(3) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 14 puncte-amenda fapta unitatilor emitente de a alimenta suportul electronic cu bilete de valoare, cu nerespectarea prevederilor art. 8 alin. (6) si art. 11 alin. (2).
17. La articolul 28, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7^1), cu urmatorul cuprins:
(7^1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 14 puncte-amenda, nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2).
Articolul XXXI
(1) Tichetele de masa, tichetele de cresa, tichetele culturale si, respectiv, tichetele cadou emise pe suport hartie potrivit Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 31 ianuarie 2022 sunt si raman valabile pana la expirarea datei de valabilitate inscrise pe acestea.
(2) Incepand cu data de 1 februarie 2022, autorizatiile de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare pe suport hartie, acordate de Ministerul Finantelor potrivit legii, isi pierd valabilitatea.
(3) Unitatile emitente prevazute la alin. (2) raman responsabile pentru respectarea obligatiilor asumate prin contractele incheiate, in conditiile legii, cu operatorii economici care accepta bilete de valoare, precum si cu angajatorii.
Articolul XXXII
In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerul Antreprenoriatului si Turismului si Ministerul Culturii modifica in mod corespunzator normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, cu modificarile ulterioare.
Articolul XXXIII
Punctele 13 si 14 ale articolului XXX intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2022.
Articolul XXXIV
Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor prevazute la punctul 17 al articolului XXX intra in vigoare la 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Articolul XXXV
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum si pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei ``Delta Dunarii``, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 259/2021, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) pentru gaze naturale - componenta de pret al gazelor naturale, costul de transport, tariful de inmagazinare, acciza, tariful de distributie, costurile de furnizare si TVA.
2. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
(3) Componenta de pret al energiei electrice prevazuta la alin. (1) lit. a) si componenta de pret al gazelor naturale prevazuta la alin. (1) lit. b) nu includ TVA.
3. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Diferenta intre pretul mediu ponderat pentru contractele de achizitii in derulare cu livrare in perioada de aplicare a prezentei ordonante de urgenta si plafonul maxim de 250 lei/MWh, reprezentand pretul gazelor naturale, in vederea acoperirii consumului clientilor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. a), d), e) si f) va fi compensata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Energiei, de la o pozitie distincta de cheltuieli bugetare.
(2) Diferenta intre pretul mediu ponderat pentru contractele de achizitii in derulare cu livrare in perioada de aplicare a prezentei ordonante de urgenta si plafonul maxim de 525 lei/MWh, reprezentand pretul energiei electrice active, in vederea acoperirii consumului clientilor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. a), d), e) si f), va fi compensata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Energiei, de la o pozitie distincta de cheltuieli bugetare.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si (2), pe perioada de aplicare a prezentei ordonante de urgenta va fi compensata diferenta dintre pretul de achizitie al energiei electrice/gazelor naturale si plafonul de 525 lei/MWh al energiei electrice, respectiv 250 lei/MWh al gazelor naturale, aferent consumului clientilor intrati in portofoliul furnizorilor de energie electrica/gaze naturale in regim de ultima instanta in perioada de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, pe durata regimului de ultima instanta.
(4) Documentele justificative ce trebuie prezentate lunar catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei de catre furnizorii de energie electrica si gaze naturale in vederea acoperirii diferentelor de pret compensate potrivit alin. (1) si (2) sunt:
(i) documentele justificative care atesta cantitatile si preturile contractelor de achizitii in derulare cu livrare in perioada de aplicare a prezentei ordonante de urgenta;
(ii) cantitatea de energie electrica/gaze naturale livrata in vederea acoperirii consumului clientilor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. a), d), e) si f) aflati in portofoliu pentru perioada de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(5) Documentele justificative ce trebuie prezentate lunar catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei de catre furnizorii de energie electrica si gaze naturale in vederea acoperirii diferentei de pret compensate potrivit alin. (3) sunt:
(i) documentele justificative care atesta cantitatile si preturile aferente achizitiilor suplimentare de energie electrica/gaze naturale cu livrare in perioada de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, realizate in vederea acoperirii consumului clientilor prevazuti la alin. (3);
(ii) cantitatea de energie electrica/gaze naturale livrata in vederea acoperirii consumului clientilor prevazuti la alin. (3) pe perioada de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(6) Valorile aferente compensarilor prevazute la alin. (1)-(3) pentru fiecare furnizor se determina de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, in termen de 30 de zile de la data depunerii de catre furnizori a documentelor justificative.
(7) Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei va transmite valorile aferente compensarilor prevazute la alin. (4) catre Ministerul Energiei, iar acesta efectueaza plata catre furnizori a sumelor reprezentand valoarea compensarii in termen de 15 zile de la data primirii documentelor.
(8) Diferentele de pret prevazute la alin. (1)-(3) nu sunt subventii legate direct de pret in sensul art. 286 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu se includ in baza de impozitare a TVA.
Articolul XXXVI
La art. II din Legea nr. 259/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, precum si pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei ``Delta Dunarii``, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1036 din 29 octombrie 2021, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
(2^1) Impozitul prevazut la alin. (1) se declara si se plateste de catre producatorii de energie electrica, cu exceptia producatorilor de energie prevazuti la alin. (2), lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza acest impozit . Plata impozitului se efectueaza la bugetul de stat, intr-un cont de venituri bugetare distinct.
(2^2) Prin exceptie de la prevederile alin. (2^1), impozitul prevazut la alin. (1), datorat pentru perioada 1 noiembrie-31 decembrie 2021, se declara si se plateste pana la 25 ianuarie 2022.
Articolul XXXVII
(1) Prin derogare de la prevederile art. 10-12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, precum si pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate a vehiculului si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea introducerii pe piata, punerii la dispozitie pe piata, inmatricularii sau inregistrarii in Romania, precum si supravegherea pietei pentru acestea, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 960 din 7 octombrie 2021, pentru produsele cu risc fiscal ridicat stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, comercializate in relatia B2B:
a) furnizorii pot, in perioada 1 aprilie-30 iunie 2022, sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura;
b) furnizorii sunt obligati, incepand cu data de 1 iulie 2022, sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.
(2) Furnizorii prevazuti la alin. (1) sunt obligati sa transmita facturile emise catre destinatari conform prevederilor art. 319 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In ordinul prevazut la alin. (1), Agentia Nationala de Administrare Fiscala justifica temeinic pentru fiecare produs incadrarea in categoria produselor cu risc fiscal ridicat. Prin produs cu risc fiscal ridicat se intelege produsul la a carui comercializare exista risc ridicat de frauda si evaziune fiscala. Lista produselor incadrate in aceasta categorie se reevalueaza periodic.
(4) Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prevazut la alin. (1) se emite in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Articolul XXXVIII
Articolul 9 din Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 720 din 24 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(2) Subventia de la bugetul de stat se acorda pentru finantarea valorii totale a proiectelor finantate din fonduri externe rambursabile, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru finantarea valorii totale a proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si pentru perioada de programare 2021-2027, cu exceptia Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA�, caz in care finantarea valorii totale a proiectului major se suporta din veniturile proprii ale Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, cu aplicarea mecanismului rambursarii pentru contravaloarea contributiei din fonduri europene.
2. Dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
(2^1) Pentru asigurarea managementului financiar al proiectului major prevazut la alin. (2), in bugetul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara se cuprind creditele de angajament si creditele bugetare aferente valorii totale a proiectului finantat din fonduri europene, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (5), art. 11, precum si a normelor aplicabile proiectelor implementate in parteneriat din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2^2) Activitatile prevazute in cadrul Proiectului major A�Cresterea gradului de acoperire si incluziune a sistemului de inregistrare a proprietatilor in zonele rurale din RomaniaA� si care nu au fost finalizate in perioada de eligibilitate sunt incluse in Programul national de cadastru si carte funciara, care se deruleaza pana la finalizarea inregistrarii sistematice a imobilelor la nivelul intregii tari si vor fi finantate din veniturile proprii ale Agentiei Nationale.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro