Potrivit prevederilor art. 23 alin. (1) lit. b) din Legea educatiei nationale nr. 1/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu anul scolar 2012-2013 grupul-tinta alcatuit in prezent din elevii claselor I-VIII se extinde prin includerea clasei pregatitoare.Avand in vedere scrisoarea Comisiei Europene Ares (2012) 175.182 din 15 februarie 2012, prin care se solicita Romaniei argumente privind capacitatea de absorbtie a fondurilor europene solictate pentru programul de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli aferent anului scolar 2012-2013, in valoare de 9.790.748 euro, si scrisoarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale din 24 februarie 2012, prin care se angajeaza sa modifice legislatia in vigoare in scopul cresterii gradului de absorbtie a fondurilor europene,intrucat noul cadru legislativ trebuie sa fie in vigoare inainte de inceperea noului an scolar pentru ca si elevii din clasa pregatitoare sa poata beneficia de drepturile instituite prin aceasta ordonanta de urgenta si pentru a permite, de asemenea, aplicabilitatea in timp util a actelor subsecvente,aceasta constituie o situatie extraordinara, in conformitate cu art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, care impune adoptarea actului normativ sub forma ordonantei de urgenta, iar neadoptarea actului normativ nu va permite elevilor din clasa pregatitoare sa beneficieze de drepturile instituite de acest act, ceea ce in final va conduce la o rata de absorbtie redusa a fondurilor Uniunii Europene,In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.Art. IOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea programului de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 31 martie 2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 195/2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. La articolul 1, alineatele (2) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(2) Incepand cu anul scolar 2012-2013, fructele proaspete distribuite elevilor, perioada si frecventa distributiei, limita valorii zilnice/elev, precum si fondurile necesare pentru distributia de fructe se stabilesc si se actualizeaza anual prin hotarare a Guvernului, in functie de evolutia preturilor si tarifelor. Limita valorica cuprinde pretul integral de achizitie a fructelor proaspete, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cheltuielile de transport, distributie si depozitare a acestora, dupa caz.......(4) Caietele de sarcini pentru procedurile de atribuire a contractelor de furnizare a fructelor proaspete se elaboreaza de consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu respectarea ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale privind furnizarea fructelor proaspete, ce se va elabora in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, si cu incadrarea in limita fondurilor aprobate anual prin hotarare a Guvernului, potrivit dispozitiilor alin. (2)."2. La articolul 1, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins: "(6) Incepand cu anul scolar 2012-2013, de prevederile prezentei ordonante de urgenta beneficiaza si elevii din clasa pregatitoare, prevazuta la art. 23 alin. (1) lit. b) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat."3. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Art. 3(1) Incepand cu anul scolar 2012-2013, sumele aferente acordarii drepturilor prevazute la art. 1 alin. (1) si (6) se suporta din bugetele locale ale judetelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti.(2) Pentru aplicarea prezentei ordonante de urgenta se acorda sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata, pentru bugetele locale, avandu-se in vedere sumele aprobate prin hotarare a Guvernului potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (2) si (5).(3) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata acordate potrivit dispozitiilor alin. (2) ramase neutilizate la sfarsitul exercitiului bugetar se regularizeaza cu bugetul din care au fost acordate."4. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Art. 4In cazul utilizarii sumelor prevazute la art. 3 alin. (2), consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti vor solicita sprijin financiar de la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, prin depunerea unei cereri de plata la centrele judetene ale Agentiei, in vederea recuperarii sumelor utilizate cu aceasta destinatie."5. La articolul 5, alineatele (1), (2), (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Art. 5(1) Consiliile judetene si consiliile lcoale ale sectoarelor municipiului Bucuresti sunt responsabile de organizarea procedurilor de achizitie publica, desemnarea castigatorilor, incheierea contractelor cu furnizorii, monitorizarea si controlul distributiei fructelor proaspete.(2) Fructele proaspete, transportul si distributia acestora la unitatile de invatamant se contracteaza de catre consiliile judetene si de consiliile lcoale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in limita sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata acordate cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, avandu-se in vedere numarul de elevi beneficiari comunicat de inspectoratele scolare judetene, respectiv Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.......(4) Ordonatorii principali de credite pentru efectuarea platilor catre furnizori sunt presedintii consiliilor judetene, respectiv primarii sectoarelor municipiului Bucuresti.(5) Plata fructelor proaspete si a serviciilor contractate se efectueaza la solicitarea furnizorilor de fructe proaspete si de servicii, pe baza documentelor de receptie calitativa si cantitativa, intocmite si aprobate de directorii untiatilor de invatamant."6. La articolul 6, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(2) Ordonatorii principali de credite si directorii unitatilor de invatamant raspund in mod direct de asigurarea conditiilor de primire, receptie si distributie a fructelor proaspete, precum si de confirmarea documentelor care stau la baza platii acestora.(3) Presedintii consiliilor judetene, respectiv primarii sectoarelor municipiului Bucuresti au obligatia de a urmari si a verifica buna desfasurare a procesului de aprovizionare, iar directorii unitatilor de invatamant raspund de respectarea conditiilor de igiena privind distributia fructelor proaspete catre elevi."7. La articolul 9, alineatul (1), partea introductiva si litera a) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Art. 9(1) Consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti se constituie ca solicitanti de sprijin financiar pentru furnizarea de fructe proaspete in scoli. In acest sens depun inainte de inceperea anului scolar, la centrele judetene ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, angajamente scrise conform carora:a) distribuie numai fructele proaspete stabilite potrivit art. 1 alin. (2) si numai elevilor prevazuti la art. 1 alin. (1) si (6), cu nominalizarea unitatilor de invatamant;".8. La articolul 12, alinatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(9) Consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti au obligatia transmiterii tuturor datelor solicitate, referitoare la programul de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli, catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Ministerul Sanatatii si catre Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, dupa caz."Art. IIPentru anul scolar 2012-2013, angajamentele prevazute la art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2010 privind implementarea programului de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli, aprobata cu modificari prin Legea nr. 195/2010, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se depun in termen de 15 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024 Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...
OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti