din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2552 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul MFP nr. 1909/2019 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare, a componentei si procedurii de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, precum si a componentei echipei de specialisti

INTEGRAL: Ordinul MFP nr. 1909/2019 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare, a componentei si procedurii de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, precum si a componentei echipei de specialisti


In Monitorul Oficial nr. 269 din 09.04.2019 a fost publicat Ordinul nr. 1909/2019 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare, a componentei si procedurii de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, precum si a componentei echipei de specialisti prevazute la art. 22 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018.

In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 35 alin. (1) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 22 alin. (3) si (4) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:



Articolul 1
Se instituie Comisia pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, in componenta prevazuta in anexa nr. 1.


Articolul 2
Se aproba Procedura de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, cuprinsa in anexa nr. 2.


Articolul 3
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa, prevazute in anexa nr. 3.


Articolul 4
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete cadou, prevazute in anexa nr. 4.


Articolul 5
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de cresa, prevazute in anexa nr. 5.


Articolul 6
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de vouchere de vacanta, prevazute in anexa nr. 6.


Articolul 7
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete culturale, prevazute in anexa nr. 7.


Articolul 8
(1) Modelul autorizatiei de functionare emise unitatilor emitente de bilete de valoare este prevazut in anexa nr. 8.
(2) Autorizatia de functionare va contine urmatoarele elemente:
a) codul autorizatiei;
b) elementele de identificare ale unitatii emitente;
c) natura activitatii;
d) locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic, in scopul controlului efectuat de autoritatile competente;
e) perioada de valabilitate.
(3) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific, denumita in continuare directie de specialitate, va aloca fiecarei autorizatii de functionare un cod de autorizare, tinand un registru special in acest sens, care va avea urmatoarea configuratie:
RO 123 XXX 00000, unde:
- RO reprezinta codul ISO al tarii;
- 123 reprezinta o secventa numerica de 3 caractere pentru identificarea unitatii emitente;
- XXX - secventa ce reprezinta tipul activitatii autorizate, respectiv: TMH - tichete de masa pe suport hartie; TME - tichete de masa pe suport electronic; CDH - tichete cadou pe suport hartie; CDE - tichete cadou pe suport electronic; CRH - tichete de cresa pe suport hartie; CRE - tichete de cresa pe suport electronic; VVH - vouchere de vacanta pe suport hartie; VVE - vouchere de vacanta pe suport electronic; CTH - tichete culturale pe suport hartie; CTE - tichete culturale pe suport electronic;
- 00000 reprezinta o secventa de 5 caractere pentru identificarea numarului de autorizatii alocate unei unitati emitente.


Articolul 9
(1) Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare nu pot fi autorizate in situatia in care inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat, asa cum acestea sunt definite de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la alin. (1), directia de specialitate solicita organului fiscal competent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala certificatul de atestare fiscala al unitatii emitente, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante existente in evidentele fiscale. Solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala, precum si transmiterea acestuia se pot efectua si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala, aprobata prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator in functie de tipul biletului de valoare.


Articolul 10
(1) Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare nu pot fi autorizate in situatia in care acestea/administratorul/directorul economic si/sau financiar inregistreaza fapte in cazierul fiscal.
(2) Verificarea indeplinirii conditiei prevazute la alin. (1) se face de catre persoana desemnata din cadrul directiei de specialitate, in baza accesului direct la informatiile privind cazierul fiscal al operatorului economic, administratorului/directorului economic si/sau financiar al acestuia, cuprinse in cazierul fiscal national gestionat de Ministerul Finantelor Publice, prin intermediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform legislatiei in vigoare.


Articolul 11
In vederea verificarii indeplinirii conditiilor prevazute in anexa nr. 3 pct. 1 si 2, anexa nr. 4 pct. 1 si 2, anexa nr. 5 pct. 1 si 2, anexa nr. 6 pct. 1 si 2, respectiv in anexa nr. 7 pct. 1 si 2, directia de specialitate solicita prin serviciul ONRC - Recom ONLINE certificatul constatator din care sa rezulte capitalul social sau de dotare, dupa caz, subscris si varsat, asociatii, obiectul de activitate si administratorii.


Articolul 12
In vederea verificarii indeplinirii conditiilor prevazute in anexa nr. 3 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), anexa nr. 4 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), anexa nr. 5 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), anexa nr. 6 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), respectiv in anexa nr. 7 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), in cazul in care spatiul distinct este asigurat prin furnizor, si nu direct de catre unitatea emitenta, in contractele incheiate intre operatorii economici care solicita autorizarea ca unitate emitenta de bilete de valoare si operatorii economici care furnizeaza spatiul este obligatorie existenta unei clauze exprese care prevede permiterea accesului echipei de specialisti prevazute de prezentul ordin in spatiul respectiv.


Articolul 13
(1) Verificarea indeplinirii conditiilor prevazute in anexa nr. 3 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, anexa nr. 4 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, anexa nr. 5 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, anexa nr. 6 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, respectiv in anexa nr. 7 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, precum si constatarea situatiilor prevazute la art. 22 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, denumite in continuare Norme metodologice, se fac de catre o echipa de specialisti, compusa din:
- un reprezentant al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei de legislatie si reglementari contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Centrului National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei generale coordonare inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- un reprezentant al organului fiscal competent cu administrarea contribuabilului;
- un reprezentant al Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A.
(2) Ca urmare a sesizarilor primite de la unitatile emitente, organele cu atributii de control sau, in alte situatii justificate, directia de specialitate convoaca echipa de specialisti prevazuta la alin. (1), in vederea efectuarii controlului care vizeaza constatarea existentei/inexistentei, dupa caz, a situatiilor prevazute la art. 22 alin. (1) si (2) din Normele metodologice.


Articolul 14
Autorizatia de functionare se elibereaza pe o perioada de doi ani, pe baza criteriilor prevazute in anexele nr. 3-7, dupa caz. Unitatile emitente de bilete de valoare solicita reautorizarea cu cel putin 45 de zile calendaristice inainte de data expirarii autorizatiei de functionare.


Articolul 15
In situatia in care o unitate detine autorizatie de functionare ca unitate emitenta de bilete de valoare pentru o locatie si solicita, in cadrul termenului de valabilitate a autorizatiei, completarea acesteia cu alte locatii, va depune la directia de specialitate o cerere de autorizare suplimentara, insotita de documentele prevazute la pct. 7 din anexa nr. 3, pct. 7 din anexa nr. 4, pct. 7 din anexa nr. 5, pct. 7 din anexa nr. 6, respectiv pct. 7 din anexa nr. 7, dupa caz, si cu indeplinirea ansamblului de masuri de securitate prevazute la pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 3, pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 4, pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 5, pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 6, respectiv pct. 3 si/sau 4 din anexa nr. 7, dupa caz.


Articolul 16
In situatia prevazuta la art. 15, Comisia pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, denumita in continuare comisie, emite o autorizatie de completare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "completare".


Articolul 17
Unitatile care isi schimba sediul social sau denumirea ori renunta la un punct de lucru au obligatia de a solicita modificarea autorizatiei de functionare in termen de 30 de zile de la data inregistrarii modificarii. Comisia emite o noua autorizatie de functionare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "modificare".


Articolul 18
Unitatile emitente care externalizeaza ansamblul de masuri de securitate care garanteaza buna functionare a sistemului biletelor de valoare si care, in perioada de valabilitate a autorizatiei, schimba oricare dintre furnizorii de servicii notifica acest lucru directiei de specialitate, in termen de 30 de zile de la data incheierii noului contract de prestari servicii. Prevederile art. 13 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.


Articolul 19
In cazul unitatilor care detin autorizatie de functionare pentru emiterea a cel putin un tip de bilete de valoare si solicita autorizatie de functionare pentru unul sau mai multe tipuri de bilete de valoare, conditia de existenta a unei valori minime a capitalului social sau de dotare, dupa caz, subscris si varsat la data solicitarii, se considera indeplinita daca valoarea acestuia este egala cu valoarea cumulata a nivelului capitalului social prevazut de prezentul ordin pentru fiecare bilet de valoare pentru care detine si, respectiv, solicita autorizatie de functionare.


Articolul 20
Obligatia de a pune la dispozitia organelor competente documentele necesare bunei desfasurari a actiunilor de control, prevazuta la art. 31 din Normele metodologice, este considerata indeplinita prin prezentarea unei copii in format fizic sau electronic a contractului dintre unitatea emitenta de bilete de valoare si unitatea afiliata, respectiv angajatori.


Articolul 21
(1) Autorizatiile de functionare a unitatilor emitente de tichete de masa, tichete cadou si tichete de cresa, dupa caz, eliberate pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, raman valabile pana la expirarea termenului de valabilitate sau pana la data retragerii autorizatiei de functionare, dupa caz.
(2) Criteriile in baza carora au fost emise autorizatiile prevazute la alin. (1) se mentin pe toata perioada de valabilitate a acestora.


Articolul 22
Cererile de autorizare ca unitate emitenta de tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa si tichete culturale, dupa caz, depuse incepand cu 1 ianuarie 2019 si pana la intrarea in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor prezentului ordin.


Articolul 23
Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.


Articolul 24
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Articolul 25
Pana la data de 1 ianuarie 2021, prevederile prezentului ordin nu se aplica voucherelor de vacanta.



ANEXA Nr. 1


COMPONENTA
Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare


1. Directorul general al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice - presedinte
2. Directorul general adjunct al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice - vicepresedinte
3. Directorul general al Directiei generale de legislatie cod procedura fiscala, reglementari nefiscale si contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice - membru
4. Directorul general al Directiei generale juridice din cadrul Ministerului Finantelor Publice - membru
5. Directorul general al Directiei generale de informatii fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - membru
NOTA:
In cazuri justificate, presedintele comisiei este inlocuit de vicepresedinte, care exercita toate atributiile presedintelui conform prezentului ordin. In acest caz, vicepresedintele care preia atributiile presedintelui isi va delega propriile atributii inlocuitorului desemnat de acesta.
In cazuri justificate, la sedintele comisiei, in locul membrilor titulari vor putea participa inlocuitorii desemnati de acestia.


ANEXA Nr. 2


PROCEDURA DE LUCRU
a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare


CAPITOLUL I
Prevederi generale


Articolul 1
Autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare se realizeaza prin intermediul Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare (comisia), structura interdepartamentala care isi desfasoara activitatea la sediul Ministerului Finantelor Publice.


Articolul 2
Activitatea curenta a comisiei se realizeaza prin intermediul directiei de specialitate cu atributii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare directie de specialitate.


Articolul 3
(1) Comisia isi desfasoara activitatea si poate lua hotarari doar in prezenta tuturor membrilor sai.
(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toate unitatile emitente de bilete de valoare.


CAPITOLUL II


Organizarea sedintelor de lucru ale comisiei
Articolul 4
Comisia se intruneste ori de cate ori este necesar, la solicitarea presedintelui acesteia, pentru analiza situatiilor care impun luarea unei decizii.


Articolul 5
(1) Directia de specialitate pune la dispozitia membrilor comisiei, cu cel putin doua zile lucratoare inainte, ordinea de zi si documentatiile aferente.
(2) Documentatia consta, in principal, in:
a) solicitari in vederea autorizarii, sustinute de actele necesare;
b) sesizari primite de la echipa de specialisti prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin;
c) sesizari primite de la organele cu atributii de control;
d) sesizari din partea operatorilor economici etc.


Articolul 6
(1) Pentru fiecare documentatie, directia de specialitate intocmeste o nota de prezentare, care contine si propuneri motivate de solutionare. Nota de prezentare se semneaza de catre directorul directiei de specialitate sau de catre inlocuitorul sau, dupa caz.
(2) Notele de prezentare intocmite de secretariatul comisiei se prezinta in plenul comisiei de catre presedintele sau vicepresedintele acesteia, dupa caz. In cazul in care din analiza notelor de prezentare reies elemente care sunt de natura a nu permite luarea unei decizii, membrii comisiei solicita refacerea notei.


Articolul 7
(1) Comisia analizeaza propunerile din notele de prezentare, precum si fiecare documentatie transmisa de operatorii economici, in vederea obtinerii autorizatiei, conform prevederilor prezentului ordin.
(2) Directia de specialitate sau comisia poate solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la operatorii solicitanti, cat si de la alti operatori sau institutii ale statului.
(3) Comisia va respinge orice solicitare de autorizare in situatia in care nu sunt intrunite elementele de admitere a acesteia.


Articolul 8
(1) Deciziile se iau de catre comisie cu votul majoritatii simple din numarul de membri prezenti si sunt validate prin semnarea de catre toti membrii prezenti a procesului-verbal in care sunt mentionate acestea.
(2) Deciziile se semneaza de catre presedintele sau de catre vicepresedintele acesteia.


Articolul 9
(1) La sedintele comisiei participa seful serviciului de specialitate si un functionar public din cadrul aceluiasi serviciu, care consemneaza intr-un registru de procese-verbale aspectele analizate si toate deciziile adoptate in cadrul sedintei.
(2) La lucrarile comisiei poate fi invitat, dupa caz, cate un reprezentant din partea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, a Ministerului Turismului, precum si din partea Ministerului Culturii si Identitatii Nationale, punctele de vedere exprimate de acesti reprezentanti in cadrul lucrarilor comisiei avand caracter consultativ.
(3) Reprezentantii asociatiilor profesionale sau patronale in domeniul biletelor de valoare pot fi invitati sa participe la analiza cazurilor supuse dezbaterilor comisiei, dar nu pot participa la luarea deciziei de catre membrii acesteia.


Articolul 10
In cazul in care in activitatea desfasurata de unitatile emitente se constata nerespectarea prevederilor art. 22 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, comisia poate dispune suspendarea autorizatiei de functionare pe o perioada cuprinsa intre 1 si 6 luni sau retragerea acesteia. Masura se aplica numai pentru tipul de suport al biletelor de valoare care face obiectul activitatii la care se refera abaterea constatata. Suspendarea, respectiv retragerea autorizatiei de functionare isi produc efectele de la data comunicarii deciziei.


Articolul 11
Constatarea abaterilor se face de catre echipa de specialisti prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin, care informeaza de indata comisia in vederea suspendarii autorizatiei de functionare sau retragerii acesteia, dupa caz.


Articolul 12
Comisia poate dispune ridicarea sanctiunii de suspendare a activitatii daca unitatea emitenta de bilete de valoare in cauza face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sanctiunii. Constatarea remedierii se efectueaza de catre echipa de specialisti prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin.


Articolul 13
In situatia in care, la data expirarii termenului de suspendare, unitatea emitenta de bilete de valoare nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sanctiunii, comisia dispune retragerea autorizatiei de functionare. Retragerea autorizatiei de functionare isi produce efectele de la data comunicarii deciziei.

CAPITOLUL III


Deciziile comisiei


Articolul 14
(1) Deciziile comisiei sunt acte administrative emise numai in forma scrisa.
(2) Deciziile cuprind urmatoarele elemente:
a) denumirea comisiei;
b) data la care a fost emisa;
c) datele de identificare ale operatorului;
d) obiectul actului administrativ;
e) motivele de fapt;
f) temeiul de drept;
g) numele si semnatura presedintelui sau ale vicepresedintelui comisiei, dupa caz;
h) stampila comisiei;
i) posibilitatea de a fi contestata, calea de atac si termenul in care aceasta poate fi exercitata.


Articolul 15
(1) Decizia comisiei este adusa la cunostinta solicitantului.
(2) Comunicarea deciziei se realizeaza astfel:
a) prin prezentarea operatorului sau a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, la sediul directiei de specialitate sau la sediul unitatii teritoriale a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, responsabila cu administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, si primirea actului administrativ de catre acesta sub semnatura, data comunicarii fiind data ridicarii sub semnatura a actului;
b) prin remiterea sub semnatura a actului administrativ de catre persoanele imputernicite de unitatea teritoriala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, responsabila cu administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, data comunicarii fiind data remiterii sub semnatura a actului;
c) prin posta, la domiciliul fiscal al operatorului sau al persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, precum si prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau altele asemenea, daca se asigura transmiterea textului actului administrativ si confirmarea primirii acestuia, data comunicarii fiind data confirmarii primirii actului administrativ;
d) prin publicitate.
(3) In cazul in care comunicarea deciziei nu a fost posibila potrivit dispozitiilor prevazute la alin. (2) lit. a) -c), se va recurge la comunicarea prin publicitate, prin afisarea la sediul unitatii teritoriale a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, responsabila cu administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, a unei copii a deciziei emise pe numele acestuia. Decizia se considera comunicata in termen de 15 zile de la data afisarii.


Articolul 16
Decizia produce efecte de la data la care este comunicata operatorului sau persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, sau la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii.


Articolul 17
Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semneaza actul administrativ, numele si prenumele ori denumirea operatorului, a obiectului actului administrativ sau a semnaturii presedintelui ori vicepresedintelui comisiei atrage nulitatea acesteia. Nulitatea se constata de instanta judecatoreasca de contencios administrativ in conditiile legii.


Articolul 18
Comisia poate indrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea operatorului ori a persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz. Decizia corectata se comunica operatorului sau persoanei imputernicite de catre acesta, dupa caz, potrivit legii.


Articolul 19
(1) Impotriva deciziei comisiei se poate formula plangere prealabila in conditiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Plangerea prealabila formulata impotriva deciziei comisiei, in conditiile prezentei proceduri, este calea administrativa de atac prin care se solicita autoritatii publice emitente reexaminarea deciziei.


Articolul 20
(1) Plangerea prealabila se formuleaza in scris si va cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul plangerii prealabile;
c) motivele de fapt si de drept;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
e) semnatura contestatarului sau a imputernicitului acestuia, precum si stampila in cazul persoanelor juridice. Dovada calitatii de imputernicit al contestatarului, persoana fizica sau juridica, se face potrivit legii.
(2) Plangerea prealabila se depune la registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, in termenele prevazute la art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In cazul in care plangerea prealabila este depusa la o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceasta va fi inaintata, in termen de 5 zile de la data primirii, directiei de specialitate.


Articolul 21
Plangerea prealabila poate fi retrasa de contestatar pana la solutionarea acesteia. Comisia va comunica contestatarului decizia prin care se ia act de renuntarea la plangerea prealabila.


Articolul 22
(1) In solutionarea plangerii prealabile, comisia se pronunta prin decizie.
(2) Decizia emisa in solutionarea plangerii prealabile este definitiva in sistemul cailor administrative de atac.


Articolul 23
(1) Decizia de solutionare a plangerii prealabile se emite in forma scrisa si va cuprinde: preambulul, considerentele si dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde: denumirea comisiei, numele si prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numarul de inregistrare al plangerii prealabile la directia de specialitate si obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt si de drept care au format convingerea comisiei in emiterea deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde solutia pronuntata, calea de atac si termenul in care aceasta poate fi exercitata.
(5) Decizia se semneaza de catre presedintele sau vicepresedintele comisiei, dupa caz.


Articolul 24
(1) In solutionarea plangerii prealabile, comisia va verifica motivele de fapt si de drept care au stat la baza emiterii deciziei atacate. Analiza plangerii prealabile se face in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei. Solutionarea plangerii prealabile se face in limitele sesizarii.
(2) Comisia, pentru lamurirea cauzei, poate solicita punctul de vedere al directiilor de specialitate din Ministerul Finantelor Publice sau al altor institutii si autoritati.
(3) Prin solutionarea plangerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea contestatarului in propria cale de atac.
(4) Contestatarul, intervenientii sau imputernicitii acestora pot sa depuna probe noi in sustinerea cauzei.
(5) Comisia se va pronunta mai intai asupra exceptiilor de procedura si asupra celor de fond, iar cand se constata ca acestea sunt intemeiate nu se va mai proceda la analiza pe fond a cauzei.


Articolul 25
(1) Prin decizie, plangerea prealabila va putea fi admisa, in totalitate sau in parte, ori respinsa.
(2) In cazul admiterii plangerii prealabile se decide, dupa caz, anularea totala sau partiala a actului atacat.
(3) Daca se constata neindeplinirea unei conditii procedurale la investirea comisiei cu solutionarea plangerii prealabile, aceasta va fi respinsa fara a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
(4) Plangerea prealabila nu poate fi respinsa daca poarta o denumire gresita.


Articolul 26
(1) Decizia privind solutionarea plangerii prealabile se comunica contestatarului in forma scrisa, in conditiile prevazute la art. 15.
(2) Deciziile emise in solutionarea plangerilor prealabile pot fi atacate la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta.


ANEXA Nr. 3


CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile emitente de tichete de masa sunt obligate sa solicite autorizatie de functionare, care se acorda de catre Ministerul Finantelor Publice, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
1. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de masa trebuie sa dovedeasca faptul ca functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si ca in actul de infiintare au prevazut la obiectul de activitate operatiuni privind emiterea si gestionarea tichetelor de masa pe suport hartie, avand cod CAEN 1812 - "Alte activitati de tiparire n.c.a.", si/sau pe suport electronic, avand cod CAEN 6612 - "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare".
2. Capitalul social sau capitalul de dotare, dupa caz, subscris si varsat de catre unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de masa, trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin un milion euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari a capitalului social, inregistrata la registrul comertului sau in actul constitutiv, dupa caz.
Prin capital de dotare se intelege capitalul initial pus la dispozitia sucursalei unei institutii de credit dintr-un stat tert, in forma baneasca, in conformitate cu prevederile art. 70 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de masa pe suport hartie trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului tichetelor de masa pe suport hartie sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare emiterii tichetelor de masa pe suport hartie, conform modelului prevazut in anexa nr. 14 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018 (Norme metodologice);
b) utilizarea de suport tehnic special (hartie pentru imprimat) cu particularitati distincte care sa nu permita falsificarea tichetelor de masa pe suport hartie (cel putin cerneala fluorescenta care isi schimba culoarea in cazul in care tichetul de masa este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, banda cu reflexe variabile, codul de bare al unitatii emitente, care contine cel putin urmatoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate si valoarea nominala a acestuia);
c) existenta spatiilor distincte necesare producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii tichetelor de masa pe suport hartie. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de productie si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) conducerea evidentei tehnico-operative si contabile a tichetelor de masa pe suport hartie distinct de a celorlalte valori materiale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
e) mijloacele tehnice necesare (retea de calculatoare) si personalul specializat care sa permita urmarirea informatizata a fiecarui tichet de masa pe suport hartie pe tot circuitul sau (executie, pastrare, eliberare si utilizare), inclusiv a celor ce urmeaza sa fie distruse, astfel incat sa se poata evita sustragerea si utilizarea frauduloasa a acestora;
f) mijloacele de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare si asigurarea protectiei transportului tichetelor de masa pe suport hartie;
g) asigurarea transportului tichetelor de masa pe suport hartie neutilizate, in conditii de securitate.
4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de masa pe suport electronic trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului tichetelor de masa pe suport electronic sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente, detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor de masa pe suport electronic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice;
b) utilizarea de suporturi materiale specifice pe care se stocheaza valoarea tichetelor de masa pe suport electronic, cu particularitati distincte minime care sa nu permita falsificarea acestora (banda magnetica pentru utilizarea securizata sau holograma dedicata);
c) existenta spatiilor distincte, necesare emiterii, depozitarii, ambalarii suporturilor electronice ale tichetelor de masa. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de emitere si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) existenta unei platforme proprii sau a unei confirmari de parteneriat/relatii contractuale cu organizatia care administreaza scheme/aranjamente de plata sau cu alte organizatii specializate, dupa caz, utilizate in emiterea, decontarea si gestionarea tichetelor de masa pe suport electronic;
e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul valorii nominale a tichetelor de masa incasate de la angajatori catre salariati prin alimentarea suportului electronic;
f) asigurarea sistemelor, functionalitatilor si mecanismelor financiare (direct sau prin furnizori) necesare decontarii tranzactiilor efectuate cu tichete de masa pe suport electronic la unitatile afiliate;
g) mijloacele de transport speciale si asigurarea protectiei transportului suporturilor electronice ale tichetelor de masa, pentru situatiile in care se transporta si suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea tichetelor de masa.
5. Unitatile pot opta pentru obtinerea autorizatiei de functionare fie pentru emiterea tichetelor de masa pe suport electronic, fie pentru emiterea de tichete de masa pe suport hartie sau pentru emiterea tichetelor pe ambele suporturi, fiind obligate sa indeplineasca masurile de securitate aferente fiecarui suport pentru care solicita autorizatie de functionare.
6. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de masa pe suport electronic trebuie sa se asigure ca fiecare dintre unitatile afiliate cu care incheie contracte de servicii specifice sectorului tichetelor de masa pe suport electronic le-a comunicat unul sau mai multe elemente de identificare care sa permita autorizarea tranzactiilor cu tichete de masa pe suport electronic, exclusiv la o unitate afiliata ce are un contract valabil incheiat cu unitatea emitenta pentru prestarea serviciilor specifice sectorului, in conformitate cu Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Normele metodologice.
7. Unitatile care solicita autorizatie de functionare depun la directia de specialitate dosarul de autorizare, cu urmatorul continut:
a) cererea de autorizare, cu indicarea tipului suportului tehnic, respectiv hartie si/sau electronic, dupa caz, pe care entitatea solicitanta intentioneaza sa emita tichetele de masa;
b) copia certificatului de inregistrare eliberat potrivit reglementarilor legale in vigoare;
c) adeverinta emisa de catre unitatea bancara sau de entitatea insasi in cazul institutiilor de credit, din care sa rezulte ca unitatea emitenta a deschis un cont sau subcont de plati distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masa;
d) angajamentul entitatii ca prin contul sau subcontul de plati distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masa nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu exceptia viramentului bancar;
e) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor si al directorului economic si/sau financiar, insotit de declaratia pe propria raspundere a acestora ca ocupa aceasta functie in cadrul societatii;
f) nota de constatare, care contine propunerea de acordare sau neacordare a autorizatiei de functionare din perspectiva respectarii cerintelor prevazute la pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, dupa caz, intocmita de echipa de specialisti, prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin. Nota de constatare se semneaza de ambele parti.


ANEXA Nr. 4
CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete cadou


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile emitente de tichete cadou sunt obligate sa solicite autorizatie de functionare, care se acorda de Ministerul Finantelor Publice, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
1. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si ca in actul de infiintare au prevazut la obiectul de activitate operatiuni privind emiterea si gestionarea tichetelor cadou pe suport hartie, avand cod CAEN 1812 - "Alte activitati de tiparire n.c.a.", si/sau pe suport electronic, avand cod CAEN 6612 - "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare".
2. Capitalul social sau capitalul de dotare, dupa caz, subscris si varsat de catre unitatile emitente de tichete cadou la data solicitarii autorizatiei de functionare trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin cinci sute de mii euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari a capitalului social, inregistrata la registrul comertului sau in actul constitutiv, dupa caz.
3. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului de tichete cadou pe suport hartie sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare emiterii tichetelor cadou pe suport hartie, conform modelului prevazut in anexa nr. 14 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018 (Norme metodologice);
b) utilizarea de suport tehnic special (hartie pentru imprimat) cu particularitati distincte care sa nu permita falsificarea tichetelor cadou pe suport hartie (cel putin cerneala fluorescenta care isi schimba culoarea in cazul in care tichetul cadou este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, banda cu reflexe variabile, codul de bare al unitatii emitente, care contine cel putin urmatoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate si valoarea nominala a acestuia);
c) existenta spatiilor distincte, necesare producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii tichetelor cadou pe suport hartie. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personal autorizat, in conditii de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de productie si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) conducerea evidentei tehnico-operative si contabile a tichetelor cadou pe suport hartie distinct de a celorlalte valori materiale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
e) mijloace tehnice necesare (retea de calculatoare) si personal specializat care sa permita urmarirea informatizata a fiecarui tichet cadou pe suport hartie pe tot circuitul sau (executie, pastrare, eliberare si utilizare), inclusiv a celor ce urmeaza a fi distruse, astfel incat sa se poata evita sustragerea si utilizarea frauduloasa a acestora;
f) mijloace de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare si asigurarea protectiei transportului tichetelor cadou pe suport hartie;
g) asigurarea transportului tichetelor cadou pe suport hartie neutilizate, in conditii de securitate.
4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete cadou pe suport electronic trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului tichetelor cadou pe suport electronic sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente, detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor cadou pe suport electronic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice;
b) utilizarea de suporturi materiale specifice pe care se stocheaza valoarea tichetelor cadou pe suport electronic, cu particularitati distincte minime care sa nu permita falsificarea acestora (banda magnetica pentru utilizarea securizata sau holograma dedicata);
c) existenta spatiilor distincte, necesare emiterii, depozitarii, ambalarii suporturilor electronice ale tichetelor cadou. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de emitere si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) existenta unei platforme proprii sau a unei confirmari de parteneriat/relatii contractuale cu organizatia care administreaza scheme/aranjamente de plata sau cu alte organizatii specializate, dupa caz, utilizate in emiterea, decontarea si gestionarea tichetelor cadou pe suport electronic;
e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul valorii nominale a tichetelor cadou incasate de la angajatori catre salariati prin alimentarea suportului electronic;
f) asigurarea sistemelor, functionalitatilor si mecanismelor financiare (direct sau prin furnizori) necesare decontarii tranzactiilor efectuate cu tichete cadou pe suport electronic la unitatile afiliate;
g) mijloacele de transport speciale si asigurarea protectiei transportului suporturilor electronice ale tichetelor cadou, pentru situatiile in care se transporta si suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea tichetelor cadou.
5. Unitatile pot opta pentru obtinerea autorizatiei de functionare fie pentru emiterea tichetelor cadou pe suport electronic, fie pentru emiterea de tichete cadou pe suport hartie sau pentru emiterea tichetelor pe ambele suporturi, fiind obligate sa indeplineasca masurile de securitate aferente fiecarui suport pentru care solicita autorizatie de functionare.
6. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete cadou pe suport electronic trebuie sa se asigure ca fiecare unitate afiliata cu care incheie contracte de servicii specifice sectorului tichetelor cadou pe suport electronic le-a comunicat unul sau mai multe elemente de identificare care sa permita autorizarea tranzactiilor cu tichete cadou pe suport electronic, exclusiv la o unitate afiliata ce are un contract valabil incheiat cu unitatea emitenta pentru prestarea serviciilor specifice sectorului, in conformitate cu Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Normele metodologice.
7. Unitatile care solicita autorizatie de functionare depun la directia de specialitate un dosar cu urmatorul continut:
a) cererea de autorizare, cu indicarea tipului suportului tehnic, respectiv hartie si/sau electronic, dupa caz, pe care operatorul intentioneaza sa emita tichetele cadou;
b) copia certificatului de inregistrare eliberat potrivit reglementarilor legale in vigoare;
c) adeverinta emisa de unitatea bancara, din care sa rezulte ca unitatea emitenta a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor cadou;
d) angajamentul unitatii emitente din care sa rezulte ca prin contul sau subcontul bancar distinct, constituit in conditiile legii, se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor cadou doar prin virament bancar;
e) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor si al directorului economic si/sau financiar, insotit de declaratia pe propria raspundere a acestora ca ocupa aceasta functie in cadrul societatii;
f) nota de constatare, care contine propunerea de acordare sau neacordare a autorizatiei de functionare din perspectiva respectarii cerintelor prevazute la pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, dupa caz, intocmita de echipa de specialisti prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin. Nota de constatare va fi semnata de ambele parti.


ANEXA Nr. 5


CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de cresa


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile emitente de tichete de cresa sunt obligate sa solicite autorizatie de functionare, care se acorda de Ministerul Finantelor Publice, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
1. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si ca in actul de infiintare au prevazut la obiectul de activitate operatiuni privind emiterea si gestionarea tichetelor de cresa pe suport hartie, avand cod CAEN 1812 - "Alte activitati de tiparire n.c.a.", si/sau pe suport electronic, avand cod CAEN 6612 - "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare".
2. Capitalul social sau capitalul de dotare, dupa caz, subscris si varsat de catre unitatile emitente de tichete de cresa la data solicitarii autorizatiei de functionare trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin cinci sute de mii euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari de capital social, inregistrata la registrul comertului sau in actul constitutiv, dupa caz.
3. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului de tichete de cresa pe suport hartie sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare emiterii tichetelor de cresa pe suport hartie, conform modelului prevazut in anexa nr. 14 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018 (Norme metodologice);
b) utilizarea de suport tehnic special (hartie pentru imprimat) cu particularitati distincte care sa nu permita falsificarea tichetelor de cresa pe suport hartie (cel putin cerneala fluorescenta care isi schimba culoarea in cazul in care tichetul de cresa este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, banda cu reflexe variabile, codul de bare al unitatii emitente, care contine cel putin urmatoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate si valoarea nominala a acestuia);
c) existenta spatiilor distincte, necesare producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii tichetelor de cresa pe suport hartie. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personal autorizat, in conditii de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de productie si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) conducerea evidentei tehnico-operative si contabile a tichetelor de cresa pe suport hartie distinct de a celorlalte valori materiale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
e) mijloace tehnice necesare (retea de calculatoare) si personal specializat care sa permita urmarirea informatizata a fiecarui tichet de cresa pe suport hartie pe tot circuitul sau (executie, pastrare, eliberare si utilizare), inclusiv a celor ce urmeaza a fi distruse, astfel incat sa se poata evita sustragerea si utilizarea frauduloasa a acestora;
f) mijloace de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare si asigurarea protectiei transportului tichetelor de cresa pe suport hartie;
g) asigurarea transportului tichetelor de cresa pe suport hartie neutilizate, in conditii de securitate.
4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de cresa pe suport electronic trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului tichetelor de cresa pe suport electronic sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente, detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor de cresa pe suport electronic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice;
b) utilizarea de suporturi materiale specifice, pe care se stocheaza valoarea tichetelor de cresa pe suport electronic, cu particularitati distincte minime care sa nu permita falsificarea acestora (banda magnetica pentru utilizarea securizata sau holograma dedicata);
c) existenta spatiilor distincte, necesare emiterii, depozitarii, ambalarii suporturilor electronice ale tichetelor de cresa. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de emitere si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) existenta unei platforme proprii sau a unei confirmari de parteneriat/relatii contractuale cu organizatia care administreaza scheme/aranjamente de plata sau cu alte organizatii specializate, dupa caz, utilizate in emiterea, decontarea si gestionarea tichetelor de cresa pe suport electronic;
e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul valorii nominale a tichetelor de cresa incasate de la angajatori catre salariati prin alimentarea suportului electronic;
f) asigurarea sistemelor, functionalitatilor si mecanismelor financiare (direct sau prin furnizori) necesare decontarii tranzactiilor efectuate cu tichete de cresa pe suport electronic la unitatile afiliate;
g) mijloacele de transport speciale si asigurarea protectiei transportului suporturilor electronice ale tichetelor de cresa, pentru situatiile in care se transporta si suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea tichetelor de cresa.
5. Unitatile pot opta pentru obtinerea autorizatiei de functionare fie pentru emiterea tichetelor de cresa pe suport electronic, fie pentru emiterea de tichete de cresa pe suport hartie sau pentru emiterea tichetelor pe ambele suporturi, fiind obligate sa indeplineasca masurile de securitate aferente fiecarui suport pentru care solicita autorizatie de functionare.
6. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de cresa pe suport electronic trebuie sa se asigure ca fiecare cresa/entitate asimilata acesteia cu care incheie contracte de servicii specifice sectorului tichetelor de cresa pe suport electronic le-a comunicat unul sau mai multe elemente de identificare care sa permita autorizarea tranzactiilor cu tichete de cresa pe suport electronic exclusiv la o cresa/entitate asimilata acesteia ce are un contract valabil incheiat cu unitatea emitenta pentru prestarea serviciilor specifice sectorului, in conformitate cu Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Normele metodologice.
7. Unitatile care solicita autorizatie de functionare depun la directia de specialitate un dosar cu urmatorul continut:
a) cererea de autorizare, cu indicarea tipului suportului tehnic, respectiv hartie si/sau electronic, dupa caz, pe care operatorul intentioneaza sa emita tichetele de cresa;
b) copia certificatului de inregistrare eliberat potrivit reglementarilor legale in vigoare;
c) adeverinta emisa de unitatea bancara, din care sa rezulte ca unitatea emitenta a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor de cresa;
d) angajamentul unitatii emitente din care sa rezulte ca prin contul sau subcontul bancar distinct, constituit in conditiile legii, se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor de cresa doar prin virament bancar;
e) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor si al directorului economic si/sau financiar, insotit de declaratia pe propria raspundere a acestora ca ocupa aceasta functie in cadrul societatii;
f) nota de constatare, care contine propunerea de acordare sau neacordare a autorizatiei de functionare din perspectiva respectarii cerintelor prevazute la pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, dupa caz, intocmita de echipa de specialisti, prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin. Nota de constatare va fi semnata de ambele parti.


ANEXA Nr. 6
CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de vouchere de vacanta


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile emitente de vouchere de vacanta sunt obligate sa solicite autorizatie de functionare, care se acorda de Ministerul Finantelor Publice, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
1. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de vouchere de vacanta trebuie sa dovedeasca faptul ca functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si ca in actul de infiintare au prevazut la obiectul de activitate operatiuni privind emiterea si gestionarea voucherelor de vacanta pe suport hartie, avand cod CAEN 1812 - "Alte activitati de tiparire n.c.a.", si/sau pe suport electronic, avand cod CAEN 6612 - "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare".
2. Capitalul social sau capitalul de dotare, dupa caz, subscris si varsat de catre unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de vouchere de vacanta trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin un milion euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari a capitalului social, inregistrata la registrul comertului sau in actul constitutiv, dupa caz.
3. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de vouchere de vacanta pe suport hartie trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului voucherelor de vacanta sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea voucherelor de vacanta pe suport hartie;
b) utilizarea de suport tehnic special (hartie pentru imprimat) cu particularitati distincte care sa nu permita falsificarea voucherelor de vacanta pe suport hartie (cel putin cerneala fluorescenta care isi schimba culoarea in cazul in care voucherul de vacanta este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, banda cu reflexe variabile, codul de bare al unitatii emitente, care contine cel putin urmatoarele elemente: seria voucherului, anul de valabilitate si valoarea nominala a acestuia);
c) existenta spatiilor distincte necesare producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii voucherelor de vacanta pe suport hartie. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de productie si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) conducerea evidentei tehnico-operative si contabile a voucherelor de vacanta pe suport hartie, distinct de a celorlalte valori materiale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
e) mijloacele tehnice necesare (retea de calculatoare) si personalul specializat care sa permita urmarirea informatizata a fiecarui voucher de vacanta pe suport hartie pe tot circuitul sau (executie, pastrare, eliberare si utilizare), inclusiv a celor ce urmeaza sa fie distruse, astfel incat sa se poata evita sustragerea si utilizarea frauduloasa a acestora;
f) mijloacele de transport speciale utilizate pentru transportul voucherelor de vacanta si asigurarea protectiei transportului voucherelor de vacanta pe suport hartie;
g) asigurarea transportului voucherelor de vacanta pe suport hartie neutilizate, in conditii de securitate.
4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de vouchere de vacanta pe suport electronic trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului voucherelor de vacanta pe suport electronic sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente, detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea voucherelor de vacanta pe suport electronic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018 (Norme metodologice);
b) utilizarea de suporturi materiale specifice, pe care se stocheaza valoarea voucherelor de vacanta pe suport electronic, cu particularitati distincte minime care sa nu permita falsificarea acestora (banda magnetica pentru utilizarea securizata sau holograma dedicata);
c) existenta spatiilor distincte, necesare emiterii, depozitarii sau ambalarii suporturilor electronice ale voucherelor de vacanta. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de emitere si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) existenta unei platforme proprii ori unei relatii contractuale sau a unei confirmari de parteneriat din partea organizatiei care administreaza scheme/aranjamente de plata sau altei organizatii specializate, dupa caz, utilizate in emiterea, decontarea si gestionarea voucherelor de vacanta pe suport electronic;
e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul valorii nominale a voucherelor de vacanta incasate de la angajatori catre salariati prin alimentarea suportului electronic;
f) asigurarea sistemelor, functionalitatilor si mecanismelor financiare (direct sau prin furnizori) necesare decontarii tranzactiilor efectuate cu vouchere de vacanta pe suport electronic la unitatile afiliate;
g) mijloacele de transport speciale si asigurarea protectiei transportului suporturilor electronice ale voucherelor de vacanta, pentru situatiile in care se transporta si suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea voucherelor de vacanta.
5. Unitatile pot opta pentru obtinerea autorizatiei de functionare fie pentru emiterea voucherelor de vacanta pe suport electronic, fie pentru emiterea de voucherelor de vacanta pe suport hartie sau pentru emiterea voucherelor pe ambele suporturi, fiind obligate sa indeplineasca masurile de securitate aferente fiecarui suport pentru care solicita autorizatie de functionare.
6. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de vouchere de vacanta pe suport electronic trebuie sa se asigure ca fiecare unitate afiliata cu care incheie contracte de servicii specifice sectorului voucherelor de vacanta pe suport electronic le-a comunicat unul sau mai multe elemente de identificare care sa permita autorizarea tranzactiilor cu vouchere de vacanta pe suport electronic exclusiv la o unitate afiliata ce are un contract valabil incheiat cu unitatea emitenta pentru prestarea serviciilor specifice sectorului, in conformitate cu Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Normele metodologice.
7. Entitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de vouchere de vacanta depun la directia de specialitate dosarul de autorizare cu urmatorul continut:
a) cererea de autorizare, cu indicarea tipului suportului tehnic, respectiv hartie si/sau electronic, dupa caz, pe care entitatea solicitanta intentioneaza sa emita voucherele de vacanta;
b) copia certificatului de inregistrare eliberat potrivit reglementarilor legale in vigoare;
c) adeverinta emisa de unitatea bancara sau de entitatea insasi in cazul institutiilor de credit, din care sa rezulte ca unitatea emitenta a deschis un cont sau un subcont de plati distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale voucherelor de vacanta;
d) angajamentul entitatii ca prin contul sau subcontul de plati distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale voucherelor de vacanta nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu exceptia viramentului bancar;
e) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor si al directorului economic si/sau financiar, insotit de declaratia pe propria raspundere a acestuia/acestora ca ocupa aceasta functie in cadrul societatii;
f) nota de constatare, care contine propunerea de acordare sau neacordare a autorizatiei de functionare din perspectiva respectarii cerintelor prevazute la pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, dupa caz, intocmita de echipa de specialisti, prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin. Nota de constatare va fi semnata de ambele parti.


