din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2701 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022

OUG nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022

  Publicat: 01 Mar 2021       9227 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordonanta de urgenta nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 191 din 25 februarie 2021.


Suprafata locativa pentru care nu s-a incheiat un contract de inchiriere ori care, datorita incetarii efectelor unui asemenea contract sau intervenirii unor imprejurari,
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
FEADR este un instrument de finantare a Politicii Agricole Comune in perioada 2007-2013.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Denumire data monedei unice europene.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Denumire data monedei unice europene.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Prevazuta in cap II, t. III, art. 130, C. proc. pen., partea generala; procedeu folosit de organele juridice in scopul aflarii adevarului
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
A fost promulgat la 11.09.1865
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
A fost promulgat la 11.09.1865
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.

s) teren in pregatire pentru culturi permanente - teren pe care urmeaza sa se infiinteze culturi permanente si pe care se desfasoara activitate minima. Regimul de teren in pregatire pentru culturi permanente poate fi mentinut pe o perioada de maximum 3 ani, care incepe cu anul primei declarari a acestuia pentru schema de plata unica pe suprafata .

(2) In sensul prevederilor alin. (1) lit. f) expresia activitate agricola inseamna:

a) productia, cresterea sau cultivarea de produse agricole, inclusiv recoltarea, mulgerea, reproducerea animalelor si detinerea acestora in scopuri agricole;

b) mentinerea unei suprafete agricole intr-o stare care o face adecvata pentru pasunat sau pentru cultivare, fara nicio actiune pregatitoare care depaseste cadrul metodelor si al utilajelor agricole uzuale, prin efectuarea, a cel putin unei activitati anuale, dupa caz:

(i) lucrari pentru indepartarea speciilor de plante ierboase si lemnoase, considerate vegetatie invaziva sau daunatoare pe terenul agricol;

(ii) lucrari superficiale pe terenul arabil, fara rasturnarea brazdei;

(iii) nivelarea musuroaielor, eliminarea resturilor vegetale uscate si a pietrelor, inlaturarea excesului de apa pe pajistile permanente;

(iv) lucrari pentru mentinerea plantatiilor de pomi fructiferi si a vitei-de-vie in conditii vegetative bune si o lucrare superficiala de discuit sau cosit sau o alta lucrare specifica pe terenul ocupat cu culturi permanente;

sau

c) efectuarea unei activitati minime pe suprafetele agricole, mentinute in mod natural intr-o stare adecvata pentru pasunat sau pentru cultivare, dupa caz, prin:

(i) recoltarea vegetatiei prin lucrari de cosit cel putin o data pe an pe terenul arabil;

(ii) pasunat, cu asigurarea unei incarcaturi minime de 0,3 UVM/ha in perioada de pasunat cu animalele pe care fermierul le detine, sau recoltarea vegetatiei prin cel putin un cosit anual pe pajistile permanente. In cazul pajistilor permanente situate la altitudini de peste 1.800 m, mentinute in mod natural intr-o stare adecvata pentru pasunat, activitatea minima consta in pasunat, cu asigurarea unei incarcaturi minime de 0,3 UVM/ha, in perioada de pasunat, cu animalele pe care fermierul le detine;

(iii) realizarea a cel putin o taiere anuala de intretinere si, respectiv, cel putin o cosire anuala a ierburilor dintre randuri sau o lucrare anuala de intretinere a solului, in cazul viilor si livezilor.

CAPITOLUL II

Dispozitii generale

Articolul 3

(1) Plafonul national anual care cuprinde plafoanele pentru platile directe prevazute la art. 1 alin. (2) este prevazut in anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor norme privind platile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin in cadrul politicii agricole comune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului, denumit in continuare Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, astfel cum a fost modificata de anexa III la Regulamentul (UE) 2020/2.220 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 decembrie 2020 de stabilire a anumitor dispozitii tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala (FEADR) si din Fondul european de garantare agricola (FEGA) in anii 2021 si 2022 si de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013, (UE) nr. 1.306/2013 si (UE) nr. 1.307/2013 in ceea ce priveste resursele si aplicarea regulamentelor respective in anii 2021 si 2022 si a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 in ceea ce priveste resursele si repartizarea unui astfel de sprijin pentru anii 2021 si 2022, denumit in continuare Regulamentul (UE) 2020/2.220.

(2) Cuantumul total al platilor directe prevazute la art. 1 alin. (2) nu depaseste plafonul anual corespunzator prevazut in anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, cu modificarile ulterioare.

(3) Sursa de finantare pentru plata ANT prevazute la art. 1 alin. (3) se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in limita prevederilor bugetare aprobate anual.

