Astfel, prin actiunea inregistrata pe rolul Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti,la data de 07.07.2009 sub nr. 11409/300/2009, reclamantul B.I, in contradictoriu cu parata Politia Comunitara Sector 2 Bucuresti a formulat contestatie impotriva dispozitiei de ridicare a autoturismului, inmatriculat cu nr...., in data de 29.05.2009, solicitand sa-i fie inapoiata suma de 523,6 lei reprezentand taxele de ridicare, transport si depozitare.
Prin sentinta civila nr. 9146/27.11.2009 pronuntata de Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti in dosarul nr. 11409/300/2009 a fost admisa exceptia necompetentei materiale si declinata competenta de solutionare in favoarea Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX a - contencios administrativ si fiscal.
In motivarea solutiei, judecatoria a retinut ca instantei de contencios ii revine competenta de solutionare a cererii, deoarece din considerentele actiunii rezulta ca reclamantul urmareste anularea unui act adminstrativ.
Pe rolul Tribunalului Bucuresti, sectia a IX -a - contencios administrativ si fiscal cauza a fost inregistrata la data de 26.05.2010 sub nr. 25791/3/2010.
La primul termen de judecata, tribunalul, luand act de cererea completatoare depusa de reclamant, prin care, a solicitat, in contradictoriu cu paratii SC S SA, Primaria Sectorului 2 Bucuresti si Brigada de Politie Rutiera si anularea procesului verbal seria CC nr. 003569294/29.05.2009 si restituirea sumei de 523,6 lei reprezentand plata pentru reintrarea in posesie a autoturismului, a pus in discutie exceptia necompetentei materiale fata de disp. art. 1 alin. 1 C.pr.civ. si art. 32 alin. 2 din OG nr. 2/2001, exceptie cu privire la care a retinut ca exceptia ridicata din oficiu este intemeiata intrucat obiectul litigiului este reprezentat de plangerea contraventionala formulata impotriva unui proces-verbal apreciat de catre reclamant ca nelegal si netemeinic, iar potrivit art. 31 din OG nr. 2/2001 competenta materiala de judecare a plangerilor contraventionale apartine judecatoriei, ci nu tribunalului.
A mai retinut tribunalul ca, potrivit art. 5 al. 2 din Legea nr. 554/2004 nu pot fi atacate in contenciosul administrativ actele administrative pentru modificarea sau desfiintarea carora se prevede, prin lege organica, o alta procedura judiciara.
De asemenea, prin art. 10 al. 1 din Legea nr. 554/2004 se stabileste competenta in judecarea litigiilor privind actele administrative in favoarea sectiilor de contencios administrativ competente, daca prin lege speciala nu se prevede altfel.
Prin urmare, tribunalul a apreciat ca nu este competent cu judecarea actiunii, astfel ca a admis exceptia necompetentei pusa in discutie din oficiu si a declinat competenta de solutionare a a acestuia in favoarea Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti.
A constatat ivit conflictul negativ de competenta si, in temeiul art. 21 si art. 22 alin. 3 C.pr.civ., a inaintat dosarul Curtii de Apel Bucuresti - sectia de contencios administrativ si fiscal, in vederea solutionarii acestuia.
In conformitate cu dispozitiile art. 22 alin. 5 C.pr.civ. Curtea de Apel Bucuresti - Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal stabileste ca Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti este competenta cu solutionarea cauzei, avand in vedere urmatoarele considerente:
Este necontestat ca, prin actiunea initiala, reclamantul a solicitat in contradictoriu cu Primaria Sectorului 2 Bucuresti, anularea dispozitiei de ridicare a autoturismului inmatriculat cu nr. ........ in data de 29.05.2009, precum si restituirea taxelor aferente privind ridicarea, transportul si depozitarea si ca, ulterior, reclamantul a formulat o cerere completatoare, prin care a aratat ca intelege sa se judece in contradictoriu si cu D.S.P.M.B. - Brigada de Politie Rutiera a Sectorului 2 - Politia Comunitara Sector 2, solicitand si " anularea procesului - verbal de constatare seria CC nr. 003569294 din 29.05.2009 si restituirea sumei de 523.60 lei, reprezentand plata pentru reintrarea in posesia autoturismului".
Astfel fiind, Curtea constata ca instantele au fost investite cu 2 capete de cerere:
1) contestarea dispozitiei de ridicare a autoturismului si restituirea taxelor aferente sumei platite pentru restituirea acestuia;
2) anularea procesului - verbal de sanctionare contraventionala cu " avertisment" incheiat in data de 29.05.2009, in baza OUG nr. 195/2002, republicata.
Daca in ceea ce priveste capatul de cerere referitor la anularea procesului - verbal de sanctionare contraventionala, dispozitiile art. 118 alineat (1) din OUG nr. 195/2002, republicata, stabilesc in mod expres, in sarcina judecatoriei competenta de solutionare a cauzei, necomportand alte discutii, in ceea ce priveste competenta de solutionare a capatului de cerere referitor la anularea dispozitiei de ridicare a autoturismului, Curtea constata ca tot judecatoriei ii revine spre solutionare si acest capat al actiunii, avand in vedere urmatoarele argumente:
Astfel, potrivit art. 64 din OUG nr. 195/2002: " Politia rutiera poate dispune ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila.
Ridicarea si depozitarea vehiculului in locuri special amenajate se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.
Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul, depozitarea autovehiculului stationat neregulamentar se suporta de detinatorul acestuia".
Ridicarea vehiculelor dispusa de politia rutiera in conditiile prevazute de alineat 1 se realizeaza, potrivit procedurii stabilite prin regulament.
Totodata, potrivit art. 97 alineat (1) litera d) din aceeasi ordonanta " in cazurile prevazute in prezenta ordonanta, politistul rutier dispune si una din masurile tehnico - administrative".
d) ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar".
Deci, cu alte cuvinte, masura luata de autoritatea publica parata, in conditiile art. 64 din OUG nr. 195/2002 este o masura accesorie, denumita operatiune tehnico - administrativa potrivit dispozitiilor art. 97 alineat 1 litera d din acelasi act normativ.
Cum, potrivit dispozitiilor art. 118 alineat 1 din Ordonanta mentionata "(1) Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor se poate depune plangere, in termen de 15 zile de la comunicare, la serviciul politiei rutiere in a carui raza de competenta a fost constatata fapta " nu exista nicio ratiune si nici temei legal pentru ca sanctiunea principala sa fie contestata la o instanta, iar masura accesorie a ridicarii autoturismului la o alta instanta.
Astfel fiind, in conformitate cu dispozitiile art. 22 alineat 5 C.pr.civ. Curtea stabileste competenta de solutionare a cauzei in favoarea Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti.
Decizia nr. 30/2020 privind examinarea recursului in interesul legii privind cauza reala si serioasa a concedierii. Selectarea salariatilor ce ar urma a fi concediati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Limitele de competenta ale A.S.F. Petitie adresata Autoritatii de Supraveghere Financiara (A.S.F.) avand ca obiect contestarea modului de solutionare de catre o societate de asigurare a unui dosar de dauna deschis in baza asigurarii facultative CASCO Pronuntaţă de: I.C.C.J, Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 438 din 29 ianuarie 2020
Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor „circumstante imprevizibile” Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020
Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020
Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020
Nulitate recurs. Neidentificare motive de ordine publica ce ar putea fi invocate din oficiu de catre instanta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 804/2020, Sedinta publica din data de 26 martie 2020
Hotarare AGA dividende. Vointele individuale ale asociatilor, prin manifestarea lor in adunarea generala, devin o vointa colectiva, care constituie vointa societatii, ca persoana juridica Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 48/2020
Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019
Invocarea exceptiei de necompetenta teritoriala dupa primul termen de judecata Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 640/2020
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Forma si continutul contractului de munca la domiciliu, in cazul activitatii de telemunca Sursa: MCP Cabinet avocati
Plata cheltuielilor de judecata. Aspecte practice. Netemeinicia solicitarii de cenzurare a cheltuielilor de judecata. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale – intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii Sursa: Irina Maria Diculescu
Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social – intre arbitru si factor de interventie arbitrara Sursa: Irina Maria Diculescu