Articolul 6(1) In aplicarea dispozitiilor art. 24 alin. (2) si (3) din Legea nr. 129/2019, institutiile se asigura ca normele de cunoastere a clientelei sunt implementate efectiv si aplicate corespunzator, inclusiv la nivel de grup .(2) In aplicarea alin. (1), institutiile adopta, in temeiul unei abordari pe baza de risc, proceduri si masuri de verificare a modului de implementare si de evaluare a eficientei normelor, inclusiv prin intermediul auditului independent prevazut la art. 26 alin. (1).(3) Institutiile se asigura ca rezultatele verificarilor realizate potrivit alin. (2), inclusiv, dupa caz, deficientele identificate, recomandarile pentru diminuarea acestora si termenele in care ar trebui implementate, sunt comunicate si analizate la nivelul organului de conducere .
Articolul 7(1) Institutiile evalueaza si revizuiesc normele interne de cunoastere a clientelei ori de cate ori este necesar si cel putin anual, potrivit dispozitiilor art. 5 alin. (1), inclusiv in scopul corectarii deficientelor identificate in urma verificarilor interne si a actiunilor de supraveghere desfasurate de Banca Nationala a Romaniei.(2) In cazul in care din evaluarea anuala a normei interne de cunoastere a clientele rezulta ca nu este necesara revizuirea acesteia, intrucat nu au fost identificate deficiente si nu au aparut modificari la nivelul institutiei sau riscurilor la care este expusa, institutia trebuie sa documenteze analiza care a condus la aceasta concluzie.
CAPITOLUL IIICerinte privind masurile de cunoastere a clientelei
Articolul 8(1) In aplicarea art. 11 alin. (1) si (3) si art. 15 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 129/2019, la stabilirea unei relatii de afaceri, institutiile trebuie sa obtina, pentru a determina profilul de risc al clientului persoana fizica, informatii privind cel putin urmatoarele:a) numele, prenumele si pseudonimul, daca este cazul;b) data si locul nasterii;c) codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar;d) adresa la care locuieste si identificarea regimului juridic al acesteia, respectiv daca este domiciliu, resedinta ori alt atribut de identificare de acelasi tip;e) cetatenia;f) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;g) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, daca exista;h) scopul si natura relatiei de afaceri cu institutia;i) sursa fondurilor ce urmeaza sa fie utilizate in derularea relatiei de afaceri;j) incadrarea in categoria persoanelor expuse public sau detinerea calitatii de membru al familiei unei persoane expuse public ori de persoana cunoscuta ca asociat apropiat al unei persoane expuse public;k) informatiile prevazute la alin. (3) referitoare la beneficiarul real, daca este diferit de client.(2) La efectuarea tranzactiilor ocazionale prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 129/2019, institutiile obtin informatiile prevazute la alin. (1) lit. a) -e), j) si cele de la lit. k). (3) Informatiile minime referitoare la beneficiarul real includ:a) natura relatiei care a generat calificarea in aceasta calitate;b) numele si prenumele;c) data si locul nasterii;d) codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar;e) tara in care locuieste;f) cetatenia;g) natura activitatii pe care o desfasoara;h) incadrarea in categoria persoanelor expuse public sau detinerea calitatii de membru al familiei unei persoane expuse public ori de persoana cunoscuta ca asociat apropiat al unei persoane expuse public.
Articolul 9(1) In aplicarea art. 11 alin. (4) din Legea nr. 129/2019, in situatia in care un client persoana fizica este reprezentat in relatia cu institutia de o alta persoana, care actioneaza ca reprezentant legal, imputernicit, curator, tutore sau in orice alta calitate, institutia trebuie sa obtina si sa verifice si informatiile si documentele corespunzatoare cu privire la identitatea reprezentantului, natura si limitele reprezentarii.(2) In scopul identificarii persoanei care reprezinta clientul, institutiile obtin cel putin urmatoarele informatii:a) numele si prenumele;
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Inlocuirea zilelor de concediu de odihna neefectuate cu o indemnizare financiara Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut