CAPITOLUL ICriteriile potrivit carora membrii cooperatori beneficiaza de scutirile de la plata impozitului pe cladiri
Articolul 1Se stabilesc criteriile potrivit carora membrii cooperatori beneficiaza de scutirile de la plata impozitului pe cladiri astfel:1. nu se datoreaza impozit pentru cladirile detinute si utilizate in activitatea agricola de catre contribuabilii, membri cooperatori, care au comercializat minimum 50% din productia valorificata in anul fiscal anterior celui pentru care se acorda scutire prin/catre cooperativele agricole definite potrivit Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;2. cladirile cu destinatie agricola la care se face referire la pct. 1 sunt cladirile aflate in inventarul/patrimoniul membrilor cooperatori, inclusiv cele aflate in patrimoniul de afectatiune al persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;3. in cazul cladirilor aflate in coproprietate, scutirea de impozit pentru cladirile utilizate in scopul desfasurarii activitatii agricole se acorda corespunzator cotei-parti din dreptul de proprietate detinute de membrul cooperator care respecta conditia de valorificare prin cooperativa;4. cladirile utilizate in scopul desfasurarii activitatii agricole sunt urmatoarele:a) magazii, patule, silozuri utilizate pentru depozitarea, prelucrarea si conservarea produselor agricole si a furajelor, impreuna cu anexele aferente acestora;b) constructii agricole usoare: baraci, magazii, soproane si cabane cu destinatie agricola;c) cladiri destinate activitatii agrozootehnice detinute pentru cresterea animalelor si pasarilor, inclusiv anexele aferente acestora;d) amenajari piscicole si anexele aferente acestora, definite conform art. 2 pct. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 317/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;e) depozite de ingrasaminte minerale sau naturale, constructii de compostare, inclusiv anexele si spatiile administrative aferente acestora;f) ateliere, hale de reparatii si stocare a utilajelor agricole;g) sere, solare, rasadnite, ciupercarii si altele asemenea;h) infrastructura secundara de irigatii, care cuprinde: statii de pompare de punere sub presiune, constructii hidrotehnice si conducte subterane.
CAPITOLUL IICriteriile potrivit carora membrii cooperatori beneficiaza de scutirile de la plata impozitului pe teren
Articolul 2Se stabilesc criteriile potrivit carora membrii cooperatori beneficiaza de scutirile de la plata impozitului pe teren astfel:1. nu se datoreaza impozit pentru terenurile cu destinatie agricola detinute si utilizate de catre contribuabilii, membri cooperatori, care au comercializat minimum 50% din productia valorificata in anul fiscal anterior celui pentru care se acorda scutirea prin/catre cooperativele agricole definite potrivit Legii nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;2. terenurile cu destinatie agricola la care se face referire la pct. 1 sunt acele categorii de terenuri agricole aflate in inventarul/patrimoniul membrilor cooperatori, inclusiv cele aflate in patrimoniul de afectatiune al persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;3. in cazul terenurilor aflate in coproprietate, scutirea de impozit pentru terenurile utilizate in scopul desfasurarii activitatii agricole se acorda corespunzator cotei-parti din dreptul de proprietate detinute de membrul cooperator care respecta conditia de valorificare prin cooperativa;4. categoriile de terenuri utilizate in scopul desfasurarii activitatii agricole sunt urmatoarele:a) terenuri cu destinatie agricola, si anume:(i) terenurile agricole productive - arabile, viile, livezile, pepinierele viticole, pomicole, plantatiile de hamei si duzi, plantele ornamentale, pajistile permanente, serele, solarele, rasadnitele si altele asemenea pe care se obtin produse agricole;(ii) terenuri acoperite cu vegetatie forestiera, daca nu fac parte din amenajamentele silvice;(iii) terenuri ocupate cu constructii si instalatii agrozootehnice, amenajari piscicole si de imbunatatiri funciare, platformele si spatiile de depozitare care servesc nevoilor productiei agricole;b) orice alte terenuri utilizate exclusiv pentru activitati agricole.
CAPITOLUL IIIDispozitii finale
Articolul 3(1) Beneficiaza de scutirea de impozit pe cladire si impozit pe teren toate categoriile de membri cooperatori definiti conform art. 9 lit. a) si b) din Legea nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Pentru a beneficia de scutirea de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, contribuabilii, membri cooperatori, transmit organelor fiscale locale documentele justificative mentionate mai jos, din care sa rezulte ca au comercializat minimum 50% din productia agricola valorificata prin/catre cooperativa agricola, respectiv:a) adeverinta eliberata de catre cooperativa agricola care sa ateste calitatea de membru, cantitatile vandute de catre contribuabilul, membru cooperator, prin/catre cooperativa agricola in anul calendaristic anterior celui pentru care se acorda scutirile, precum si inventarul bunurilor declarate de membru si care fac obiectul scutirilor;b) declaratia pe propria raspundere intocmita de contribuabilul, membru cooperator, din care sa reiasa: totalul cantitatilor de produse agricole comercializate in anul calendaristic anterior celui pentru care se acorda scutirile, cantitatile valorificate de acesta prin/catre cooperativa agricola in cadrul aceleiasi perioade si lista bunurilor cu destinatie agricola care fac obiectul scutirilor.(3) Organele fiscale locale solicita de la directia pentru agricultura judeteana productia medie obtinuta pe judet din exploatarea terenurilor agricole, a animalelor sau din activitati agricole, dupa caz, care este comparata cu productia vanduta prin/catre cooperativa, conform adeverintei eliberate in acest sens, iar daca se constata indeplinirea conditiei privind valorificarea a minimum 50% din productia agricola comercializata prin/catre cooperativa agricola respectiva, se procedeaza la acordarea scutirii de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren.(4) Datele cu privire la productia medie obtinuta pe judet sunt comunicate de catre directiile pentru agricultura judetene si trebuie sa fie identice cu cele pe care acestea le folosesc la calcularea normei de venit, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 30/2019 privind aprobarea metodologiilor pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activitati agricole, precum si a Metodologiei de calcul al reducerii normei de venit pentru aplicarea prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, prevazuta la art. 76 alin. (1) lit. c) din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004.(5) In vederea aplicarii prevederilor prezentului ordin, scutirea de la plata impozitului pe cladiri si terenuri se acorda pe baza documentelor justificative, valabile la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior celui pentru care se acorda scutirea, prin care se atesta situatia respectiva.(6) Contribuabilii, membri cooperatori, au obligatia sa depuna anual declaratia in acest sens, insotita de documentele justificative, la compartimentele de specialitate ale autoritatilor publice locale, pana la data de 31 martie a anului curent.
Articolul 4 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
Cine castiga procesul: dreptul sau faptele? Sursa: MCP avocati
Autonomia dreptului muncii si principiile sale fundamentale Sursa: MCP avocati
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Transformarea posturilor contractuale in functii publice dupa 1 ianuarie 2020 Sursa: MCP avocati
Implementarea noii platform REGES-ONLINE Sursa: MCP avocati
Supravegherea video la locul de munca: intre necesitate si respectarea drepturilor angajatilor Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti