din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3894 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 21/2019 pentru modificarea si completarea Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004

INTEGRAL: Legea nr. 21/2019 pentru modificarea si completarea Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004


Legea nr. 21/2019 pentru modificarea si completarea Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004.

Publicata in Monitorul Oficial nr. 29 din 10.01.2019.


Art. I. - Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.236 din 22 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" Art. 3. - (1) Cooperativa agricola este o asociatie autonoma cu un numar nelimitat de membri, cu capital variabil, care exercita o activitate economica, tehnica si sociala in interesul privat al membrilor sai.
(2) Persoanele fizice si/sau persoanele juridice care se asociaza in cooperative agricole trebuie sa fie fermieri activi in concordanta cu legislatia in vigoare sau sa aiba cod CAEN principal din sectiunea A A«Agricultura, silvicultura si pescuitA», diviziunea 01, sectiunea C A«Industria prelucratoareA», diviziunea 10, 11, 12."

2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Cooperativele agricole pot fi de gradul 1, 2 si 3.
(2) Cooperativele agricole de gradul 1 sunt persoane juridice constituite, dupa caz, din persoane fizice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si/sau intreprinderi familiale, definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016.
(3) Cooperativele agricole de gradul 2 sunt persoane juridice constituite din persoane juridice si/sau persoane fizice, din persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, dupa caz, in scopul integrarii pe orizontala si pe verticala a activitatii economice desfasurate de acestea si autorizate in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(4) Cooperativele agricole de gradul 3 sunt persoane juridice constituite din cooperative agricole de gradul 2 care deruleaza investitii in comun cu respectarea principiilor cooperatiste."

3. La articolul 8, literele a) -g) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) principiul asocierii voluntare si deschise, potrivit caruia cooperativele agricole sunt entitati juridice voluntare care se constituie pe baza liberului consimtamant si sunt deschise tuturor persoanelor capabile sa utilizeze serviciile lor si care sunt de acord sa isi asume responsabilitatile calitatii de membru cooperator, fara niciun fel de discriminare pe criterii de nationalitate, origine etnica, religie, apartenenta politica, origine sociala sau sex;
b) principiul controlului democratic al membrilor cooperatori, potrivit caruia cooperativele agricole sunt organizatii democratice care sunt controlate de catre membrii cooperatori care participa la stabilirea politicilor si adoptarea deciziilor. Persoanele care activeaza ca reprezentanti alesi sunt raspunzatoare in fata membrilor cooperatori;
c) principiul participarii economice a membrilor cooperatori, conform caruia membrii contribuie in mod echitabil la constituirea proprietatii cooperativei agricole, exercitand asupra acesteia un control democratic. Cel putin o parte a acestei proprietati este indivizibila. Membrii cooperatori primesc, de regula, o compensatie limitata in bani sau in natura, din profitul stabilit pe baza situatiei financiare anuale si a contului de profit si pierdere, proportional cu participarea fiecaruia la profitul realizat de catre cooperativa agricola la care este membru. Membrii cooperatori aloca din profitul net al cooperativei agricole sumele necesare realizarii urmatoarelor scopuri: dezvoltarea cooperativei agricole, recompensarea membrilor cooperatori in raport cu participarea la activitatea cooperativei agricole sau sprijinirea altor activitati aprobate de catre membrii cooperatori;
d) principiul autonomiei si independentei cooperativei agricole, potrivit caruia cooperativele agricole sunt entitati juridice autonome bazate pe autoajutorare si sunt controlate de catre membrii lor. Intrarea in raporturi juridice cu alte persoane fizice sau juridice, inclusiv cu Guvernul, ori atragerea de finantare din surse externe se face cu asigurarea controlului democratic al membrilor cooperatori si cu mentinerea autonomiei cooperativelor agricole;
e) principiul educarii, instruirii si informarii membrilor cooperatori, conform caruia cooperativele agricole asigura educarea si instruirea membrilor lor, reprezentantilor alesi, directorilor executivi sau angajatilor, astfel incat acestia sa poata contribui efectiv la dezvoltarea cooperativelor agricole din care fac parte;
f) principiul cooperarii dintre cooperative, potrivit caruia cooperativele agricole servesc membrii proprii si consolideaza miscarea cooperatista. Societatile cooperatiste lucreaza impreuna in cadrul structurilor locale, regionale, nationale si internationale;
g) principiul preocuparii pentru comunitate, conform caruia cooperativele agricole actioneaza pentru dezvoltarea durabila a comunitatilor din care fac parte, prin politici aprobate de membrii lor."

4. La articolul 9, litera b1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b1) membru cooperator asociat - persoana fizica sau persoana juridica care nu subscrie la capitalul social, dar care doreste sa devina membru cooperator si depune cerere de inscriere in cooperativa agricola, pe o perioada de proba pana la acceptarea sa ca membru cooperator, perioada de proba reglementata prin statutul cooperativei agricole aprobat de adunarea generala, in care sunt prevazute drepturile si obligatiile membrului asociat si care nu poate depasi un an fiscal;".

5. La articolul 11 alineatul (2), litera i2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"i2) mentiunea expresa ca valorificarea productiei membrilor cooperativei agricole se va realiza pentru minimum 50% din productia totala comercializata de fiecare membru, aferenta grupei/grupelor de produse cu care acesta participa in cooperativa agricola, precum si ca productia destinata vanzarii aferenta terenurilor si efectivului de animale cu care membrii participa in cooperativa agricola se valorifica conform acordului dintre membri si cooperativa agricola;".

6. La articolul 11 alineatul (2), dupa litera i2) se introduce o noua litera, litera i3), cu urmatorul cuprins:
"i3) mentiunea expresa conform careia cooperativa agricola nu poate efectua operatiuni de colectare, vanzare si procesare a productiei primare pentru nonmembri care sa insumeze mai mult de 30% din cifra de afaceri aferenta acestor operatiuni;".

7. La articolul 15, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Capitalul social al cooperativei agricole este de minimum 500 lei, pentru cooperativele agricole de gradul 1, de minimum 10.000 lei, pentru cooperativele agricole de gradul 2, si minimum 50.000 lei, pentru cooperativele agricole de gradul 3, fiind compus din parti sociale subscrise la aderare si varsate potrivit actului constitutiv.
(2) Numarul partilor sociale varsate initial nu poate fi mai mic decat 1/10 din numarul partilor sociale subscrise, iar valoarea unei parti sociale nu poate fi mai mica de 10 lei."

8. La articolul 16, partea introductiva a alineatului (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Drepturile membrilor cooperatori fata de cooperativa agricola se stabilesc prin statut, care trebuie sa contina obligatoriu dispozitii privitoare la:".

9. La articolul 16, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Obligatiile membrilor cooperatori sunt urmatoarele:
a) sa verse la termenele stabilite valoarea aportului subscris in cooperativa agricola;
b) sa duca la indeplinire hotararile adunarii generale si ale celorlalte organe de conducere ale cooperativei agricole;
c) sa nu fie in acelasi timp membri cooperatori in cooperative agricole concurente;
d) sa instiinteze in scris eventualele situatii de conflicte de interese;
e) sa respecte valorile si principiile miscarii cooperatiste;
f) sa respecte prevederile actelor constitutive ale cooperativei agricole."

10. La articolul 18 alineatul (1), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) comerciale cooperatiste pentru livrarile de produse si prestarile de servicii efectuate de membrul cooperator pentru cooperativa agricola in calitate de operator economic independent si/sau de catre cooperativa agricola in favoarea membrului cooperator."

11. La articolul 27, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Administrarea cooperativelor agricole este asigurata de catre consiliul de administratie. Consiliul de administratie este constituit dintr-un numar impar de membri, dar nu mai putin de 3 membri, care se aleg prin vot secret de catre adunarea generala pe o perioada de 4 ani. Primii administratori sunt numiti de membrii fondatori."

12. La articolul 29, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Membrii consiliului de administratie au obligatia sa actioneze de buna-credinta fata de interesele generale ale cooperativelor agricole si ale membrilor cooperatori in virtutea principiilor cooperatiste."

13. La articolul 29, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Adunarea generala a cooperativei agricole poate stabili prin statut cazurile specifice de conflicte de interese pentru membrii consiliului de administratie, in conditiile legii."

14. La articolul 30, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Membrii consiliului de administratie au obligatia sa depuna, in termen de o luna de la alegere, o garantie baneasca, care nu poate fi mai mica decat echivalentul a zece parti sociale. In caz de nedepunere in termen, acestia decad din dreptul de a face parte din consiliul de administratie."

15. La articolul 31, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Consiliul de administratie angajeaza, in conditiile legii, un director executiv."

16. La articolul 31, alineatul (3) se abroga.

17. La articolul 32, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Membrii consiliului de administratie raspund solidar fata de cooperativa agricola pentru:".

18. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Membrul consiliului de administratie care are intr-o anumita operatiune, direct sau indirect, interese contrare cooperativei agricole trebuie sa instiinteze adunarea generala si pe ceilalti administratori si sa nu ia parte la nicio hotarare privitoare la acea operatiune. Aceeasi obligatie o are administratorul si in cazul in care, intr-o anumita operatiune, stie ca sunt interesate sotia/sotul, rudele sau afinii pana la gradul al treilea inclusiv.

(2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage raspunderea civila delictuala pentru prejudiciile cauzate cooperativei agricole."

19. Articolul 34 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Exercitarea oricarei actiuni in justitie pentru pagubele cauzate de membrii consiliului de administratie cooperativei agricole se hotaraste de adunarea generala.

(2) Din momentul in care adunarea generala a hotarat sa exercite actiunea in justitie, mandatul inceteaza de drept, iar adunarea generala va proceda la inlocuirea acestora.

(3) Raspunderea nu inceteaza odata cu aprobarea situatiei financiare anuale si nici prin descarcarea de gestiune data anual de adunarea generala."

20. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Presedintele consiliului de administratie al cooperativei agricole nu este salariat. El poate fi remunerat potrivit hotararii adunarii generale.
(2) Presedintele cooperativei agricole este ales de adunarea generala si este de drept presedintele consiliului de administratie.
(3) Presedintele cooperativei agricole asigura indeplinirea hotararilor adunarii generale si a deciziilor consiliului de administratie.
(4) Presedintele cooperativei agricole este ales dintre membrii cooperatori.
(5) Presedintele cooperativei agricole reprezinta cooperativa agricola in relatiile cu tertii, in limita atributiilor stabilite prin actele constitutive.
(6) Conducerea executiva a cooperativei agricole, cu aprobarea adunarii generale a membrilor cooperatori, se poate incredinta unui director executiv, pe baza unui contract de management/munca in care sunt prevazute criterii de performanta; directorul executiv se subordoneaza presedintelui consiliului de administratie si poate sa nu fie membru cooperator.
(7) Directorul executiv este angajat in urma unui concurs, in conditiile prevazute in actul constitutiv.
(8) Directorul executiv organizeaza si conduce activitatile zilnice ale cooperativei agricole cu scopul indeplinirii mandatului trasat de consiliul de administratie.
(9) Membrii consiliului de administratie pot prelua atributiile specifice functiei de director executiv pe o perioada de cel mult un an.
(10) Prin statut pot fi stabilite si alte atributii atat pentru presedintele consiliului de administratie, cat si pentru directorul executiv."

21. La articolul 38, litera g) a alineatului (1) si alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"g) registrul bunurilor atribuite in folosinta cooperativei agricole, insotite de documente care atesta dreptul de proprietate asupra acestora;
(2) Registrele prevazute la alin. (1) trebuie numerotate, sigilate si vizate de catre cenzori.
(3) Registrele membrilor cooperatori se pot tine pe suport hartie si/sau in sistem computerizat."

22. La articolul 40, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Situatia financiara si contul de profit si pierdere, insotite de raportul administratorilor, se vor depune la sediul cooperativei agricole cu cel putin 15 zile inainte de intrunirea adunarii generale, pentru a fi examinate de membrii cooperatori si de cenzori."

23. La articolul 45, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Profitul net se repartizeaza in cotele aprobate de adunarea generala, conform prevederilor legale in vigoarea0I¦ urmarind cu prioritate dezvoltarea cooperativei agricole, atragerea fondurilor externe, instruirea si perfectionarea membrilor si angajatilor, precum si actiuni pentru dezvoltarea comunitatilor din care fac parte."

24. La articolul 45, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) In cazul distribuirii profitului prin dividende, distribuirea catre membrii cooperatori se face proportional cu participarea acestora la capitalul social si/sau la realizarea cifrei de afaceri anuale a cooperativei agricole."

25. La articolul 47, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Partea indivizibila poate fi impartita intre membrii cooperatori in caz de dizolvare si lichidare."

26. Dupa articolul 69 se introduce un nou articol, articolul 691, cu urmatorul cuprins:
"Art. 691. - Uniunile de ramura ale cooperativelor agricole se pot asocia in organizatii profesionale reprezentative la nivel national nonprofit, cu personalitate juridica si apolitica, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare."

27. Capitolul XII "Uniunea Centrala a Cooperativelor Agricole" se abroga.

28. Articolele 70-75 se abroga.

29. Articolul 76 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 76. - (1) Activitatea cooperativelor agricole beneficiaza de urmatoarele masuri, care constituie derogari de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) scutirea de la plata impozitului pe profit a cooperativelor agricole care proceseaza produsele agricole si/sau care produc/comercializeaza material genetic si/sau au activitate de crestere si/sau activitate de reproductie, astfel: pentru primii 5 ani de la data intrarii in productie, in cazul celor nou-infiintate si pentru o perioada de 5 ani incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi, pentru cele deja infiintate;
b) scutirea de la plata impozitului pe profit a cooperativelor agricole prevazute la art. 6 lit. b)-e), astfel: pentru primii 5 ani de la data intrarii in productie in cazul celor nou-infiintate si pentru o perioada de 5 ani, incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi, pentru cele deja infiintate care au realizat la data de 31 decembrie a anului calendaristic precedent o cifra de afaceri anuala neta de pana la 3.000.000 euro, cursul de schimb fiind cel valabil la incheierea exercitiului financiar in care s-a realizat cifra de afaceri;
c) scutirea membrilor de la plata impozitului pe venituri in cazul persoanelor juridice microintreprinderi si de la plata impozitului pe norma de venit in cazul persoanelor fizice, respectiv persoana fizica, persoana fizica autorizata, intreprindere individuala, intreprindere familiala, definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, pentru productia valorificata prin/catre cooperativa agricola;
d) prin derogare de la dispozitiile Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, cooperativele agricole care indeplinesc conditiile de microintreprinderi nu intra sub incidenta Titlului III A«Impozitul pe veniturile microintreprinderilorA» si datoreaza impozit pe profit;
e) scutirea membrilor cooperatori de la plata impozitului pe cladirile si pe terenurile utilizate pentru obtinerea productiei agricole valorificate prin/catre cooperativa agricola, inclusiv pentru bunurile aflate in patrimoniul de afectatiune al persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale definite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
f) scutirea membrilor cooperativelor agricole de la plata impozitului pe arenda in cazul terenurilor luate in arenda de catre cooperativele agricole de la acestia.
(2) Facilitatile fiscale prevazute la alin. (1) lit. e) se acorda in integralitate membrilor cooperatori care au valorificat in anul anterior celui pentru care se datoreaza impozitele cel putin 50% din productia obtinuta prin/catre cooperativele agricole.
(3) In cazul in care cooperativele agricole se lichideaza voluntar intr-o perioada de timp mai mica decat cea pentru care acestea au beneficiat de scutirile prevazute in prezenta lege, pentru sumele respective se recalculeaza impozitul pe profit si se percep creante fiscale accesorii potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data aplicarii facilitatii, potrivit legii. In acest caz, cooperativele agricole au obligatia depunerii declaratiei fiscale rectificative.
(4) Stabilirea criteriilor potrivit carora membrii cooperatori vor beneficia de scutirile prevazute la alin. (1) lit. e) se va face prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, ministrului finantelor publice si ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice."


30. Dupa articolul 76 se introduc doua noi articole, articolele 761 si 762, cu urmatorul cuprins:
"Art. 761. - (1) Cooperativele agricole au acces la subventii si la fondurile publice, precum si la fonduri europene, prevazute in programul de sustinere a agriculturii Romaniei.
(2) Recunoasterea cooperativelor agricole ca grupuri de producatori pentru a beneficia de toate drepturile prevazute de legislatia in vigoare se realizeaza de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 762. - (1) Se infiinteaza Registrul National al Cooperativelor Agricole din Romania, sistem electronic, constituit pe baza datelor si informatiilor furnizate de catre Oficiul National al Registrului Comertului.
(2) Registrul National al Cooperativelor Agricole din Romania se realizeaza, se actualizeaza si se administreaza de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(3) Oficiul National al Registrului Comertului are obligatia de a transmite anual Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale datele si informatiile referitoare la parcurgerea etapelor procedurale de infiintare si declarare a situatiilor financiare anuale, respectiv denumire forme juridice, codul CAEN - sector de activitate, cod fiscal, cifra de afaceri, profit sau pierderi, numar de angajati, anul infiintarii, localitatea, adresa si datele de contact: reprezentant, telefon, fax, e-mail."

31. In tot textul legii, sintagma "cooperativa" se va inlocui cu sintagma "cooperativa agricola".
Art. II. - Prevederile art. 11 alin. (2) lit. i3) din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum aceasta a fost modificata si completata prin prezenta lege, nu se aplica contractelor aflate in desfasurare.
Art. III. - In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legii va fi elaborat ordinul comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice pentru stabilirea criteriilor privind scutirea membrilor cooperatori de la plata unor impozite, prevazute la art. 76 alin. (1) lit. e) din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice