din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3325 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 1408/2010, privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor in functie de competenta

INTEGRAL: Ordinul nr. 1408/2010, privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor in functie de competenta


Ordinul nr. 1408/2010, privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor in functie de competenta

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 769 din 17/11/2010



Vazand Referatul de aprobare nr. Cs.A. 11.918/2010 al Directiei asistenta medicala,


avand in vedere prevederile art. 171 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,


in temeiul Hotararii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,





ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:





Art. 1. - (1) In functie de competenta, spitalele se clasifica pe 5 categorii dupa cum urmeaza:


a) categoria I - nivel de competenta foarte inalt:


aa) categoria I;


ab) categoria I M;


b) categoria II - nivel de competenta inalt:


ba) categoria II;


bb) categoria II M;


c) categoria III - nivel de competenta mediu;


d) categoria IV - nivel de competenta bazal;


e) categoria V - nivel de competenta limitat.


(2) Clasificarea spitalelor din punctul de vedere al acordarii asistentei medicale de urgenta si al ingrijirii pacientului aflat in stare critica se face in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1.764/2006 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor de urgenta locale, judetene si regionale din punctul de vedere al competentelor, resurselor materiale si umane si al capacitatii lor de a asigura asistenta medicala de urgenta si ingrijirile medicale definitive pacientilor aflati in stare critica.


(3) Clasificarea spitalelor in functie de competenta pe categoriile prevazute la alin. (1) este obligatorie pentru toate spitalele publice din Romania.


Art. 2. - In intelesul prezentului ordin, termenii si notiunile folosite au urmatoarele semnificatii:


1. spitalul cu nivel de competenta foarte inalt este spitalul care:


a) are cel mai inalt nivel de dotare cu aparatura si echipamente medicale, precum si de incadrare cu resurse umane;


b) asigura furnizarea serviciilor medicale cu grad de complexitate foarte inalt;


c) asigura asistenta medicala la nivel regional, deservind populatia judetului din aria sa administrativ-teritoriala, precum si alte judete;


2. spitalul cu nivel de competenta foarte inalt din categoria I este spitalul care are competenta foarte inalta extinsa si asigura servicii medicale in mai multe specialitati medico-chirurgicale;


3. spitalul cu nivel de competenta foarte inalt din categoria I M este spitalul care:


a) are competenta foarte inalta restransa la domeniul sau de activitate si asigura servicii medicale intr-o specialitate in conexiune cu alte specialitati complementare;


b) poate desfasura activitate de invatamant si cercetare stiintifica-medicala, de indrumare si coordonare metodologica pe domeniul sau de activitate, cat si de educatie medicala continua;


4. spitalul cu nivel de competenta inalt este spitalul care:


a) are nivel inalt de dotare cu aparatura si echipamente medicale, precum si de incadrare cu resurse umane;


b) asigura furnizarea serviciilor medicale cu grad mare de complexitate;


c) deserveste populatia judetului din aria sa administrativ-teritoriala, precum si din judetele limitrofe;


5. spitalul cu nivel de competenta inalt din categoria II este spitalul care are competenta inalta extinsa si care asigura servicii medicale in mai multe specialitati medico-chirurgicale;


6. spitalul cu nivel de competenta inalt din categoria II M este spitalul care:


a) are competenta inalta restransa la domeniul sau de activitate si care asigura servicii medicale intr-o specialitate in conexiune cu alte specialitati complementare;


b) poate desfasura activitate de invatamant si cercetare stiintifica-medicala, precum si de educatie medicala continua;


7. spitalul cu nivel de competenta mediu este spitalul care deserveste populatia judetului din aria administrativ-teritoriala unde isi are sediul si, doar prin exceptie, din judetele limitrofe, pentru afectiuni cu grad mediu de complexitate;


8. spitalul cu nivel de competenta bazal este spitalul care deserveste populatia pe o raza administrativ-teritoriala limitata, pentru afectiuni cu grad mic de complexitate;


9. spitalul cu nivel de competenta limitat este spitalul care asigura, dupa caz, urmatoarele servicii medicale:


a) servicii medicale pentru ingrijirea bolnavilor cronici;


b) servicii medicale intr-o singura specialitate (TBC, boli infectioase, psihiatrie, de recuperare si altele);


c) servicii paleative.


Art. 3. - Criteriile care stau la baza clasificarii spitalelor in functie de competenta sunt urmatoarele:


a) structura organizatorica a spitalului, aprobata in conditiile legii;


b) tipul serviciilor medicale furnizate;


c) personalul de specialitate medico-sanitar incadrat la nivelul spitalului;


d) continuitatea asistentei medicale;


e) dotarea cu echipamente si aparatura medicala;


f) activitate de indrumare si coordonare metodologica pe domeniile lor de activitate;


g) activitate de invatamant si cercetare stiintifica-medicala, precum si de educatie medicala continua;


h) proportia bolnavilor internati care au domiciliul in alte judete;


i) proportia bolnavilor externati care se reinterneaza in alt spital, pentru patologie de acelasi tip, intr-un interval de 48 de ore de la externare;


j) proportia bolnavilor externati care se reinterneaza in acelasi spital, pentru patologie de acelasi tip, intr-un interval de 48 de ore de la externarea anterioara;


k) proportia bolnavilor transferati intr-un alt spital, pentru patologie de acelasi tip, intr-un interval de 48 de ore de la internare.


Art. 4. - In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Ministerul Sanatatii elaboreaza metodologia privind clasificarea spitalelor in functie de competenta, precum si criteriile minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor in categoriile prevazute la art. 1 alin. (1), care se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.


Art. 5. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, ministerele si institutiile cu retea sanitara proprie, precum si spitalele publice vor duce la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.


Art. 6. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Ministrul sanatatii,
Cseke Attila





Bucuresti, 12 noiembrie 2010.


Nr. 1.408.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...



Articole Juridice

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati

Cine castiga procesul: dreptul sau faptele?
Sursa: MCP avocati

Autonomia dreptului muncii si principiile sale fundamentale
Sursa: MCP avocati

Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii
Sursa: MCP avocati

Transformarea posturilor contractuale in functii publice dupa 1 ianuarie 2020
Sursa: MCP avocati

Implementarea noii platform REGES-ONLINE
Sursa: MCP avocati

Supravegherea video la locul de munca: intre necesitate si respectarea drepturilor angajatilor
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice