Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a ICCJ
Forma Republicata si Actualizata de la 17 februarie 2020
15. Registrul de evidenta si punere in executare a hotararilor penale pronuntate in contestatie pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
16. Registrul de evidenta si punere in executare a hotararilor civile;
17. Registrul valorilor pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
18. Registrul mijloacelor materiale de proba pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
19. Registrul corpurilor delicte pentru Sectia penala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
20. Registrul de intrare-iesire a corespondentei administrative pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru completurile de 5 judecatori, completurile pentru solutionarea recursurilor in interesul legii si completurile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept;
21. Registrul de evidenta a petitiilor pentru Biroul de informare si relatii publice;
22. Registrul de evidenta pentru inregistrarea cererilor si raspunsurilor privind accesul la informatiile de interes public pentru Biroul de informare si relatii publice;
23. Registrul de control pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru completurile de 5 judecatori, completurile pentru solutionarea recursurilor in interesul legii si completurile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept;
24. Registrul de evidenta a cauzelor suspendate pentru fiecare sectie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie si pentru completurile de 5 judecatori;
25. Registrul de avarie;
26. Registrul declaratiilor de avere si registrul declaratiilor de interese;
27. Registrul de evidenta a mijloacelor de proba excluse in procedura de camera preliminara;
28. Registrul privind evidenta situatiei de inlocuire a titularilor completurilor de 5 judecatori.
Articolul 92
(1) La sfarsitul fiecarui an, dupa ultima operatie in fiecare registru tinut pe suport hartie se va intocmi un proces- verbal de inchidere, care se semneaza de presedintele sectiei sau de catre unul dintre vicepresedinti, dupa caz, si de prim- grefier, aplicandu-se stampila instantei.
(2) In vederea predarii la Compartimentul arhiva generala, toate documentele, registrele si condicile se prelucreaza in conformitate cu normele privind activitatea arhivistica.
(3) In functie de necesitati, la propunerea prim-magistratului- asistent, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie poate aproba infiintarea si pastrarea altor evidente decat cele prevazute in prezenta sectiune.
Articolul 93
(1) Personalul registraturilor si cel al arhivelor inregistreaza dosarele si cererile in ziua depunerii lor si ataseaza la cereri plicurile in care au fost primite.
(2) Corespondenta adresata personal sau confidential presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, vicepresedintilor, presedintilor de sectii, judecatorilor, magistratilor-asistenti si altor persoane cu functii de conducere este predata acestora cu plicul nedeschis.
Articolul 94
(1) Pe coperta fiecarui dosar se mentioneaza denumirea Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite, completul pentru solutionarea recursului in interesul legii, completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, completul de 5 judecatori sau sectia competenta -, numarul dat dosarului de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie si alte date de identificare a cauzei si a dosarelor altor instante, pe care le cuprinde.
(2) Toate filele dosarului sunt cusute si numerotate.
(3) Dupa solutionarea definitiva a cauzei se procedeaza la snuruirea dosarului si la aplicarea sigiliului, iar pe fata interioara a ultimei coperte se certifica numarul filelor in cifre si in litere.
Articolul 95
(1) Dosarele sunt puse la dispozitie partilor, reprezentantilor acestora, avocatilor, expertilor si interpretilor desemnati in cauza pentru studiu, numai in arhiva, dupa identificarea si notarea numelui si a prenumelui solicitantului, verificandu-se actele de identitate, procurile sau delegatiile, precum si integritatea dosarului la restituire, fiind interzisa scoaterea dosarelor din incinta Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(2) Cererile, cu datele de identificare a solicitantului, se aproba de persoana care coordoneaza arhiva, iar cererile formulate de ziaristi si reprezentantii mijloacelor de comunicare in masa, inclusiv cererile privind eliberarea de fotocopii din dosare, se aproba de purtatorul de cuvant sau, in lipsa acestuia, de inlocuitorul purtatorului de cuvant, in cazul dosarelor aflate in curs de judecata, cu consultarea presedintelui completului de judecata, a presedintilor de sectie sau a vicepresedintilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, dupa caz.
(3) Programul de acces la arhive pentru persoanele prevazute la alin. (1) si (2) se aproba de presedintii de sectii, iar pentru Sectiile Unite, completurile pentru solutionarea recursurilor in interesul legii, completurile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept si completurile de 5 judecatori, de unul dintre vicepresedintii Inaltei Curti de Casatie si Justitie si se afiseaza la loc vizibil.
(4) Dosarelor solutionate definitiv, predate Compartimentului arhiva generala, le sunt aplicabile dispozitiile normelor privind activitatea arhivistica, aprobate de conducerea Arhivelor Nationale.
Articolul 96
Dosarele se pastreaza in arhiva in ordine numerica sau pe termene de judecata, iar dosarele carora le sunt aplicabile dispozitiile Codului de procedura civila se pastreaza in arhiva pe completuri si termene de judecata .
Articolul 97
Dosarele se restituie arhivelor dupa redactarea si semnarea incheierilor, sentintelor sau deciziilor, dupa caz, ori dupa intocmirea altor lucrari specifice.
Articolul 98
Dosarele solutionate se numeroteaza, se parafeaza si se sigileaza, predandu-se Registraturii generale de catre arhive in termen de cel mult 3 zile, iar aceasta le expediaza instantei careia ii revin sau, dupa caz, parchetului, in termen de cel mult 48 de ore.
Articolul 99
La arhive se pastreaza, in original, cate un exemplar din hotararile pronuntate la fiecare sectie, in mape speciale, in ordine numerica, pe ani. Incheierea in care s-au consemnat dezbaterile, in cazurile in care s-a amanat pronuntarea, precum si incheierile si hotararile prevazute la art. 442, 443 si 444 din Codul de procedura civila, se alatura hotararii.
Articolul 100
Documentele prevazute la art. 99 se grupeaza in mape, potrivit nomenclatorului, si se predau la Compartimentul arhiva generala in al doilea an de la constituire, respectiv de la inchiderea mapei.
Articolul 101
Lucrarile si celelalte atributii prevazute in prezenta sectiune, care nu revin magistratului-asistent sau grefierului de sedinta, se duc la indeplinire de personalul sectiei ori de personalul repartizat la Sectiile Unite, completurile pentru solutionarea recursurilor in interesul legii, completurile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept si completurile de 5 judecatori, potrivit fisei fiecarui post.
SECTIUNEA a 4-a
Departamentul economico-financiar si administrativ
Articolul 102
Departamentul economico-financiar si administrativ functioneaza in subordinea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si este coordonat de unul dintre vicepresedintii Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Articolul 103
(1) Departamentul economico-financiar si administrativ este condus de un manager economic, numit pe baza de concurs de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in conditiile legii.
(2) Personalul din cadrul Departamentului economico- financiar si administrativ este incadrat de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie pe baza de concurs sau proba practica, in conditiile legii.
(3) Departamentul economico-financiar si administrativ este incadrat cu functionari publici, personal contractual si personal conex, stabiliti prin statul de functii.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
