Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Primariile cu datorii mai vechi de 90 de zile vor fi trimise in insolventa

Primariile cu datorii mai vechi de 90 de zile vor fi trimise in insolventa

  Publicat: 05 May 2010       1274 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Guvernul a aprobat in sedinta de astazi un proiect de lege care are scopul de a stabili cadrul general si procedurile privind redresarea financiara a unitatilor administrativ-teritoriale aflate in criza financiara sau in insolventa, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean.

Element al laturii subiective a infractiunii si consta in obiectivul urmarit de faptuitor prin savarsirea faptei prevazute de legea penala.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Consiliul European este termenul folosit pentru a denumi intalnirile periodice ale Sefilor de stat sau de guvern din statele membre ale Uniunii Europene.
Organ suprem de control financiar si de jurisdictie financiara,care functioneaza pe lenga Parlamentul Romaniei.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Sanctiuni ce se aplica in cazuri anume prevazute de lege prin derogare de la regulile comune.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Act adoptat de organele de stat,
Anexa la procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei,
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Creditor a carui creanta este garantata prin gaj, adica printr-un drept real accesoriu avand ca obiect unul sau mai multe bunuri mobile pe care titularul dreptului de creanta le poate executa cu prioritate,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
S-a nascut la 28 septembrie 1882, in catunul Perchiu din comuna Huruiesti, judetul Bacau.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Prevazuta in cap. I, t. II, C. proc. pen., partea speciala, masura temporara a procesului penal luata de instanta de judecata, cand se constata, pe baza unei expertize medicale, ca inculpatul sufera de o boala grava, care il impiedica sa participe la judecata.
Printre altele este vorba despre: tortura si pedepsele sau tratamentele inumane sau degradante, detentia arbitrara si ilegala, discriminarea in ceea ce priveste exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de Conventie,
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,

aActul normativ prevede modul de implicare al institutiilor abilitate in redresarea economico-financiara a acestor unitati administrativ-teritoriale. De asemenea, precizeaza clar drepturile si obligatiile creditorilor, precum si drepturile si obligatiile autoritatilor administratiei publice locale in scopul intaririi situatiei financiare si disciplinei economico-financiare a oraselor si comunelor aflate in criza financiara sau in insolventaa, a afirmat purtatorul de cuvant al Guvernului.


Ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, a precizat ca Executivul a cerut Parlamentului dezbaterea acestui proiect de lege in regim de urgenta. Totodata, ministrul Vasile Blaga a mentionat ca actul normativ este rezultatul activitatii unui grup interministerial format din reprezentanti ai ministerelor Administratiei si Internelor, Justitiei, Finantelor si al consultarilor cu Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea de Conturi si cu structurile asociative ale alesilor locali.


Ministrul Administratiei si Internelor a prezentat situatiile de criza financiara si de insolventa, precum si modul in care se actioneaza in aceste cazuri .


Astfel, criza financiara este prezumata in urmatoarele situatii: neachitarea obligatiilor de plata lichide si exigibile mai vechi de 90 de zile, care depasesc 15% din bugetul anual al unitatii administrativ-teritoriale respective, cu exceptia celor aflate in litigiu, precum si in situatia neachitarii drepturilor salariale prevazute in bugetul local de venituri si cheltuieli, sau in bugetele institutiilor sau serviciilor publice de interes local sau judetean, pe o perioada de 90 de zile .


Potrivit proiectului de lege, procedura stabilita in situatia de criza financiara prevede cinci etape:


A Ordonatorul principal de credite, care este primarul sau presedintele Consiliului Judetean, convoaca Consiliul local - autoritatea deliberativa - si sesizeaza imediat Directia Finantelor Publice Judeteana sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in 5 zile lucratoare de la constatarea crizei.


A Consiliul local sau judetean adopta o hotarare privind existenta crizei financiare si mandateaza ordonatorul principal de credite sa elaboreze un program, un proiect de plan de redresare.


A Ordonatorul principal de credite solicita, de asemenea, inregistrarea hotararii in Registrul local pentru situatii de criza financiara al unitatii administrativ-teritoriale respective.


A Prefectul constituie un comitet pentru situatii de criza, din care fac parte reprezentanti ai autoritatii publice locale respective, ai finantelor publice si ai structurilor asociative.


A In termen de 30 de zile de la adoptarea hotararii de constatare a situatiei de criza financiara, acest comitet va trimite un plan de redresare care, obligatoriu, va cuprinde prezentarea la zi a situatiei economice financiare, masurile care sa asigure prestarea serviciilor publice esentiale si care vor fi stabilite prin hotarari de Guvern. Vor fi avute in vedere masuri de imbunatatirea managementului, de cresterea gradului de colectare a veniturilor proprii si masuri de reducere a cheltuielilor, precum si restructurarea conducerii si a aparatului propriu al unitatii administrativ-teritoriale respective.



Pe perioada aplicarii planului de redresare, proiectul de lege prevede o serie de interdictii, respectiv interzicerea luarii unor masuri care sa conduca la cresterea obligatiilor financiare, precum infiintarea de noi servicii si institutii publice si angajarea de personal.


Daca pentru o perioada de 180 de zile nu se mai evidentiaza cauzele care au dus la intrarea in criza financiara, se constata incetarea crizei. In aceasta situatie, comitetul constituit la ordinul prefectului sesizeaza, printr-o hotarare, acest lucru.


Ministrul Administratiei si Internelor a precizat ca pe toata perioada procedurilor, ordonatorul principal de credite are obligatia de a furniza serviciile publice esentiale catre populatie.


Ministrul Vasile Blaga a explicat, de asemenea, prevederile incluse in proiectul de lege referitoare la starea de insolventa. Astfel, starea de insolventa este prezumata in urmatoarele situatii: neachitarea obligatiilor de plata lichide si exigibile mai vechi de 120 de zile, care depasesc 50% din bugetul local anual al unitatii administrativ-teritoriale - fara a fi luate in consideratie cele care sunt in litigiu comercial - , precum si neachitarea drepturilor salariale pe o perioada mai mare de 120 de zile de la data scadentei.


In aceasta situatie, procedura de insolventa poate fi deschisa de orice creditor sau grup de creditori, de primar sau de presedintele Consiliului Judetean al unitatii administrativ-teritoriale. La deschiderea procedurii de insolventa se suspenda toate actiunile judiciare. aProtejam unitatea administrativ-teritoriala, se suspenda toate actiunile judiciare sau extrajudiciare pentru realizarea creantelor asupra unitatii administrativ-teritorialea, a afirmat ministrul Vasile Blaga.


De asemenea, in urma deschiderii procedurii de insolventa administratorul judiciar emite o notificare catre toti creditorii pentru a mentiona drepturile, restantele si pentru a stabili tabelul creantelor.


aToti cei care au de primit bani de la unitatea administrativ-teritoriala respectiva se constituie intr-un grup al creditorilor. Administratorul judiciar, impreuna cu ordonatorul principal de credite, pregateste un plan de redresare care va fi aprobat de catre tribunal. Planul de redresare este preavizat de catre comitetul creditorilora, a afirmat ministrul Administratiei si Internelor. Ministrul Vasile Blaga a adaugat ca in cazul nerespectarii planului de insolventa de catre primar sau de catre presedintele Consiliului Judetan, administratorul judiciar poate propune suspendarea atributiilor acestora. Potrivit ministrului Administratiei si Internelor, si in aceasta situatie sunt prevazute o serie de interdictii comune situatiei de criza financiara.



Citeşte mai multe despre:    Faliment    Procedura insolventei    Primarii

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Alte titluri

Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019
20 Sep 2019 | 288

Ministerul Finantelor a prezentat proppuneri pentru o restructurare financiara
25 Jun 2019 | 109

Modificari si completari privind ucenicia la locul de munca si prelungirea CIM dupa pensionare
15 May 2019 | 364

ICCJ. Dezlegarea unei chestiuni de drept privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa planul de reorganizare a debitorului nu poate sa prevada esalonarea la plata a creantelor curente
28 Mar 2019 | 590

Dezlegare problema de drept: unde se depune cererea de admitere a creantei in procedura insolventei?
05 Feb 2019 | 631

Dezlegare chestiune de drept ref. la perioada in care fondul de garantare poate prelua si plati creantele salariale ale angajatorului aflat in insolventa
24 Oct 2018 | 648



Articole Juridice

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

ICCJ. Contestatie decizie incetare contract individual de munca. Insolventa. Suspendare de drept
Sursa: Avocat Lacatus Igor

RIL. In procesul penal Fondul de garantare a asiguratilor nu poatea avea calitate de parte responsabila civilmente
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 788/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 85/2006
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 692/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 421 pct. 2 lit. a) teza a doua din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017