Articolul 1 (1) Prin numarul total de voturi valabil exprimate la nivel national se intelege numarul de voturi valabil exprimate in tara si strainatate pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si candidatii independenti.(2) Pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale, pragul electoral de atribuire a mandatelor reprezinta partea intreaga din procentul de 5% din totalul voturilor valabil exprimate in tara si strainatate pentru partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice, aliantele electorale si candidatii independenti.(3) Partidelor politice, organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantelor politice si aliantelor electorale li se pot atribui mandate daca au obtinut, fiecare in parte, un numar de voturi valabil exprimate cel putin egal cu pragul electoral.
Articolul 2(1) Pentru stabilirea caturilor calculate conform procedurii prevazute la art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, se utilizeaza valoarea calculata cu 8 zecimale, trunchiata si nerotunjita.(2) In conditiile in care la ierarhizarea caturilor, calculate conform art. 52 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare, doua sau mai multe caturi sunt egale, ierarhizarea se va face dupa numarul de voturi valabil exprimate; daca si in aceste conditii exista egalitate, ordinea de ierarhizare va fi stabilita in functie de ordinea rezultata in urma tragerii la sorti efectuate de Biroul Electoral Central inaintea zilei de referinta.
Articolul 3Atribuirea mandatelor se face de catre Biroul Electoral Central, in ordinea inscrierii candidatilor pe lista; daca nu sunt candidati suficienti in lista, mandatele se vor atribui urmatorului partid politic, urmatoarei organizatii a cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliante politice sau aliante electorale care a intrunit pragul electoral sau urmatorului candidat independent care a intrunit coeficientul electoral din sirul ordonat al caturilor calculate prin metoda D`Hondt.
Articolul 4(1) Lista membrilor alesi pentru Parlamentul European va contine 33 de pozitii, ierarhizate in ordinea rezultata din parcurgerea listei sortate descrescator a caturilor calculate conform metodei D`Hondt. Candidatul declarat ales caruia ii va reveni cel de al 33-lea mandat se va regasi la pozitia 33.(2) Lista membrilor supleanti include candidatii carora nu le-au fost atribuite mandate, propusi de partidele politice, organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, aliantele politice si aliantele electorale care au intrunit pragul electoral.(3) Lista membrilor supleanti este ordonata dupa numarul total de voturi valabil exprimate pentru fiecare lista de candidati; daca si in aceste conditii exista egalitate, ordinea de ierarhizare va fi cea stabilita conform art. 2 alin. (2) din prezenta hotarare. Ierarhizarea supleantilor se face in ordinea inscrierii acestora in lista de candidati.
Articolul 5Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
Cine castiga procesul: dreptul sau faptele? Sursa: MCP avocati
Autonomia dreptului muncii si principiile sale fundamentale Sursa: MCP avocati
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Transformarea posturilor contractuale in functii publice dupa 1 ianuarie 2020 Sursa: MCP avocati
Implementarea noii platform REGES-ONLINE Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti