din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4037 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 108/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

INTEGRAL: OUG 108/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca


Ordonanta de urgenta 108/2010 108/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 830 din 10 decembrie 2010


Vezi forma actualizata 2019 a Legii nr. 76/2002 >>>>>AICI<<<<<<


Avand in vedere persistenta efectelor crizei economico-financiare asupra pietei muncii din Romania, care determina in continuare mentinerea la un nivel mai scazut a veniturilor la bugetul asigurarilor pentru somaj, caz in care, in situatia stabilirii unui nivel al salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata mai ridicat decat cel din 2010, s-ar crea dificuLtati imediate in Asigurarea resurselor pentru programele finantate din acest buget,


tinand seama de necesitatea protectiei drepturilor somerilor, In sensul asigurarii furnizarii efective a drepturilor conferite prin Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, prin contracararea situatiei in care ridicarea pragului salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata pentru anul 2011 ar conduce la imposibilitatea furnizarii lor, si luand in considerare multiplele recomandari ale Organizatiilor financiare internationale referitoare la mentinerea preocuparilor pentru reducerea somajului, in vederea activizarii beneficiarilor de indemnizatie de somaj si a responsabilizarii lor cu privire la ocuparea unui loc de munca,
Tinand cont de necesitatea urgentarii stabilirii elementelor de fundamentare a bugetului asigurarilor pentru somaj pentru anul 2011 astfel incat sa fie aprobat de Guvern,
intrucat cele mentionate mai sus vizeaza interesul public si constituie elementele unei situatii extraordinare, ce nu sufera amanare, se impune adoptarea de masuri imediate pentru reglementarea unor masuri de natura a proteja drepturile somerilor, dar
si de a asigura sustenabilitatea bugetului asigurarilor pentru somaj.

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata -n Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5, punctul IX se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"IX. Indicatorul social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca, denumit in continuare indicator social de referinta, reprezinta unitatea exprimata in lei la nivelul careia se raporteaza prestatiile banesti suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj, acordate atat in vederea asigurarii protectiei persoanelor in cadrul sistemului asigurarilor pentru somaj, cat si in vederea stimularii anumitor categorii de persoane pentru a se incadra in munca, precum si a angajatorilor pentru a incadra in munca persoane in cautarea unui loc de munca."

2. La articolul 33, dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu urmatorul cuprins:
"(3) Cheltuielile cu transmiterea catre beneficiari a drepturilor prevazute la art. 43, ce se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, se stabilesc astfel:
a) prin stabilirea unui tarif pentru un talon de plata, in situatia in care plata se efectueaza la domiciliul beneficiarilor din Romania;
b) prin aplicarea unui procent asupra sumelor platite, in situatia in care achitarea drepturilor se face la domiciliul beneficiarilor;
c) prin stabilirea unui comision bancar, negociabil, in situatia in care plata drepturilor se face in cont curent sau in cont de card.
(4) Procentul prevazut la alin. (3) lit. b) se stabileste astfel incat cheltuielile totale de transmitere sa nu depaseasca 1% din valoarea totala a sumelor platite.
(5) Comisionul bancar prevazut la alin. (3) lit. c) se stabileste astfel incat cheltuielile totale de transmitere sa nu depaseasca 0,15% din valoarea totala a sumelor platite."

3. La articolul 39 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) 75% din valoarea indicatorului social de referinta in vigoare la data stabilirii acestuia, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel putin un an;".

4. La articolul 40, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Indemnizatia de somaj se acorda somerilor prevazuti la art. 17 alin. (2) pe o perioada de 6 luni si este o suma fixa, lunara, al carei cuantum reprezinta 50% din valoarea indicatorului social de referinta, in vigoare la data stabilirii acesteia."

5. La articolul 42, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 42
(1) Nu beneficiaza de indemnizatie de somaj persoanele care, la data solicitarii dreptului, refuza un loc de munca potrivit pregatirii sau nivelului studiilor sau refuza participarea la servicii pentru stimularea ocuparii si de formare profesionala oferite de agentiile pentru ocuparea fortei de munca."

6. La articolul 44, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) la data refuzului nejustificat de a se incadra intr-un loc de munca conform pregatirii sau nivelului studiilor;".

7. La articolul 73^1, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Valoarea indicatorului social de referinta, avuta in vedere la calculul indemnizatiei de somaj la care persoanele prevazute la alin. (2) ar fi avut dreptul, in conditiile legii, daca nu s-ar fi angajat, este valoarea indicatorului social de referinta in vigoare la data angajarii."

8. Articolul 127 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 127
(1) Indemnizatia de somaj si celelalte drepturi stabilite prin prezenta lege, cu exceptia celor prevazute la art. 72-75 si 80, se reactualizeaza ori de cate ori se modifica valoarea indicatorului social de referinta.
(2) Valoarea indicatorului social de referinta se poate modifica prin hotarare a Guvernului, in functie de indicele de crestere a preturilor de consum prognozat an/an anterior."

Art. II
(1) Persoanele al caror drept la indemnizatie de somaj a fost stabilit inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de acest drept in cuantumul aflat in plata la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Persoanele pentru care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, plata indemnizatiei de somaj este suspendata in conditiile legii si repunerea in plata a acestui drept se realizeaza ulterior acestei date beneficiaza de dreptul la indemnizatie de somaj in cuantumul stabilit si, dupa caz, recalculat pana la data suspendarii platii acestui drept.

Art. III
(1) Prevederile art. I si II se aplica de la data de 1 ianuarie 2011.
(2) Pana la data prevazuta la alin. (1), Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale va modifica in mod corespunzator actele normative elaborate in vederea aplicarii Legii nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si le va supune spre aprobare Guvernului dupa aceasta data.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba si abuzul de drept in relatiile de munca. Sarcina probei
Sursa: MCP avocati

Obligatiile, drepturile si diligentele angajatorului pe parcursul evaluarii profesionale a salariatului
Sursa: MCP avocati

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice