din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2369 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei

Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei

  Publicat: 08 Sep 2019       1523 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 732 din 06.09.2019.

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Operatiune de punere in circulatie a banilor si hartiilor de valoare de catre institutii specializate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Perioada in care competitorii electorali desfasoara activitati de propaganda cu scopul de a-i determina pe alegatori sa isi exprime voturile in favoarea lor;
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea 8 din 1996. Prin difuzare, in sensul legii 8/1996, se intelege distribuirea catre public a originalului ori a copiilor unei opere, prin vanzare, inchiriere, imprumut sau prin orice alt mod de transmitere cu titlu oneros sau cu titlu gratuit.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Ansamblul de atributii si responsabilitati stabilite prin Constitutie, legi si/sau alte acte normative, dupa caz, obtinute prin investire, ca urmare a rezultatului procesului electoral, direct sau indirect, ori prin numire.
Ansamblul de atributii si responsabilitati stabilite prin Constitutie, legi si/sau alte acte normative, dupa caz, obtinute prin investire, ca urmare a rezultatului procesului electoral, direct sau indirect, ori prin numire.

Articolul 9
(1) Persoanele ale caror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea in cadrul unei emisiuni electorale a unor fapte neadevarate beneficiaza de drept la replica.
(2) Persoanele ale caror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea in cadrul unui emisiuni electorale a unor informatii inexacte beneficiaza de drept la rectificare.
(3) Radiodifuzorii au urmatoarele obligatii privind dreptul la replica si la rectificare:
a) sa decida acordarea sau neacordarea dreptului solicitat, in cel mult 24 de ore de la primirea unei solicitari formulate in scris; in situatia in care solicitarea se refera la o emisiune difuzata in ultima zi de campanie electorala, decizia trebuie luata in cel mult 12 ore de la primirea solicitarii;
b) sa comunice solicitantului, in termenele prevazute la lit. a), telefonic si/sau in scris, decizia luata; in cazul neacordarii dreptului solicitat, motivele trebuie sa fie comunicate solicitantului si Consiliului National al Audiovizualului;
c) sa difuzeze, in cazul in care decide acordarea dreptului solicitat, rectificarea sau replica in cel mult 48 de ore de la primirea solicitarii; in situatia in care emisiunea care face obiectul sesizarii a fost difuzata in ultima zi de campanie electorala, rectificarea sau replica se difuzeaza in preziua votarii;
d) sa difuzeze, in cazul in care Consiliul National al Audiovizualului da castig de cauza solicitantului, replica sau rectificarea in termenul si in conditiile comunicate radiodifuzorului.
(4) In preziua votarii, radiodifuzorii trebuie sa prevada in program, imediat dupa emisiunea informativa de seara, un spatiu de emisie pentru difuzarea rectificarilor si a replicilor ca urmare a sesizarilor care se refera la emisiunile difuzate in ultima zi de campanie electorala.

Articolul 10
(1) Monitorizarea respectarii prevederilor referitoare la asigurarea informarii corecte si a pluralismului din Codul de reglementare a continutului audiovizual se realizeaza saptamanal, iar radiodifuzorii au obligatia sa compenseze dezechilibrele evidente relevate, in saptamana imediat urmatoare constatarii acestora.
(2) Radiodifuzorii au obligatia de a comunica saptamanal, in prima zi lucratoare, Consiliului National al Audiovizualului timpii de antena utilizati de fiecare candidat si/sau de reprezentantii lor in emisiunile electorale prevazute la art. 5 alin. (1), conform formularului-tip disponibil pe pagina de internet a Consiliului National al Audiovizualului.

Articolul 11
Posturile de radio si de televiziune care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au obligatia sa faca cunoscut public acest lucru prin presa si/sau prin programele lor si sa comunice Consiliului National al Audiovizualului implicarea lor in campania electorala, pana cel mai tarziu in ziua de 1 octombrie 2019, printr-o adresa, conform modelului prevazut in anexa nr. 1.

Articolul 12
(1) Candidatii au la dispozitie intervalul 1 octombrie-11 octombrie 2019 pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.
(2) Dupa 27 septembrie 2019, data ramanerii definitive a candidaturilor, si pana la data de 11 octombrie 2019, posturile de radio si de televiziune, in functie de solicitarile primite, vor stabili in grila de program intervalele de timp de difuzare a emisiunilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) si b) si le vor comunica in scris Consiliului National al Audiovizualului, conform modelului prevazut in anexa nr. 2.

Articolul 13
(1) Radiodifuzorii vor asigura inregistrarea emisiunilor destinate campaniei electorale in conditiile stabilite in Decizia membrilor Consiliului National al Audiovizualului nr. 412/2007 privind obligatiile ce revin radiodifuzorilor la inregistrarea programelor de radio si de televiziune, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Inregistrarile emisiunilor destinate campaniei electorale vor fi tinute la dispozitia Consiliului National al Audiovizualului pe toata durata campaniei electorale si inca 30 de zile dupa comunicarea oficiala a rezultatelor.
(3) Radiodifuzorii au obligatia sa furnizeze datele solicitate de personalul de control al Consiliului National al Audiovizualului privind desfasurarea campaniei electorale, in termenul si conditiile comunicate.

Articolul 14
(1) Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, ale art. 55 lit. y) si art. 56 alin. (1) si alin. (2) lit. g) din Legea nr. 370/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In situatia in care respectivele incalcari ale dispozitiilor legale se produc dupa momentul incheierii oficiale a campaniei electorale, Consiliul National al Audiovizualului se va intruni de urgenta si va analiza situatia creata cu maxima celeritate.

Articolul 15
Prevederile prezentei decizii se vor aplica in mod corespunzator si pentru campania electorala ce se va desfasura pentru cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidentiale.

Articolul 16
Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 17
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta decizie .

ANEXA Nr. 1

Radiodifuzor . . . . . . . . . .
Licenta nr. . . . . . . . . . .
Catre
Consiliul National al Audiovizualului
Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 14, sectorul 5, cod 050706
Fax: 021.305.53.54, e-mail: [email protected]
In conformitate cu prevederile Deciziei Consiliului National al Audiovizualului nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei, va comunicam ca postul de radio/televiziune/distributie prin cablu cu numele.......... din localitatea.......... intentioneaza sa difuzeze emisiuni destinate campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei.
Estimam ca difuzarea acestor emisiuni va incepe la data de . . . . . . . . . . 2019.
Persoanele investite cu responsabilitati directe privind organizarea emisiunilor destinate campaniei electorale sunt:
- . . . . . . . . . . , avand functia de . . . . . . . . . .;
- . . . . . . . . . . , avand functia de . . . . . . . . . ., si pot fi contactate la telefon/fax . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . .
(semnatura si stampila titularului de licenta)

ANEXA Nr. 2

Radiodifuzor . . . . . . . . . .
Licenta nr. . . . . . . . . . .

Catre
Consiliul National al Audiovizualului
Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 14, sectorul 5, cod 050706





Afişează Decizia nr. 781/2019 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CNA    Campanie electorala    Alegeri    Prezidentiale    Presedintele Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020

Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020

Organizatie sindicala. Calitate procesuala activa
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 587/4 octombrie 2018

Criteriile stabilirii salariului de baza in privinta personalului platit din fonduri publice. Complexitatea si importanta activitatii desfasurate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 805/A din data de 31 mai 2019

Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019

Raspunderea patrimoniala a salariatului.Caracterul ilicit se analizeaza in functie de cum fapta salariatului a condus la producerea prejudiciului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 5291/2019 din 19.11.2019

Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020

Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019

Nu este interzisa conferirea de atributii suplimentare cu ocazia delegarii, atata timp cat noile atributii sunt in concordanta cu competentele salariatului si nu aduc o modificare semnificativa a atributiilor sale obisnuite
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 135/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017

Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017



Articole Juridice

Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene
Sursa: MCP Cabinet avocati

Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale
Sursa: Irina Maria Diculescu

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Intelegerea prin care se urmareste eliminarea unui concurent este contrara normelor de concurenta
Sursa: EuroAvocatura.ro