din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3068 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

  Publicat: 15 Oct 2012       29478 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 692 din 9 octombrie 2012

Unirea a doua sau mai multe cauze aflate in curs de cercetare si urmarire penala,
Exista control comun atunci cand doua sau mai multe intreprinderi sau persoane au posibilitatea de a exercita o influenta determinanta asupra unei alte intreprinderi.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Bilet la ordin andosat in alb, emis de catre unitatile economice mari.
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
(RCC) Baza de date organizata de catre Centrala Riscurilor Bancare, care contine informatii de risc bancar reportate de catre bancile din sistem.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana care singura ori impreuna cu alte persoane, detine sau este proprietar de actiuni sau alte valori mobiliare,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.

Registrul contine urmatoarele mentiuni: nuamrul ordinului de serviciu; data emiterii; obiectul si observatii.

15. Registrul general de evidenta a documentelor arhivate
In acest registru se mentioneaza, in ordinea predarii, dosarele arhivate in cadrul Inspectiei Judiciare.
Acest registru cuprinde urmatoarele mentiuni: numar curent; data preluarii; directia de unde provine; numar de dosar; numarul filelor documentului; numarul anexelor; solicitantul si data iesirii din arhiva; motivul iesirii; conexarea sau atasarea dosarului la alt dosar; data revenirii dosarului in arhiva; observatii.

16. Registrul de control
In acest registru se mentioneaza constatarile si masurile dispuse de catre persoana desemnata sa efectueze controlul .
Acest registru se tine pe suport hartie si cuprinde urmatoarele mentiuni: numarul de ordine; data controlului; compartimentul unde se efectueaza verificarile; persoana desemnata sa efectueze controlul; constatarile; propuneri si termen de remediere a deficientelor.

17. Registrul privind hotararile Adunarii generale a inspectorilor judiciari
In acest registru se consemneaza, in ordine cronologica, hotararile date de Adunarea generala a inspectorilor judiciari in exercitarea atributiilor prevazute de lege si regulament.
Registrul contine urmatoarele rubrici: numarul curent, data Adunarii generale, numarul hotararii, solutia dispusa, observatii.
Convocatoarele, hotararile si procesele-verbale ale adunarii generale se pastreaza intr-o mapa separata, in ordine cronologica.

Art. 64
Pentru evidenta activitatii Inspectiei Judiciare pot fi intocmite orice alte registre prevazute de lege sau stabilite de inspectorul-sef.

Art. 65
(1) Evidenta activitatii Inspectiei Judiciare se efectueaza prin intocmirea si completarea registrelor, de regula, in sistem informatizat.
(2) Evidenta in sistem informtizat se salveaza periodic pe suport magnetic de tip compact-disc si este pastrata la Inspectia Judiciara.
(3) Pana la implementarea sistemului informatizat, evidentele se pastreaza pe suport hartie .
(4) Pe coperta registrelor pastrate pe suport hartie se inscriu urmatoarele mentiuni: compartimentul din cadrul Inspectiei Judiciare, denumirea registrului, anul, numarul initial si ultimul numar de inregistrare .
(5) Filele din registrele pastrate pe suport hartie se numeroteaza.
(6) La sfarsitul anului sau la inchiderea unui volum din registru se certifica numarul inregistrarilor si numarul filelor completate.
(7) Eventualele mentiuni eronate din registru se bareaza si se rescriu, fie in cuprinsul aceleiasi rubrici, fie in urmatorul rand liber din registru; rectificarea se certifica pe marginea filei din registru prin semnatura persoanei care a completat registrul .

Sectiunea 4 - Evaluarea calitatii managementului Inspectiei Judiciare


Art. 66
(1) Evaluarea calitatii managementului Inspectiei Judiciare se face anual printr-un audit extern independent.
(2) Finantarea auditului prevazut la alin. (1) se face din bugetul Inspectiei Judiciare. Selectarea entitatii care efectueaza auditul se face dcu respectarea prevederilor legale privind achizitiile publice.
(3) La procedura de achizitie publica nu pot participa entitati din sectorul public sau entitati din sectorul privat la care statul este actionar .
(4) Raportul de audit se intocmeste in primele 3 luni ale anului si cuprinde, in mod obligatoriu, recomandari privind modul de indeplinire a atributiilor manageriale, organizarea eficienta, comportamentul si comunicarea, asumarea responsabilitaatilor de catre conducerea Inspectiei Judiciare, precum si recomandari privind necesitatea de reducere sau, dupa caz, de suplimentare a posturilor acesteia.
(5) In termen de maximum 5 zile de la primirea raportului de audit, inspectorul-sef procedeaza la comunicarea acestuia Consiliului Superior al Magistraturii.


Capitolul V - Numirea, revocarea, evaluarea si raspunderea juridica a inspectorilor judiciari


Sectiunea 1 - Numirea si revocarea inspectorilor judiciari


Art. 67
(1) Inspectorii judiciari sunt numiti in functie de inspectorul-ef, pentru un mandat de 6 ani, in urma promovarii concursului organizat in conditiile legii.
(2) Pe durata exercitarii mandatului de inspector judiciar, judecatorii si procurorii sunt suspendati de drept din functiile pe care le ocupa la instante si parchete.
(3) Judecatorii si procurorii cu functii de conducere sunt obligati sa opteze intre functia de conducere si cea de inspector judiciar, in termen de 30 de zile de la data dobandirii dreptului de a ocupa functia de inspector judiciar. Dupa cele 30 de zile, postul de inspector judiciar pentru care nu s-a facut optinea devine vacant de drept .
(4) Cererea de optiune intre functia de conducere si cea de inspector judiciar se depune, in termenul prevazut la alin. (3), la Consiliul Superior al Magistraturii.




Afişează Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CSM    Suspendare din functie    Inspectia Judiciara    Legea 317/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Dispozitiile art. 169 din Codul muncii exclud posibilitatea recuperarii pretinsului prejudiciu prin alte proceduri, cum ar fi emiterea unei decizii de imputare
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017



Articole Juridice

[Av. muncii] Suspendare din functie ca urmare a unei plangeri penale. solutie de clasare. recuperare drepturi salariale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac