din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4048 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022

OUG nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022

  Publicat: 01 Mar 2021       9224 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 191 din 25 februarie 2021.


Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
A fost promulgat la 11.09.1865
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
A fost promulgat la 11.09.1865
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Dovada scrisa prin care
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Denumire data monedei unice europene.
FEADR este un instrument de finantare a Politicii Agricole Comune in perioada 2007-2013.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.

Articolul 8

(1) In cazul concesionarii sau inchirierii unei suprafete de pajisti de catre o asociatie de crescatori de animale, constituita cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiarii platilor pot fi:

a) membrii asociatiei care asigura incarcatura cu animale pentru suprafata concesionata sau inchiriata, iar dovada utilizarii legale a acestor suprafete de pajisti de catre fiecare membru al asociatiei o constituie copia contractului de concesionare sau inchiriere incheiat potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 407/2051/2013 pentru aprobarea contractelor-cadru de concesiune si inchiriere a suprafetelor de pajisti aflate in domeniul public/privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor, cu modificarile ulterioare, si centralizatorul pe care reprezentantul legal al asociatiei isi da acordul in vederea solicitarii sprijinului pe suprafata de catre membrii asociatiei, care cuprinde, pentru fiecare membru al asociatiei, datele personale de identificare, numarul de animale si codul sau codurile de identificare a exploatatiilor zootehnice din Registrul national al exploatatiilor;

b) asociatia crescatorilor de animale care asigura incarcatura cu animale, iar dovada utilizarii legale a acestor suprafete de pajisti o constituie copia contractului de concesiune sau inchiriere incheiat potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 407/2.051/2013, cu modificarile ulterioare, si a unui tabel centralizator care cuprinde acordul tuturor membrilor privind depunerea cererii unice de plata de catre asociatie si, pentru fiecare membru al asociatiei, datele personale de identificare si codul sau codurile de identificare a exploatatiilor zootehnice din Registrul national al exploatatiilor, numarul de animale, precum si hotararea adunarii generale a asociatiei privind utilizarea fondurilor;

c) asociatia crescatorilor de animale care efectueaza activitatea agricola pe suprafata concesionata sau inchiriata, prin pasunat cu animalele inregistrate in exploatatia asociatiei pe perioada pasunatului in tabere de vara conform prevederilor Normei sanitare veterinare privind procedura de inregistrare/autorizare sanitar-veterinara a unitatilor/centrelor de colectare/exploatatiilor de origine si a mijloacelor de transport din domeniul sanatatii si al bunastarii animalelor, a unitatilor implicate in depozitarea si neutralizarea subproduselor de origine animala care nu sunt destinate consumului uman si a produselor procesate, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 16/2010, cu modificarile si completarile ulterioare. Dovada utilizarii legale a acestor suprafete de pajisti o constituie copia contractului de concesiune sau inchiriere incheiat potrivit prevederilor Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 407/2.051/2013, cu modificarile ulterioare.

(2) In cazul cooperativelor agricole prevazute la art. 6 lit. e) din Legea nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al grupurilor de producatori care desfasoara activitate agricola pe o suprafata de pajiste prin pasunat cu animalele membrilor, beneficiarii platilor pot fi cooperativa sau grupul de producatori ori membrii cooperativei sau grupului de producatori, in aceleasi conditii ca ale asociatiei de crescatori de animale, prevazute la alin. (1).

Articolul 9

(1) Pentru a beneficia de platile directe prevazute la art. 1 alin. (2), fermierii trebuie:

a) sa fie inregistrati in Registrul unic de identificare, administrat de APIA;

b) sa depuna cerere unica de plata in termen;

c) sa exploateze un teren agricol cu o suprafata de cel putin 1 ha, suprafata parcelei agricole sa fie de cel putin 0,3 ha, iar in cazul serelor, solarelor, viilor, livezilor, culturilor de hamei, pepinierelor, arbustilor fructiferi, suprafata parcelei agricole trebuie sa fie de cel putin 0,1 ha si/sau, dupa caz, sa detina un numar minim de animale. Pentru legume cultivate in sere si solare, pentru care se acorda sprijinul prevazut la art. 1 alin. (2) lit. e), suprafata minima a exploatatiei este de 0,3 ha, iar suprafata minima a parcelei este de 0,03 ha;

d) sa declare toate parcelele agricole, in sensul prevederilor art. 72 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013. Fermierii care detin parcele agricole cu o suprafata de pana la 0,1 ha nesolicitate la plata pot sa nu le declare, cu conditia ca suprafata insumata a acestor parcele sa nu depaseasca un hectar. Fermierii care nu depun cerere pentru nicio plata directa bazata pe suprafata nu au obligatia de a-si declara parcelele agricole daca suprafata totala nu depaseste 1 ha. In toate cazurile, fermierul indica in cererea sa ca are la dispozitie parcele agricole si, la cererea APIA, indica localizarea acestora. Fermierii care participa la schema pentru micii fermieri, astfel cum este prevazut in titlul V din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, nu au obligatia de a-si declara parcelele agricole pentru care nu depun cerere de plata, cu exceptia cazului in care o astfel de declaratie este necesara pentru obtinerea unui alt tip de ajutor sau sprijin;

e) sa declare toate zonele de interes ecologic prevazute la art. 21 alin. (1);

f) sa declare la depunerea cererii unice de plata datele de identificare si de contact actualizate si sa notifice APIA despre modificarea acestora in termen de 15 zile calendaristice de la modificare;

g) sa notifice APIA in termen de 15 zile calendaristice cu privire la modificarile aparute in inregistrarile persoanelor juridice de la Oficiul National al Registrului Comertului privind: administratorul sau administratorii, sediul social, obiectul de activitate;

h) sa comunice in termen de 15 zile calendaristice, in scris, la APIA orice modificare a datelor declarate in cererea unica de plata si in documentele doveditoare survenita in perioada cuprinsa intre data depunerii cererii si data acordarii platii;

i) sa inscrie, sub rezerva aplicarii sanctiunilor prevazute de art. 320-328 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, date reale, complete si perfect valabile in formularul de cerere unica de plata si in documentele anexate acesteia privind lista suprafetelor si/sau efectivele de animale;

j) sa fie informati ca datele din formularul de cerere unica de plata vor fi introduse in baza de date a Sistemului integrat de administrare si control, pastrate, procesate, prelucrate cu alte institutii ale statului si entitati ce au rol de verificare si control, verificate in vederea calcularii sumelor de plata si transmise autoritatilor responsabile in vederea elaborarii de studii statistice si de evaluari economice, potrivit prevederilor Legii nr. 102/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, republicata;

k) sa fie informati ca datele personale si datele inscrise in cererea unica de plata despre suprafetele si animalele din exploatatie vor fi prelucrate si utilizate pentru controalele administrative incrucisate cu bazele de date ale altor autoritati publice cu competente in gestionarea acestor tipuri de date;

l) sa respecte normele de ecoconditionalitate prevazute la art. 93 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, pe intreaga exploatatie;

m) sa prezinte la depunerea cererii unice de plata sau a modificarilor aduse acesteia documentele necesare care dovedesc ca terenul agricol, inclusiv zonele de interes ecologic, se afla la dispozitia lor, cu exceptia adeverintelor conform inscrisurilor din registrul agricol, sau o copie a anexei nr. 24 de la starea civila a unitatilor administrativ-teritoriale, daca este cazul . Documentele care fac dovada ca terenul agricol se afla la dispozitia fermierului, inclusiv adeverinta conform inscrisurilor din registrul agricol, trebuie sa fie incheiate inaintea depunerii cererii unice de plata si trebuie sa fie valabile la data depunerii cererii;

n) sa permita efectuarea controalelor de catre APIA sau de catre alte institutii abilitate in acest sens;

o) sa marcheze in teren limitele parcelei utilizate, atunci cand este cultivata cu aceeasi cultura cu a parcelei sau parcelelor invecinate;

p) sa identifice, sa declare, in cadrul blocului fizic, parcelele agricole utilizate, in aplicatia electronica GIS, pusa la dispozitie de catre APIA, care permite prelucrarea datelor spatiale si alfanumerice privind suprafetele declarate, si sa utilizeze datele cadastrale acolo unde acestea sunt disponibile pentru identificarea localizarii parcelelor.

(2) Cererile unice de plata se depun pana la data de 15 mai a fiecarui an calendaristic la centrele APIA, potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste Sistemul integrat de administrare si control, masurile de dezvoltare rurala si ecoconditionalitatea, si se inregistreaza in Sistemul integrat de administrare si control prevazut la art. 67 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013. Potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste Sistemul Integrat de Administrare si Control si conditiile pentru refuzarea sau retragerea platilor si pentru sanctiunile administrative aplicabile in cazul platilor directe, al sprijinului pentru dezvoltare rurala si al ecoconditionalitatii, cererile unice de plata pot fi depuse si dupa data-limita de depunere, in termen de 25 de zile calendaristice, cu o reducere de 1% pentru fiecare zi lucratoare a sumelor la care fermierul ar fi avut dreptul daca cererea unica de plata ar fi fost depusa pana la termenul stabilit. Daca o astfel de intarziere depaseste 25 de zile calendaristice, cererea de ajutor sau de plata este considerata inadmisibila, iar beneficiarului nu i se acorda niciun ajutor sau sprijin. Modificarile la cererile unice de plata se depun fara penalitati de intarziere pana la data de 31 mai a anului in cauza, conform art. 15 alin. (2) din Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 809/2014. Depunerea unei modificari a cererii unice de plata dupa data-limita pentru o astfel de depunere determina o reducere de 1% pe zi lucratoare a sumelor pentru utilizarea efectiva a parcelelor agricole in cauza, potrivit prevederilor art. 13 alin. (3) din Regulamentul delegat (UE) nr. 640/2014. Modificarile cererilor unice de plata sunt admisibile doar pana la data-limita de depunere cu intarziere a cererilor unice de plata .

Derogari (1)

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in cazul in care Comisia Europeana adopta un regulament care prevede derogari de la Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 809/2014 in ceea ce priveste data finala de depunere a cererilor unice si data finala pentru notificarea modificarilor aduse cererii unice aferente unui anumit an calendaristic, se procedeaza astfel:

a) cererile unice de plata se depun pana la data finala de depunere a cererilor unice prevazuta de regulamentul respectiv, fara a se aplica penalitati de intarziere, daca nu s-a emis ordinul de stabilire a datei-limita de depunere a cererilor unice de plata prevazut la lit. c);

b) modificarile la cererile unice de plata se depun fara penalitati de intarziere pana la data pentru o astfel de depunere prevazuta in regulamentul respectiv, daca nu s-a emis ordinul de stabilire a datei-limita de depunere a cererilor unice de plata prevazut la lit. c);

c) in cazul in care Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale decide stabilirea unei alte date-limita de depunere a cererilor unice de plata, anterioara datei-limita maxime prevazute prin regulamentul respectiv, data-limita se stabileste prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.

(4) Platile pe suprafata se acorda pentru suprafetele agricole eligibile existente in stratul de referinta din Sistemul de identificare a parcelelor agricole, gestionat de APIA. Stratul de referinta se stabileste in fiecare an si constituie baza pentru procesul de control incrucisat.

(5) Schemele de plati prevazute la art. 1 alin. (2) lit. e) si alin. (3) se acorda pentru efectivele de animale din categoriile bovine, bubaline, ovine si caprine, identificate si inregistrate in Sistemul national de identificare si inregistrare a animalelor. In cazul sprijinului cuplat pentru viermii de matase se aplica art. 1 alin. (2) lit. e).

(6) Solicitarea de catre fermieri de modificare a suprafetei parcelelor agricole, a culturilor agricole sau a numarului de animale poate fi depusa fizic sau prin mijloace electronice la APIA pana la data-limita de depunere cu intarziere a cererilor unice de plata, cu penalizari. Solicitarile depuse dupa aceasta data sunt inadmisibile, iar beneficiarului nu i se acorda niciun fel de plata sau de sprijin.

(7) Documentele din care reiese ca hectarele de teren agricol se afla la dispozitia fermierului si/sau ca acesta detine efective de animale se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si se prezinta la depunerea cererilor unice de plata, in functie de schemele sau masurile sau platile solicitate.

(8) Primariile pe raza carora se afla terenurile agricole sunt obligate:

a) sa informeze in prealabil fermierul cu privire la eliberarea adeverintei;

b) sa elibereze adeverinte conform inscrisurilor din registrul agricol fara conditionarea de plata impozitelor sau taxelor locale de catre fermier;

c) sa transmita adeverintele catre centrele judetene sau locale APIA la solicitarea acestora.

(9) Responsabilitatea privind legalitatea si valabilitatea documentelor prevazute la alin. (7) apartine fermierului si/sau autoritatii care a emis sau a atestat aceste documente, dupa caz.

(10) Nu se acorda plati directe niciunui solicitant in cazurile in care se constata ca terenul sau efectivele de animale fac obiectul cererilor a doi sau mai multi solicitanti. La constatarea acestei situatii, in cursul controalelor administrative incrucisate, APIA, in termen de 30 de zile calendaristice, va notifica solicitantii, care au obligatia sa rezolve litigiul. Daca litigiul nu se rezolva in termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificarii, suprafata de teren sau efectivele de animale supradeclarate nu sunt eligibile la plata in anul curent de cerere, cu exceptia cazurilor in care litigiul este solutionat de instanta judecatoreasca.

Articolul 10

(1) Platile directe se acorda cu conditia ca suprafata eligibila a exploatatiei pentru care sunt solicitate sau trebuie acordate plati unui fermier inaintea aplicarii art. 63 - Plati necuvenite si sanctiuni administrative - din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 sa fie de minimum 1 ha sau 0,3 ha, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) lit. c).

(2) In cazul fermierilor care primesc sprijin cuplat prevazut la art. 1 alin. (2) lit. e) pentru culturile de legume cultivate in sere si solare, platile se acorda cu conditia ca suprafata eligibila a exploatatiei pentru care sunt solicitate sau trebuie acordate plati unui fermier inaintea aplicarii art. 63 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 sa fie de minimum 0,3 ha.

(3) In cazul fermierilor care primesc sprijin cuplat prevazut la art. 1 alin. (2) lit. e) pentru efectivele de animale si a caror suprafata eligibila a exploatatiei se situeaza sub 1 ha sau 0,3 ha, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) lit. c), platile se acorda atunci cand cuantumul total al platilor directe solicitate de un fermier sau care trebuie acordate unui fermier inaintea aplicarii art. 63 din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 intr-un anumit an calendaristic este de minimum 200 euro.

CAPITOLUL III

Schema de plata unica pe suprafata

Articolul 11

(1) Hectar eligibil inseamna:

a) orice suprafata agricola a exploatatiei care este utilizata pentru o activitate agricola; sau

b) orice suprafata care a dat dreptul la plati in 2008 in cadrul schemei de plata unica pe suprafata si care pe durata angajamentului relevant al fermierului individual este impadurita in temeiul art. 22 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurala acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala (FEADR) si de abrogare a Regulamentului (CE) nr 1.798/2005 al Consiliului sau in temeiul unei scheme nationale ale carei conditii respecta dispozitiile art. 22 din Regulamentul (UE) nr. 1.305/2013.





Afişează OUG nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 11/2021

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro