Articolul 1Prevederile prezentei proceduri se utilizeaza exclusiv in cadrul proiectului "Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati", proiect implementat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati (ANPD), in parteneriat cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cofinantat din Programul operational Capital uman (POCU) - axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti.
Articolul 2(1) In vederea decontarii voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati si utilizate exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, la nivelul ANPD se constituie Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, disponibila permanent, in forma actualizata, pe site-ul www.anpd.gov.ro(2) Pentru a fi inclus in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, operatorul economic depune la Registratura ANPD din Calea Victoriei nr. 194 o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la ordin, cu precizarea produselor pe care intentioneaza sa le comercializeze si pretul acestora (inclusiv TVA).(3) ANPD lanseaza periodic, la intervale de 3 luni, prin postare pe site-ul www.anpd.gov.ro si publicarea anuntului intr-un cotidian national, invitatia de inscriere/completare in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces. Inscrierea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces este continua. Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces se actualizeaza permanent si se publica pe site-ul www.anpd.gov.ro(4) In termen de 10 zile lucratoare de la depunerea cererii privind includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens analizeaza documentele care insotesc cererea, pentru a stabili indeplinirea conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) din Procedura de acordare a subventiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobata prin Ordinul ministrului muncii si justitiei sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 721/481/310/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.(5) In situatia in care in urma analizarii documentelor depuse se constata indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (4), in baza propunerii personalului ANPD cu atributii in acest sens, presedintele ANPD aproba prin decizie includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces.(6) In situatia neindeplinirii de catre operatorul economic a conditiilor prevazute la alin. (4), precum si in situatia in care documentele depuse sunt neconforme, incomplete, ilizibile sau contin stersaturi, modificari ori se constata neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate, se respinge solicitarea de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces; operatorul economic este notificat in acest sens, cu precizarea motivatiei respingerii.(7) Operatorul economic respins in conditiile alin. (6) poate depune o noua solicitare de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces insotita de documentele care reflecta remedierea deficientelor constatate.
Articolul 3(1) Decontarea voucherelor se realizeaza doar cu operatorii economici inclusi in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, pentru produsele mentionate in voucher, la valoarea prevazuta in documentul care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului care nu poate fi mai mare decat valoarea maxima a voucherului.(2) Daca valoarea produsului achizitionat este mai mare decat cea a voucherului, diferenta este suportata de beneficiar .(3) In urma semnarii de catre titularul voucherului, pe de o parte, si operatorul economic, pe de alta parte, a documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului, persoana cu dizabilitati preia produsul si preda voucherul care ramane in posesia operatorului economic.(4) Furnizorii/Producatori de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces mentionati la alin. (1) solicita ANPD validarea autenticitatii voucherului inainte de incheierea documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului. Solicitarea si comunicarea cu privire la validarea autenticitatii voucherului se realizeaza electronic prin adresa de e-mail asistive.furnizori@anpd.gov.ro
Articolul 4(1) In vederea decontarii voucherelor, furnizorii de tehnologii/dispozitive asistive/tehnologii de acces depun lunar, la sediul ANPD, in primele 15 zile ale lunii, voucherele in baza carora au fost predate produsele, in luna calendaristica precedenta.(2) Operatorul economic are obligatia depunerii la sediul ANPD in vederea decontarii voucherelor a urmatoarelor documente:a) solicitarea de plata adresata ANPD, al carei model este prevazut in anexa nr. 2a;b) formularul de decont, al carui model este prevazut in anexa nr. 2b;c) borderoul centralizator, al carui model este prevazut in anexa nr. 2c;d) voucherele in original, completate pe verso cu data utilizarii, semnatura si stampila furnizorului de tehnologie/dispozitive asistive si de acces, precum si semnatura titularului acestuia;e) copii ale facturilor fiscale - emise beneficiarilor voucherelor, care cuprind denumirea si seria produsului, seria numerica a voucherului, numele titularului voucherului; datele de identificare ale beneficiarilor mentionati pe facturile fiscale corespund cu datele de identificare din C.I./B.I. si cu datele de identificare inscriptionate pe vouchere. Factura fiscala este semnata atat de emitent, cat si de beneficiar; factura fiscala aferenta produsului pentru care va fi utilizat voucherul nu poate contine alte produse in afara celor mentionate in lista produselor asistive;f) copii ale documentelor de plata aferente facturilor fiscale emise, in situatia prevazuta la art. 3 alin. (2).g) copii ale C.I./B.I. ale beneficiarilor de vouchere;h) alte documente justificative pentru decontare (certificate de conformitate, certificate de garantie, proces-verbal de predare-primire etc.);i) declaratie pe propria raspundere ca produsele comercializate in baza voucherelor nu au fost decontate, in relatia cu Casa de Asigurari de Sanatate, conform anexei nr. 2d.(3) Solicitarea de plata, formularul de decont si borderoul centralizator sunt semnate obligatoriu de persoana/persoanele imputernicita/e de operatorul economic sa semneze documentele predate ANPD si de persoanele cu responsabilitati economico-financiare (director economic, contabil-sef) si sunt stampilate de furnizor.(4) Voucherele neconforme din punctul de vedere al concordantei datelor de identificare inscriptionate pe vouchere cu datele de identificare din C.I./B.I. beneficiar nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.(5) Facturile fiscale care nu indeplinesc cerintele prevazute la alin. (2) lit. e) nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.(6) Toate documentele depuse in copie contin mentiunea "conform cu originalul", semnatura si stampila magazinului care a efectuat vanzarea produselor.
Articolul 5(1) In termen de 10 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii de plata la Registratura ANPD, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens intocmeste documentatia specifica efectuarii platii numai dupa constatarea indeplinirii conditiilor de plata .(2) In situatia in care se constata neindeplinirea conditiilor pentru efectuarea platii, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens comunica operatorului economic elementele care trebuie remediate.
Articolul 6Anexele nr. 2a-2d fac parte integranta din prezenta procedura .
Anexele pot fi consultate aici: Anexa 2a, Anexa 2b, Anexa 2c, Anexa 2d
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021
Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Alegerea perioadei care se ia in considerare la stabilirea bazei de calcul al pensiei militare de stat se poate face o singura data Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7783/28.11.2018 a Curtii de Apel Galati
Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati
Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010 Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati
Masuri educative. Supraveghere. Neaplicare obligatii Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 791/07.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Masuri de siguranta. Obligarea la tratament medical Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 864/19.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Purtare abuziva. Agent de paza Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 841/18.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Aspecte practice privind necorespunderea profesionala a salariatului Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Cercetarea disciplinara a salariatilor. Legalitatea Regulamentului intern si a altor Proceduri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP: Legalitatea si obiectivitatea evaluarii profesionale a salariatilor Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati