criteriile prevazute la alin. (1) sunt cele cuprinse in documentatiile tehnice aferente autorizatiilor de securitate la incendiu, emise de inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene sau, dupa caz, de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Bucuresti-Ilfov, denumite in continuare inspectorate pentru situatii de urgenta, raportate la cerintele reglementarilor tehnice indicate in documentatia ce a stat la baza obtinerii autorizatiei.


Art. 3


(1)Dispunerea masurii complementare de oprire a functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor care nu au autorizatie de securitate la incendiu, in conditiile legii, si care au aria desfasurata mai mare de 200 mp, avand destinatia de comert, cultura sau turism, se realizeaza in oricare din urmatoarele situatii:


a)depasirea numarului maxim de utilizatori pentru baruri, cluburi, discoteci si restaurante cu mai mult de 10% din valoarea de referinta;


b)depasirea numarului de niveluri supraterane fata de valoarea de referinta admisa pentru cladirile cu nivelul V de stabilitate la incendiu/gradul de rezistenta la foc;


c)neasigurarea numarului minim de cai pentru evacuare fata de valoarea de referinta;


d)reducerea prin elemente de constructie, cu mai mult de 25% din valoarea de referinta a inaltimii/latimii cailor de evacuare, in conditiile in care deficienta nu poate fi inlaturata pe timpul controlului;


e)neechiparea cu instalatii de stingere a incendiilor ori de detectare, semnalizare si avertizare a incendiului, in concordanta cu valoarea de referinta;


f)neechiparea cu instalatii/sisteme de desfumare ori instalatii de iluminat de securitate pentru evacuare, in concordanta cu valoarea de referinta;


g)categorii de constructii sau amenajari la care nu au fost identificate data realizarii documentatiei tehnice de autorizare a lucrarilor de constructii sau momentul punerii in functiune.


(2)Valorile de referinta pentru criteriile prevazute la alin. (1) lit. a)-f) sunt cele cuprinse in reglementarile tehnice specifice in vigoare la data realizarii documentatiei tehnice de autorizare a lucrarilor de constructii sau la momentul punerii in functiune.


(3)La solicitarea inspectoratelor pentru situatii de urgenta, autoritatile competente in emiterea autorizatiilor de construire sunt obligate sa puna la dispozitie documentele care au stat la baza emiterii acestora, inclusiv datele si informatiile privind elementele de identificare ale constructiei, data si numarul autorizatiei, denumirea lucrarilor executate, precum si data realizarii documentatiei tehnice de autorizare a constructiilor.


Art. 4


Constatarea situatiilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) si art. 3 alin. (1) lit. a) se face de catre personalul inspectoratelor pentru situatii de urgenta, cu sprijinul, dupa caz, al personalului desemnat din cadrul Politiei Romane sau Jandarmeriei Romane.


Art. 5


(1)Oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor se realizeaza pana la obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu.


(2)Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in situatia prevazuta la art. 2 alin. (1) lit. a), masura complementara de oprire a functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor se dispune pentru o perioada de 60 de zile calendaristice de la data comunicarii procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice