AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALAAvand in vedere prevederile art. 33 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, pentru cresterea eficientei administrarii contribuabililor mijlocii si in scopul imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare,presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:Art. 1Se aproba Procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii, cuprinsa in anexa nr. 1.Art. 2(1) Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:a) Situatia obligatiilor la bugetul de stat si a platilor efectuate in contul acestor obligatii - formular 01, prevazut in anexa nr. 2;b) Situatia obligatiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat si a platilor efectuate in contul acestor obligatii - formular 02, prevazut in anexa nr. 3;c) Situatia obligatiilor la bugetul asigurarilor sociale de sanatate si a platilor efectuate in contul acestor obligatii - formular 03, prevazut in anexa nr. 4;d) Situatia obligatiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj si a platilor efectuate in contul acestor obligatii - formular 04, prevazut in anexa nr. 5.(2) Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin . Art. 3Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala de solutionare a contestatiilor, Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza, Directia generala juridica, Directia generala de tehnologia informatiei, precum si administratiile judetene ale finantelor publice si Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin .Art. 4Prezentul ordin intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Art. 5Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Anexa nr. 1 - PROCEDURA de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlociiOrganele fiscale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii sunt administratiile judetene ale finantelor publice si Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii pentru:contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a judetului sau a municipiului Bucuresti, dupa caz;sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a judetului sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor judete/municipiul Bucuresti;contribuabilii nerezidenti pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanti sau reprezentanti fiscali, potrivit titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.A. Procedura de inregistrare fiscala1. Modificarile intervenite in datele declarate initial de contribuabilii mijlocii si inscrise in certificatul de inregistrare se fac prin depunerea cererii de preschimbare a certificatului de inregistrare la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, in a carui raza teritoriala contribuabilul mijlociu isi are sediul social.2. Modificarile intervenite in datele declarate initial de contribuabilii mijlocii in vectorul fiscal vor fi declarate de catre acestia la organul fiscal competent.3. La primirea de la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal a modificarilor mentionate la pct. 1, Directia generala de tehnologia informatiei va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al administratiilor judetene ale finantelor publice din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice sau al Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz.4. Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare (060)", aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate sediile secundare.5. Scoaterea din evidenta fiscala a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii se face prin depunerea formularului (060), mentionat mai sus, la organul fiscal competent, impreuna cu certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.6. Informatiile referitoare la infiintarea si scoaterea din evidenta a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, care isi desfasoara activitatea pe raza altor judete, se transmit administratiilor judetene ale finantelor publice din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice sau Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti - Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat, prin Directia generala de tehnologia informatiei, si se evidentiaza intr-o sectiune separata a Registrului contribuabililor.B. Obligatii declarative1. Contribuabilii mijlocii depun declaratii fiscale la organul fiscal competent prevazut in prezenta procedura .2. In cazul contribuabililor mijlocii care au sedii secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se face de catre contribuabilul persoana juridica romana care le-a infiintat la organul fiscal competent in administrarea acestuia.3. (1) Declararea impozitelor, taxelor si contributiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face prin modalitatile de declarare prevazute de lege.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Cerere de suspendare a executarii. Stabilirea cuantumului sumei datorate cu titlu de cautiune Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5099 din 18 noiembrie 2010
Determinarea bazei de impunere prin estimare. Contestarea cuantumului obligatiilor fiscale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.1737 din 25 martie 2010
Suspendarea judecatii cand dezlegarea pricinii atarna, in totul sau in parte, de existenta sau neexistenta unui drept Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2331 din 19 aprilie 2011
Suspendare act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 442/2013
Evaziune fiscala. Termenul pana la care persoana vatamata prin comiterea unei fapte penale se poate constitui parte civila Pronuntaţă de: Curtea de Apel - Decizia nr. 266 din 16-mar-2012
ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011
Contestatie impotriva raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si a planului de distribuire Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 94 din data 16.01.2012
Procedura de restituire catre contribuabili a sumelor de la buget Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 476 din 2 februarie 2012
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro