din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4052 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei

INTEGRAL: Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei


A fost publicata in Monitorul Oficial nr. 285 din 15.04.2019 si aprobata prin Ordinul ANAF nr. 942/2019.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale


Articolul 1
(1) Procedura de cesiune a creantelor bugetare se aplica debitorilor aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si altor acte normative in baza carora s-a declansat procedura insolventei.
(2) Procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal.


Articolul 2
Fac obiectul cesiunii creantele bugetare inscrise de organul fiscal in tabelul definitiv de creante, ramase nestinse la data incheierii contractului de cesiune.


Articolul 3
(1) Cesiunea creantelor bugetare poate avea loc numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) pretul cesiunii este cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante;
b) plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare se realizeaza intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune;
c) cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei;
d) constituirea de garantii, cu exceptia situatiei in care plata se efectueaza integral pana la data incheierii contractului de cesiune.
(2) Prin justificarea unui interes public se poate intelege:
a) justificarea necesitatii cesiunii creantei in vederea mentinerii scopului pentru care cesionarul a fost autorizat/contractat de o autoritate sau institutie publica sa presteze un serviciu public si care se afla sub supravegherea si controlul unei autoritati sau institutii publice;
b) justificarea necesitatii cesiunii creantei ca fiind de interes public, in vederea rezolvarii oricaror probleme, fapte sau evenimente locale ori nationale cu semnificatie pentru viata comunitatii;
c) orice alte justificari din partea cesionarului, relevante in dovedirea interesului public privind cesiunea creantei.
Articolul 4
Competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune a creantelor bugetare datorate de contribuabili apartine comisiei constituite potrivit art. 7.


CAPITOLUL II
Procedura privind demararea selectiei cesionarului


Articolul 5
(1) Procedura privind demararea selectiei cesionarului se realizeaza de catre organul fiscal, prin serviciul/biroul juridic, prin publicarea unui anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin.
(2) Pentru publicarea anuntului, organul fiscal intocmeste un Referat justificativ privind demararea procedurii de cesiune a creantelor bugetare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin.
(3) Termenul de depunere a ofertelor este de 10 zile de la data publicarii anuntului pe pagina de internet potrivit alin. (1). Modelul ofertei este cel prevazut in anexa nr. 4 la ordin.


Articolul 6
(1) Oferta trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:
a) datele de identificare ale cesionarului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail;
b) datele de identificare ale debitorului, respectiv denumirea si codul de identificare fiscala, precum si cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creante;
c) pretul cesiunii (in lei), care nu poate fi mai mic decat cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creanta, mentionat in anuntul prevazut la art. 5 alin. (1), termenul de plata (zi/luna/an) pana la care se face plata si precizarea daca plata se face integral sau in rate, cu mentionarea numarului ratelor, fara a putea depasi 3 ani de la data incheierii contractului;
d) mentiuni referitoare la tipul de garantie ce va fi constituit, potrivit art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Cod de procedura fiscala, in cazul in care plata pretului cesiunii nu se face integral pana la data incheierii contractului de cesiune;
e) justificarea cesionarului cu privire la interesul public al cesiunii creantei;
f) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, in cazul in care oferta se depune de catre o persoana fizica;
g) imputernicirea persoanei care il reprezinta pe cesionar, dupa caz;
h) data si semnatura reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului cesionarului.
(2) Ofertele se depun sau se trimit prin posta la organul fiscal, in termenul prevazut la art. 5 alin. (3), in plic inchis, pe care vor fi inscrise urmatoarele: "Pentru Comisia de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare aflate in sarcina debitorului . . . . . . . . . .", precum si numele si prenumele/denumirea ofertantului.
(3) Plicurile cu ofertele inregistrate la organul fiscal nu se desigileaza la registratura organului fiscal, urmand a se deschide de catre comisia constituita potrivit art. 7.


