CAPITOLUL IIProcedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a practicienilor in insolventa
ARTICOLUL 3Publicarea anuntului(1) Procedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a practicienilor in insolventa se demareaza prin publicarea unui anunt pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului din anexa nr. 1. Anuntul va fi comunicat in aceeasi zi si catre UNPIR prin orice mijloace de comunicare convenite impreuna de cele doua entitati.(2) Termenul de depunere a documentatiilor de participare este de 15 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau cel prevazut in anunt.(3) Analiza ofertelor de agreare si emiterea deciziei privind rezultatul procedurii de agreare au loc in termen de maximum 20 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (2).(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), practicienii in insolventa agreati potrivit Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.442/2016 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu vor depune documentatiile prevazute la art. 4. Acestia vor fi verificati de catre Comisia de agreare din perspectiva indeplinirii conditiilor prevazute la art. 4 alin. (2) lit. b) si c) prin solicitarea de informatii de la UNPIR. In urma verificarii indeplinirii acestor conditii, practicienii in insolventa sunt agreati sau descalificati, dupa caz, si inclusi in decizia prevazuta la art. 4 alin. (6).(5) Procedura de agreare se reia trimestrial, prin publicarea anuntului prevazut la alin. (1), pentru practicienii in insolventa care nu sunt inclusi in lista de agreare, inclusiv cei care nu au depus oferte la procedurile anterioare.
ARTICOLUL 4Dispozitii privind documentatia necesara in vederea agrearii(1) Documentatia de participare la procedura de agreare se depune de catre ofertanti la Registratura generala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa mentionata in anunt, sau se comunica prin posta, cu confirmare de primire.(2) Documentatia de participare la procedura de agreare trebuie sa cuprinda urmatoarele:a) o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la procedura de agreare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala - va fi completat modelul cuprins in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin;b) un act justificativ eliberat de UNPIR, cu cel mult 30 de zile inainte de depunerea documentatiei, din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;c) certificatul de atestare fiscala valabil la data depunerii documentatiei, eliberat pentru ofertant de organul fiscal central competent, din care sa rezulte faptul ca ofertantul nu inregistreaza obligatii fiscale/bugetare restante;d) o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila la data depunerii documentatiei.(3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun pe numele ofertantilor, astfel cum sunt definiti la art. 1 lit. f).(4) Documentatia se depune in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata, in plic inchis, toate paginile fiind numerotate si semnate. Participantul va mentiona obligatoriu pe plic denumirea, precum si adresa/sediul social al ofertantului, cu mentiunea "a nu se deschide - pentru Comisia de agreare a practicienilor in insolventa - D.G.J.".
ARTICOLUL 5Rezultatul analizei documentatiilorIn urma analizei documentatiilor depuse, ofertantii vor fi:a) agreati - in situatia in care documentatia este completa si indeplineste conditiile prevazute la art. 4;b) descalificati - in situatia in care documentatia nu este completa si/sau nu indeplineste conditiile prevazute la art. 4;c) respinsi - in situatia in care documentatia este inregistrata la Registratura generala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala dupa expirarea termenului prevazut la art. 3 alin. (2) sau in situatia in care documentatia este completata dupa expirarea acestui termen.
ARTICOLUL 6Procedura de desfasurare a activitatii Comisiei de agreare(1) Secretariatul comisiei inregistreaza documentatiile depuse de ofertanti intr-un registru detinut la nivelul Comisiei de agreare.(2) Presedintele Comisiei de agreare, prin secretariat, convoaca in scris membrii titulari in vederea deschiderii documentatiilor, analizarii acestora si stabilirii rezultatului agrearii.(3) Comisia de agreare se intruneste la data stabilita in convocare, deschide plicurile si analizeaza documentatia depusa de ofertanti, urmand ca definitivarea procedurii de agreare a practicienilor in insolventa sa nu depaseasca termenul prevazut la art. 3 alin. (3).(4) Comisia de agreare verifica daca documentatia este completa si indeplineste conditiile prevazute la art. 4, urmand sa incadreze ofertantii in una dintre situatiile prevazute la art. 5, intocmind in acest sens o decizie care va avea anexate urmatoarele:a) Lista practicienilor in insolventa agreati;b) Lista practicienilor in insolventa descalificati in cadrul procedurii de agreare;c) Lista practicienilor in insolventa respinsi in cadrul procedurii de agreare.(5) In situatia in care se impun clarificari cu privire la documentatia depusa, Comisia de agreare poate solicita orice informatii suplimentare pe care le considera relevante. In masura in care nu sunt comunicate in timpul stabilit, care nu poate fi mai mic de 5 zile de la data primirii solicitarii, Comisia de agreare va decide descalificarea ofertei.(6) Constatarile si rezultatul procedurii de agreare se consemneaza de catre Comisia de agreare intr-un proces- verbal care sta la baza emiterii deciziei prevazute la alin. (4). Modelul Deciziei privind rezultatul procedurii de agreare este cel prevazut in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin .(7) Decizia prevazuta la alin. (6) se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se comunica de indata directiilor generale regionale ale finantelor publice, respectiv Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si UNPIR, prin intermediul Directiei generale juridice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin grija secretariatului Comisiei.(8) Impotriva deciziei prevazute la alin. (6) se poate formula plangere prealabila, care se depune la Registratura generala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile art. 15.(9) Comisia de agreare poate emite decizie de modificare si/sau completare a deciziei privind rezultatul procedurii de agreare, in situatia in care:a) se constata erori in continutul deciziei privind rezultatul procedurii de agreare, pe baza documentelor care atesta aceasta situatie;b) in urma solutionarii plangerilor prealabile;
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Cerere de suspendare a executarii. Stabilirea cuantumului sumei datorate cu titlu de cautiune Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5099 din 18 noiembrie 2010
Determinarea bazei de impunere prin estimare. Contestarea cuantumului obligatiilor fiscale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.1737 din 25 martie 2010
Suspendarea judecatii cand dezlegarea pricinii atarna, in totul sau in parte, de existenta sau neexistenta unui drept Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2331 din 19 aprilie 2011
Suspendare act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 442/2013
Evaziune fiscala. Termenul pana la care persoana vatamata prin comiterea unei fapte penale se poate constitui parte civila Pronuntaţă de: Curtea de Apel - Decizia nr. 266 din 16-mar-2012
ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011
Contestatie impotriva raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si a planului de distribuire Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 94 din data 16.01.2012
Procedura de restituire catre contribuabili a sumelor de la buget Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 476 din 2 februarie 2012
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro