CAPITOLUL IIIProcedura de selectie a practicienilor in insolventa agreati pentru sustinerea desemnarii acestora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale teritoriale
ARTICOLUL 7Competenta comisiilor(1) Procedura de selectie a practicienilor in insolventa agreati prevazuta de prezentul capitol se aplica de comisiile de selectie constituite in conformitate cu prevederile prezentului ordin .(2) Pentru contribuabilii care inregistreaza creante in cuantum mai mare de 5.000.000 lei inclusiv, selectia practicienilor care urmeaza a fi propusi judecatorului-sindic de catre organul fiscal central se efectueaza de catre comisia de selectie constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.(3) Pentru contribuabilii care inregistreaza creante in cuantum de pana la 5.000.000 lei, selectia practicienilor care urmeaza a fi propusi judecatorului-sindic de catre organul fiscal se efectueaza de catre comisiile de selectie constituite in conditiile prevazute de art. 2 alin. (4).(4) Punctajele vor fi acordate de comisiile de selectie conform anexei nr. 8 la prezentul ordin .
ARTICOLUL 8Demararea procedurii de selectie(1) Ori de cate ori se pune problema propunerii sau a sustinerii/desemnarii unui practician de catre organele fiscale, comisiile efectueaza selectia pentru desemnarea practicianului in insolventa la solicitarea scrisa a organului fiscal care are calitatea de creditor fiscal. Solicitarea va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:a) denumirea debitorului, datele de identificare ale acestuia, respectiv domiciliul fiscal si codul de identificare fiscala;b) categoria din care face parte debitorul;c) cuantumul total al obligatiilor fiscale/bugetare inregistrate de debitor, din care obligatii fiscale/bugetare principale si accesorii, cifra de afaceri, numarul de salariati;d) confirmarea faptului ca debitorul nu se incadreaza in prevederile alin. (2) lit. c) si d).(2) Prin exceptie de la alin. (1), organul fiscal nu va mai solicita efectuarea procedurii de selectie prevazute de prezentul ordin in cazul:a) debitorilor dizolvati in conditiile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care deschiderea procedurii insolventei a fost deschisa la cererea lichidatorilor desemnati;b) debitorilor pentru care organul fiscal are calitatea de creditor pentru creante mai mici de valoarea-prag prevazuta de legea insolventei;c) debitorilor care, la data deschiderii procedurii, nu au venituri sau bunuri urmaribile conform Codului de procedura fiscala, indiferent daca organul fiscal competent a finalizat sau nu procedura de declarare a insolvabilitatii;d) debitorilor pentru care, in termenul de 60 de zile de la deschiderea procedurii de insolventa prevazut de art. 102 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru intocmirea raportului de inspectie fiscala, se constata fie lipsa bunurilor urmaribile, fie faptul ca majoritatea bunurilor imobile sau mobile, prin valoarea inscrisa in evidenta contabila a debitoarei, sunt ipotecate in favoarea altor creditori astfel incat sansele creditorului fiscal de recuperare a creantelor bugetare in cadrul procedurii insolventei sunt minime.(3) In aceste dosare urmeaza sa fie confirmat in calitate de lichidator judiciar practicianul desemnat prin sentinta de deschidere. In privinta onorariului, organul fiscal central este de acord cu onorariul stabilit de judecatorul-sindic prin hotararea de deschidere a procedurii, fara a depasi suma de 5.000 lei pentru intreaga procedura in cazul onorariului fix si procentul de maximum 5% din sumele distribuite creditorilor in cazul celui de succes. Pentru practicienii in insolventa inregistrati ca platitor de TVA, onorariul va fi de 5.000 lei, respectiv 5%, exclusiv TVA.(4) Pentru realizarea selectiei, comisia de selectie, prin secretariatul constituit la nivelul acesteia, va publica pe pagina de internet a organului fiscal central sau Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, dupa caz, un anunt privind invitatia de participare conform anexei nr. 4. Anuntul va fi comunicat in cursul aceleiasi zile si catre UNPIR sau filiala UNPIR, prin orice mijloace convenite de Agentia Nationala de Administrare Fiscala impreuna cu UNPIR.(5) Termenul de depunere a ofertelor este de 10 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet potrivit alin. (4).(6) Secretariatul comisiei inregistreaza documentatiile depuse de ofertanti intr-un registru detinut la nivelul comisiei de selectie.(7) Presedintele comisiei de selectie, prin secretariat, convoaca in scris membrii titulari in vederea deschiderii documentatiilor, analizarii acestora si stabilirii rezultatului selectiei.(8) Comisia de selectie se intruneste la data stabilita in convocare, deschide plicurile si analizeaza documentatia depusa de ofertanti.
ARTICOLUL 9Documentatia necesara(1) Pentru participarea la procedura de selectie ofertantii trebuie sa depuna o oferta financiara care va contine onorariul lunar, in lei, exclusiv TVA, dupa caz, in suma fixa, si onorariul de succes, exclusiv TVA, sub forma procentuala, conform anexei nr. 5. Oferta va fi insotita de urmatoarele documente:a) o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca ofertantul nu se afla in situatia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeaza sa fie numit, conform modelului prevazut in anexa nr. 6;b) o declaratie pe propria raspundere privind numarul de personal care va fi alocat de catre ofertant pentru realizarea activitatilor legate de procedura insolventei. Prin personal ce va fi alocat se intelege personalul care are studii superioare de lunga durata si cu care ofertantul are incheiat un contract de munca sau pentru prestarea de servicii in domeniul desfasurarii activitatii procedurii insolventei, a carui valabilitate sa fie de cel putin un an de la data depunerii ofertei, conform modelului prevazut in anexa nr. 7. Nu se ia in considerare personalul alocat de catre alte entitati decat ofertantul (de exemplu, filiale);c) un act justificativ eliberat de UNPIR din care sa rezulte ca forma ofertantului de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;d) certificat de atestare fiscala valabil la data depunerii ofertei, emis de organul fiscal central competent, din care sa rezulte ca ofertantul nu inregistreaza obligatii fiscale/bugetare restante;e) declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte numarul dosarelor de insolventa din portofoliu instrumentate de catre ofertant in ultimii 3 ani. Nu se iau in considerare dosarele de insolventa instrumentate de catre alte entitati decat ofertantul (de exemplu, filiale).(2) Documentatia va fi depusa in original la sediul unitatii fiscale unde se desfasoara selectia, in plic inchis, toate paginile fiind numerotate si semnate.(3) Ofertele depuse pana la termenul prevazut la art. 8 alin. (5) vor fi descalificate daca nu contin ori nu indeplinesc urmatoarele conditii:a) ofertantii nu sunt inscrisi in Lista practicienilor in insolventa agreati de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;b) ofertele nu sunt depuse in plic inchis si sigilat;c) ofertele nu contin unul dintre documentele prevazute la alin. (1);
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Cerere de suspendare a executarii. Stabilirea cuantumului sumei datorate cu titlu de cautiune Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5099 din 18 noiembrie 2010
Determinarea bazei de impunere prin estimare. Contestarea cuantumului obligatiilor fiscale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.1737 din 25 martie 2010
Suspendarea judecatii cand dezlegarea pricinii atarna, in totul sau in parte, de existenta sau neexistenta unui drept Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2331 din 19 aprilie 2011
Suspendare act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 442/2013
Evaziune fiscala. Termenul pana la care persoana vatamata prin comiterea unei fapte penale se poate constitui parte civila Pronuntaţă de: Curtea de Apel - Decizia nr. 266 din 16-mar-2012
ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011
Contestatie impotriva raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si a planului de distribuire Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 94 din data 16.01.2012
Procedura de restituire catre contribuabili a sumelor de la buget Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 476 din 2 februarie 2012
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Aplicarea sistemului TVA la incasare Sursa: EuroAvocatura.ro