din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2661 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea 48/2013 pentru modificarea Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice

INTEGRAL: Legea 48/2013 pentru modificarea Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice


Legea 48/2013
pentru modificarea Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 149 din 20 martie 2013


Articolul I
Legea nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 27 martie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:



1. Titlul legii va avea urmatorul cuprins:
LEGE privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice



2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 1
(1) Spatiile destinate sediilor partidelor politice aflate in proprietatea privata a statului sau, dupa caz, a unitatilor administrativ-teritoriale, care au situatia juridica clarificata, pot fi vandute partidelor politice in conditiile prezentei legi.
(2) Spatiile destinate sediilor partidelor politice aflate in proprietatea regiilor autonome, care au situatia juridica clarificata, pot fi vandute partidelor politice in conditiile prezentei legi.
(3) Beneficiaza de prevederile prezentei legi numai partidele politice care se reinscriu in conditiile Legii partidelor politice nr. 14/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.
3. La articolul 2, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
Articolul 2
(1) Partidele politice pot opta pentru cumpararea spatiilor destinate sediilor centrale ori filialelor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau in proprietatea regiilor autonome, dupa caz, pe care le detin cu chirie.
4. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
(2) In acest scop, autoritatile administratiei publice locale sau regiile autonome, dupa caz, care detin in proprietate aceste spatii le vor putea vinde partidelor politice, la solicitarea acestora, in conditiile prezentei legi.
5. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 4
(1) Partidele politice pot cumpara in fiecare unitate administrativ-teritoriala spatiile destinate sediilor centrale ori filialelor acestora, la valoarea lor de piata, determinata prin raport de evaluare, de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(2) Partidele politice pot cumpara spatiile pentru organizatia municipiului Bucuresti si pentru organizatia judetului Ilfov, precum si spatiile pentru organizatiile fiecarui sector al municipiului Bucuresti, destinate sediilor acestor organizatii.
(3) Terenurile proprietate privata a statului, aferente constructiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata, pot fi vandute, la cererea partidelor politice, la valoarea de piata determinata prin raport de evaluare, de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(4) In situatia in care partidele politice nu isi manifesta intentia de cumparare a terenurilor prevazute la alin. (3), terenurile vor fi concesionate acestora pe durata existentei constructiei, in conditiile legii.
(5) Redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(6) Raspunderea juridica privind corectitudinea stabilirii pretului vanzarii sau a redeventei, dupa caz, revine exclusiv evaluatorului care a intocmit respectivul raport de evaluare.
(7) Prin teren aferent constructiilor prevazute la alin. (1) si (2) se intelege suprafata de teren detinuta in baza contractului de inchiriere, valabil incheiat.
(8) Semnarea contractului de vanzare-cumparare a spatiilor si terenurilor aferente acestora, precum si a contractului de concesiune se face in termen de cel mult 60 de zile de la data stabilirii pretului vanzarii sau redeventei, dupa caz.
(9) In situatiile in care partidele politice au fost in imposibilitate de a cumpara spatiile destinate sediilor, datorita retrocedarii acestora, pot cumpara sediile care le-au fost inchiriate, potrivit legii.
6. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 5
Partidele politice care au dobandit un sediu in conditiile art. 4 nu mai beneficiaza de prioritatea prevazuta la art. 21 alin. (1) din Legea nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 6
Partidele politice platesc impozite si taxe locale pentru cladirile destinate sediilor/terenurile detinute in proprietate, precum si pentru terenurile concesionate, in conditiile legii.
8. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
Articolul 7
(1) Sediile partidelor politice, dobandite in conditiile art. 11 alin. (1), nu pot fi instrainate sub nicio forma timp de 3 ani de la data cumpararii, in conditiile prezentei legi.
9. La articolul 8, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
Articolul 8
(1) Sediile partidelor politice, dobandite in conditiile art. 11 alin. (1), pot fi inchiriate numai persoanelor juridice de drept public sau de drept privat cu scop identic, asemanator si/sau complementar.
10. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 9
(1) In cazul incetarii activitatii partidelor politice, sediile, proprietate a acestora, dupa lichidare, vor primi destinatia aratata in actul de infiintare, in statut sau in hotararea luata, cel mai tarziu pana la data dizolvarii, de organele chemate a o decide. In lipsa unei astfel de prevederi in actul de infiintare sau statut ori in lipsa unei hotarari luate de organele indrituite, precum si in cazul in care prevederea sau hotararea este contrara legii ori regulilor de convietuire sociala, sediile respective ramase dupa lichidare vor fi atribuite de organul competent unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.
(2) Daca incetarea activitatii partidelor politice are loc inauntrul termenului prevazut la art. 7 alin. (1), spatiile care au avut destinatia de sediu central sau al filialelor partidelor politice reintra de drept in proprietatea privata a statului ori a unitatii administrativ-teritoriale respective, cu plata unei despagubiri banesti in raport cu pretul de achizitie actualizat in conditiile legii.
11. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 11
(1) Plata acestor sedii se poate face cu avans de 10% din valoarea de vanzare, iar restul in rate pe o perioada de 3 ani, cu rata dobanzii EURIBOR si o marja procentuala negociata de parti, aplicata la soldul creditului.
(2) Plata acestor sedii se poate face si integral, in baza contractului de credit incheiat de catre partidul politic cumparator cu o institutie de credit.



Articolul II
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Guvernul va elabora si va adopta o hotarare de modificare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 927/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 22 august 2003, potrivit modificarilor aduse prin prezenta lege.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...



Articole Juridice

Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate
Sursa: MCP avocati

Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta
Sursa: MCP avocati

ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta
Sursa: MCP avocati

CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii
Sursa: MCP avocati

Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil
Sursa: MCP avocati

Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice.
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice