din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3795 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora

Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora

  Publicat: 07 Feb 2010       2256 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 69 din 29/01/2010

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Urma lasata prin presare pe o suprafata.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. III1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 207/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 264/2009, cu modificarile ulterioare,





Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare .






Articol unic. - Dupa articolul 2 din Hotararea Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 376 in 2 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 21, cu urmatorul cuprins:



"Art. 21. - (1) Documentele prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 contin datele biometrice ale titularului, corespunzator categoriilor prevazute la art. 1 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate si elementele biometrice integrate in pasapoarte si in documente de calatorie emise de statele membre, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L nr. 385 din 29 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.



(2) Datele biometrice prevazute la alin. (1) sunt prelevate, la depunerea cererii pentru eliberarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, de catre personalul anume desemnat din cadrul Oficiului Roman pentru Imigrari si sunt folosite numai in scopurile prevazute la art. 4 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului, cu modificarile si completarile ulterioare.



(3) Impresiunile digitale sunt prelevate sub forma unei amprente plane a degetului aratator de la ambele maini. In cazul in care calitatea impresiunilor digitale este necorespunzatoare si/sau degetele aratatoare prezinta rani, se preia amprenta plana, de buna calitate, a degetelor mijlocii, inelare sau mari ale solicitantului, dupa caz. Sunt exceptate de la obligatia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele din categoriile prevazute la art. 1 alin. (2a) din Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului, cu modificarile si completarile ulterioare.



(4) La prelevarea imaginii faciale solicitantul nu trebuie sa aiba capul acoperit sau ochii inchisi, iar expresia fetei acestuia trebuie sa reprezinte o stare comuna. Prin exceptie, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, sau cu ochelari, cand din motive medicale este imperios necesar, cu conditia ca fata titularului, de la baza barbiei si pana la frunte, sa fie vizibila in mod clar si fara umbre de lumina.



(5) Datele biometrice prelevate in conditiile alin. (2) se stocheaza in mediul de stocare electronica a documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, in baza de date a Sistemului National de Evidenta a Strainilor si in bazele de date de productie gestionate potrivit art. 4 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 1.319/2008 privind organizarea si functionarea Centrului National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice.



(6) Dupa personalizarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 si transmiterea acestora la autoritatea competenta sa le elibereze, datele biometrice stocate in bazele de date de productie se sterg prin procedura automata.



(7) Impresiunile digitale stocate in baza de date a Sistemului National de Evidenta a Strainilor se sterg prin procedura automata imediat dupa ridicarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, iar daca nu au fost ridicate la data programata pentru eliberarea acestora, cel tarziu la implinirea unui termen de 3 luni de la aceasta data .



(8) La ridicarea documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4, titularul poate solicita verificarea datelor stocate in mediul de stocare electronica, sens in care i se asigura conditiile corespunzatoare de securitate si confidentialitate.



(9) Drepturile persoanei vizate in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal necesare eliberarii documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 se exercita potrivit prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.



(10) Personalul care prelucreaza date cu caracter personal necesare eliberarii documentelor prevazute la art. 2 lit. a) pct. 2-4 are obligatia de a respecta confidentialitatea si securitatea datelor cu caracter personal prelucrate, in conditiile prevazute de Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare."






PRIM-MINISTRU
EMIL BOC



Contrasemneaza:

Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Seful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Manoiu


Bucuresti, 29 ianuarie 2010.



Nr. 69.







Afişează Hotararea nr. 69/2010 pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 557/2006 privind stabilirea datei de la care se pun in circulatie pasapoartele electronice, precum si a formei si continutului acestora pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Pasapoarte biometrice    cip    Pasapoarte electronice    Legea 677/2001

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Procedura concordatului preventiv. Cerere de interventie principala. Admisibilitate. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 137/9.04.2020

Rolul activ al judecatorului. Respectarea de catre instanta a principiului disponibilitatii care guverneaza procesul civil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 177/17.03.2020



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

O conventie colectiva care micsoreaza remuneratia lucratorilor care isi desfasoara activitatea prin agent de munca temporara fata de lucratorii recrutati direct trebuie sa prevada avantaje compensatorii
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Cand il preceda in mod direct repausul zilnic se adauga la repausul saptamanal
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati