Art. 1. - In sensul prezentei norme, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) animal de reproductie de rasa pura din specia bovine inseamna orice bovina, inclusiv bivol, ai carei parinti si bunici sunt inscrisi sau inregistrati intr-un registru genealogic al aceleiasi rase si care este ea insasi fie inscrisa, fie inregistrata si poate fi inscrisa sau inregistrata in acest registru genealogic;
b) registru genealogic inseamna orice registru, arhiva sau baza de date:
(i) care este tinut/tinuta de o organizatie sau asociatie a crescatorilor acreditata de autoritatea competenta; si
(ii) in care animalele de reproductie de rasa pura din specia bovine, dintr-o anumita rasa sunt inscrise sau inregistrate, cu mentionarea ascendentilor lor.
Art. 2. - Autoritatea competenta se asigura ca, din motive zootehnice, nu sunt interzise, restrictionate sau impiedicate urmatoarele:
a) schimburile intracomunitare cu animale de reproductie de rasa pura din specia bovine;
b) schimburile intracomunitare cu material seminal, ovule si embrioni provenite de la animalele de reproductie de rasa pura din specia bovine;
c) infiintarea si conducerea registrelor genealogice, in masura in care corespund conditiilor stabilite in aplicarea art. 6;
d) recunoasterea organizatiilor sau asociatiilor care infiinteaza si conduc registrele genealogice, in conformitate cu art. 6;
e) sub rezerva Directivei 87/328/CEE a Consiliului din 18 iunie 1987 privind acceptarea la reproductie a bovinelor de rasa pura, transpusa prin art. 49 din Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 19/2006 pentru aprobarea Normelor de apreciere a bovinelor de reproductie, schimburile intracomunitare cu tauri destinati insamantarii artificiale.
Art. 3. - Organizatiile sau asociatiile de crescatori acreditate de autoritatea competenta nu se pot opune inscrierii in registrele lor genealogice a animalelor de reproductie de rasa pura din specia bovine provenite dintr-un alt stat membru, cu conditia ca ele sa indeplineasca normele stabilite in conformitate cu art. 6.
Art. 4. - (1) Autoritatea competenta intocmeste si mentine actualizata o lista de organisme, astfel cum sunt mentionate la art. 1 lit. b) pct. (i), care sunt acreditate in scopul intocmirii si mentinerii registrelor genealogice pentru animale, si o pun la dispozitia statelor membre si a publicului.
(2) Normele detaliate pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se aproba in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin.
Art. 5. - Animalele de reproductie de rasa pura din specia bovine, precum si materialul seminal sau ovulele si embrionii care provin de la acestea sunt insotite, in schimburile intracomunitare, de un certificat de origine, conform modelului stabilit in conformitate cu procedura mentionata la art. 7 alin. (2), in special in ceea ce priveste performantele zootehnice.
Art. 6. - In conformitate cu procedura mentionata la art. 7 alin. (2) se stabilesc urmatoarele:
a) metodele de monitorizare a performantei si de evaluare a valorii genetice a bovinelor;
b) criteriile pentru acreditarea organizatiilor si asociatiilor de crescatori;
c) criteriile pentru infiintarea si conducerea registrelor genealogice;
d) criteriile pentru inscrierea in registrele genealogice;
e) indicatiile care trebuie sa figureze in certificatul de origine.
Art. 7. - (1) Comisia este asistata de Comitetul zootehnic permanent, instituit prin Decizia 77/505/CEE a Consiliului din 25 iulie 1977 de instituire a unui comitet zootehnic permanent.
(2) Atunci cand se face trimitere la prezentul alineat, se aplica art. 5 si 7 din Decizia 1999/468/CE a Consiliului din 28 iunie 1999 de stabilire a normelor privind exercitarea competentelor de executare conferite Comisiei.
(3) Termenul prevazut la art. 5 alin. (6) din Decizia 1999/468/CE se stabileste la 3 luni.
Art. 8. - Trimiterile la norma aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 17/2006 pentru aprobarea Normei cu privire la animalele de reproductie de rasa pura din specia bovine se interpreteaza ca trimiteri la prezenta norma si se citesc in conformitate cu tabelul de corespondenta din anexa care face parte integranta din prezenta norma.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
Cine castiga procesul: dreptul sau faptele? Sursa: MCP avocati
Autonomia dreptului muncii si principiile sale fundamentale Sursa: MCP avocati
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Transformarea posturilor contractuale in functii publice dupa 1 ianuarie 2020 Sursa: MCP avocati
Implementarea noii platform REGES-ONLINE Sursa: MCP avocati
Supravegherea video la locul de munca: intre necesitate si respectarea drepturilor angajatilor Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti