Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul de organizare si functionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Presedintelui Romaniei din anul 2019

Regulamentul de organizare si functionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Presedintelui Romaniei din anul 2019

  Publicat: 05 Sep 2019       368 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Regulamentul de organizare si functionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Presedintelui Romaniei din anul 2019 si a aparatului de lucru al acestora, din 03.09.2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 728 din 04.09.2019.

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie în baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, în schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Articolul 1
(1) Birourile electorale sunt alcatuite numai din cetateni cu drept de vot.
(2) Candidatii in alegeri, sotul, sotia, rudele si afinii acestora pana la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale.
(3) In indeplinirea atributiilor ce le revin, membrii birourilor electorale exercita o functie ce implica autoritatea de stat .
(4) Exercitarea corecta si impartiala a functiei de membru al biroului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligatii atrage raspunderea juridica, civila sau penala, dupa caz.
(5) Nimeni nu poate fi in acelasi timp membru a doua sau mai multor birouri electorale.
(6) Procesele-verbale intocmite cu prilejul constituirii si completarii birourilor electorale atesta calitatea de membru al biroului electoral.

Articolul 2
Reprezentantii formatiunilor politice in birourile electorale nu pot primi si nu pot exercita alte insarcinari in afara celor legale conform art. 15 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 3
(1) Reprezentantii formatiunilor politice in birourile electorale pot fi inlocuiti, la cererea celor care i-au propus, in conditiile art. 15 alin. (2) din Legea nr. 370/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Calitatea de membru al unui birou electoral inceteaza de drept in conditiile art. 15 alin. (3) din Legea nr. 370/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 4
(1) Birourile electorale lucreaza legal in prezenta majoritatii membrilor care le compun si adopta hotarari, decizii, acte si/sau masuri, dupa caz, cu votul majoritatii membrilor prezenti.
(2) In caz de egalitate de voturi, votul presedintelui este hotarator.
(3) In sensul prezentei hotarari, prin membru al biroului electoral se intelege si presedintele si loctiitorul acestuia.

Articolul 5
(1) Sedinta biroului electoral este condusa de presedintele acestuia.
(2) In lipsa presedintelui biroului electoral, atributiile acestuia sunt indeplinite de loctiitorul sau.
(3) Prezenta la sedinte a membrilor birourilor electorale este obligatorie.
(4) In cazuri justificate, presedintii birourilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora sa lipseasca de la sedinta.
(5) La sedintele birourilor electorale participa doar membrii birourilor electorale si personalul din aparatul tehnic auxiliar care asigura secretariatul sedintelor; atunci cand este cazul, pot participa reprezentantii altor institutii publice avand atributii, potrivit legii, in organizarea si desfasurarea alegerilor, cu aprobarea prealabila a biroului electoral.
(6) Publicitatea hotararilor, deciziilor si a masurilor adoptate de biroul electoral se asigura in conditiile prevazute de lege, inclusiv a dispozitiilor referitoare la protectia datelor cu caracter personal.

Articolul 6
(1) Convocarea membrilor birourilor electorale la sedinte se face telefonic, prin mesaj text, alte mijloace electronice sau prin e-mail, de regula cu cel putin 6 ore inainte, cu exceptia situatiilor urgente, cand se face de indata de catre presedinte.
(2) In convocarea membrilor birourilor electorale se precizeaza ora, motivul, locul de desfasurare a sedintei si se comunica proiectul ordinii de zi si materialele ce sunt propuse a fi luate in discutie.

Articolul 7
(1) Proiectul ordinii de zi a sedintei se propune de catre presedinte si se aproba cu votul majoritatii membrilor prezenti.
(2) Membrii biroului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi ori pentru eliminarea unora dintre problemele inscrise in aceasta.
(3) Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobarii biroului electoral. Daca acestea sunt aprobate, presedintele este obligat sa le supuna dezbaterii.

Articolul 8
(1) Problemele inscrise pe ordinea de zi se supun dezbaterii biroului electoral in ordinea inscrierii.
(2) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor inscrise pe ordinea de zi se poate face doar cu aprobarea membrilor biroului electoral, la propunerea presedintelui, loctiitorului sau a unuia dintre membri .

Articolul 9
(1) Membrii biroului electoral pot participa la dezbateri in ordinea inscrierii la cuvant si numai dupa acordarea acestuia de catre presedinte.
(2) In luarile de cuvant, membrii biroului electoral au obligatia de a se limita strict la problema pusa in discutie.
(3) Presedintele poate limita sau retrage cuvantul acordat, in situatia in care vorbitorul se abate de la subiectul in discutie. Daca cel in cauza nu se supune, presedintele poate suspenda sedinta.
(4) Membrii birourilor electorale trebuie sa pastreze solemnitatea sedintelor.
(5) La finalizarea dezbaterilor privind o problema inscrisa pe ordinea de zi, presedintele biroului electoral sintetizeaza solutiile propuse si le supune votului membrilor biroului electoral.
(6) Presedintele biroului electoral asigura, cu sprijinul personalului tehnic auxiliar, numararea voturilor exprimate si consemnarea acestora in procesul-verbal de sedinta.
(7) In cadrul dezbaterilor biroului electoral, membrii acestuia pot solicita punctul de vedere al personalului tehnic auxiliar.

Articolul 10
(1) In indeplinirea atributiilor prevazute de Legea nr. 370/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in solutionarea intampinarilor si contestatiilor, birourile electorale adopta acte si iau masuri, potrivit competentei lor, numai cu votul majoritatii membrilor prezenti si cu respectarea prevederilor art. 4.
(2) Votul se exprima deschis si poate fi numai "pentru" sau "impotriva" si va fi consemnat ca atare in procesul-verbal de sedinta.
(3) Actele adoptate se semneaza de presedinte, de loctiitorul acestuia si de membrii care au participat la adoptarea lor.
(4) Lipsa semnaturilor unor membri nu influenteaza valabilitatea actului, daca acesta a fost adoptat in conditiile alin. (1), indeplinirea acestora fiind constatata in procesul-verbal de sedinta.
(5) Hotararile, deciziile si masurile adoptate se aduc la cunostinta publica, sub semnatura presedintelui biroului electoral, prin postare pe internet, prin orice alt mijloc de publicitate sau prin afisare la sediul propriu, conform prezentului regulament, fiind comunicate si partilor interesate prin e-mail, fax sau posta.
(6) Hotararile pronuntate de Biroul Electoral Central pentru interpretarea legii se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 11



Afişează Regulamentul de organizare si functionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Presedintelui Romaniei din anul 2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Regulament    Biroul Electoral Central    BEC    Alegeri    Prezidentiale    Presedintele Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Jurisprudenţă

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL - Decizia ICCJ 2/2019 - tribunalele specializate sunt competente sa solutioneze apelurile in cererile formulate in procedura executarii silite in materiile ce fac obiectul specializarii lor.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in Cauza Deaconu impotriva Romaniei din 29.01.2019
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Actul de control efectuat de Curtea de Conturi nu marcheaza inceputul termenului de prescriptie a actiunii pentru raspunderea patrimoniala a salariatului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in Cauza Ana Ionescu si altii impotriva Romaniei, din 26.02.2019
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: In ipoteza renuntarii la urmarirea penala fata de un minor care a implinit varsta de 16 ani poate fi dispusa fata de acesta obligatia prestarii unei munci neremunerate in folosul comunitatii.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Stipularea clauzei penale in CIM prin care este evaluata paguba produsa de salariat angajatorului este nula
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Cand un calator urca la bordul unui tren fara legitimatie de transport, acesta incheie un contract cu operatorul de transport
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Functia publica sub imperiul Noului Cod Administrativ (V)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Administratorul unui site internet echipat cu butonul „imi place” al Facebook poate fi operator, impreuna cu Facebook, in privinta colectarii si a transmiterii catre Facebook a datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului sau
Sursa: EuroAvocatura.ro