din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1993 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

  Publicat: 15 Oct 2012       29423 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 692 din 9 octombrie 2012

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
Institutie de drept procesual penal, reglementata de Codul de procedura penala in diverse texte.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Intamplator; care depinde de un eveniment viitor si nesigur. Se are in vedere mai ales in cazul contractelor.

(2) Stabilirea obiectului si a complexitatii sesizarii se face de catre seful directiei de specialitate sau de catre o alta persoana desemnata de inspectorul-sef, in baza unui nomenclator care cuprinde o clasificare a complexitatii in functie de obiect, stabilit prin ordin al inspectorului-sef.
(3) Dosarele se predau la registratura fiecarei directii de inspectie judiciara, unde se inregistreaza in ordine crescatoare, in raport cu numarul de inregistrare in registrul general de evidenta a lucrarilor Inspectiei Judiciare, in registrul general de evidenta a lucrarilor directiei. La numarul stabilit potrivit alin. (1) se adauga numarul din registrul general a lucrarilor directiei, insotit de indicativul "DIJ" (Directia inspectie pentru judecatori) sau "DIP" (Directia inspectie pentru procurori), dupa caz.

Art. 47
(1) Dupa inregistrarea in cadrul directiei, dosarele nou-formate se transmit sefului directiei sau persoanei desemnate de inspectorul-sef pentru repartizarea aleatorie a dosarelor.
(2) Repartizarea aleatorie se realizeaza in sistem informatic sau prin metoda sistemului ciclic.
(3) Repartizarea aleatorie in sisteminformatic sau ciclic se realizeaza o singura data, urmand ca, in situatiile in care apar incidente sau incompatibilitati, sa se recurga la regulile stabilite in prezentul regulament.
(4) Pentru aplicarea criteriului aleatoriu, in sistem informatic sau ciclic, dosarele se repartizeaza inspectorilor judiciari in ordinea inregistrarii la directia de specialitate.
(5) Repartizarea aleatorie in sistem ciclic se efectueaza in ordinea alfabetica a numelui inspectorilor judiciari din cadrul fiecarei directii.
(6) Modificarea ordinii in care se face repartizarea aleatorie a lucrarilor are loc in urmatoarele situatii:
a) in caz de incompatibilitate a inspectorului judiciar, constatata la momentul repartizarii;
b) cand inspectorul judiciar efectueaza concediul legal de odihna;
c) cand inspectorul judiciar se afla in concediu medical;
d) cand inspectorul judiciar este desemnat sa participe la efectuarea unui control ori cand se deplaseaza in baza unui ordin de serviciu intr-o alta localitate pentru efectuarea verificarilor prealabile ori a cercetarii disciplinare. Aceste situatii se evidentiaza in fisa de repartizare atasata dosarului.
(7) Redistribuirea lucrarilor repartizate aleatoriu inspectorilor judiciari poate fi efectuata in urmatoarele cazuri:
a) in caz de incompatibilitate a inspectorului judiciar, constatata ulterior repartizarii;
b) in cazul imposibilitatii exercitarii atributiilor timp de cel putin 20 de zile;
c) in cazul solicitarii motivate a inspectorului judiciar caruia i-a fost repartizata lucrarea;
d) in cazul suspendarii din activitate in conditiile legii;
e) ori de cate ori fata de calitatea persoanei cercetate impartialitatea cercetarii disciplinare ar putea fi afectata;
f) in cazul conflictului de interese;
g) in cazul incetarii calitatii de inspector. Aceste situatii se evidentiaza in fisa de repartizare atasata dosarului.
(8) In cazul in care un inspector judiciar se afla in una din situatiile prevazute la alin. (6) si (7), noua repartizare aleatorie a lucrarii in sistem informatic sau ciclic se efectueaza prin excluderea de la repartizare a acestuia.
(9) Pentru solutionarea cauzelor complexe, la inceputul fiecarui an, prin ordin al inspectorului-sef, se constituie echipe formate din 2 inspectori judiciari si se numeroteaza. Acestora ii sunt repartizate aleatoriu lucrarilor al caror grad de complexistate este apreciat ca fiind ridicat la momentul inregistrarii si repartizarii.
(10) In situatia unor lucrari complexe, inspectorul judiciar desemnat sa efectueze verificarile, in baza unui referat adresat inspectorului-sef, poate solicita repartizarea lucrarii echipei din care face parte.
(11) Orice modificare a compunerii echipelor, constituite potrivit alin. (9), se efectueaza prin ordin al inspectorului-sef, pentru motive obiective, in conditiile prezentului regulament.

Art. 48
In situatia in care mai multe sesizari provenind de la titularii diferiti privesc aceeasi fapta si aceeasi persoana, lucrarile se conexeaza si se solutioneaza de inspectorul judiciar caruia i-a fost repartizata prima lucrare inregistrata la Inspectia Judiciara.

Art. 49
(1) Incidentele prevazute la art. 47 alin. (6) si (7) se solutioneaza de seful directiei, prin rezolutie.
(2) Daca, in urma solutionarii incidentelor prevazute la alin. (1), se constata ca, din motive prevazute de lege sau regulament, inspectorul judiciar, caruia i-a fost repartizata aleatoriu cauza, nu este in masura sa efectueze verificari, dosarul se repartizeaza aleatoriu, conform regulilor prevazute de art. 47 alin. (8).
(3) In situatia in care incidentele se refera la o parte din membrii echipelor de inspectori judiciari solutionarea acestora se face de seful de directie.
(4) Daca, in urma solutionarii, se constata ca, din motive prevazute de lege sau regulament, unul sau mai multi membri ai echipei de inspectori judiciari, careia i-a fost repartizata aleatoriu cauza, nu este in masura sa efectueze verificari, seful directiei propune inspectorului-sef desemnarea si includerea in echipa a altor inspectori judiciari, cu respectarea principkiului repartizarii ciclice.

Art. 50
La dosar se ataseaza fisa de repartizare care cuprinde urmatoarele mentiuni: data inregistrarii la Inspectia Judiciara, data repartizarii, inspectorul judiciar desemnat sau echipa de inspectori judiciari desemnata, termenul de solutionare, obiectul lcurarii, gradul de complexitate, titularul sesizarii, indicele statistic, situatiile de incompatibilitate sau motovele de redistribuire a dosarului.

Art. 51
(1) Pe coperta dosarului se mentioneaza numarul de inregistrare in Registrul general de evidenta a lucrarilor Inspectiei Judiciare, numrul de inregistrare din Registrul general de evidenta a lucrarilor Directiei de inspectie judiciara pentru judecatori/Directiei de inspectie judiciara pentru procurori cu mentiunea indicativelor "IJ" si "DIJ" sau "DOP", numele petentului, titularul sesizarii, curtea de apel/parchetul de pe langa curtea de apel in raza careia se afla instanta/parchetul unde isi desfasoara activitatea magistratul reclamat, indicele statistic, numele inspectorului judiciar sau echipa desemnata si data intocmirii rezolutiei/raportului.
(2) In termen de cel mult 5 zile de la inregistrarea la Inspectia Judiciara, dosarele repartizate aleatoriu se predau inspectorului judiciar.
(3) Inainte de a fi predat inspectorului judiciar, dosarul trebuie sa aiba toate filele cusute si numerotate.

Art. 52
(1) In situatia in care pentru solutionarea lucrarii sunt necesare date si informatii de la instantele/parchetele vizate, adresele prin care se solicita relatiile se predau persoanei desemnate din cadrul biroului registratua.
(2) Expedierea adreselor se realizeaza prin posta, curier, prin fax ori e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare ce poate fi identificat si supravegheat si care sa asigure caracterul oficial al acesteia.

Art. 53
(1) Corespondenta primita si comunicarile, efectuate prin fax, posta electronica ori prin alte mijloace de comunicare, se depun la dosar, imediat ce au fost transmise/receptionate, dupa mentiunile cuvenite in Registrul general de evidenta a lucrarilor Directiei de inspectie judiciara pentru judecatori/Directiei de inspectie judiciara pentru procurori.




Afişează Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CSM    Suspendare din functie    Inspectia Judiciara    Legea 317/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Dispozitiile art. 169 din Codul muncii exclud posibilitatea recuperarii pretinsului prejudiciu prin alte proceduri, cum ar fi emiterea unei decizii de imputare
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017



Articole Juridice

[Av. muncii] Suspendare din functie ca urmare a unei plangeri penale. solutie de clasare. recuperare drepturi salariale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac