din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2642 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 21/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 21/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere


Publicata in Monitorul Oficial nr. 289 din 16.04.2019

Legea Taximetriei actualizata 2024 >>>>>>AICI



Avand in vedere faptul ca prin prevederile Legii nr. 328/2018 pentru modificarea si completarea Legii serviciilor publice de transport persoane in unitatile administrativ-teritoriale nr. 92/2007 se redefinesc modalitatile de prestare a serviciului public de transport local, impunand abordarea intr-o viziune noua, integrata, a legislatiei in vigoare, tinand seama de dispozitiile Legii serviciilor publice de transport persoane in unitatile administrativ-teritoriale nr. 92/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora serviciile de transport in regim de inchiriere au fost excluse din sfera serviciilor publice de transport local, realizandu-se astfel schimbarea regimului juridic al acestui tip de transport din serviciu de utilitate publica in transport comercial, avand in vedere:


- cresterea activitatilor de transport de persoane in regim de taxi cu incalcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent;
- imposibilitatea sanctionarii faptelor de piraterie in transportul de persoane in regim de taxi, intrucat stabilirea caracterului repetitiv al faptei contraventionale este imposibil de realizat;
- ca transportul de persoane in regim de taxi cu incalcarea prevederilor legale determina consecinte negative asupra atingerii obiectivelor din strategiile autoritatilor administratiei publice locale in privinta transportului public local, cu impact negativ inclusiv asupra mediului inconjurator;
- ca mediul concurential normal in care isi desfasoara activitatea operatorii care sunt autorizati sa presteze serviciul de taxi este perturbat de activitatea de piraterie in domeniu, in conditiile in care exista un numar limitat al prestatorilor, prin eliberarea unui anumit numar de autorizatii;
- ca, prin caracterul repetitiv atribuit faptei, obligatiile prevazute la art. 7 alin. (2) si (3) din Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot fi dovedite de agentii de politie constatatori;
- imposibilitatea sanctionarii persoanelor fizice sau juridice care nu respecta prevederile art. 7 alin. (2) si (3) din Legea nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, imprejurare ce a determinat perpetuarea efectuarii transportului public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fara a detine autorizatie taxi valabila sau copie conforma valabila, si implicit, a afectat calitatea serviciului de taxi si a determinat cresterea evaziunii fiscale;
- multiplele sesizari ale operatorilor serviciului public de taxi care indeplinesc conditiile legale si a caror activitate este influentata negativ de faptele de piraterie prestate in transportul public in regim de taxi si in regim de inchiriere,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public general si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Articolul I
Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 1
Prevederile prezentei legi reglementeaza autorizarea, organizarea, atribuirea gestiunii si controlul efectuarii serviciului de transport in regim de taxi, precum si autorizarea, organizarea si controlul efectuarii transportului in regim de inchiriere."
2. La articolul 11, literele c), d), aa) si ab) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"c) autorizatia pentru efectuarea transportului in regim de taxi sau a transportului in regim de inchiriere, denumita in continuare autorizatia de transport - document eliberat in conditiile prezentei legi de autoritatea de autorizare, care atesta faptul ca un transportator este autorizat sa execute transportul respectiv si poate participa la atribuirea in gestiune a serviciului de transport in regim de taxi;
d) autoritatea de autorizare - compartimentul sau serviciul de transport din cadrul primariei localitatii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, licentiat in acest scop de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (A.N.R.S.C.), pentru serviciul de transport in regim de taxi, in conditiile legii, sau de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., pentru transportul in regim de inchiriere;
. . . . . . . . . .
aa) RENT CAR - activitatile care vizeaza atat transportul de persoane realizat de transportatori autorizati cu autoturisme cu conducatori auto, denumit in continuare transport in regim de inchiriere, cat si serviciul de inchiriere realizat de operatorii economici cu autoturisme fara conducator auto, denumit in continuare serviciu de inchiriere;
ab) transport in regim de inchiriere - transport de persoane realizat de transportatori autorizati cu autoturisme cu conducatori auto, puse la dispozitia clientilor pe baza de contract de inchiriere tarifat pe ora sau pe zi, cu plata anticipata a contractului;".
3. La articolul 2 alineatul (1), partea introductiva si literele c) si n) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 2
(1) Serviciile de transport in regim de taxi, ca servicii de utilitate publica, se organizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale pe raza administrativ-teritoriala respectiva, cu respectarea indeplinirii urmatoarelor cerinte:
. . . . . . . . . .
c) garantarea respectarii drepturilor si intereselor utilizatorilor serviciilor de transport in regim de taxi;
. . . . . . . . . .
n) atribuirea in gestiune delegata a executarii serviciilor de transport in regim de taxi transportatorilor autorizati, in conformitate cu criteriile specifice prevazute in prezenta lege;".
4. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 3
(1) Serviciile de transport public local in regim de taxi fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publica, se desfasoara sub controlul, conducerea sau coordonarea autoritatilor administratiei publice locale si se efectueaza numai de catre transportatori autorizati de catre autoritatea de autorizare, astfel cum este definita in prezenta lege.
(2) In cazul in care in localitatea respectiva nu exista transportatori autorizati care executa servicii de transport in regim de taxi, consiliul local poate aproba, numai in aceasta situatie, ca executarea acestor servicii sa se poata realiza in gestiune directa, la cerere, de catre compartimentul sau serviciul de specialitate al primariei, numai in baza licentei eliberate in acest scop de A.N.R.S.C., cu autovehiculele detinute de acesta in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing."
5. La articolul 9 alineatul (1), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 9
(1) Autorizatia de transport in regim de taxi sau autorizatia de transport in regim de inchiriere se elibereaza de autoritatea de autorizare de pe raza administrativ-teritoriala in care transportatorul isi are sediul sau domiciliul, dupa caz, pe baza unei documentatii care trebuie sa contina urmatoarele:".
6. La articolul 10, alineatele (2) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Pe baza autorizatiei de transport, transportatorul autorizat poate participa la procedura de atribuire in gestiune a executarii unui serviciu de transport, prin care i se poate elibera cate o copie conforma a autorizatiei de transport pentru fiecare vehicul detinut in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing, pe care il va utiliza in transportul in regim de taxi, pe baza contractului de atribuire in gestiune.
. . . . . . . . . .
(4) Autorizatia taxi sau orice copie conforma este unica si netransmisibila de la un transportator autorizat la alt transportator sau persoana fizica, asociatie familiala, precum si de la un autovehicul la altul."
7. La articolul 11 alineatul (1), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 11
(1) Autorizatia taxi se elibereaza de catre autoritatea de autorizare, daca a fost atribuita in cadrul procedurii de atribuire a gestiunii serviciului, stabilita in conditiile prezentei legi, dupa depunerea urmatoarelor documente in copie:".
8. La articolul 11, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
"(11) In cazul transportului in regim de inchiriere, copia conforma a autorizatiei de transport se elibereaza de catre autoritatea de autorizare, dupa depunerea documentelor prevazute la alin. (1) in copie."
9. La articolul 11 alineatul (5), literele d) si e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"d) contractul de atribuire in gestiune a serviciului de transport in regim de taxi este in termen de valabilitate si transportatorul a respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;
e) transportatorul autorizat a inregistrat integral in evidentele contabile venitul brut realizat din transportul in regim de taxi, in conformitate cu datele furnizate din memoria fiscala a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicita prelungirea autorizatiilor taxi."
10. La articolul 11 alineatul (7), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(7) Modelul si dimensiunile ecusoanelor vor fi stabilite prin regulamentul de organizare a serviciului de transport in regim de taxi, aprobat prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv prin metodologia de autorizare si efectuare a transportului in regim de inchiriere, aprobata de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., si vor contine obligatoriu urmatoarele inscrisuri:".
11. La articolul 13, partea introductiva, literele e) si k) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 13
In cadrul atributiilor de coordonare a activitatilor privind transportul in regim de taxi, autoritatile administratiei publice locale sau ale municipiului Bucuresti, dupa caz, emit reglementari referitoare la:
. . . . . . . . . .
e) interdictiile si restrictiile privind activitatea in regim de taxi;
. . . . . . . . . .
k) alte prevederi necesare bunei organizari si executari a serviciilor de transport in regim de taxi."
12. Articolul 141 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 141
(1) Pe baza autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme obtinute prin procedurile stabilite de prezenta lege, autoritatea de autorizare va emite detinatorilor acestora contractul de atribuire a gestiunii delegate pentru executarea serviciului de transport in regim de taxi cu autovehiculele respective. Perioada de valabilitate a fiecarui contract de atribuire a gestiunii delegate este egala cu durata maxima de valabilitate a autorizatiilor taxi sau a copiilor conforme detinute de transportatorul autorizat, dupa caz, dar nu mai mult de 5 ani. Contractul de atribuire a gestiunii delegate poate fi reinnoit pe baza detinerii in continuare a unor autorizatii taxi, obtinute in conditiile prezentei legi.
(2) Drepturile si obligatiile transportatorilor autorizati carora li se atribuie in gestiune delegata executarea serviciilor de transport in regim de taxi se prevad in caietele de sarcini anexate contractelor de atribuire in gestiune delegata.
(3) Se interzice titularilor contractelor de atribuire a gestiunii delegate a serviciilor de transport in regim de taxi sa incheie cu terti contracte de subdelegare a serviciului de transport respectiv.
(4) Cesionarea partiala sau totala, dupa caz, a unui/unor contract/contracte de atribuire a gestiunii serviciului de transport taxi de catre titularul/titularii acestora unuia sau mai multor transportatori nu este admisa decat daca are loc una dintre urmatoarele operatiuni:
a) titularii contractelor de atribuire a gestiunii delegate au fuzionat, dand nastere unui nou transportator;
b) titularul contractului de atribuire a gestiunii s-a divizat, dand nastere unor noi transportatori;
c) titularul contractului de atribuire a gestiunii renunta la una sau mai multe autorizatii taxi in favoarea unor angajati ai acestuia care dovedesc ca au dobandit calitatea de transportator autorizat in regim de taxi, dand nastere astfel unuia sau mai multor transportatori, dupa caz;
d) titularul contractului de atribuire a gestiunii este o persoana fizica autorizata sau o asociatie familiala autorizata care se transforma intr-o persoana juridica, dand nastere unui nou transportator.
(5) Ca urmare a infiintarii noilor transportatori in urma uneia dintre operatiunile prevazute la alin. (4), autoritatea de autorizare emitenta a autorizatiilor taxi, detinute de titularii initiali ai contractelor de atribuire a gestiunii, la cererea acestora, le va comasa sau distribui corespunzator intre transportatorii initiali si transportatorii nou-infiintati, dupa caz, in raport cu numarul autovehiculelor care au fost preluate sau cedate intre titularii contractelor si transportatorii nou-infiintati.
(6) Pe baza autorizatiilor taxi obtinute de fiecare transportator ca urmare a aplicarii prevederilor alin. (5), contractele initiale de atribuire a gestiunii vor fi atribuite corespunzator de autoritatea respectiva transportatorilor rezultati in urma derularii operatiunilor prevazute la alin. (4), in interiorul aceluiasi termen de valabilitate a contractului/contractelor initial/initiale.
(7) Prevederile alin. (4) si (5) nu sunt aplicabile daca transportatorii nou-infiintati nu au calitatea de transportatori in momentul derularii operatiunilor prevazute la alin. (4), iar prevederile alin. (6) se pot aplica numai sub rezerva ca acesti transportatori sa devina transportatori autorizati intr-un termen de maximum 30 de zile de la data efectuarii operatiunilor prevazute la alin. (4).
(8) Prevederile alin. (3)-(6) sunt aplicabile corespunzator si in cazul contractelor de atribuire in gestiune directa a serviciului de transport in regim de taxi, in cazul in care sunt aplicabile prevederile art. 3 alin. (2)."
13. La articolul 142, alineatele (1) - (5), (9) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 142
(1) Serviciul de transport in regim de taxi se atribuie in gestiune delegata, prin contract de atribuire, de catre autoritatea de autorizare, transportatorilor autorizati, pe baza autorizatiei de transport corespunzatoare, emisa de catre aceasta, precum si pe baza numarului de autorizatii taxi sau de copii conforme, dupa caz, obtinute prin procedura de atribuire prevazuta la alin. (5) si (6) sau prin alte proceduri prevazute in prezenta lege.
(2) Prin contractul de atribuire in gestiune se stabilesc toate conditiile in care se desfasoara serviciul de transport concesionat, pe baza autorizatiilor taxi atribuite fiecarui transportator autorizat, pentru autovehiculele detinute si utilizate conform prevederilor prezentei legi.
(3) Dovada atribuirii in gestiune pentru executarea serviciului de transport cu un autovehicul detinut este autorizatia taxi eliberata pentru aceasta, in conditiile prezentei legi.
(4) Serviciile de transport in regim de taxi se atribuie in executare transportatorilor autorizati, prin concesiune, in gestiune delegata, respectandu-se urmatoarele proceduri:
a) procedura de atribuire a autorizatiilor taxi si a ecusoanelor aferente, transportatorilor autorizati castigatori;
b) eliberarea autorizatiilor taxi, in conformitate cu prevederile art. 11;
c) incheierea contractelor de atribuire in gestiune delegata a serviciului de transport in regim de taxi, in conformitate cu numarul autorizatiilor taxi.
(5) Procedura de atribuire a autorizatiilor taxi consta in acordarea unor punctaje realizate din indeplinirea criteriilor de departajare prevazute la alin. (6), pentru fiecare autovehicul precizat in declaratia pe propria raspundere ca este detinut sau va fi detinut ca autovehicul nou, utilizat in conditiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarandu-se castigatoare autovehiculele care au obtinut punctajele cele mai mari, in ordinea descrescatoare, stabilite pe grupe de autovehicule diferentiate in ordinea descrescatoare a capacitatii cilindrice a motoarelor. In conditiile in care numarul de autorizatii taxi stabilit a se atribui nu se epuizeaza, procedura va fi reluata cu transportatorii autorizati inscrisi pentru o noua procedura. In cazul in care un transportator autorizat participa la procedura de atribuire cu autovehicule care urmeaza sa fie dobandite, conform declaratiei pe propria raspundere, acesta va depune la autoritatea de autorizare o scrisoare de garantie in cuantum de 5% din valoare, pentru fiecare autovehicul astfel declarat. Garantia se restituie corespunzator pentru fiecare autovehicul dobandit, in momentul eliberarii autorizatiei taxi conform prevederilor prezentei legi. Daca in termen de 6 luni de la data desfasurarii procedurii de atribuire in conditiile prezentei legi transportatorul autorizat nu solicita eliberarea autorizatiilor taxi pentru autovehiculele declarate detinute sau ca vor fi detinute in proprietate ori in temeiul unui contract de leasing, aceste autorizatii taxi se retrag si se va retine corespunzator garantia depusa.
. . . . . . . . . .
(9) In cazul in care un transportator autorizat renunta la una sau mai multe autorizatii taxi, cand acestea se retrag sau se majoreaza numarul lor in conditiile prezentei legi, autoritatea de autorizare le va atribui cu prioritate transportatorilor autorizati inscrisi in listele de asteptare, prin procedura de atribuire precizata la alin. (5).
. . . . . . . . . .
(11) In cazul transportului de marfuri sau bunuri in regim de taxi, numarul de autorizatii taxi atribuite poate fi limitat, dupa caz, in conditii similare celor prevazute la art. 14, daca asa se stabileste prin hotarare a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti."
14. La articolul 143, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 143
(1) Retragerea autorizatiei de transport se realizeaza de catre autoritatea de autorizare si are drept consecinta pierderea calitatii de transportator autorizat, anularea contractului de atribuire in gestiune a serviciului de transport in cazul transportului in regim de taxi, precum si retragerea tuturor autorizatiilor taxi sau a altor copii conforme atribuite pe baza autorizatiei respective."
15. La articolul 143 alineatul (4), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) au fost savarsite abateri grave sau repetate de la prevederile contractului de atribuire in gestiune a serviciului, ale regulamentului de organizare a serviciului de transport sau, dupa caz, ale metodologiei de autorizare si efectuare a transportului in regim de inchiriere, respectiv, privind legalitatea, siguranta serviciului, calitatea si continuitatea serviciului sau protectia clientului si a mediului;".
16. La articolul 143 alineatul (5), litera a) se abroga.
17. La articolul 25, alineatele (1) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 25
(1) Transportul in regim de inchiriere este serviciul de transport de persoane executat cu un autoturism cu conducator auto, pus la dispozitia clientului pe baza de contract pentru efectuarea serviciului, tarifat pe ora sau pe zi, cu plata anticipata a prestatiei contractate, pe baza de documente fiscale, conform prezentei legi. Transportul in regim de inchiriere se realizeaza pe orice traseu, la cererea expresa a clientului, cu obligatia revenirii autovehiculului in localitatea de autorizare dupa efectuarea transportului respectiv, conform contractului. Conducatorul auto trebuie sa detina certificatul de atestare a pregatirii profesionale si sa fie angajat al transportatorului autorizat.
. . . . . . . . . .
(7) Pentru executarea serviciului de inchiriere de autoturisme, la bordul autoturismului trebuie sa existe urmatoarele documente sau insemne, respectiv:
a) certificatul de inmatriculare al autoturismului cu anexa privind inspectia tehnica periodica valabila;
b) asigurarea persoanelor si a bunurilor acestora pentru riscuri ce cad in sarcina transportatorului autorizat;
c) asigurarea obligatorie de raspundere civila auto;
d) contractul de inchiriere a autoturismului si documentele de plata anticipata a serviciului."
18. La articolul 37 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier."
19. La articolul 55 punctul 3, litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) aplicabila persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de marfuri cu un autovehicul, fara respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, dupa caz, ale art. 7 alin. (3)."
20. In tot cuprinsul legii, sintagma "serviciul de transport in regim de inchiriere" se inlocuieste cu sintagma "transport in regim de inchiriere".


Articolul II
(1) Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. exercita atributiile ce revin potrivit Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatilor administratiei publice locale, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti, referitoare la autorizarea si efectuarea transportului in regim de inchiriere.
(2) In realizarea atributiilor prevazute la alin. (1), Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. este autoritate de autorizare.


Articolul III
(1) Autorizatiile pentru efectuarea transportului in regim de inchiriere, valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, isi pastreaza valabilitatea 5 ani de la ultima viza aplicata.
(2) Copiile conforme ale autorizatiilor pentru efectuarea transportului in regim de inchiriere, valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, isi pastreaza valabilitatea pana la expirare.


Articolul IV
(1) Prevederile art. I si II intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) In termenul prevazut la alin. (1), Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. elaboreaza metodologia de autorizare si efectuare a transportului in regim de inchiriere, care va fi publicata pe site-ul acesteia.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) dispozitiile art. I pct. 19 intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice