Articolul 1Prevederile prezentei proceduri se utilizeaza exclusiv in cadrul proiectului "Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati", proiect implementat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati (ANPD), in parteneriat cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cofinantat din Programul operational Capital uman (POCU) - axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti.
Articolul 2(1) In vederea decontarii voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati si utilizate exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, la nivelul ANPD se constituie Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, disponibila permanent, in forma actualizata, pe site-ul www.anpd.gov.ro(2) Pentru a fi inclus in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, operatorul economic depune la Registratura ANPD din Calea Victoriei nr. 194 o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la ordin, cu precizarea produselor pe care intentioneaza sa le comercializeze si pretul acestora (inclusiv TVA).(3) ANPD lanseaza periodic, la intervale de 3 luni, prin postare pe site-ul www.anpd.gov.ro si publicarea anuntului intr-un cotidian national, invitatia de inscriere/completare in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces. Inscrierea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces este continua. Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces se actualizeaza permanent si se publica pe site-ul www.anpd.gov.ro(4) In termen de 10 zile lucratoare de la depunerea cererii privind includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens analizeaza documentele care insotesc cererea, pentru a stabili indeplinirea conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) din Procedura de acordare a subventiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobata prin Ordinul ministrului muncii si justitiei sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 721/481/310/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.(5) In situatia in care in urma analizarii documentelor depuse se constata indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (4), in baza propunerii personalului ANPD cu atributii in acest sens, presedintele ANPD aproba prin decizie includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces.(6) In situatia neindeplinirii de catre operatorul economic a conditiilor prevazute la alin. (4), precum si in situatia in care documentele depuse sunt neconforme, incomplete, ilizibile sau contin stersaturi, modificari ori se constata neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate, se respinge solicitarea de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces; operatorul economic este notificat in acest sens, cu precizarea motivatiei respingerii.(7) Operatorul economic respins in conditiile alin. (6) poate depune o noua solicitare de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces insotita de documentele care reflecta remedierea deficientelor constatate.
Articolul 3(1) Decontarea voucherelor se realizeaza doar cu operatorii economici inclusi in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, pentru produsele mentionate in voucher, la valoarea prevazuta in documentul care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului care nu poate fi mai mare decat valoarea maxima a voucherului.(2) Daca valoarea produsului achizitionat este mai mare decat cea a voucherului, diferenta este suportata de beneficiar .(3) In urma semnarii de catre titularul voucherului, pe de o parte, si operatorul economic, pe de alta parte, a documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului, persoana cu dizabilitati preia produsul si preda voucherul care ramane in posesia operatorului economic.(4) Furnizorii/Producatori de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces mentionati la alin. (1) solicita ANPD validarea autenticitatii voucherului inainte de incheierea documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului. Solicitarea si comunicarea cu privire la validarea autenticitatii voucherului se realizeaza electronic prin adresa de e-mail [email protected]
Articolul 4(1) In vederea decontarii voucherelor, furnizorii de tehnologii/dispozitive asistive/tehnologii de acces depun lunar, la sediul ANPD, in primele 15 zile ale lunii, voucherele in baza carora au fost predate produsele, in luna calendaristica precedenta.(2) Operatorul economic are obligatia depunerii la sediul ANPD in vederea decontarii voucherelor a urmatoarelor documente:a) solicitarea de plata adresata ANPD, al carei model este prevazut in anexa nr. 2a;b) formularul de decont, al carui model este prevazut in anexa nr. 2b;c) borderoul centralizator, al carui model este prevazut in anexa nr. 2c;d) voucherele in original, completate pe verso cu data utilizarii, semnatura si stampila furnizorului de tehnologie/dispozitive asistive si de acces, precum si semnatura titularului acestuia;e) copii ale facturilor fiscale - emise beneficiarilor voucherelor, care cuprind denumirea si seria produsului, seria numerica a voucherului, numele titularului voucherului; datele de identificare ale beneficiarilor mentionati pe facturile fiscale corespund cu datele de identificare din C.I./B.I. si cu datele de identificare inscriptionate pe vouchere. Factura fiscala este semnata atat de emitent, cat si de beneficiar; factura fiscala aferenta produsului pentru care va fi utilizat voucherul nu poate contine alte produse in afara celor mentionate in lista produselor asistive;f) copii ale documentelor de plata aferente facturilor fiscale emise, in situatia prevazuta la art. 3 alin. (2).g) copii ale C.I./B.I. ale beneficiarilor de vouchere;h) alte documente justificative pentru decontare (certificate de conformitate, certificate de garantie, proces-verbal de predare-primire etc.);i) declaratie pe propria raspundere ca produsele comercializate in baza voucherelor nu au fost decontate, in relatia cu Casa de Asigurari de Sanatate, conform anexei nr. 2d.(3) Solicitarea de plata, formularul de decont si borderoul centralizator sunt semnate obligatoriu de persoana/persoanele imputernicita/e de operatorul economic sa semneze documentele predate ANPD si de persoanele cu responsabilitati economico-financiare (director economic, contabil-sef) si sunt stampilate de furnizor.(4) Voucherele neconforme din punctul de vedere al concordantei datelor de identificare inscriptionate pe vouchere cu datele de identificare din C.I./B.I. beneficiar nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.(5) Facturile fiscale care nu indeplinesc cerintele prevazute la alin. (2) lit. e) nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.(6) Toate documentele depuse in copie contin mentiunea "conform cu originalul", semnatura si stampila magazinului care a efectuat vanzarea produselor.
Articolul 5(1) In termen de 10 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii de plata la Registratura ANPD, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens intocmeste documentatia specifica efectuarii platii numai dupa constatarea indeplinirii conditiilor de plata .(2) In situatia in care se constata neindeplinirea conditiilor pentru efectuarea platii, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens comunica operatorului economic elementele care trebuie remediate.
Articolul 6Anexele nr. 2a-2d fac parte integranta din prezenta procedura .
Anexele pot fi consultate aici: Anexa 2a, Anexa 2b, Anexa 2c, Anexa 2d
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023) Sursa: MCP Cabinet avocati
Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere Sursa: MCP Cabinet avocati
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Aspecte practice privind necorespunderea profesionala a salariatului Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut