Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a ICCJ
Forma Republicata si Actualizata de la 17 februarie 2020
Articolul 116
Atributiile personalului Compartimentului juridic se stabilesc prin fisa fiecarui post.
SECTIUNEA a 8-a
Compartimentul arhiva generala
Articolul 117
Compartimentul arhiva generala functioneaza in subordinea presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Articolul 118
Compartimentul arhiva generala este incadrat cu functionari publici numiti de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie pe baza de concurs, in conditiile legii.
Articolul 119
(1) Atributiile Compartimentului arhiva generala sunt stabilite in acord cu normele privind activitatea arhivistica, aprobate de conducerea Arhivelor Nationale.
(2) Atributiile personalului Compartimentului arhiva generala se stabilesc prin fisa fiecarui post.
Articolul 120
(1) La nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie se constituie Comisia de selectionare a documentelor, compusa din presedinte, secretar si un numar impar de membri, reprezentand principalele compartimente creatoare de arhiva.
(2) Atributiile principale ale Comisiei de selectionare a documentelor sunt stabilite prin normele privind activitatea arhivistica, aprobate de conducerea Arhivelor Nationale.
SECTIUNEA a 9-a
Compartimentul de audit public intern
Articolul 121
Compartimentul de audit public intern functioneaza in subordinea directa a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, exercitand o functie distincta si independenta de activitatile specifice Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Articolul 122
Compartimentul de audit public intern are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza norme metodologice de exercitare a activitatii de audit public intern specifice Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu avizul Unitatii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
b) elaboreaza proiectul planului multianual de audit public intern, de regula pe o perioada de 3 ani, si, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern, pe care le supune aprobarii presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
c) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
d) informeaza Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern despre recomandarile formulate in rapoartele de audit, neinsusite de catre conducatorul institutiei, precum si despre consecintele neinsusirii acestora;
e) transmite, la solicitarea Unitatii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern, rapoarte periodice privind constatarile, concluziile si recomandarile rezultate din activitatea de audit intern;
f) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern, in conformitate cu structura minimala stabilita de Unitatea Centrala de Armonizare pentru Auditul Public Intern;
g) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, le aduce la cunostinta presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in termen de 3 zile lucratoare de la constatare;
h) efectueaza misiuni de consiliere, potrivit Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicata, cu modificarile ulterioare;
i) desfasoara audit ad-hoc, respectiv misiuni de audit intern cu caracter exceptional, necuprinse in planul anual de audit intern, in baza ordinului de serviciu emis de catre presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
j) exercita alte atributii prevazute de lege sau dispuse de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Articolul 123
(1) Compartimentul de audit public intern auditeaza, cel putin o data la 3 ani, fara a se limita la acestea, urmatoarele:
a) activitatile financiare sau cu implicatii financiare desfasurate de Inalta Curte de Casatie si Justitie din momentul constituirii angajamentelor pana la utilizarea fondurilor de catre beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finantare externa;
b) platile asumate prin angajamente bugetare si legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) administrarea patrimoniului, precum si vanzarea, gajarea, concesionarea sau inchirierea de bunuri din patrimoniul Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
d) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare si stabilire a titlurilor de creanta, precum si a facilitatilor acordate la incasarea acestora;
e) alocarea creditelor bugetare;
f) sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
g) sistemul de luare a deciziilor;
h) sistemele de conducere si control, precum si riscurile asociate unor astfel de sisteme;
i) sistemele informatice.
(2) Personalul din cadrul Compartimentului de audit public intern isi desfasoara activitatea potrivit dispozitiilor legale in acest domeniu .
SECTIUNEA a 10-a
Compartimentul de protectie a muncii
Articolul 124
In cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie se organizeaza Compartimentul de protectie a muncii, care cuprinde:
a) serviciul de securitate a muncii;
b) serviciul de medicina a muncii.
Articolul 125
(1) Serviciul de securitate a muncii indeplineste functia de fundamentare a deciziilor in domeniul securitatii muncii si exercita urmatoarele atributii:

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















