din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1601 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Un monopol asupra jocurilor de noroc pe internet nu poate fi justificat decat daca urmareste in mod coerent si sistematic obiectivul combaterii pericolelor legate de jocurile de noroc

Un monopol asupra jocurilor de noroc pe internet nu poate fi justificat decat daca urmareste in mod coerent si sistematic obiectivul combaterii pericolelor legate de jocurile de noroc

  Publicat: 15 Sep 2011       2314 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Situatie a unei piete pe care nu exista decat un singur vanzator (monopolist) care, data fiind absenta concurentei, detine o putere de piata extrem de puternica, echivalenta cu existenta unei pozitii dominante.
Instantele nationale nu sunt obligate, atunci cand apreciaza proportionalitatea unui monopol, sa ia in considerare sistemele de control la care sunt supuse societatile stabilite intr-un alt stat membru Legislatia austriaca stabileste un monopol in materie de jocuri de noroc care acorda numai statului dreptul de a organiza si de a exploata jocurile de noroc.

Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Situatie a unei piete pe care nu exista decat un singur vanzator (monopolist) care, data fiind absenta concurentei, detine o putere de piata extrem de puternica, echivalenta cu existenta unei pozitii dominante.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Acordul voluntar prin care partenerii de dialog isi recunosc unul altuia legitimitatea in vederea stabilirii unui demers comun
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

Jocurile de cazinou comercializate pe internet sunt asimilate loteriilor si sunt, in consecinta, supuse regimului de concesionare care vizeaza loteriile, care prevede atribuirea unei concesiuni unice pentru toate aceste jocuri. Concesionarul trebuie sa fie o societate de capitaluri cu sediul in Austria si sa se afle sub supravegherea autoritatilor austriece. Concesionarul unic este in prezent, pana in 2012, societatea de drept privat Osterreichische Lotterien GmbH.

Organizarea de jocuri de noroc fara autorizatie constituie o fapta de natura penala.

Domnii Dickinger si Omer sunt resortisanti austrieci si fondatorii grupului multinational de jocuri online bet-at-home.com. Acest grup cuprinde in special filiale malteze care propun jocuri de cazinou si pariuri sportive pe internet pe site-ul bet-at-home.com si dispun in acest scop de licente malteze pentru jocuri de noroc si pentru pariuri sportive online. Site-ul este accesibil in mai multe limbi, inclusiv in germana. Filialele malteze au utilizat, cel putin pana in luna decembrie 2007, un server instalat la Linz, pus la dispozitia acestora de societatea austriaca Bet-at-home.com Entertainment GmbH, administrat de domnii Dickinger si Omer, care asigura si intretinerea site-ului internet, a software-ului necesar pentru jocuri, precum si asistenta pentru utilizatori.

Impotriva domnilor Dickinger si Omer, in calitatea lor de administratori ai societatii Bet-at-home.com Entertainment, a fost declansata o procedura penala pentru incalcarea dreptului austriac privind jocurile de noroc. Bezirksgericht Linz (Tribunalul Cantonal din Linz, Austria), sesizat cu solutionarea cauzei, avand indoieli cu privire la compatibilitatea normelor austriece cu dreptul Uniunii, in special cu libertatea de stabilire si cu libera prestare a serviciilor, a decis sa adreseze Curtii de Justitie mai multe intrebari preliminare.

In hotararea pronuntata, Curtea aminteste ca, potrivit unei jurisprudente constante, un monopol asupra jocurilor de noroc constituie o restrictie privind libera prestare a serviciilor. Cu toate acestea, o astfel de restrictie poate fi justificata prin motive imperative de interes general, precum obiectivul de a asigura un nivel de protectie a consumatorilor deosebit de ridicat.

Curtea subliniaza ca, in cadrul unei trimiteri preliminare, aspectul daca obiectivele sunt efectiv urmarite prin legislatia nationala, precum si aprecierea proportionalitatii masurilor adoptate in scopul atingerii acestor obiective este de competenta instantei de trimitere, careia Curtea ii furnizeaza anumite criterii in cadrul hotararii sale.

In aceasta privinta, Curtea aminteste printre altele jurisprudenta sa potrivit careia, pentru a fi coerenta cu obiectivul combaterii criminalitatii si cel al reducerii ocaziilor de joc, o reglementare nationala care instituie un monopol, permitand totodata titularului monopolului de a duce o politica expansionista, trebuie sa aiba la baza in mod necesar constatarea ca activitatile criminale si frauduloase legate de jocuri constituie o problema in statul membru respectiv, care ar putea fi remediata printr-o extindere a activitatilor reglementate. Cu toate acestea, Curtea subliniaza ca numai obiectivul de a maximiza veniturile la bugetul statului nu poate sa permita o astfel de restrictie privind libera prestare a serviciilor.

In acest context, Curtea aminteste de asemenea ca numai o publicitate moderata si strict limitata la ceea ce este necesar pentru a canaliza consumatorii catre retelele de joc controlate ar putea fi admisa. O politica comerciala expansionista, al carei obiectiv este cresterea pietei globale a activitatilor de jocuri nu ar fi coerenta cu obiectivul combaterii activitatilor criminale si frauduloase.

In sfarsit, Curtea examineaza problema daca verificarile operatorilor de jocuri de noroc efectuate in alte state membre, precum in speta cele la care sunt supuse filialele malteze in Malta, trebuie luate in considerare de autoritatile unui alt stat membru, in speta Austria. Potrivit domnilor Dickinger si Omer, precum si guvernului maltez, Malta ar fi dezvoltat un sistem performant de control al jocurilor de noroc pe internet de natura sa raspunda obiectului privind protectia jucatorilor impotriva fraudelor.

In aceasta privinta, Curtea aminteste ca, in lipsa armonizarii reglementarii acestui sector la nivelul Uniunii, in stadiul actual al dreptului Uniunii nu poate exista nicio obligatie de recunoastere reciproca a autorizatiilor eliberate de alte state membre, iar simpla imprejurare ca un stat membru a optat pentru un sistem de protectie diferit de cel adoptat de un alt stat membru nu are nicio incidenta asupra aprecierii necesitatii si a proportionalitatii dispozitiilor adoptate in materie.

In continuare, Curtea declara ca jurisprudenta sa potrivit careia nu este compatibil cu libera prestare a serviciilor faptul de a impune, intr-un stat membru de primire, restrictii pentru un prestator in vederea salvgardarii intereselor generale, in masura in care aceste interese sunt deja protejate in statul membru de stabilire nu este, in stadiul actual de dezvoltare al dreptului Uniunii, aplicabil intr-un domeniu precum cel al jocurilor de noroc, care nu este armonizat la nivelul Uniunii si in care statele membre se bucura de o mare marja de apreciere in privinta obiectivelor pe care doresc sa le atinga si a nivelului protectiei pe care il urmaresc.

In aceasta privinta, Curtea subliniaza ca diferitele state membre nu dispun in mod necesar de aceleasi mijloace tehnice pentru a controla jocurile de noroc online. Faptul ca un anumit nivel de protectie a consumatorilor impotriva fraudelor operatorului poate fi atins intr-un anumit stat membru prin aplicarea unor tehnici sofisticate de control si de supraveghere nu permite sa se concluzioneze ca acelasi nivel de protectie poate fi atins in alte state membre care nu dispun de aceste mijloace tehnice sau nu au facut aceleasi alegeri. Un stat membru poate, in mod legal, sa doreasca sa supravegheze o activitate economica ce se desfasoara pe teritoriul sau, ceea ce ar fi imposibil daca ar trebui sa se increada in controalele efectuate de autoritatile unui alt stat membru prin intermediul unor sisteme de reglementare pe care nu le stapaneste el insusi.

Trimiterea preliminara permite instantelor din statele membre ca, in cadrul unui litigiu cu care sunt sesizate, sa adreseze Curtii intrebari cu privire la interpretarea dreptului Uniunii sau la validitatea unui act al Uniunii. Curtea nu solutioneaza litigiul national. Este de competenta instantei nationale sa solutioneze cauza conform deciziei Curtii. Aceasta decizie este obligatorie, in egala masura, pentru celelalte instante nationale care sunt sesizate cu o problema similara.



Citeşte mai multe despre:    Curtea de Justitie a Uniunii Europene    CJUE    Monopol    Pariu    Pariuri    Pariuri hipice    Franta    Jocuri de noroc

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 592

CJUE: Se preconizeaza reluarea sedintelor de audiere a pledoariilor incepand cu 25 mai 2020
30 Apr 2020 | 1657

Intrare in functie a unui nou avocat general la CJUE
23 Mar 2020 | 1194

Consecintele retragerii Regatului Unit din Uniunea Europeana asupra Curtii de Justitie a Uniunii Europene
04 Feb 2020 | 1088

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1521

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 12 iunie 2019
12 Jun 2019 | 1331



Articole Juridice

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Polita RCA este obligatorie atunci cand vehiculul in cauza este inmatriculat si nu a fost retras in mod legal din circulatie
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020