din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2191 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » 71 la suta dintre europeni sunt in favoarea unei concurente sporite in transportul feroviar la nivel national si regional

71 la suta dintre europeni sunt in favoarea unei concurente sporite in transportul feroviar la nivel national si regional

  Publicat: 25 Sep 2012       1005 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Deschiderea catre concurenta a sistemelor nationale si regionale de transport feroviar este sustinuta de 71% dintre cetatenii UE. Sprijinul total este de peste 60 % in toate statele membre, cu exceptia a doua (Tarile de Jos si Luxemburg). 78 % dintre cetatenii UE sunt de parere ca o concurenta mai mare va fi in beneficiul calatorilor.

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Consimtamantul exprimat de un stat privind numirea unei persoane in calitatea de sef de misiune diplomatica sau de consul al unui stat strain
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.

Conform unui sondaj special Eurobarometru, mai putin de jumatate dintre europeni sunt multumiti de propriile sisteme feroviare (46 %), desi gradul de satisfactie s-a imbunatatit fata de 1997 (41 %). Nivelul de satisfactie variaza de la 67 % in Finlanda pana la 18 % in Bulgaria, fiind in general destul de scazut in statele membre din Europa Centrala si de Sud-Est (Republica Ceha, Ungaria, Slovenia, Slovacia, Polonia, Romania, Bulgaria si Grecia).

Pentru majoritatea europenilor, deschiderea catre concurenta va avea o influenta pozitiva in ceea ce priveste pretul biletelor (72 %), calitatea serviciilor pentru calatori la bordul trenurilor (71 %), confortul si curatenia trenurilor (70 %), frecventa trenurilor (68 %), punctualitatea trenurilor (66 %), modul in care sunt administrate intreprinderile feroviare (63 %) si numarul de statii sau rute care vor fi deservite (62 %).

Majoritatea absoluta a europenilor se asteapta ca o concurenta mai mare pe piata feroviara sa fie benefica pentru partile interesate individuale, precum calatorii (78 %), operatorii feroviari privati (68 %) si salariatii operatorilor de transport feroviar (55 %).

In fine, 70 % din cetatenii UE doresc ca in urma sporirii concurentei sa beneficieze de servicii feroviare minimale, similare celor ale companiilor aeriene low-cost, iar 43 % doresc dezvoltarea de servicii premium (mancare, filme, ziare etc.). De asemenea, aproape doua treimi (65 %) dintre europeni doresc mai multe modalitati de achizitionare a biletelor (de exemplu online, prin intermediul telefoanelor inteligente sau la bord).

In lunile urmatoare, Comisia Europeana intentioneaza sa adopte un nou pachet de masuri, denumit ``cel de-al patrulea pachet feroviar``, avand ca scop deschiderea catre concurenta a pietelor interne de transport feroviar de calatori, reducerea timpului necesar introducerii pe piata a materialului rulant (prin consolidarea rolului Agentiei Europene a Cailor Ferate) si imbunatatirea guvernantei in sectorul infrastructurii feroviare (pentru a consolida eficienta exploatarii feroviare si a ameliora concurenta).

Peste jumatate dintre europeni (55 %) utilizeaza trenurilor nationale sau regionale: cel putin saptamanal (6 %), de mai multe ori pe luna (4 %), de mai multe ori pe an (19 %) sau cel mult o data pe an (26 %). Mai mult de patru din zece europeni nu au folosit niciodata acest tip de trenuri (45 %).

Putin peste patru din zece europeni (41 %) utilizeaza trenuri suburbane: cel putin saptamanal (7 %), de mai multe ori pe luna (5 %), de mai multe ori pe an (13 %) sau cel mult o data pe an (15 %). Aproape sase din zece europeni nu au folosit niciodata acest tip de trenuri (59 %).

Principalul motiv pentru care calatorii folosesc trenurile nationale sau regionale il constituie calatoriile de agrement (70 %); doar cativa dintre calatori mentioneaza ca merg cu trenul la munca sau la cursuri (10 %) sau in calatorii de afaceri (10 %).

Atunci cand europenii care nu calatoresc cu trenul niciodata sau cel mult o data pe an sunt intrebati ce imbunatatiri i-ar incuraja sa faca acest lucru, mai mult de patru din zece mentioneaza scaderea preturilor (43 %). Alte imbunatatiri sunt mentionate mult mai rar: retele mai bune, cu mai multe rute sau statii (20 %), calatorii mai rapide (17 %), servicii mai fiabile (16 %), trenuri mai confortabile si mai curate (16 %) si servicii mai frecvente (14 %). Aproape trei respondenti din zece dintre cei care nu calatoresc niciodata sau rareori cu trenul au mentionat in mod spontan ca nimic nu i-ar putea incuraja sa faca acest lucru (28 %).

Aproape jumatate dintre europeni (46 %) sunt multumiti de actualul sistem feroviar national si regional din tara lor. Cu toate acestea, o proportie semnificativa raspund ca nu sunt multumiti (36 %).

Majoritatea europenilor (71 %) sprijina deschiderea catre concurenta a sistemului feroviar national si regional cu conditia ca toti operatorii sa fie obligati sa respecte aceleasi standarde de siguranta.



Citeşte mai multe despre:    Eurobarometru    Transporturi    Transporturi feroviare    Comisia Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu
31 Mar 2020 | 1250

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 1047

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1094

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020
19 Mar 2020 | 1307

Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale
16 Mar 2020 | 1411

Frames: Peste 1 milion de angajati romani risca de intre in somaj din cauza coronavirusului
13 Mar 2020 | 1090



Articole Juridice

OPINIE privind directiva europeana prin care se consolideaza drepturile lucratorilor detasati
Sursa: EuroAvocatura.ro

Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Discriminarea creata de legiuitor incepand cu data de 1 aprilie 2001 intre meserii din acelasi domeniu in privinta recunoasterii conditiilor speciale nu poate fi cenzurata de instanta de judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna Sectia Civila, Sentinta civila nr. 111/2017, in sedinta publica din 09 februarie 2017

Lipsa acordului de vointa al salariatului in ceea ce priveste modificarea contractului de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita, Sectia I Civila, Sentinta nr. 648 din data de 21.04.2016