Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Procedura privind acordarea derogarilor sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si centralelor electrice formate din module generatoare, care se racordeaza la retelele electrice de interes public

Procedura privind acordarea derogarilor sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si centralelor electrice formate din module generatoare, care se racordeaza la retelele electrice de interes public

  Publicat: 04 Sep 2019       62 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Procedura privind acordarea derogarilor sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si centralelor electrice formate din module generatoare, care se racordeaza la retelele electrice de interes public prin intermediul sistemelor de inalta tensiune in curent continuu, de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte prevazute in norma tehnica de racordare, din 28.08.2019 publicata in Monitorul Oficial nr. 726 din 04.09.2019.

Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Articolul 1
Prezenta procedura prezinta etapele si modul de desfasurare a procesului de acordare a derogarilor sistemelor de inalta tensiune in curent continuu, denumite in continuare sisteme HVDC, si centralelor electrice formate din module generatoare, care se racordeaza la retelele electrice de interes public prin intermediul sistemelor de inalta tensiune in curent continuu, denumite in continuare MGCCC, de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte prevazute in norma tehnica de racordare.

Articolul 2
Prezenta procedura se aplica de catre gestionarul sau potentialul gestionar al unui sistem HVDC sau al unei MGCCC, dupa caz, operatorul de transport si sistem si operatorii de retea relevanti pentru obtinerea derogarilor sistemelor HVDC si MGCCC de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte prevazute in norma tehnica de racordare.

Articolul 3
Aplicarea prezentei proceduri se face prin coroborare cu prevederile urmatoarelor acte normative:
a) Regulamentul (UE) 2016/1.447 al Comisiei din 26 august 2016 de instituire a unui cod de retea privind cerintele pentru racordarea la retea a sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si a modulelor generatoare din centrala conectate in curent continuu;
b) Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) Norma tehnica privind cerintele tehnice de racordare la retelele electrice de interes public pentru sistemele de inalta tensiune in curent continuu si pentru centralele electrice formate din module generatoare care se racordeaza la retelele electrice de interes public prin intermediul sistemelor de inalta tensiune in curent continuu, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 185/2019;
d) Regulamentul privind racordarea utilizatorilor la retelele electrice de interes public, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 59/2013, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 46/2017 pentru aprobarea criteriilor de acordare a derogarilor pentru sistemele de inalta tensiune in curent continuu care se racordeaza la reteaua electrica de transport sau de distributie si pentru modulele generatoare dintr-o centrala electrica care se racordeaza printr-un sistem de inalta tensiune in curent continuu la reteaua electrica de transport sau de distributie de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte din normele tehnice pentru racordare, aplicabile acestora;
f) Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 157/2019 privind aprobarea Metodologiei de analiza cost-beneficiu pentru extinderea aplicarii si acordarea derogarilor privind cerintele prevazute in normele tehnice de racordare.

Articolul 4
(1) Termenii utilizati in prezenta procedura au semnificatia prevazuta in actele normative mentionate la art. 3. Alti termeni decat cei prevazuti la art. 3 sunt definiti dupa cum urmeaza:
a) operator de distributie adiacent - operatorul de distributie racordat direct, prin cel putin o linie electrica/un cablu electric in curent alternativ sau curent continuu, la operatorul de retea relevant care solicita o derogare sau de la care gestionarul sau potentialul gestionar al sistemului HVDC/MGCCC solicita o derogare;
b) operator de distributie afectat - operatorul de distributie care urmeaza sa fie afectat ca urmare a acordarii/neacordarii derogarii solicitate de un operator de retea relevant sau de un gestionar sau un potential gestionar al sistemului HVDC/MGCCC, din punctul de vedere al criteriilor de derogare aprobate de autoritatea competenta;
c) potentialul gestionar al sistemului HVDC/MGCCC - persoana fizica sau juridica care urmeaza sa detina un sistem HVDC/o MGCCC sau sa preia gestiunea unui sistem HVDC/unei MGCCC prin actiunea actualului gestionar de vanzare/cedare a sistemului HVDC/a MGCCC.
(2) In prezenta procedura se folosesc urmatoarele abrevieri:
a) ACER - Agentia pentru Cooperarea Autoritatilor de Reglementare din Domeniul Energiei;
b) ANRE - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei;
c) ACB - analiza cost-beneficiu;
d) metodologia ACB - Metodologia de analiza cost-beneficiu pentru extinderea aplicarii si acordarea derogarilor privind cerintele prevazute in normele tehnice de racordare, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei Electrice nr. 157/2019;
e) OTS - operator de transport si de sistem - Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A.;
f) ORR - operator de retea relevant;
g) OD - operator de distributie;
h) ODI - operator de distributie inchis;
i) norma tehnica de racordare - Norma tehnica privind cerintele tehnice de racordare la retelele electrice de interes public pentru sistemele de inalta tensiune in curent continuu si pentru centralele electrice formate din module generatoare care se racordeaza la retelele electrice de interes public prin intermediul sistemelor de inalta tensiune in curent continuu, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 185/2019;
j) criterii de derogare aprobate de ANRE - criteriile de acordare a derogarilor pentru sistemele de inalta tensiune in curent continuu care se racordeaza la reteaua electrica de transport sau de distributie si pentru modulele generatoare dintr-o centrala electrica care se racordeaza printr-un sistem de inalta tensiune in curent continuu la reteaua electrica de transport sau de distributie de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte din normele tehnice pentru racordare, aplicabile acestora, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 46/2017;
k) Regulament - Regulamentul (UE) 2016/1.447 al Comisiei din 26 august 2016 de instituire a unui cod de retea privind cerintele pentru racordarea la retea a sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si a modulelor generatoare din centrala conectate in curent continuu.

CAPITOLUL II
Responsabilitati

SECTIUNEA 1
Responsabilitatile gestionarului sau potentialului gestionar al sistemului HVDC/MGCCC

Articolul 5
Gestionarul sau potentialul gestionar al sistemului HVDC/MGCCC are urmatoarele responsabilitati:
a) elaboreaza cererea de derogare individuala si o transmite la ORR, insotita de datele, informatiile si documentele prevazute la art. 12;
b) prezinta informatiile suplimentare solicitate de ORR, in termen de o luna de la data primirii solicitarii;
c) transmite orice alte informatii suplimentare solicitate de ANRE, in termen de doua luni de la data primirii solicitarii.
SECTIUNEA a 2-a
Responsabilitatile operatorului de retea relevant

Articolul 6
ORR are urmatoarele responsabilitati:
a) verifica daca cererea de derogare individuala primita de la gestionarul sau potentialul gestionar al sistemului HVDC/MGCCC este completa si, in termen de doua saptamani de la data primirii cererii de derogare, ii confirma acest lucru gestionarului sau potentialului gestionar al sistemului HVDC/MGCCC;
b) pentru un sistem HVDC/o MGCCC racordat/racordata la o retea electrica de distributie, OD relevant solicita OTS evaluarea cererii de derogare individuale;
c) evalueaza, in cooperare cu OTS si orice OD adiacent afectat, dupa caz, cererea de derogare prevazuta la lit. a) si ACB aferenta, luand in considerare criteriile de derogare aprobate de ANRE;
d) transmite la ANRE, in termen de sase luni de la primirea unei cereri de derogare individuala, cererea de derogare impreuna cu evaluarea prevazuta la lit. c);
e) elaboreaza cererea de derogare de categorie si o transmite la ANRE insotita de datele, informatiile si documentele prevazute la art. 23;



Afişează Procedura privind acordarea derogarilor sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si centralelor electrice formate din module generatoare, care se racordeaza la retelele electrice de interes public pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Procedura    Retele electrice de interes public    Derogari    Sisteme de inalta tensiune    Centrale electrice



Comentează: Procedura privind acordarea derogarilor sistemelor de inalta tensiune in curent continuu si centralelor electrice formate din module generatoare, care se racordeaza la retelele electrice de interes public
Jurisprudenţă

Competenta teritoriala de solutionare a cauzei in materia conflictelor de munca
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 187 din 30 ianuarie 2019

Constitutionalitatea judecarii cererii de recuzare de catre insisi colegii judecatorului recuzat
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 366 din 28 mai 2019

Depasirea termenului contractual de predare a bunului imobil. Actiune in raspundere civila contractuala
Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 5143 din 29 noiembrie 2018

Decizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

RIL admis - sectiile civile ale tribunalelor sunt competente functional sa solutioneze apelurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii asupra contestatiilor formulate impotriva executarilor silite pornite in temeiul dispozitiilor art. 260 din Legea nr. 207/2015
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 317/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind organizarea si functionarea politiei judiciare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 362/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (7) fraza finala din Legea cetateniei romane nr. 21/1991
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Manevrarea echipamentului de catre persoane neautorizate. Lipsa instructajului SSM. Acordarea de daune morale salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restrictiile privind vanzarea-cumpararea terenurilor agricole situate in extravilan si aplicarea principiului tempus regit actum
Sursa: Irina Maria Diculescu

Procedura speciala a atacarii hotararilor de validare a consilierilor locali – aspecte de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Limitele principiului retroactivitatii efectelor nulitatii deciziei de concediere. Neretroactivitatea deciziei de reintegrare a salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Rolul organizatiilor sindicale in procedura transferului de intreprindere si al salariatilor
Sursa: Av. Iulian Gales