CAPITOLUL VI: Recuperarea transfrontaliera a sumelor provenite din aplicarea sanctiunilor financiare administrative si/sau a amenzilor contraventionale Articolul 29 Fara a aduce atingere altor prevederi legale nationale prevazute prin legi speciale sau decurgand din dreptul Uniunii Europene, principiul asistentei reciproce si al recunoasterii reciproce, precum si masurile si procedurile prevazute in prezentul capitol se aplica in ceea ce priveste recuperarea transfrontaliera a sumelor provenite din aplicarea sanctiunilor financiare administrative si/sau a amenzilor contraventionale aplicate: a) unei intreprinderi prevazute la art. 3 lit. a) , pentru nerespectarea prevederilor legale; b) unei intreprinderi prevazute la art. 3 lit. b) , pentru nerespectarea normelor aplicabile privind detasarea transnationala a salariatilor in statul membru gazda. Articolul 30 Dispozitiile prezentului capitol se aplica: a) sanctiunilor financiare administrative definite la art. 2 alin. (1) lit. o) ; b) amenzilor contraventionale aplicate de catre Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, intreprinderilor prevazute la art. 3 lit. a) , pentru nerespectarea prevederilor prezentei legi. Articolul 31 Prezenta lege nu aduce atingere dispozitiilor Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara internationala in materie penala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si normelor de drept international si european relevante in domeniul cooperarii judiciare in materie penala si nici dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 119/2006 privind unele masuri necesare pentru aplicarea unor regulamente comunitare de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, aprobata cu completari prin Legea nr. 191/2007, cu modificarile si completarile ulterioare. Articolul 32 (1) Se desemneaza Inspectia Muncii ca autoritate nationala competenta pentru aplicarea dispozitiilor prezentului capitol, responsabila cu transmiterea administrativa a cererilor de comunicare a unui proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, respectiv primirea administrativa a cererilor de comunicare a unei decizii de impunere a unei sanctiuni financiare administrative. (2) Se desemneaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala ca autoritate nationala competenta pentru aplicarea dispozitiilor prezentului capitol, responsabila cu transmiterea administrativa a cererilor de recuperare pentru amenzile contraventionale si primirea administrativa a cererilor de recuperare a unor sume provenite din sanctiuni financiare administrative. (3) In intelesul prezentului capitol, Inspectia Muncii si Agentia Nationala de Administrare Fiscala au rol de autoritati solicitate si solicitante, dupa caz, pentru aplicarea dispozitiilor prezentului capitol, in conformitate cu competentele prevazute la alin. (1) si (2) . (4) Inspectia Muncii comunica, prin intermediul Sistemului IMI, Comisiei Europene autoritatile nationale competente desemnate pentru aplicarea dispozitiilor prezentului capitol. Articolul 33 (1) Inspectia Muncii, in calitate de autoritate solicitata, ca urmare a unei cereri primite in conditiile prevazute la art. 53 alin. (1) din partea unei autoritati solicitante din alt stat membru, sub rezerva dispozitiilor art. 40 si 42, comunica intreprinderii prevazute la art. 3 lit. b) decizia prin care se impune o sanctiune financiara administrativa, precum si alte documente relevante, dupa caz, in copie certificata pentru conformitate cu originalul. (2) Inspectia Muncii recunoaste cererea de comunicare fara alte formalitati suplimentare si ia cu celeritate toate masurile necesare pentru punerea sa in aplicare, cu exceptia cazului in care sunt invocate motivele de refuz prevazute la art. 42. (3) Comunicarea deciziei de impunere a sanctiunii financiare administrative catre intreprinderea stabilita in Romania, potrivit prevederilor alin. (1) , se realizeaza in conformitate cu procedurile stabilite de prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) Comunicarea prevazuta la alin. (3) se realizeaza de catre inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala se afla sediul intreprinderii si are acelasi efect ca in situatia in care ar fi fost realizata direct de statul membru solicitant. (5) Prin derogare de la prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, procedura de comunicare a deciziei de impunere a unei sanctiuni financiare administrative se realizeaza in termen de maximum 30 de zile de la data primirii de catre Inspectia Muncii a cererii de comunicare . (6) Procedura si termenele de comunicare prevazute la alin. (5) se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. (7) Inspectia Muncii informeaza autoritatea solicitanta in cel mai scurt termen posibil cu privire, dupa caz, la: a) masurile adoptate ca urmare a cererii de comunicare primite si in special la data la care decizia de impunere a unei sanctiuni financiare administrative a fost comunicata intreprinderii stabilite in Romania, potrivit alin. (1) si (3) -(5) ; b) motivele de refuz al comunicarii deciziei de impunere a unei sanctiuni financiare administrative, in conformitate cu prevederile art. 42. Articolul 34 Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in calitate de autoritate solicitata, ca urmare a unei cereri primite din partea autoritatii solicitante din alt stat membru, sub rezerva prevederilor art. 41 si 42, intreprinde masurile de recuperare, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a unei sume provenite din sanctiuni financiare administrative care a fost impusa in conformitate cu actele normative si procedurile statului membru solicitant de catre o autoritate competenta sau confirmata de catre un organism administrativ ori judiciar sau, dupa caz, de catre o instanta competenta in domeniul dreptului muncii si care nu face obiectul unei cai de atac. Articolul 35 (1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in calitate de autoritate solicitata care primeste o cerere de recuperare a unei sume provenite din sanctiuni financiare administrative transmise in conformitate cu prevederile art. 34 si art. 53 alin. (1) , recunoaste cererea in cauza fara sa mai fie necesare formalitati suplimentare. (2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale centrale subordonate, ia, fara intarziere, toate masurile necesare, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru punerea in aplicare a cererii de recuperare primite potrivit prevederilor alin. (1) , cu exceptia cazului in care decide sa invoce unul dintre motivele de refuz prevazute la art. 42. (3) Titlul executoriu care permite recuperarea unor astfel de sume provenite din sanctiuni financiare administrative, emis in statul membru solicitant, este inlocuit cu un titlu executoriu care permite executarea sa in Romania, conform prevederilor art. 226 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (4) Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele fiscale centrale subordonate, converteste creanta reprezentand suma provenita din sanctiunea financiara administrativa din moneda nationala a statului membru solicitant in moneda nationala a Romaniei, la cursul de schimb oficial publicat de Banca Nationala a Romaniei la data la care a fost impusa sanctiunea. Articolul 36 In materie de recuperare a unei sume provenite din sanctiuni financiare administrative, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in calitate de autoritate solicitata, prin organele fiscale centrale subordonate, actioneaza in conformitate cu actele cu putere de lege si actele administrative care se aplica incalcarilor sau deciziilor identice cu cele aflate in cauza ori, in absenta unor categorii identice, incalcarilor sau deciziilor similare. Articolul 37
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Alegerea perioadei care se ia in considerare la stabilirea bazei de calcul al pensiei militare de stat se poate face o singura data Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7783/28.11.2018 a Curtii de Apel Galati
Detasarea unui salariat fara acordul acestuia Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia I Civila- Decizia civila nr. 470 din 12 iunie 2019
Recuperarea prejudiciului cauzat angajatorului prin sanctionarea contraventionala a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul SIBIU � Sentinta nr. 462/21.09.2020
Convocarea salariatului prin posta electronica. Conditii Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 6165/2020
Modificarea unilaterala a felului muncii si implicit a salariului. Nelegalitatea deciziei angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 459 din data de 28 Octombrie 2020
Clauza contractuala. Raspunderea patrimoniala a salariatului pentru neprezentarea la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Constanta, Sentinta Civila nr. 1616/2019 din 18.06.2019
Neplata drepturilor salariale. Lipsa semnaturii salariatului pe statele de plata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - Decizia nr. 520/2020
Elementele ce caracterizeaza un raport de munca. Prestarea muncii, subordonarea salariatului, organizarea si disciplina muncii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava - Decizia civila nr. 364 din data de 2 aprilie 2019
Excluderea perioadei de disponibilitate din timpul lucrat. Conditiile restituirii platii nedatorate unor drepturi salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 153 din data de 17.06.2020
Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Libera prestare a serviciilor si a celor ale lucratorilor lor detasati intr-un stat membru gazda. Respectarea conditii de concurenta echitabile intre Statele UE Sursa: EuroAvocatura.ro
OPINIE privind directiva europeana prin care se consolideaza drepturile lucratorilor detasati Sursa: EuroAvocatura.ro
Contractul de munca si lucratorul �au pair� Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Recuperarea timpului de deplasare prin ore suplimentare Sursa: MCP Cabinet avocati
Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V) Sursa: Irina Maria Diculescu