ANEXA Nr. 7


CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete culturale


In conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile emitente de tichete culturale sunt obligate sa solicite autorizatie de functionare, care se acorda de Ministerul Finantelor Publice, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
1. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca functioneaza legal pe teritoriul Romaniei si ca in actul de infiintare au prevazut la obiectul de activitate operatiuni privind emiterea si gestionarea tichetelor culturale pe suport hartie, avand cod CAEN 1812 - "Alte activitati de tiparire n.c.a.", si/sau pe suport electronic, avand cod CAEN 6612 - "Activitati de intermediere a tranzactiilor financiare".
2. Capitalul social sau capitalul de dotare, dupa caz, subscris si varsat de catre unitatile emitente de tichete culturale la data solicitarii autorizatiei de functionare trebuie sa reprezinte echivalentul in lei a cel putin cinci sute de mii euro, luandu-se in calcul cursul de schimb la data infiintarii societatii sau la data ultimei majorari a capitalului social, inregistrata la registrul comertului sau in actul constitutiv, dupa caz.
3. Unitatile care solicita autorizatie de functionare trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului de tichete culturale pe suport hartie sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare emiterii tichetelor culturale pe suport hartie, conform modelului prevazut in anexa nr. 14 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018 (Norme metodologice);
b) utilizarea de suport tehnic special (hartie pentru imprimat) cu particularitati distincte care sa nu permita falsificarea tichetelor culturale pe suport hartie (cel putin cerneala fluorescenta care isi schimba culoarea in cazul in care tichetul cultural este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, banda cu reflexe variabile, codul de bare al unitatii emitente, care contine cel putin urmatoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate si valoarea nominala a acestuia);
c) existenta spatiilor distincte, necesare producerii, depozitarii, ambalarii, rambursarii si distrugerii tichetelor culturale pe suport hartie. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personal autorizat, in conditii de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de productie si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) conducerea evidentei tehnico-operative si contabile a tichetelor culturale pe suport hartie distinct de a celorlalte valori materiale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
e) mijloace tehnice necesare (retea de calculatoare) si personal specializat care sa permita urmarirea informatizata a fiecarui tichet cultural pe suport hartie pe tot circuitul sau (executie, pastrare, eliberare si utilizare), inclusiv a celor ce urmeaza a fi distruse, astfel incat sa se poata evita sustragerea si utilizarea frauduloasa a acestora;
f) mijloace de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare si asigurarea protectiei transportului tichetelor culturale pe suport hartie;
g) asigurarea transportului tichetelor culturale pe suport hartie neutilizate, in conditii de securitate.
4. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete culturale pe suport electronic trebuie sa dovedeasca faptul ca dispun de un ansamblu de masuri de securitate care sa garanteze buna functionare a sistemului tichetelor culturale pe suport electronic sau externalizeaza acest ansamblu de masuri, dupa cum urmeaza:
a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de catre unitatea emitenta si/sau de furnizorii acesteia, si dotarea cu echipament software si alte echipamente, detinute sau utilizate de catre unitatea emitenta si/sau de catre furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor culturale pe suport electronic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Normelor metodologice;
b) utilizarea de suporturi materiale specifice, pe care se stocheaza valoarea tichetelor culturale pe suport electronic, cu particularitati distincte minime care sa nu permita falsificarea acestora (banda magnetica pentru utilizarea securizata sau holograma dedicata);
c) existenta spatiilor distincte, necesare emiterii, depozitarii, ambalarii suporturilor electronice ale tichetelor culturale. Activitatea in aceste spatii trebuie sa se desfasoare de catre personalul autorizat in conditiile de siguranta prevazute de legislatia in vigoare (cel putin mijloace tehnice de supraveghere a spatiilor de emitere si de depozitare, mijloace tehnice de siguranta, sisteme de alarma);
d) existenta unei platforme proprii sau a unei confirmari de parteneriat/relatii contractuale cu organizatia care administreaza scheme/aranjamente de plata sau cu alte organizatii specializate, dupa caz, utilizate in emiterea, decontarea si gestionarea tichetelor culturale pe suport electronic;
e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul valorii nominale a tichetelor culturale incasate de la angajatori catre salariati prin alimentarea suportului electronic;
f) asigurarea sistemelor, functionalitatilor si mecanismelor financiare (direct sau prin furnizori) necesare decontarii tranzactiilor efectuate cu tichete culturale pe suport electronic la unitatile afiliate;
g) mijloacele de transport speciale si asigurarea protectiei transportului suporturilor electronice ale tichetelor culturale, pentru situatiile in care se transporta si suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea tichetelor culturale.
5. Unitatile pot opta pentru obtinerea autorizatiei de functionare fie pentru emiterea tichetelor culturale pe suport electronic, fie pentru emiterea de tichete culturale pe suport hartie sau pentru emiterea tichetelor pe ambele suporturi, fiind obligate sa indeplineasca masurile de securitate aferente fiecarui suport pentru care solicita autorizatie de functionare.
6. Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete culturale pe suport electronic trebuie sa se asigure ca fiecare unitate afiliata cu care incheie contracte de servicii specifice sectorului tichetelor culturale pe suport electronic le-a comunicat unul sau mai multe elemente de identificare care sa permita autorizarea tranzactiilor cu tichete culturale pe suport electronic exclusiv la o unitate afiliata ce are un contract valabil incheiat cu unitatea emitenta pentru prestarea serviciilor specifice sectorului, in conformitate cu Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Normele metodologice.
7. Unitatile care solicita autorizatie de functionare depun la directia de specialitate un dosar cu urmatorul continut:
a) cererea de autorizare, cu indicarea tipului suportului tehnic, respectiv hartie si/sau electronic, dupa caz, pe care entitatea solicitanta intentioneaza sa emita tichete culturale;
b) copia certificatului de inregistrare eliberat potrivit reglementarilor legale in vigoare;
c) adeverinta emisa de unitatea bancara, din care sa rezulte ca unitatea emitenta a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor culturale;
d) angajamentul unitatii emitente din care sa rezulte ca prin contul sau subcontul bancar distinct, constituit in conditiile legii, se vor derula incasarile si platile aferente valorilor nominale ale tichetelor culturale doar prin virament bancar;
e) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor si al directorului economic si/sau financiar, insotit de declaratia pe propria raspundere a acestora ca ocupa aceasta functie in cadrul societatii;
f) nota de constatare, care contine propunerea de acordare sau neacordare a autorizatiei de functionare din perspectiva respectarii cerintelor prevazute la pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, dupa caz, intocmita de echipa de specialisti, prevazuta la art. 13 alin. (1) din ordin. Nota de constatare va fi semnata de ambele parti.



ANEXA Nr. 8


ROMANIA
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Comisia pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare



AUTORIZATIE



Cod . . . . . . . . . .
In baza prevederilor legale referitoare la acordarea biletelor de valoare, se autorizeaza unitatea emitenta . . . . . . . . . ., cu sediul social in . . . . . . . . . ., cod unic de inregistrare . . . . . . . . . ., pentru activitatea de emitere si gestionare a tichetelor/voucherelor . . . . . . . . . ., realizata in urmatoarele locatii:
1. sediul . . . . . . . . . .;
2. sediul . . . . . . . . . .



Presedinte,
. . . . . . . . . .
(semnatura si stampila)



Data emiterii . . . . . . . . . .
Valabila de la data de . . . . . . . . . .
pana la data de . . . . . . . . . .





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice