Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Articol unic Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 20 octombrie 2009, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 2 (1) Prevederile prezentei legi se aplica tuturor persoanelor fizice si juridice care desfasoara relatii comerciale cu produse alimentare, indiferent de forma de comert." 2. La articolul 2 alineatul (2), punctele 2 si 3 se abroga. 3. La articolul 2 alineatul (2), dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu urmatorul cuprins: "2^1. carne proaspata - carnea provenita de la animale si pasari care a fost supusa doar tratamentului de refrigerare in vederea conservarii si care se prezinta sub forma de carcasa, semicarcasa, sferturi de carcasa, piese vrac sau ambalate, dupa caz;". 4. La articolul 2 alineatul (2), punctele 5, 6, 10 si 11 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "5. consumator - orice persoana fizica sau juridica care cumpara, dobandeste, utilizeaza sau consuma produse alimentare; 6. comerciant - persoana fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activitati de comercializare catre consumator a produselor alimentare; ........................................................ 10. discount - avantajul financiar oferit direct comerciantului de catre furnizor, raportat la vanzarile previzionate prin contract si aplicat procentual la pretul de lista la furnizor; 11. cost de achizitie al bunurilor - cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe, cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale, cheltuielile de transport, de manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuite direct achizitiei bunurilor respective. In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective;". 5. La articolul 2 alineatul (2), dupa punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 10^1, cu urmatorul cuprins: "10^1. bonus - avantajul financiar oferit direct de catre furnizor comerciantului, raportat si aplicat la vanzarile realizate;". 6. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 4(1) Este interzis oricarui comerciant sa solicite si sa incaseze de la furnizor plata de servicii care nu au legatura directa cu operatiunea de vanzare." 7. La articolul 7, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins: "(5) Termenul prevazut la alin. (4) se aplica si in cazul facturilor." 8. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 8 (1) Termenul de plata al comerciantului catre furnizor pentru produsele contractate si livrate se stabileste prin negocierea contractului. (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) carnea, laptele, ouale, fructele, legumele si ciupercile proaspete, la care termenul de plata nu poate fi mai mare de 30 de zile." 9. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 9 (1) In cazul neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a unei obligatii contractuale de catre una dintre parti, acestea pot stabili in contract plata unor penalitati de catre partea in culpa, cuantumul acestora fiind negociat la data incheierii contractului. (2) Penalitatile pentru intarzierea platii si livrarii produselor se stabilesc de catre parti in cuantum egal." 10. articolul 10 se abroga. 11. la articolul 11, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Constatarea contraventiei In sfera comerciala si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de catre organele de control abilitate ale Ministerului Finantelor Publice." 12. La articolul 13, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Pentru a verifica desfasurarea relatiilor comerciale dintre comerciant si furnizor, reprezentantii Ministerului FinantelOr Publice solicita toate documentele care stau la baza desfasurarii acestor relaTii comerciale."
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti