Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a ICCJ
Forma Republicata si Actualizata de la 17 februarie 2020
(2) In cadrul Cancelariei functioneaza cabinetele presedintelui, vicepresedintilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie si prim-magistratului-asistent, Compartimentul de statistica, Secretariatul Colegiului de conducere, Compartimentul juridic, Compartimentul de relatii internationale.
Articolul 88
(1) Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie se compune din magistrati-asistenti, personal auxiliar de specialitate, personal conex, functionari publici, personal contractual, stabiliti prin statul de functii.
(2) Personalul din Cancelaria Inaltei Curti de Casatie si Justitie este subordonat presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si vicepresedintilor si este coordonat de prim- magistratul-asistent.
(3) Atributiile personalului Cancelariei se stabilesc prin fisa fiecarui post.
SECTIUNEA a 3-a
Registraturile si arhivele
Articolul 89
(1) Personalul repartizat la Registratura generala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:
a) primeste, inregistreaza si transmite cabinetelor presedintelui, vicepresedintilor, presedintilor de sectie si celorlalte compartimente ale instantei, altele decat sectiile, corespondenta administrativa;
b) triaza corespondenta sectiilor, primita pe adresa Inaltei Curti de Casatie si Justitie, si o preda destinatarilor, pe baza de borderou si sub semnatura;
c) expediaza, prin posta sau, in cazuri urgente, prin agent procedural, corespondenta administrativa, pe baza de evidenta;
d) intocmeste lunar situatia centralizatoare a sumelor cheltuite pentru expedierea corespondentei;
e) triaza dovezile de citare primite si le directioneaza catre sectii, pe baza de evidenta si sub semnatura .
(2) In cadrul activitatii prevazute la alin. (1) se intocmesc si se pastreaza:
a) registrul pentru inregistrarea corespondentei;
b) borderouri pentru expedieri prin posta si condici de predare prin agent procedural sau prin posta speciala a corespondentei;
c) borderouri pentru dovezile de citare primite prin posta si condici de predare a dovezilor catre compartimente.
Articolul 90
(1) Personalul repartizat la registraturile si arhivele sectiilor (inclusiv a Sectiilor Unite) are urmatoarele atributii:
a) primeste si inregistreaza dosarele intrate, tine evidenta acestora, precum si a circulatiei lor;
b) in cazul persoanelor desemnate cu repartizarea aleatorie a dosarelor, efectueaza operatiunile de repartizare aleatorie a dosarelor pe completuri de judecata;
c) intocmeste conceptele si citatiile pentru primul termen de judecata, conform dispozitiei presedintelui, a vicepresedintilor sau, dupa caz, a presedintilor de sectii, in cazul in care aceasta activitate nu este stabilita de presedinte, de vicepresedinti ori, dupa caz, de presedintii de sectii in atributiile grefierilor de sedinta;
d) pune dosarele la dispozitie partilor si avocatilor pentru studiu;
e) pregateste dosarele pentru sedintele de judecata si asigura circulatia acestora in cadrul sectiei, precum si trimiterea lor la instante;
f) intocmeste statisticile privind activitatea de judecata;
g) efectueaza comunicarile necesare punerii in executare a hotararilor;
h) intocmeste si elibereaza, la solicitarea partilor, certificate si copii legalizate de pe hotarari;
i) urmareste expedierea citatiilor si a corespondentei in legatura cu dosarele;
j) informeaza persoanele venite la arhive asupra datelor solicitate din dosarele in care acestea sunt direct interesate;
k) tine evidenta timbrului judiciar si a taxelor judiciare de timbru.
(2) Inregistrarile in registrele si condicile existente la nivelul fiecarei sectii si al completurilor de 5 judecatori se tin, de regula, in sistem informatizat. La sfarsitul fiecarei zile de lucru se va proceda la asigurarea bazei de date prin salvarea acesteia pe suport extern, conform instructiunilor de exploatare a bazei informatice.
(3) Evidentele in sistem informatizat se pastreaza si pe suport hartie, prin listarea inregistrarilor din 3 in 3 luni si legarea lor in mape distincte.
(4) In cazul in care nu este posibila mentionarea datelor in sistem informatizat, evidentele se tin pe suport hartie, in registrele si condicile prevazute la art. 91.
Articolul 91
Pentru evidenta activitatii Inaltei Curti de Casatie si Justitie se intocmesc si se pastreaza urmatoarele registre:
1. Registrul general de dosare al Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
2. registrele generale de dosare ale sectiilor, completurilor de 5 judecatori, completurilor pentru solutionarea recursurilor in interesul legii si completurilor pentru dezlegarea unor chestiuni de drept;
3. Registrul informativ pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie si pentru completurile de 5 judecatori;
4. Registrul de termene al arhivei pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie si pentru completurile de 5 judecatori;
5. Condica sedintelor de judecata pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru completurile de 5 judecatori, completurile pentru solutionarea recursurilor in interesul legii si completurile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept;
6. Registrul privind masurile preventive in cursul urmaririi penale pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
7. Registrul privind masurile preventive in procedura camerei preliminare si in cursul judecatii pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie si completurile de 5 judecatori in materie penala;
8. Registrul de evidenta a cererilor privind incuviintarea efectuarii perchezitiilor in cursul urmaririi penale pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
9. Registrul de evidenta a sesizarilor privind supravegherea tehnica si a celor privind retinerea, predarea si perchezitionarea trimiterilor postale pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
10. registrele privind cooperarea judiciara in materie penala pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
11. Registrul privind confiscarea pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie si completurile de 5 judecatori in materie penala;
12. Registrul de evidenta a cailor de atac declarate impotriva hotararilor civile si penale pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
13. Registrul de evidenta a redactarii hotararilor pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru completurile de 5 judecatori, completurile pentru solutionarea recursurilor in interesul legii, completurile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept si Sectiile Unite;
14. Registrul de evidenta si punere in executare a hotararilor penale pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