Articolul 4

(1) Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale este autoritatea competenta pentru gestionarea fondurilor Uniunii Europene pentru agricultura si dezvoltare rurala, respectiv Fondul european pentru garantare in agricultura, denumit in continuare FEGA, Fondul european pentru agricultura si dezvoltare rurala, denumit in continuare FEADR, si fondurilor din bugetul national aferente FEGA si FEADR, incluzand elaborarea legislatiei specifice.

(2) Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, denumita in continuare APIA:

a) este institutia responsabila pentru implementarea schemelor de plati directe pentru agricultura, avand ca sursa de finantare FEGA, precum si fonduri din bugetul national;

b) utilizeaza, ca instrument de derulare si gestionare financiara, Sistemul integrat de administrare si control, asa cum este definit in Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finantarea, gestionarea si monitorizarea politicii agricole comune si de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 si (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, denumit in continuare Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, pentru gestionarea fondurilor Uniunii Europene si nationale destinate agriculturii pentru platile prevazute in cererea unica de plata si pentru control .

Articolul 5

Beneficiarii ale caror plati directe depasesc 2.000 euro si care urmeaza sa fie acordate fermierilor pentru un an de cerere intra sub incidenta prevederilor art. 8 din Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013, in conditiile prevazute la art. 26 din Regulamentul (UE) nr 1.306/2013.

Articolul 6

(1) Nu se acorda plati directe persoanelor fizice sau juridice sau formelor asociative de persoane fizice sau juridice ale caror suprafete agricole sunt mentinute in mod natural intr-o stare adecvata pentru pasunat sau pentru cultivare si care nu desfasoara pe suprafetele in cauza activitatea minima definita la art. 2 alin. (2) lit. c).

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica unei persoane fizice sau juridice sau unor forme asociative de persoane fizice sau juridice care efectueaza, pe suprafetele mentinute in mod natural intr-o stare adecvata pentru pasunat sau pentru cultivare, o activitate agricola in sensul art. 2 alin. (2) lit. a).

(3) Fermierul care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe, calculate potrivit prevederilor art. 12 din Regulamentul delegat (UE) nr. 639/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a unor norme privind platile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin in cadrul politicii agricole comune si de modificare a anexei X la regulamentul mentionat, denumit in continuare Regulamentul nr. 639/2014, plati care nu ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, este fermier activ si poate beneficia de plati directe.

(4) Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane fizice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate potrivit prevederilor art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, se pot inregistra la Oficiul National al Registrului Comertului ca persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale sau intreprinderi familiale potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, sau ca persoane juridice care desfasoara o activitate agricola. Persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale sau intreprinderile familiale, rezultate ca urmare a inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului, se subroga in drepturi si obligatii persoanei fizice in ceea ce priveste patrimoniul de afectatiune definit la art. 2 lit. j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016.

(5) Fermierii persoane fizice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate potrivit prevederilor art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, si care nu se inregistreaza potrivit prevederilor de la alin. (4) trebuie sa furnizeze documente din care sa rezulte indeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la alin. (8).

(6) Fermierii persoane juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate potrivit prevederilor art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, au calitatea de fermier activ daca sunt inregistrati la Oficiul National al Registrului Comertului cu activitate agricola. In cazul in care nu sunt inregistrati cu o activitate agricola, trebuie sa furnizeze documente din care sa rezulte indeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la alin. (8).

(7) Pentru a dovedi calitatea de fermier activ, fermierii persoane juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate potrivit prevederilor art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, si care nu sunt inregistrati la Oficiul National al Registrului Comertului, trebuie sa furnizeze actul de infiintare din care sa reiasa activitatea agricola. In cazul in care din actul de infiintare nu reiese activitatea agricola, trebuie sa furnizeze documente din care sa rezulte indeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la alin. (8).

(8) Persoanele fizice sau juridice ori formele asociative de persoane fizice sau juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate conform prevederilor art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, si care gestioneaza aeroporturi, servicii de transport feroviar, sisteme de alimentare cu apa, servicii imobiliare, terenuri permanente de sport si terenuri destinate activitatilor de recreere pot fi considerate fermier activ daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

a) cuantumul anual total al platilor directe reprezinta cel putin 5% din veniturile sale totale obtinute din activitati neagricole in ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de dovezi verificabile;

b) veniturile totale obtinute in cadrul exploatatiei din activitati agricole reprezinta cel putin o treime din veniturile totale obtinute in ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile dovezi verificabile.

(9) Persoanele fizice sau juridice ori formele asociative de persoane fizice sau juridice care in anul anterior de plata ar fi avut dreptul la plati directe calculate potrivit prevederilor art. 12 din Regulamentul nr. 639/2014, care ar fi depasit cuantumul de 5.000 euro, si care gestioneaza firme sau companii de constructii, administratori de paduri de stat ori private, penitenciare, unitati administrativ-teritoriale - comune, orase, municipii, judete - pot fi considerate fermier activ daca indeplinesc una dintre conditiile prevazute la alin. (8).

(10) In sensul prevederilor alin. (8), pentru persoanele juridice si in cazul fermierilor prevazuti la alin. (5), dovezile verificabile sunt documente din care sa reiasa veniturile totale si veniturile obtinute din activitatile agricole si activitati neagricole, care se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.

(11) Fermierii persoane fizice care nu au depus cereri unice de plata in anul anterior, calculul estimat al platilor directe depasind cuantumul de 5.000 euro, pot dovedi calitatea de fermier activ potrivit prevederilor alin. (4) sau (5).

(12) Fermierii persoane fizice care in anul anterior anului depunerii cererii unice de plata au primit plati directe de peste 5.000 euro potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) pot dovedi calitatea de fermier activ conform prevederilor alin. (4) sau (5).

(13) Fermierii persoane juridice care nu au depus cereri unice de plata in anul anterior, calculul estimat al platilor directe depasind plafonul de 5.000 euro, pot dovedi calitatea de fermier activ potrivit prevederilor alin. (6) sau (7).

Articolul 7

(1) Beneficiarii platilor prevazute la art. 1 alin. (2) si la art. 35 alin. (3) lit. b) si c) sunt fermierii activi persoane fizice si/sau persoane juridice care desfasoara o activitate agricola in calitate de utilizatori ai suprafetelor de teren agricol si/sau detinatori legali de animale. In categoria beneficiarilor de plati se incadreaza si cooperativele agricole prevazute la art. 6 lit. e) din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si grupurile de producatori care desfasoara activitate agricola.

(2) Beneficiarii platilor prevazute la art. 1 alin. (3) si la art. 35 alin. (3) lit. a) sunt fermierii persoane fizice si/sau persoane juridice care desfasoara o activitate agricola in calitate de utilizatori ai suprafetelor de teren agricol si/sau detinatori legali de animale. In categoria beneficiarilor de plati se incadreaza si cooperativele agricole prevazute la art. 6 lit. e) din Legea nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si grupurile de producatori care desfasoara activitate agricola.

(3) Universitatile, institutele de cercetare, statiunile didactice, fermele, statiunile si fermele de cercetare si productie agricola, statiunile de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol si alte organisme si organizatii de cercetare din domeniul agricol, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de finantare, al caror scop principal este de a realiza cercetare fundamentala, cercetare industriala sau dezvoltare experimentala si de a-si face cunoscute rezultatele prin predare, publicare sau transfer de tehnologie, beneficiaza de platile prevazute la art. 1 si 35, potrivit prevederilor art. 6.

(4) In cazul pajistilor permanente detinute, in calitate de proprietari, de catre formele asociative de proprietate asupra terenurilor cu vegetatie forestiera, pasunilor si fanetelor, obsti de mosneni in devalmasie, obsti razesesti nedivizate, composesorate, obsti de cumparare, paduri graniceresti, paduri urbariale, cooperative, alte comunitati si forme asociative cu diferite denumiri, prevazute in Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiarii platilor pot fi:

a) forma asociativa de proprietate, pe baza copiei titlului de proprietate asupra terenurilor apartinand formei asociative sau a altor acte doveditoare ale dreptului de proprietate cu aceeasi forta juridica, iar in lipsa acestor documente, pe baza adeverintei emise de primaria pe raza careia se afla terenurile agricole si a unui tabel centralizator care cuprinde, pentru fiecare membru detinator de animale, acordul privind depunerea cererii unice de plata de catre forma asociativa, datele de identificare, codul de identificare al exploatatiei zootehnice din Registrul national al exploatatiilor si numarul de animale detinute de fiecare membru, precum si suprafata utilizata de forma asociativa prin cosit sau pasunat, la care se anexeaza hotararea adunarii generale a asociatilor privind utilizarea fondurilor;

b) membrii formei asociative de proprietate care asigura incarcatura cu animale pentru suprafata detinuta in proprietate . Dovada utilizarii legale a acestor suprafete de pajisti de catre fiecare membru al formei asociative de proprietate o constituie copia titlului de proprietate al formei asociative sau a altor acte cu forta juridica, iar in lipsa acestor documente pe baza adeverintei emise de primaria pe raza careia se afla terenurile agricole si centralizatorul care cuprinde, pentru fiecare membru, acordul, datele de identificare, codul de identificare al exploatatiei zootehnice din Registrul national al exploatatiilor, numarul de animale detinute, precum si suprafetele repartizate membrilor de catre forma asociativa si hotararea adunarii generale a asociatilor privind utilizarea fondurilor.

(5) Arendatorul, concedentul, locatorul si/sau comodantul nu beneficiaza de plati pentru terenul/animalele arendat(e), concesionat(e), inchiriat(e) si/sau imprumutat(e) spre folosinta.





Afişează OUG nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plati si a unor instrumente de garantare care se aplica in agricultura in anii 2021 si 2022 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 11/2021

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro