Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » CSM. Precizari prinvind mandatul actualului Consiliu Superior al Magistraturii

CSM. Precizari prinvind mandatul actualului Consiliu Superior al Magistraturii

  Publicat: 22 Dec 2010       1578 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Mandatul actualului Consiliu Superior al Magistraturii expira la sase ani de la sedinta de constituire din 12 ianuarie 2005, sustine CSM, care respinge ipoteza potrivit careia data publicarii hotararii Senatului de validare a listei membrilor Consiliului in Monitorul Oficial reprezinta inceperea mandatului acestora.

Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Curtea aplica prevederile Conventiei europene a drepturilor omului. Verificarea respectarii de catre state a drepturilor si garantiilor prevazute de Conventie, reprezinta misiunea Curtii.
Admiterea probelor propuse in procesul penal.

Intr-un punct de vedere referitor la durata mandatului in curs al membrilor Consiliului se arata ca in conformitate cu prevederile Constitutiei, ``durata mandatului membrilor CSM este de 6 ani``, iar inexistenta unor dispozitii exprese privind data inceperii si incetarii mandatului in Legea fundamentala a dus la interpretari diferite privind aceste aspecte.



Sursa citata precizeaza ca inceperea exercitarii functiei de demnitate publica este, de regula, determinata de momentul depunerii juramantului si, cum membrii CSM nu depun vreun juramant, pentru a se determina data inceperii mandatului lor trebuie interpretate dispozitiile constitutionale, in raport de ansamblul normelor care reglementeaza functionarea altor organe alese.

Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii prevede ca in termen de 15 zile de la publicarea hotararilor Senatului privind validarea si alegerea membrilor, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie convoaca membrii CSM in sedinta de constituire.

In nota CSM se arata ca verbul ``a (se) constitui`` inseamna, in sensul lui propriu, a (se) forma, a (se) intemeia, a (se) infiinta si ca, in consecinta, considera ca data la care a avut loc sedinta de constituire, respectiv 12 ianuarie 2005, este data inceperii mandatului in ceea ce priveste actualul CSM.

CSM considera ca exercitarea mandatului de membru nu poate fi conceputa in afara existentei organului colectiv, deci anterior ``constituirii`` Consiliului in acea prima sedinta.

CSM respinge ipoteza potrivit careia data publicarii hotararii Senatului in Monitorul Oficial este data inceperii mandatului acestor membri .

Sursa citata mentioneaza ca pana la sedinta de constituire a noului CSM, precedentul Consiliu trebuie sa functioneze, presedintele acestuia fiind ordonator principal de credite, conform legii, dar si pentru ca de activitatea lui depind si alte institutii, nu numai personalul propriu.

De asemenea, se mai arata ca institutia are o serie de atributii specifice, ce ii apartin in exclusivitate, referitoare la incuviintarea perchezitiei, retinerii sau arestarii preventive a judecatorilor, procurorilor si magistratilor asistenti, fapt ce impune functionarea continua a CSM.



Citeşte mai multe despre:    CSM    Alegeri    Membrii CSM    Alegeri CSM    Dan Lupascu    Alexandru Serban    Horatius Dumbrava

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 4 noiembrie 2019
04 Nov 2019 | 1345

Consiliul Superior al Magistraturii a lansat proiectul „Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instante judecatoresti”
01 Nov 2019 | 727

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 28 octombrie 2019
29 Oct 2019 | 1027

CSM a aprobat organizarea, in data de 15.12.2019 a concursului de promovare in functii de executie, pe loc, a judecatorilor.
17 Oct 2019 | 817

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 11 octombrie 2019
11 Oct 2019 | 423

BEC: Sediile sectiilor de votare din strainatate utilizate la al doilea tur al alegerilor prezidentiale pot fi diferite fata de cele din primul tur
08 Oct 2019 | 327



Articole Juridice

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Descentralizarea in Noul Cod Administrativ. Principiu si componenta esentiale in desfasurarea activitatilor administrative (III)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Procedura speciala a atacarii hotararilor de validare a consilierilor locali – aspecte de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Decizia nr. 146/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea privind alegerea Presedintelui Romaniei, Legea privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European si din din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in materie electorala.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala