Articolul 9(1) Persoanele ale caror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea in cadrul unei emisiuni electorale a unor fapte neadevarate beneficiaza de drept la replica.(2) Persoanele ale caror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea in cadrul unui emisiuni electorale a unor informatii inexacte beneficiaza de drept la rectificare.(3) Radiodifuzorii au urmatoarele obligatii privind dreptul la replica si la rectificare:a) sa decida acordarea sau neacordarea dreptului solicitat, in cel mult 24 de ore de la primirea unei solicitari formulate in scris; in situatia in care solicitarea se refera la o emisiune difuzata in ultima zi de campanie electorala, decizia trebuie luata in cel mult 12 ore de la primirea solicitarii;b) sa comunice solicitantului, in termenele prevazute la lit. a), telefonic si/sau in scris, decizia luata; in cazul neacordarii dreptului solicitat, motivele trebuie sa fie comunicate solicitantului si Consiliului National al Audiovizualului;c) sa difuzeze, in cazul in care decide acordarea dreptului solicitat, rectificarea sau replica in cel mult 48 de ore de la primirea solicitarii; in situatia in care emisiunea care face obiectul sesizarii a fost difuzata in ultima zi de campanie electorala, rectificarea sau replica se difuzeaza in preziua votarii;d) sa difuzeze, in cazul in care Consiliul National al Audiovizualului da castig de cauza solicitantului, replica sau rectificarea in termenul si in conditiile comunicate radiodifuzorului.(4) In preziua votarii, radiodifuzorii trebuie sa prevada in program, imediat dupa emisiunea informativa de seara, un spatiu de emisie pentru difuzarea rectificarilor si a replicilor ca urmare a sesizarilor care se refera la emisiunile difuzate in ultima zi de campanie electorala.
Articolul 10(1) Monitorizarea respectarii prevederilor referitoare la asigurarea informarii corecte si a pluralismului din Codul de reglementare a continutului audiovizual se realizeaza saptamanal, iar radiodifuzorii au obligatia sa compenseze dezechilibrele evidente relevate, in saptamana imediat urmatoare constatarii acestora.(2) Radiodifuzorii au obligatia de a comunica saptamanal, in prima zi lucratoare, Consiliului National al Audiovizualului timpii de antena utilizati de fiecare candidat si/sau de reprezentantii lor in emisiunile electorale prevazute la art. 5 alin. (1), conform formularului-tip disponibil pe pagina de internet a Consiliului National al Audiovizualului.
Articolul 11Posturile de radio si de televiziune care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au obligatia sa faca cunoscut public acest lucru prin presa si/sau prin programele lor si sa comunice Consiliului National al Audiovizualului implicarea lor in campania electorala, pana cel mai tarziu in ziua de 1 octombrie 2019, printr-o adresa, conform modelului prevazut in anexa nr. 1.
Articolul 12(1) Candidatii au la dispozitie intervalul 1 octombrie-11 octombrie 2019 pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.(2) Dupa 27 septembrie 2019, data ramanerii definitive a candidaturilor, si pana la data de 11 octombrie 2019, posturile de radio si de televiziune, in functie de solicitarile primite, vor stabili in grila de program intervalele de timp de difuzare a emisiunilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) si b) si le vor comunica in scris Consiliului National al Audiovizualului, conform modelului prevazut in anexa nr. 2.
Articolul 13(1) Radiodifuzorii vor asigura inregistrarea emisiunilor destinate campaniei electorale in conditiile stabilite in Decizia membrilor Consiliului National al Audiovizualului nr. 412/2007 privind obligatiile ce revin radiodifuzorilor la inregistrarea programelor de radio si de televiziune, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Inregistrarile emisiunilor destinate campaniei electorale vor fi tinute la dispozitia Consiliului National al Audiovizualului pe toata durata campaniei electorale si inca 30 de zile dupa comunicarea oficiala a rezultatelor.(3) Radiodifuzorii au obligatia sa furnizeze datele solicitate de personalul de control al Consiliului National al Audiovizualului privind desfasurarea campaniei electorale, in termenul si conditiile comunicate.
Articolul 14(1) Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, ale art. 55 lit. y) si art. 56 alin. (1) si alin. (2) lit. g) din Legea nr. 370/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) In situatia in care respectivele incalcari ale dispozitiilor legale se produc dupa momentul incheierii oficiale a campaniei electorale, Consiliul National al Audiovizualului se va intruni de urgenta si va analiza situatia creata cu maxima celeritate.
Articolul 15Prevederile prezentei decizii se vor aplica in mod corespunzator si pentru campania electorala ce se va desfasura pentru cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidentiale.
Articolul 16Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Articolul 17Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta decizie .
ANEXA Nr. 1
Radiodifuzor . . . . . . . . . .Licenta nr. . . . . . . . . . .CatreConsiliul National al AudiovizualuluiBucuresti, Bd. Libertatii nr. 14, sectorul 5, cod 050706Fax: 021.305.53.54, e-mail: [email protected]In conformitate cu prevederile Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei, va comunicam ca postul de radio/televiziune/distributie prin cablu cu numele.......... din localitatea.......... intentioneaza sa difuzeze emisiuni destinate campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei.Estimam ca difuzarea acestor emisiuni va incepe la data de . . . . . . . . . . 2019.Persoanele investite cu responsabilitati directe privind organizarea emisiunilor destinate campaniei electorale sunt:- . . . . . . . . . . , avand functia de . . . . . . . . . .;- . . . . . . . . . . , avand functia de . . . . . . . . . ., si pot fi contactate la telefon/fax . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . .(semnatura si stampila titularului de licenta)
ANEXA Nr. 2
Radiodifuzor . . . . . . . . . .Licenta nr. . . . . . . . . . .
CatreConsiliul National al AudiovizualuluiBucuresti, Bd. Libertatii nr. 14, sectorul 5, cod 050706
Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Organizatie sindicala. Calitate procesuala activa Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 587/4 octombrie 2018
Criteriile stabilirii salariului de baza in privinta personalului platit din fonduri publice. Complexitatea si importanta activitatii desfasurate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 805/A din data de 31 mai 2019
Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019
Raspunderea patrimoniala a salariatului.Caracterul ilicit se analizeaza in functie de cum fapta salariatului a condus la producerea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 5291/2019 din 19.11.2019
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019
Nu este interzisa conferirea de atributii suplimentare cu ocazia delegarii, atata timp cat noile atributii sunt in concordanta cu competentele salariatului si nu aduc o modificare semnificativa a atributiilor sale obisnuite Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 135/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017
Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017
Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene Sursa: MCP Cabinet avocati
Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale Sursa: Irina Maria Diculescu
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Intelegerea prin care se urmareste eliminarea unui concurent este contrara normelor de concurenta Sursa: EuroAvocatura.ro