CAPITOLUL III
Componenta si functionarea comisiei de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare


Articolul 7
(1) Comisia de selectie a cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare, denumita in continuare comisia, este formata din 3 membri, respectiv:
a) director general adjunct - administrarea veniturilor statului al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/sef administratie adjunct - colectarea creantelor al administratiei judetene sau de sector a finantelor publice/sef administratie adjunct - colectarea creantelor al Administratiei pentru Contribuabili Mijlocii, constituita la nivelul municipiului Bucuresti, dupa caz, sau inlocuitorul de drept al acestuia, care va indeplini si calitatea de presedinte al comisiei;
b) seful serviciului/biroului juridic al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/administratiei judetene sau de sector a finantelor publice/Administratiei pentru Contribuabili Mijlocii constituite la nivelul municipiului Bucuresti sau inlocuitorul de drept al acestuia, dupa caz;
c) seful serviciului executare silita al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/administratiei judetene sau de sector a finantelor publice/Administratiei pentru Contribuabili Mijlocii constituite la nivelul municipiului Bucuresti sau inlocuitorul de drept al acestuia, dupa caz.
(2) Secretariatul comisiei este asigurat de catre un functionar public din cadrul serviciului/biroului juridic ori inlocuitorul acestuia, desemnat de catre conducatorul organului fiscal.
(3) In termen de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului de depunere a ofertelor, comisia se intruneste in vederea deschiderii acestora.
(4) La analiza ofertelor, dupa verificarea conditiei privind justificarea cesionarului pentru interesul public in vederea cesionarii creantelor, comisia realizeaza selectia ofertelor in urmatoarea ordine:
a) oferta care are termenul de plata a pretului cesiunii cel mai scurt, dar nu mai tarziu de 3 ani de la incheierea contractului de cesiune, si pretul cesiunii sa fie cel putin valoarea creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creanta;
b) oferta care are pretul cesiunii cel mai mare;
c) garantia cea mai favorabila din perspectiva maximizarii recuperarii creantelor bugetare, respectiv se au in vedere cu prioritate ofertele conform carora garantia se constituie potrivit art. 211 lit. a) si b) din Codul de procedura fiscala, iar ulterior celelalte tipuri de garantii.
(5) In situatia in care sunt doua sau mai multe oferte care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la alin. (4), comisia transmite, atat prin posta, cat si prin fax sau la adresa de e-mail mentionata in oferta, o notificare prin care solicita ofertantilor aflati in aceasta situatie prezentarea unei noi oferte care sa fie mai avantajoasa pentru cedent fata de cea depusa initial, in termen de cel mult 10 zile de la data notificarii.
(6) In cazul in care unul dintre ofertantii notificati nu prezinta o noua oferta la termenul prevazut la alin. (5), comisia ia in considerare pentru desemnarea castigatorului oferta depusa de acesta initial, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile alin. (4).
(7) In cazul in care niciunul dintre ofertantii notificati nu prezinta noi oferte in termenul prevazut la alin. (5), comisia verifica ofertele initiale depuse de catre ofertantii notificati potrivit alin. (5) si declara castigatoare prima oferta inregistrata la organul fiscal.
(8) Hotararile comisiei se iau cu votul majoritatii membrilor comisiei.
(9) Dupa analizarea conditiilor prevazute la alin. (4) - (7), comisia emite o decizie prin care stabileste rezultatul selectiei, pe baza informatiilor existente in ofertele depuse. Modelul deciziei este cel prevazut in anexa nr. 5 la ordin.
(10) Decizia prevazuta la alin. (9) se comunica fiecarui ofertant prin intermediul secretariatului comisiei.
(11) Impotriva deciziei prevazute la alin. (9) ofertantul poate depune contestatie la organul fiscal la nivelul caruia este constituita comisia emitenta a deciziei, competenta de solutionare revenind acestuia. Prevederile titlului VIII - Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale din Codul de procedura fiscala se aplica in mod corespunzator.
(12) Pentru solutionarea contestatiei formulate impotriva deciziei prevazute la alin. (9), organul de solutionare competent are la baza un referat intocmit de catre comisie, cu motivele avute in vedere la rezultatul selectiei cesionarului.


CAPITOLUL IV
Procedura de incheiere a contractului de cesiune


Articolul 8
(1) In baza deciziei prevazute la art. 7 alin. (9) organul fiscal emite, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii acestei decizii, un acord de principiu, conform modelului prezentat in anexa nr. 6 la ordin, prin care se stabileste nivelul garantiei ce trebuie constituita, in functie de informatiile mentionate in oferta.
(2) Valoarea garantiilor trebuie sa acopere:
a) cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creante, precum si valoarea dobanzilor aferente pretului cesiunii calculata potrivit Codului de procedura fiscala, in situatia in care plata pretului cesiunii se face intr-o perioada mai mare de 30 de zile de la data incheierii contractului de cesiune;
b) cuantumul creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creante, in situatia in care plata pretului cesiunii se face intr-o perioada de pana la 30 de zile inclusiv de la data incheierii contractului de cesiune.
(3) In cazul prevazut la alin. (2) lit. a), dobanda se calculeaza pentru fiecare suma achitata de la data incheierii contractului de cesiune pana la termenul/termenele de plata stabilit/stabilite conform acestuia.
(4) In termen de 30 de zile de la data comunicarii acordului de principiu, ofertantul declarat castigator trebuie sa constituie garantia stabilita conform acordului de principiu. La cererea temeinic justificata a ofertantului, organul fiscal poate aproba prelungirea acestui termen cu cel mult 30 de zile.
(5) Dupa constituirea garantiei, in termen de cel mult 10 zile, organul fiscal incheie contractul de cesiune cu ofertantul declarat castigator, la care se anexeaza graficul de plata, in situatia in care cesionarul a optat pentru plata in rate a pretului cesiunii, care are la baza un referat intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 7 la ordin. Termenul de plata al ratelor este data de 15 a lunii. Modelul contractului de cesiune este prevazut in anexa nr. 8 la ordin.
(6) Prin exceptie de la alin. (1), nu se mai emite acord de principiu in situatia in care ofertantul plateste pretul cesiunii pana la data incheierii contractului de cesiune. In acest caz, in termen de cel mult 10 zile de la data emiterii deciziei prevazute la art. 7 alin. (9), organul fiscal incheie contractul de cesiune cu ofertantul declarat castigator, cu conditia confirmarii platii pretului cesiunii.
(7) La data incheierii contractului de cesiune, organul fiscal preda cesionarului titlurile de creanta/titlurile executorii in care sunt individualizate creantele bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante, precum si actele de executare emise pentru recuperarea acestora si pastreaza la dosarul fiscal al debitorului copii conforme cu originalul ale acestor documente.
(8) Obligatiile bugetare cuprinse in contractul de cesiune nu sunt considerate restante pana la implinirea termenului de plata prevazut in acesta.


Articolul 9
(1) Garantiile pot consta in:
a) mijloace banesti consemnate pe numele ofertantului declarat castigator la dispozitia organului fiscal la o unitate a Trezoreriei Statului;
b) scrisoare de garantie/polita de asigurare de garantie potrivit art. 211 din Codul de procedura fiscala;
c) instituirea sechestrului asigurator asupra bunurilor proprietate a ofertantului declarat castigator;
d) incheierea unui contract de ipoteca sau gaj in favoarea organului fiscal pentru executarea pretului cesiunii pentru care exista un acord de principiu, avand ca obiect bunuri proprietate a unei terte persoane. Aceste bunuri trebuie sa fie libere de orice sarcini, cu exceptia cazului in care acestea sunt sechestrate exclusiv de catre organul fiscal competent, cu respectarea limitelor prevazute la art. 8 alin. (2).
(2) Pot forma obiect al garantiilor constituite potrivit alin. (1) bunurile mobile care nu au durata normala de functionare expirata potrivit Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si bunurile mobile care, desi au durata normala de functionare expirata, au fost supuse reevaluarii potrivit regulilor contabile in vigoare.
(3) Nu pot face obiectul garantiilor prevazute la alin. (1) lit. c) si d) bunurile perisabile.
(4) Dispozitiile art. 8 alin. (4) nu se aplica in cazul in care valoarea bunurilor proprietate a ofertantului declarat castigator deja sechestrate de organul fiscal acopera valoarea prevazuta la art. 8 alin. (2), cu conditia prezentarii unui raport de evaluare cu valori actualizate ale bunurilor sechestrate la data depunerii garantiei, in termenul prevazut la art. 8 alin. (4). Dispozitiile alin. (6) sunt aplicabile in mod corespunzator.
(5) In situatia in care valoarea bunurilor deja sechestrate de organul fiscal nu acopera valoarea prevazuta la art. 8 alin. (2), ofertantul declarat castigator constituie garantie potrivit prevederilor art. 8 alin. (4) pentru diferenta de valoare neacoperita.
(6) Bunurile oferite drept garantie potrivit alin. (1) lit. c) si d) se evalueaza de un evaluator autorizat, care intocmeste un raport de evaluare conform standardelor de evaluare in vigoare.
(7) Pentru bunurile oferite drept garantie potrivit alin. (1) lit. c) si d), ofertantul declarat castigator depune la organul fiscal, in termenul prevazut la art. 8 alin. (4), raportul de evaluare.
(8) In scopul constituirii garantiei sub forma prevazuta la alin. (1) lit. c), daca bunurile sunt ipotecate/gajate in favoarea altor creditori, valoarea acestor bunuri trebuie sa acopere valoarea pentru care s-a constituit ipoteca/gajul, precum si pretul cesiunii, inclusiv dobanzile aferente acestuia.
(9) In scopul constituirii garantiei sub forma prevazuta la alin. (1) lit. d), valoarea acestor bunuri trebuie sa acopere obligatiile bugetare ale garantului pentru care organul fiscal a instituit sechestrul, precum si pretul cesiunii, inclusiv dobanzile aferente acestuia.
(10) Perioada de valabilitate a scrisorii de garantie/politei de asigurare de garantie trebuie sa fie cu cel putin 30 de zile mai mare fata de ultimul termen de plata stabilit conform contractului de cesiune.
(11) Pe parcursul derularii contractului de cesiune, garantia se poate inlocui sau redimensiona in functie de valoarea ramasa de achitat din pretul cesiunii, precum si din dobanda aferenta, la cererea cesionarului.
(12) Organul fiscal elibereaza garantiile in termen de cel mult 15 zile de la data platii integrale a pretului cesiunii.
(13) In cazul in care, pe parcursul derularii contractului de cesiune, garantia constituita potrivit alin. (1) lit. c) si alin. (8) se executa de catre un alt creditor, iar sumele distribuite din valorificare in favoarea organului fiscal nu acopera valoarea garantiilor prevazute la art. 8 alin. (2), cesionarul are obligatia reintregirii acesteia, pentru pretul cesiunii ramas nestins, inclusiv dobanda aferenta, in termen de cel mult 15 zile de la data distribuirii sumelor rezultate din valorificarea bunurilor de catre alti creditori.
(14) In cazul in care, pe parcursul derularii contractului de cesiune, bunul care face obiectul garantiei constituite potrivit alin. (1) lit. d) si alin. (9) se executa de catre organul fiscal pentru obligatiile de plata ale garantului, cesionarul are obligatia constituirii de garantii pentru pretul cesiunii ramas nestins, inclusiv dobanda aferenta. In acest caz, pana la constituirea garantiei, sumele ramase dupa efectuarea distribuirii sunt indisponibilizate in favoarea organului fiscal, urmand a stinge pretul cesiunii ramas nestins, daca garantia nu este constituita in termen de cel mult 15 zile de la data comunicarii de catre organul fiscal a instiintarii cu privire la distribuirea sumelor rezultate din valorificarea bunurilor.
(15) La cererea cesionarului, organul fiscal competent poate executa garantia constituita sub formele prevazute la alin. (1) lit. a) si c) sau poate aproba valorificarea bunurilor potrivit intelegerii partilor in conditiile art. 248 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care se stinge intreaga suma din pretul cesiunii, inclusiv dobanda aferenta calculata pana la data stingerii.
(16) In cazul in care, pe parcursul derularii contractului de cesiune, bunurile care fac obiectul garantiei constituite potrivit alin. (1) lit. c) si d), precum si alin. (8) si (9) s-au degradat ori dreptul de proprietate a acestor bunuri s-a modificat prin hotarari judecatoresti care constituie titluri executorii, la solicitarea organului fiscal, cesionarul are obligatia reconstituirii garantiilor pentru pretul cesiunii ramas nestins, inclusiv pentru dobanda aferenta, daca celelalte garantii nu sunt indestulatoare. Reconstituirea garantiilor se realizeaza in termen de cel mult 15 zile de la data comunicarii solicitarii organului fiscal.


Articolul 10
(1) In situatia in care garantia nu este constituita potrivit prevederilor art. 9, organul fiscal transmite urmatorului ofertant care indeplineste conditiile prevazute la art. 7 alin. (4) o notificare prin care se solicita acordul privind declararea acestuia ca ofertant castigator. Prevederile cap. III si ale prezentului capitol se aplica in mod corespunzator.
(2) In situatia in care se declara castigator un alt ofertant, in urma notificarii prevazute la alin. (1), prin decizia prevazuta la art. 7 alin. (9) se fac mentiuni in acest sens si se anuleaza decizia anterioara.
(3) In cazul in care urmatorii ofertanti nu accepta sa fie declarati castigatori, procedura de selectie a cesionarului se reia, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile cap. 2, 3 si ale prezentului capitol.


Articolul 11
(1) Dupa constituirea garantiei, organul fiscal incheie cu cesionarul contractul de cesiune, in 5 exemplare, dupa caz, din care un exemplar se arhiveaza la organul fiscal, iar celelalte se comunica astfel:
a) un exemplar se inmaneaza cesionarului;
b) un exemplar se comunica, in termen de cel mult 5 zile de la data incheierii acestuia, administratorului judiciar/lichidatorului judiciar;
c) un exemplar se comunica, in termen de cel mult 5 zile de la data incheierii acestuia, organului fiscal central competent in administrarea creantelor fiscale datorate de cesionar;
d) un exemplar se comunica, in termen de cel mult 5 zile de la data incheierii acestuia, debitorului ale carui creante bugetare au fost cesionate.
(2) In baza contractului de cesiune, organul fiscal procedeaza la:
a) scaderea din evidenta fiscala a debitorului a creantelor bugetare cu care organul fiscal s-a inscris in tabelul definitiv de creante, precum si la ridicarea eventualelor masuri de executare silita intreprinse pentru aceste creante;
b) inregistrarea in evidenta fiscala a cesionarului a pretului cesiunii.


Articolul 12
(1) In situatia in care pretul cesiunii nu este platit de catre cesionar la termenul/termenele de plata prevazut/prevazute prin contractul de cesiune sau garantia nu este reintregita la termenul prevazut la art. 9 alin. (13), contractul de cesiune devine titlu executoriu, iar pretul cesiunii ramas nestins se recupereaza potrivit Codului de procedura fiscala.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), organul fiscal instiinteaza cesionarul privind nerespectarea termenului de plata prevazut in contractul de cesiune si calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere conform Codului de procedura fiscala, de la data incheierii contractului de cesiune pana la data stingerii integrale a diferentei de pret al cesiunii ramas nestins din contract. In acest caz, dobanzile si penalitatile de intarziere se calculeaza de catre organul de executare silita si se consemneaza intr-un proces-verbal potrivit art. 227 alin. (8) din Codul de procedura fiscala.


Articolul 13
Ori de cate ori se constata erori in continutul contractului de cesiune, din oficiu sau la cererea cesionarului, organul fiscal procedeaza la incheierea unui act aditional la contractul de cesiune.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice