din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1915 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Sporuri. Solicitare drepturi banesti

Sporuri. Solicitare drepturi banesti

  Publicat: 13 Mar 2013       5951 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Prin cererea inregistrata la data de 24 august 2011 reclamanta D.E. a chemat in judecata paratii Institutia Primarului Comunei Telesti si Consiliul Local Telesti, solicitand instantei ca prin sentinta ce se va pronunta sa dispuna anularea dispozitiei nr.322/27.09.2010, comunicata pe data de 16.08.2011 si a raspunsului nr.4658/19.08.2011 emise de catre Primarul Comunei Telesti,

Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Art. 163 alin. 1 C. proc. civ. - "nimeni nu poate fi chemat in judecata pentru aceeasi cauza, acelasi obiect si de aceeasi parte inaintea mai multor instante";
Unirea a doua sau mai multe cauze aflate in curs de cercetare si urmarire penala,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Totalitatea compartimentelor functionale, fara personalitate juridica, de la nivelul unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, precum si secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice, in vederea realizarii competentelor lor generale
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Principiu moral si juridic de importanta fundamentala, care impune egalitatea in drepturi si indatoriri a membrilor unei colectivitati umane,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Ansamblul de principii si norme juridice in baza carora, tinandu-se seama de momentul in care iau nastere raporturile, actele sau faptele juridice ori se produc efectele acestora, se determina intinderea aplicarii unui act normativ nou, in raport cu reglementarile anterioare, pe care acesta le modifica, le completeaza sau le inlocuieste.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Forma de monopol care reprezinta o intelegere fie intre intreprinderi privind diferite aspecte ale activitatii lor (fixarea preturilor, cooperarea pe linia productiei si a desfacerii marfurilor),
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Act adoptat de organele de stat,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Totalitatea activitatilor desfasurate, in regim de putere publica,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.

prin care s-a dispus incetarea sporurilor de confidentialitate in procent de 10%, spor de dispozitiv in procent de 25%, spor de solicitare neuropsihica si stres in cuantum de 10% si spor de fidelitate in cuantum de 20% din salariul de baza; solicita, de asemenea acordarea drepturilor salariale avute la 31.12.2009, conform fluturasului emis de catre Primaria Comunei Telesti, neafectate de masuri de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, reprezentand sporul de confidentialitate in procent de 10%, spor de dispozitiv in procent de 25%, spor de solicitare neuropsihica in cuantum de 10%, si stres in cuantum de 20% la salariul de baza, incepand cu data de 01.01.2010, actualizate la data platii efective a acestora.

In motivarea actiunii, reclamanta a aratat ca prin sentinta nr.1646/27.09.2007 pronuntata de catre sectia de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Gorj in dosarul nr.5903/95/2007, prin care s-a dispus obligarea paratelor la acordarea sporului de confidentialitate in cuantum de 15% si mobilitate in cuantum de 10%, sentinta nr.1794/2007 pronuntata de catre sectia contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Gorj in dosarul nr.3516/95/2007, sentinta ramasa definitiva si irevocabila prin care s-a dispus obligarea paratelor la plata sporului de dispozitiv in cuantum de 25%, prevazut de Ordinul MAI 496/2003 si sentinta nr.918/2008 pronuntata de catre sectia contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Gorj in dosarul nr.5658/95/2008, prin care s-a dispus obligarea paratelor la plata sporului de suprasolicitare neuropsihica in procent de 10% si de fidelitate in procent de 20%.

Primarul comunei Telesti a emis la data de 27.09.2010 dispozitia nr.322 prin care i s-a comunicat faptul ca incepand cu data de 01.01.2010, ca efect al reincadrarii conform legii nr.330/2009 si i-a incetat acordarea sporurilor din salariul de baza .

Impotriva dispozitiei nr.322/27.09.2010 prin care nu s-a mai cuprins in noul salariu de baza sporul de confidentialitate de 10%, sporul de dispozitiv de 25%, sporul de suprasolicitare neuropsihica in cuantum de 10% si sporul de stres in cuantum de 20%, cu consecinta incetarii acordarii acestuia incepand cu data de 01.01.2010, a formulat in termen legal contestatie considerand-o netemeinica si nelegala.

Prin raspunsul nr.4658/19.08.2011 emis de Institutia Primarului Comunei Telesti, referitor la contestatia formulata, i s-a comunicat faptul ca se respinge contestatia formulata, mentinandu-se in continuare dispozitia nr.322/2010.

Netemeinicia si nelegalitatea acestei dispozitii a considerat-o in primul rand avand in vedere faptul ca incetarea sporului de confidentialitate de 10%, sporul de dispozitiv de 25%, sporul de suprasolicitare neuropsihica in cuantum de 10% si sporul de stres in cuantum de 20%, a fost data cu incalcarea principiilor art.30 alin.1 din Legea nr.330/2009, care prevede ca ``incepand cu 01 ianuarie 2010 sporurile acordate prin legi sau hotarari ale Guvernului si dupa caz, indemnizatiile de conducere care potrivit legii fac parte din salariul de baza, din soldele functiilor de baza, respectiv din indemnizatiile lunare de incadrare, prevazute in notele din anexele la prezenta lege, se introduc in salariul de baza, in soldele functiilor de baza, respectiv in indemnizatiile lunare de incadrare corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, atat pentru personalul de executie, cat si pentru functiile de conducere .

In sustinerea celor aratate mai sus a solicitat sa se constate ca potrivit art.3 alin.1 lit.c din legea nr.330/2009 sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la baza principiul "luarii in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariate, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariata, recunoscute sau stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz, in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare".

De altfel, vazand prevederile art.5, alin 1, din OUG nr.1/2010, privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar care prevede ca ,,incepand cu luna ianuarie 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi pastreaza salariul, solda sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare brut/bruta avute la aceasta data, fara a fi afectate de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009 prevazute la art.10 din Legea nr.329/2009, care se calculeaza dupa cum urmeaza: a) la salariul de baza, solda/salariul functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare corespunzatoare functiilor avute la data de 31 decembrie 2009 se adauga cuantumul sporurilor si indemnizatiilor care se introduc in acesta/aceasta, prevazute in notele la anexele la Legea-cadru nr.330/2009, numai personalului care a beneficiat de acestea, in masura in care isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii; b) sporurile, indemnizatiile si alte drepturi salariale prevazute in anexele la Legea - cadru nr.330/2009, care nu se introduc in salariul de baza, solda/salariul functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare se acorda in aceleasi cuantumuri de la 31 decembrie 2009 numai personalului care, a beneficiat de acestea, in masura in care isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii, cu respectarea prevederilor art.23 din Legea-cadru nr.330/2009

De asemenea, referitor la dispozitia prin care i-a incetat sporurile de confidentialitate in procent de 10%, spor de dispozitiv in procent de 25%, spor de solicitare neuropsihica in cuantum de 10% si stres in cuantum de 20%, o considera netemeinica si nelegala deoarece, asa cum prevad dispozitiile art.7 alin.2 din Legea nr.330/05.11.2009: "realizarea trecerii de la actualul sistem de salarizare la noul sistem de salarizare se efectueaza etapizat, astfel incat in perioada de implementare a prezentei legi nici o persoana sa nu inregistreze o diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit actualelor reglementari``. Sporurile de confidentialitate in procent de 10 %, spor de dispozitiv in procent de 25% spor de solicitare neuropsihica in cuantum de 10% si stres in cuantum de 20% au facut parte din salariul brut de care a beneficiat, iar prin neincluderea in salariul de baza a acestui spor conform deciziei nr.196/29.04.2010, Primarul comunei Telesti, jud.Gorj nu a facut altceva decat sa incalce prevederile art.7 alin.2 din Legea nr.330/05.11.2009.

Un alt aspect important pe care l-a invederat este acela ca sporul de confidentialitate, de dispozitiv si solicitare neuropsihica si stres au fost acordate in conditiile art.60 alin.2 din Statutul profesiei de consilier juridic, art.25-26 din Legea nr.53/2003 Codul Muncii, Legii nr.514, privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic, precum si art.31 alin.2 si art.117 din Legea nr.118/1999, Ordinul MAI nr.496/2003, art. 9.2. si avand in vedere faptul ca aceste prevederi legale nu au fost abrogate prin legea cadru nr.330/2009, considera netemeinica si nelegala aceasta decizie de incetare a sporurilor mai sus aratate.

Faptul ca prevederile legale care au stat la baza acordarii prin sentinta nr.1599/25.04.2008 de catre sectia de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Gorj in dosarul nr.3436/95/2008, prin care s-a dispus obligarea paratelor la acordarea sporului de confidentialitate in cuantum de 10% si mobilitate in procent de 15%, sentinta nr.2195/08.06.2007, pronuntata de catre sectia contencios administrativ a Tribunalului Gorj in dosarul nr.4490/95/2007, sentinta ramasa definitiva si irevocabila prin care s-a dispus obligarea paratelor la plata sporului de dispozitiv in procent de 25%, prevazut de Ordinul M.A.I. nr.496/2003 si sentinta nr.1954/01.10.2008 pronuntata de catre sectia conflicte de munca a Tribunalului Gorj in dosarul nr.13440/95/2008, prin care s-a dispus obligarea paratelor, plata in favoarea sa a sporului de solicitare neuropsihica in procent de 10% si fidelitate in procent de 20% nu au fost abrogate reiese in mod expres din analiza art.48-49 din legea nr.330/2009, articole care nu abroga aceste acte normative.

In acest sens sporurile de confidentialitate, dispozitiv si solicitare neuropsihica si stres nu pot inceta deoarece, actele normative care au stat la baza hotararilor judecatoresti nu au fost abrogate si in consecinta aceste hotarari au in continuare putere legala. Sporurile de confidentialitate, dispozitiv si solicitare neuropsihica si stres puteau inceta numai in conditiile abrogarii exprese a dispozitiilor mai sus mentionate. A solicitat sa se constate faptul ca nici unde in cuprinsul legii nr.330/2009 nu este prevazut vreun text de lege care sa precizeze incetarea sporurilor de confidentialitate, dispozitiv si solicitare neuropsihica si stres, iar Primarul Comunei Telesti in mod eronat a dispus incetarea lui.

In concluzie, avand in vedere toate sustinerile mai sus enumerate solicita instantei de judecata: anularea dispozitiei nr.322/27.09.2010 comunicata pe data de 16.08.2011 si a raspunsului nr.1938/2011 emise de catre Primarul comunei Telesti, prin care s-a dispus incetarea sporurilor de confidentialitate in procent de 10%, spor de dispozitiv in procent de 25%, spor de solicitare neuropsihica in cuantum de 10% si stres in cuantum de 20% din salariul de baza; acordarea drepturilor salariate avute la 31.12.2009, conform fluturasului emis de catre Primaria Comunei Telesti neafectate de masuri de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, reprezentand sporul de confidentialitate in procent de 10%, spor de dispozitiv in procent de 25%, spor de solicitare neuropsihica in cuantum de 10% si stres in cuantum de 20% la salariul de baza, incepand cu data de 01.01.2010, actualizate pana la plata efectiva a acestora.

In drept, reclamanta si-a intemeiat actiunea pe prevederile art.34 din Legea nr. 330/05.11.2009, privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

In conditiile art.115 c.pr.civ. paratii au formulat intampinare si au aratat ca recunosc pretentia reclamantei vazand prevederile art.3 alin.1 lit.c din legea nr.330/2009 care prevad ca sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la baza principiul ,,luarii in considerare a sporurilor, adaosurilor salariate, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau stabilite, pana la data intrari in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiului prezentei legi, in salariu brut sau dupa caz in salariul de baza, in solda functiei de baza sau indemnizatia lunara de incadrare".

Prin incheierea interlocutorie din 18 octombrie 2011 pronuntata in dosarul nr.10906/95/2011 s-a admis exceptia de litispendenta si s-a dispus conexarea dosarului la prezenta cauza, in conditiile art.163 alin.1 c.pr.civ.

Din actele si lucrarile dosarului tribunalul retine urmatoarele:

Reclamanta este angajata in cadrul Primariei comunei Telesti, iar prin decizia contestata s-a dispus incadrarea reclamantei in functia publica de conducere de secretar al comunei, treapta 2 de salarizare, iar la sfarsitul lunii septembrie 2010 s-a emis decizie privind salarizarea in functia publica de executie.

In cazul de fata in raport de adresa nr.7631 din 6 ianuarie 2012 emisa de Primarul comunei Telesti rezulta ca la baza dispozitiei contestate a stat HCL nr.29/2010 prin care s-a aprobat organigrama aparatului de specialitate al Primarului comunei Telesti; dispozitia nr.180 din 29 aprilie 2010 privind reincadrarea reclamantei in functia de executie referent 1 A personal contractual, functie ce a detinut-o pana la data de 1 septembrie 2010 cand a fost reincadrata reclamanta ca functionar public conform dispozitiei nr.322 din 27 sept. 2010 in functia publica de executie de referent, clasa III, gradul superior, treapta 2 si stabilirea drepturilor salariale incepand cu 1 septembrie 2010.

In consecinta, reclamanta a fost reincadrata in calitate de functionar public din calitatea sa de personal contractual in conditiile Legii nr.188/1999 si a dispozitiilor art.36 alin. 3 lit. b din Legea nr. 215/2001, obtinandu-se in acest sens avizul favorabil a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici pentru functiile publice stabilite la nivelul aparatului de specialitate si care a fost inregistrat sub nr. 492343 din 3 august 2010.

Dispozitia de reincadrare a reclamantei din personal contractual in functionar public s-a emis in conditiile legii, intrucat prin HCL nr.29/2011 prin care s-a aprobat noua organigrama a aparatului de specialitate al Primarului comunei Telesti ,astfel ca in ceea ce priveste nemultumirea reclamantei privind drepturile salariale acordate anterior emiterii deciziei de reincadrare, respectiv la data de 1 ianuarie 2010, data la care drepturile salariale s-au emis in raport de calitatea sa de personal contractual si in conditiile Legii cadru de salarizare nr.330/2009, aceasta avea posibilitatea conform principiului disponibilitatii procesuale sa conteste decizia de reincadrare incepand cu data de 1 ianuarie 2010 in conditiile art.34 din Legea nr.330/2009, in cazul in care angajatorul nu ar fi respectat dispozitiile art.3 lit.c din lege, si anume cu privire la drepturile salariale stabilite prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile pana la data intrarii in vigoare a legii, care urmau sa se regaseasca fie ca sporuri, fie ca sume compensatorii.

In speta de fata, dispozitia de reincadrare nu a vizat acest cadru legislativ, si anume reincadrarea in conditiile Legii nr.330/2009. intrucat asa cum s-a mentionat anterior, reincadrarea reclamantei incepand cu data de 1 septembrie 2010 s-a dispus in conditiile Legii nr.188/1999 privind stabilirea functiilor publice la nivelul aparatului de specialitate al Primarului comunei Telesti, a dispozitiilor HG nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, precum si in raport de dispozitiile HCL nr.29/2011 privind unele masuri referitoare la reorganizarea si functionarea aparatului de specialitate al Primarului comunei Telesti prin reducerea numarului de posturi stabilite in conformitate cu prevederile OUG nr. 63/2010.

De altfel din continutul dispozitiei rezulta ca reclamantei i s-a stabilit un salariu de baza lunar compus din: salariul de baza corespunzator functiei publice, sporul de vechime in munca, sume compensatorii reprezentand diferenta intre drepturile salariale ale lunii decembrie 2009 si drepturile salariale stabilite potrivit Legii nr. 330/2009 si art. 6 si 10 din OUG nr. 1/2010 si sporul de fidelitate si solicitare neuropsihica si stres, astfel ca nu se poate retine afirmatia acesteia ca prin dispozitia contestata s-ar fi dispus incetarea sporurilor: de confidentialitate in procent de 10%; de dispozitiv in procent de 50%; de solicitare neuropsihica si stres in cuantum de 10% si de fidelitate in procent de 20%, sporuri obtinute prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile prezentate in copie xerox la dosar si care putea fi avute in vedere asa cum s-a mentionat anterior la momentul intrarii in vigoare a Legii cadru de salarizare nr. 330/2009.

La emiterea acestei dispozitii, precum si la stabilirea salariului aferent cu toate drepturile ce decurg din functia publica ocupata de reclamanta s-a avut in vedere urmatoarele norme din legea nr.330/2009: art.11 din sectiunea a 3-a a legii privind sporurile - ``(1) La propunerea presedintelui consiliului judetean sau, dupa caz, a primarului, pentru functiile publice locale pot fi stabilite suplimente salariale, egale cu: a) pana la diferenta dintre salariul de baza prevazut pentru functiile publice teritoriale si salariul de baza prevazut pentru functiile publice locale, in cazul functionarilor publici care isi desfasoara activitatea in cadrul aparatului de specialitate al primarilor municipiilor, oraselor si comunelor, precum si institutiilor si serviciilor publice infiintate si organizate prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale respective; b) pana la diferenta dintre salariul de baza prevazut pentru functiile publice de stat si salariul de baza prevazut pentru functiile publice locale, in cazul functionarilor publici care isi desfasoara activitatea in cadrul aparatelor de specialitate ale consiliilor judetene, primarului general al municipiului Bucuresti si ale primarilor sectoarelor municipiului Bucuresti, ale primarilor municipiilor resedinta de judet, precum si in cadrul institutiilor si serviciilor publice infiintate si organizate prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale respective. (2) Suplimentele salariale prevazute la alin.(1) nu sunt considerate drepturi castigate si se acorda in limita fondurilor disponibile in bugetul local. (3) Acordarea suplimentelor salariale stabilite potrivit alin.(1) se aproba prin hotarare a consiliului judetean ori, dupa caz, hotarare a consiliului local. (4) Suplimentele salariale stabilite potrivit alin. (1) pot fi acordate numai daca veniturile proprii ale bugetului local respectiv, exclusiv cotele defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, in trimestrul/anul anterior de calcul sunt mai mari sau egale cu cheltuielile de personal alocate pentru autoritatile executive si deliberative si pentru aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judetean.``; precum si Anexa III/3 privind salariile de baza pentru functii publice locale, stabilite si avizate potrivit legii in cadrul aparatului de specialitate al primarilor municipiilor, oraselor si comunelor si al institutiilor infiintate in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea consiliilor locale.

De asemenea, este cunoscut faptul ca in cazul modificarii structurii de functii publice, respectiv a organigramei aparatului de specialitate a primarului comunei Telesti au fost aplicate dispozitiile art.107 din legea nr.188/1999 (actualizata la data de 11 iulie 2010) care reglementeaza intreaga procedura de reorganizare a unei autoritati sau institutii publice si care au obligatia de a solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publice avizul privind functiile publice . In cazul in care ``Persoanele incadrate cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata in posturi de natura contractuala care au fost stabilite si avizate ca functii publice vor fi numite in functii publice de executie daca indeplinesc conditiile prevazute la art.54 si conditiile de vechime in specialitatea studiilor corespunzatoare clasei si gradului profesional ale functiei publice.``, ``Autoritatile si institutiile publice care au prevazute in statele de functii posturi de natura contractuala, care presupun exercitarea unor atributii dintre cele prevazute la art.2 alin.3, au obligatia de a stabili functii publice in conditiile art.107.``, conform dispozitiilor art.111 din legea nr.188/1999; iar ``Drepturile salariale ale persoanelor care ocupa functii publice in conditiile alin.3 se stabilesc potrivit salarizarii functiilor publice in care au fost numite.``.

Conform dispozitiilor art.30 alin.1 din legea nr.330/2009: ``Incepand cu 1 ianuarie 2010, sporurile, acordate prin legi sau hotarari ale Guvernului, si, dupa caz, indemnizatiile de conducere, care potrivit legii faceau parte din salariul de baza, din soldele functiilor de baza, respectiv din indemnizatiile lunare de incadrare, prevazute in notele din anexele la prezenta lege, se introduc in salariul de baza, in soldele functiilor de baza, respectiv in indemnizatiile lunare de incadrare corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, atat pentru personalul de executie, cat si pentru functiile de conducere . Sporurile specifice pe categorii de personal si domenii de activitate sunt cele prevazute in cap. III si in anexele la prezenta lege. Reincadrarea personalului se face corespunzator transelor de vechime in munca si pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale avute in luna decembrie 2009. La functiile de executie unde s-a redus numarul de grade sau trepte profesionale, reincadrarea personalului ale carui grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul sau treapta profesionala imediat urmatoare celei eliminate.

In anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi va pastra salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, astfel:

a) noul salariu de baza, solda functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare va fi cel/cea corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, la care se adauga sporurile care se introduc in acesta/aceasta potrivit anexelor la prezenta lege;

b) sporurile prevazute in anexele la prezenta lege ramase in afara salariului de baza, soldei functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatiei lunare de incadrare se vor acorda intr-un cuantum care sa conduca la o valoare egala cu suma calculata pentru luna decembrie 2009.

Pentru persoanele ale caror sporuri cu caracter permanent acordate in luna decembrie 2009 nu se mai regasesc in anexele la prezenta lege si nu au fost incluse in salariile de baza, in soldele functiilor de baza sau, dupa caz, in indemnizatiile lunare de incadrare, sumele corespunzatoare acestor sporuri vor fi avute in vedere in legile anuale de salarizare, pana la acoperirea integrala a acestora.``.

In urma aparitiei Legii nr.330/2009 conducatorul institutiei in calitatea sa de ordonator de credite avea obligatia de a emite decizie de reincadrare cu aplicarea dispozitiilor art.30 alin.6 din Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, in sensul ca: ``Pentru persoanele ale caror sporuri cu caracter permanent acordate in luna decembrie 2009 nu se mai regasesc in anexele la prezenta lege si nu au fost incluse in salariile de baza, in soldele functiilor de baza sau, dupa caz, in indemnizatiile lunare de incadrare, sumele corespunzatoare acestor sporuri vor fi avute in vedere in legile anuale de salarizare, pana la acoperirea integrala a acestora.``

In procesul de aplicare a acestei legi conducatorul autoritatii publice nu are posibilitatea unor criterii de apreciere in interpretarea legii si aplicarea ei in mod arbitrar, intrucat actul normativ in art.7 alin.2 precizeaza ca: ``Realizarea trecerii de la actualul sistem de salarizare la noul sistem de salarizare se efectueaza in mod etapizat, astfel incat in perioada de implementare a prezentei legi nicio persoana sa nu inregistreze o diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit actualelor reglementari.``, pentru ca in art.30 alin.5 sa se precizeze: ``In anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi va pastra salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, astfel:

a) noul salariu de baza, solda functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare va fi cel/cea corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, la care se adauga sporurile care se introduc in acesta/aceasta potrivit anexelor la prezenta lege;

b) sporurile prevazute in anexele la prezenta lege ramase in afara salariului de baza, soldei functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatiei lunare de incadrare se vor acorda intr-un cuantum care sa conduca la o valoare egala cu suma calculata pentru luna decembrie 2009.``.

De altfel in art.3 din Legea nr.330/2009 legiuitorul national a stabilit cinci principii ce stau la baza sistemului de salarizare, si anume caracterul unitar, suprematia legii, echitate si coerenta, sustenabilitate financiara si ``luarea in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz, in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare;``.

In consecinta, in prima etapa de aplicare a sistemului unitar de salarizare toti conducatorii de institutii sau autoritati publice au obligatia ca in momentul trecerii de la sistemul de salarizare anterior la noul sistem de salarizare, sa implementeze legea cadru astfel incat nici o persoana sa nu inregistreze o diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit reglementarilor aflate in vigoare la nivelul lunii decembrie 2009.

Acest aspect de asemenea a fost retinut de Curtea Constitutionala prin decizia nr.1415 din 4 noiembrie 2009 a aratat ca:``etapizarea prevazuta de acest text (art. 7 alin. 1) avand drept scop ca in intervalul 2010-2015 niciun angajat sa nu cunoasca, prin trecerea la noul sistem de salarizare, vreo diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit reglementarilor in vigoare.

Curtea retine ca notiunea de salariu brut include, potrivit art.155 din Codul muncii, atat salariile de baza, soldele pentru personalul militar si indemnizatiile lunare de incadrare, dupa caz, cat si sporurile sau alte adaosuri aflate deja in plata .

Desigur, finalitatea este ca dupa perioada de implementare a legii, in 2015, toti salariatii bugetari sa fie salarizati potrivit prevederilor acesteia. Faptul ca unii vor cunoaste cresteri salariale, iar altii stagnari din punctul de vedere al salariului brut incasat nu inseamna ca exista o discriminare, ci faptul ca se incearca crearea unui sistem unitar de salarizare, prin eliminarea discrepantelor mari existente in sistemul public de salarizare.``

In art.30 din Legea cadru se stabileste modalitatea de acordare si de calculare a noului salariu lunar brut, desprinzandu-se trei elemente componente de baza si anume:

1. salariul de baza corespunzator functiei de executie din luna decembrie 2009, salariul de merit, sporul de vechime in munca si indemnizatia de conducere;

2. sporuri care nu se introduc in salariul de baza si acestea sunt sporurile prevazute in anexele la prezenta lege, in cazul de fata in anexa III care reglementeaza domeniul de aplicare si principii privind salarizarea functionarilor publici;

3. sume compensatorii care reprezinta sporurile cu caracter permanent care s-au acordat in luna decembrie 2009 si care nu se mai regasesc in anexele la lege si nici nu au fost incluse in salariul de baza, urmand a fi acordate sub forma cumulata ca suma compensatorie cu caracter tranzitoriu care sa acopere diferenta pana la venitul brut efectiv realizat in decembrie 2009, daca persoana isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii .

Toate aceste principii si dispozitii au fost respectate de catre ordonatorul de credite, atunci cand s-a emis decizia contestata, asa cum s-a intamplat si anterior, cand in mod legal (pana la proba contrarie) s-a procedat la reincadrarea reclamantei in ceea ce priveste stabilirea si calcularea salariului in conditiile noii legi.

De altfel, legiuitorul a stabilit in mod expres care sunt drepturile salariale suplimentare stabilite prin acte juridice in favoarea personalului autoritatilor si institutiilor publice ce nu vor fi avute in vedere la stabilirea noului salariu, si anume prin dispozitiile art.50 din legea cadru nr.330/2009 s-a dispus incetarea acordarii suplimentului postului si suplimentului corespunzator treptei de salarizare, precum si a sporului de mobilitate la 3 zile de la data publicarii legii, respectiv 12 noiembrie 2009.

In conformitate cu prevederile art.31 din Legea nr.188/1999, pentru activitatea desfasurata functionarii publici au dreptul la un salariu care se compune din: salariul de baza, sporul pentru vechime in munca, prime si alte drepturi salariale in conditiile legii.

In ceea ce priveste adaosul salarial, corespunzator sporurilor: de confidentialitate in procent de 10%; de dispozitiv in procent de 50%; de solicitare neuropsihica si stres in cuantum de 10% si de fidelitate in procent de 20%, sporuri obtinute prin hotarari judecatoresti definitive si irevocabile prezentate in copie xerox la dosar si care putea fi avute in vedere asa cum s-a mentionat anterior la momentul intrarii in vigoare a Legii cadru de salarizare nr. 330/2009, tribunalul constata ca acestea sunt datorate de catre angajator, in masura in care desi nu a fost prevazut expres in actul normativ care reglementeaza drepturile salariale si alte drepturi ale functionarilor publici, acestea au fost obtinute prin hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile.

La baza pronuntarii acestor hotarari judecatoresti s-au avut in vedere faptul ca aceste sporuri sunt drepturi cuvenite si acordate legal, nefiind contrare statutului functionarului public, insa determinant este ca drepturile respective care se constituie in sporuri, adaosuri in salarizare sa fie nominalizate si cuantificate intr-un act juridic de reincadrare la data intrarii in vigoare a legii cadru, moment in care reclamanta avea calitatea de personal contractual.

In raport de aceste considerente se constata ca drepturile salariale obtinute de personalul bugetar, fie functionar public, fie personal contractual, prin hotarari judecatoresti anterioare, situatie ce se aplica si reclamantei, vor putea fi acordate si dupa aparitia Legii-cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, conform dispozitiilor art.3 lit.c din lege, care mentioneaza ca: ``luarea in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz, in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare;``, chiar daca aceste drepturi nu se mai regasesc reglementate in prezenta lege, iar salariul s-ar diminua, s-a prevazut in art. 30 alin. 6 o situatie tranzitorie, respectiv aceea acordarii unui adaos la salariu pana la acoperirea integrala.

Per a contrario s-ar realiza o interpretarea gresita a legii si neacordarea unui spor obtinut in baza unei hotarari judecatoresti ce s-a raportat la prevederile legale existente la data pronuntarii sale, prevederi legale care insa nu mai pot fi aplicate in momentul actual ca urmare a modificarii sau abrogarii lor, si ar determina in mod general incalcarea principiului constitutional al neretroactivitatii legii, precum si principiul general privind aplicarea legii in timp tempus regit actum, iar in mod special incalcarea unui drept fundamental prevazut de art.l din Protocolul nr.1 aditional la Conventia pentru apararea Drepturilor Omului si a Libertatilor fundamentale privind protectia proprietatii.

Notiunea de bun in sensul acestor prevederi are valoare de principiu si nu se limiteaza doar la drepturile reale din legislatia nationala, aceasta incluzand si constatarea existentei unei valori patrimoniale, iar reclamanta are un ``bun`` in sensul Conventiei, prin faptul ca solutia asupra sporului de dispozitiv a ramas definitiva si irevocabila. De altfel Curtea europeana a decis ca in cazul in care un stat contractant ar permite ca o decizie judiciara definitiva si obligatorie sa ramana inoperanta in privinta uneia dintre partile procesului, dreptul la un tribunal ar fi iluzoriu si ca atare s-ar incalca si dreptul fundamental prevazut de art.6 din Conventie .

In practica CEDO, notiunea de "bunuri" vizeaza atat "bunurile actuale", cat si valorile patrimoniale, inclusiv in situatii bine stabilite, creante al caror titular demonstreaza ca acestea au o baza suficienta in dreptul intern, in virtutea carora reclamantul poate pretinde cel putin o "speranta legitima" in exercitarea efectiva a dreptului sau. Potrivit art.1 din Protocol, privarea de un bun poate interveni doar daca aceasta este prevazuta de lege, de normele interne aplicabile si daca este impusa de o cauza de utilitate publica.

Pentru ca o ingerinta sa fie "legitima" aceasta trebuie sa fie prevazuta de lege si sa pastreze si un just echilibru intre cerintele interesului general al comunitatii si imperativele apararii dreptului la respectarea bunurilor salariatilor.

Din adresa comunicata instantei rezulta ca la baza dispozitiei de reincadrare a reclamantei din personal contractual in functionar public au stat dispozitiile HG nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, precum si in raport de dispozitiile HCL nr.29/2011 privind unele masuri referitoare la reorganizarea si functionarea aparatului de specialitate al Primarului comunei Telesti prin reducerea numarului de posturi stabilite in conformitate cu prevederile OUG nr. 63/2010 si nu dispozitiile legii nr.330/2009 privind reincadrarea reclamantei incepand cu data de 1 ianuarie 2010.

Conform dispozitiilor art.107 din legea nr.188/1999: Autoritatile si institutiile publice au obligatia de a solicita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici avizul privind functiile publice in oricare dintre urmatoarele situatii: a) stabilirea sau modificarea structurii de functii publice pentru fiecare autoritate si institutie publica, in parte, de catre conducatorul acesteia ori prin hotarare a consiliului judetean sau, dupa caz, a consiliului local, pe baza activitatilor prevazute la art. 2 alin. (3); b) modificarea calitatii posturilor, potrivit art. 111 alin. (1) sau (5); c) reorganizarea activitatii autoritatii sau institutiei publice. (2) Autoritatile si institutiile publice au obligatia de a instiinta, in termen de 10 zile lucratoare, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in oricare dintre urmatoarele situatii: a) intervenirea unor modificari in structura functiilor publice din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice, ca urmare a promovarii in clasa si in grad profesional a functionarilor publici; b) transformarea unei functii publice vacante intr-o functie publica cu o alta denumire sau intr-o functie publica de nivel inferior ori superior, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau institutia publica si in fondurile bugetare anuale alocate. (3) Avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici este prealabil si obligatoriu in toate situatiile prevazute la alin. (1). (4) In situatia in care, dupa obtinerea avizului Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, actele administrative prin care se stabilesc masuri din categoria celor prevazute la alin. (1) se aproba cu modificari sau completari, ordonatorii principali de credite din administratia publica locala au obligatia de a comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici aceste acte administrative, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data aprobarii lor prin hotarare a consiliului local sau, dupa caz, prin hotarare a consiliului judetean. (5) In situatia prevazuta la alin. (4), autoritatile administratiei publice locale pot pune in aplicare dispozitiile hotararii consiliului local sau, dupa caz, a consiliului judetean, numai dupa obtinerea avizului Agentiei Nationale a Functionarilor Publici. In acest caz, avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici se emite in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data primirii actelor administrative prevazute la alin. (4). (6) Lista documentelor necesare pentru obtinerea avizului Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, precum si modalitatea de transmitere a acestora de catre autoritatile si institutiile publice se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.``.

De asemenea, conform dispozitiilor art.107^1 din aceeasi lege: ``(1) Pentru respectarea drepturilor de cariera ale functionarilor publici, in cuprinsul actelor normative sau administrative privind modificari ale structurii organizatorice, reorganizari sau desfiintari de structuri si functii publice, autoritatile si institutiile publice initiatoare din administratia publica centrala si locala sunt obligate sa prevada un termen de minimum 30 de zile, in vederea aplicarii procedurilor legale prevazute de prezenta lege. (2) Dupa aprobarea actelor normative, in conditiile legii, pentru structura de functii publice care rezulta in conditiile alin. (1), autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala solicita avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in conditiile prevazute la art. 107.``.

In consecinta, tribunalul urmeaza sa respinga actiunea de fata, avand in vedere toate aceste considerente precum si dispozitiile Legii nr.554/2004, raportat la dispozitiile art.76 din Legea nr. 188/1999 coroborat cu dispozitiile art. 36 din Legea nr. 215/2001;

PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE


Respinge cererea formulata de reclamanta D.E.impotriva paratelor Consiliul Local Telesti si Institutia Primarului comunei Telesti.
Hotarare definitiva.
Cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare .
Pronuntata in sedinta publica din 17.01.2012, la Tribunalul Gorj.




Pronuntata de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 88 din 17-ian-2012


Citeşte mai multe despre:    Legea 554/2004    Legea 215/2001    Legea 188/1999    Tribunalului Gorj    Spor de confidentialitate    Spor de dispozitiv    Spor de solicitare neuropsihica    Spor de stres
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Tutela administrativa. Termen de decadere. Actiune impotriva hotararii consiliului local de aprobare a modificarii regimului de inaltime a constructiilor aprobat prin PUG
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 199/09.03.2020

Litigiile intemeiate pe Legea contenciosului administrativ sunt de compenteta tribunalului cand au ca finalitate analiza unui raport juridic de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 192/2020 din 12.03.2020

Suspendarea ordinului de destituire din functie. Cercetarea disciplinara a functionarului public pe perioada starii de urgenta.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Decizia nr. 675 din 15.07.2020

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Exceptia de nelegalitate a actului administrativ cu caracter individual poate fi invocata direct in recurs
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Act emis de seful unei misiuni civile a Uniunii Europene. Lipsa caracterului de act administrativ
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84 din 22 ianuarie 2016

Imobil preluat de stat fara just titlu. Certificat de atestare a dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 107 din 22 ianuarie 2016



Articole Juridice

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T

Cum se poate contesta o sanctiune a ANSPDCP (Autoritatii de supraveghere)?
Sursa: EuroAvocatura.ro

[Av. muncii] Anuntul privind concursul pentru ocuparea unei functii publice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Admisibilitatea actiunii in anulare a Certificatului de Urbanism
Sursa: EuroAvocatura.ro