din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3424 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

  Publicat: 15 Oct 2012       29480 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 692 din 9 octombrie 2012

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;

Art. 68
(1) Inspectorii judiciari au obligatia sa efectueza orice activitate de inspectie judiciara cu respectarea dispozitiilor legale si regulamentare, in mod independent si impartial.
(2) In exercitarea atributiilor specifice, inspectorii judiciari pot solicita, cu respectarea dispozitiilor legale, instantelor sau parchetelor ori altor insitutii orice informatii, date, documente sau pot face orice verificari pe care le considera necesare.

Art. 69
(1) Functia de inspector judiciar este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior, precum si a celor de instruire din cadrul Institutului National al Magistrturii si al Scolii Nationale de Grefieri, in conditiile legii.
(2) Inspectorul judiciar nu poate efectua cercetarea disciplinara sau orice alte lucrari privind judecatori sau procurori din cadrul instantelor ori parchetelor unde inspectorul a functionat. Prin sintagma instante si parchete unde inspectorul a functionat se intelege ultima instanta sau parchet la care inspectorul judiciar si-a desfasurat activitatea anterior numirii.
(3) In acest caz, dosarul se repartizeaza altui inspector judiciar, in mod aleatoriu, cu respectarea dispozitiilor legale si regulamentare.
(4) Inspectorilor judiciari le sunt aplicabile, corespunzator, celelalte interdictii si incompatibilitati ale statutului profesiei de judecator sau de procuror.

Art. 70
(1) Pe perioada mandatului, inspectorii judiciari au toate drepturile judecatorilor si procurorilor detasati, precum si obligatiile prevazute de lege pentru judecatori si procurori.
(2) Inspectorii judiciari pot participa, pe parcursul mandatului, la concursurile sau procedurile de selectie in vederea promovarii in functii de executie a magistratilor. In caz de promovare, inspectorii judiciari pot opta intre continuarea mandatului de inspector judiciar, cu dobandirea noului grad profesional, si promovaea efectiva in fucntia de executie pentru care au candidat, in termen de 30 de zile de la data validarii rezultatelor examenului de promovare.
(3) Salarizarea si drepturile inspectorilor judiciari se stabilesc in conditiile legii.

Art. 71
La incetarea functiei de inspector judiciar, judecatorii si procurorii revin la instantele sau parchetele unde au functionat anterior ori, cu consimtamantul lor, la alte instante sau parchete unde au dreptul sa functioneze potrivit legii. Art. 134^1 alin. (2)-(5) din Legea nr. 304/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. 72
Perioada in care judecatorul sau procurorul este inspector judiciar constituie vechime in functia de judecator sau procuror.

Art. 73
(1) Dispozitiile Legii nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la sanctiunile si abaterile disciplinare, precum si prevederile Legii nr. 317/2004, republicata, referitoare la procedura disciplinara se aplica, in mod corespunzator, inspectorilor judiciari.
(2) Inspectorii din cadrul Inspectiei Judiciare sunt revocati din functie in cazul in care li s-a aplicat o sanctiune disciplinara, precum si in situatia in care, in urma evaluarii activitatii profesionale, primesc calificativul "Nesatisfacator" sau de doua ori consecutiv calificativul "Satisfacator".

Sectiunea 2 - Evaluarea activitatii profesionale a inspectorilor judiciari


Art. 74
(1) Pentru verificarea indeplinirii criteriilor de performanta profesionala, inspectorii judiciari sunt supusi anual unei evaluari privind eficienta, calitatea activitatii si integritatea.
(2) In cazul inspectorilor judiciari numiti in functii de conducere, cu exceptia inspectorului-sef si a inspectorului-sef adjunct, evaluarea se face si asupra modului de indeplinire a atributiilor manageriale.
(3) Evaluarea inspectorilor judiciari se face anual, de regula in luna martie a anului urmator.

Art. 75
Criteriile si procedura de evaluare a activitatii profesionale a inspectorilor judiciari sunt prevazute in anexa.

Art. 76
Evaluarea activitatii profesionale a inspectorilor judiciari se face de o comisie formata din inspectorul-sef si 2 membri alesi de Adunarea generala a inspectorilor judiciari.

Art. 77
Prin raportul de evaluare a activitatii profesionale a inspectorului judiciar se acorda unul dintre surmatoarele calificative: "Foarte bine", "Bine", "Satisfacator" sau "Nesatisfacator"

Art. 78
(1) Inspectorii judiciari nemultumiti d ecalificativul acordat pot face contestatie la sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistrturii in termen de 30 de zile de la comunicare .
(2) Contestatia se depune la presedintele comisiei de evaluare, care in cursul aceleiasi zile o transmite sectiei competente din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, impreuna cu raportul de evaluare, insotit de copii ale documentelor avute in vedere la evaluare si punctul de v edere al comisiei cu privire la contestatia formulata.
(3) Pentru solutionarea contestatiei, sectiile Consiliului Superior al Magistrturii pot cere inspectorului-sef sau inspectorului judiciar evaluat orice informatii pe care le considera necesare, iar citarea inspectorului judiciar pentru a fi audiat este obligatorie.
(4) Hotararile seciilor pot fi atacate la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii in termen de 5 zile de la comunicare .

Art. 79
Inspectorul judiciar care primeste calificativul "Nesatisfacator" sau de doua ori consecutiv calificativul "Satisfacator" este revocat din functia de inspector judiciar.




Afişează Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CSM    Suspendare din functie    Inspectia Judiciara    Legea 317/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Dispozitiile art. 169 din Codul muncii exclud posibilitatea recuperarii pretinsului prejudiciu prin alte proceduri, cum ar fi emiterea unei decizii de imputare
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017



Articole Juridice

[Av. muncii] Suspendare din functie ca urmare a unei plangeri penale. solutie de clasare. recuperare drepturi salariale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac