din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4269 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019

INTEGRAL: Procedura privind modalitatea de ducere la indeplinire a atributiilor ANAF in domeniul sanctiunilor internationale, din 12.07.2019


Publicata in Monitorul Oficial nr. 583 din 16.07.2019 si aprobata prin Ordinul 1984/2019

CAPITOLUL I
Dispozitii generale


ARTICOLUL 1
Obiectul procedurii
Procedura defineste activitatile desfasurate de directiile de specialitate din cadrul aparatului central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv prin directiile regionale vamale si unitatile subordonate acestora, in vederea dispunerii si aplicarii masurilor de blocare a fondurilor sau a resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute sau se afla sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor fizice sau juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, inclusiv a fondurilor sau a resurselor economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, sau de revocare a masurilor dispuse.


ARTICOLUL 2
Atributiile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
In aplicarea prezentei proceduri, structurile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala desfasoara urmatoarele activitati:
a) monitorizarea actelor internationale prin care se instituie sanctiuni internationale;
b) publicitatea si comunicarea actelor internationale prin care se instituie sanctiuni internationale;
c) gestionarea din oficiu a informatiilor si solutionarea instiintarilor privind persoanele sau entitatile desemnate de regimurile de sanctiuni internationale;
d) identificarea persoanelor sau entitatilor desemnate de regimurile de sanctiuni internationale si a fondurilor sau resurselor economice detinute de acestea;
e) analizarea informatiilor colectate cu privire la persoanele sau entitatile desemnate de regimurile de sanctiuni internationale;
f) identificarea sau individualizarea fondurilor sau resurselor care fac obiectul sanctiunilor internationale;
g) emiterea ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale;
h) aplicarea ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale;
i) solutionarea contestatiilor formulate impotriva ordinelor de blocare a fondurilor sau resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale;
j) autorizarea unor tranzactii pentru protejarea drepturilor tertilor;
k) autorizarea unor tranzactii pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate;
l) administrarea bunurilor carora li se aplica sanctiuni internationale;
m) crearea si gestionarea bazei de date centralizate cu privire la fonduri si resurse economice blocate;
n) monitorizarea periodica a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale;
o) revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale atunci cand masura dispusa nu se mai justifica;
p) constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.


CAPITOLUL II
Monitorizarea, publicitatea si comunicarea actelor prin care se instituie sanctiuni internationale


ARTICOLUL 3
Monitorizarea actelor prin care se instituie sanctiuni internationale
(1) In vederea monitorizarii actelor internationale prin care se instituie sanctiuni internationale Directia generala de strategie si relatii internationale desfasoara urmatoarele activitati:
a) urmareste saptamanal site-ul Organizatiei Natiunilor Unite (ONU), al Uniunii Europene (UE) si Monitorul Oficial al Romaniei, in vederea identificarii actelor prin care se instituie sanctiuni internationale, respectiv rezolutiile ONU, regulamente, decizii, pozitii comune si alte instrumente juridice ale UE, precum si alte acte publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I;
b) urmareste saptamanal lista consolidata a regimurilor sanctionatorii publicate in Jurnalul Oficial UE prin accesarea linkului dedicat de pe site-ul Comisiei Europene.
(2) Directia generala de informatii fiscale, in exercitarea atributiilor in domeniul blocarii fondurilor si resurselor economice, desfasoara urmatoarele activitati:
a) primeste comunicarile Oficiului pentru Implementarea Sanctiunilor Internationale in domeniul blocarii fondurilor si resurselor economice, direct sau prin presedintele Consiliului Interinstitutional privind Implementarea Sanctiunilor Internationale din cadrul Ministerului Afacerilor Externe;
b) asigura comunicarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu Ministerul Afacerilor Externe, in vederea participarii la sedintele Consiliului Interinstitutional privind Implementarea Sanctiunilor Internationale si, in functie de subiectele supuse dezbaterilor, invita alte directii de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


ARTICOLUL 4
Publicitatea si comunicarea actelor prin care se instituie sanctiuni internationale
(1) Ulterior identificarii actelor prin care se instituie sau revoca regimuri sanctionatorii, Directia generala de strategie si relatii internationale desfasoara urmatoarele activitati:
a) transmite Directiei generale de informatii fiscale pe adresa de e-mail [email protected] informatii cu privire la instituirea sau revocarea sanctiunilor internationale si asupra actualizarii listei consolidate a regimurilor sanctionatorii publicate in Jurnalul Oficial UE;
b) solicita Serviciului comunicare, relatii publice si mass- media publicarea pe pagina de internet a institutiei, in sectiunea special creata, a actelor prin care se instituie sau se revoca sanctiuni internationale de blocare de fonduri sau resurse economice obligatorii in Romania si a listei consolidate actualizate a regimurilor sanctionatorii publicate in Jurnalul Oficial UE;
c) notifica Directia generala de informatii fiscale, Directia generala antifrauda fiscala, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala executari silite cazuri speciale, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala a Vamilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, directiile regionale vamale si unitatile subordonate acestora cu privire la actualizarea listei consolidate a regimurilor sanctionatorii.
(2) Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media verifica solicitarea primita si transmite, in termen de doua zile de la primire, Centrului National de Informatii Financiare actele si lista consolidata, in vederea publicarii acestora in sectiunea dedicata sanctiunilor internationale, pe pagina de internet a institutiei.


CAPITOLUL III
Solutionarea instiintarilor si raportarilor privind persoane sau entitati desemnate


ARTICOLUL 5
Obligatia de instiintare
Directia generala de informatii fiscale primeste informatii privind persoanele sau entitatile desemnate de regimurile de sanctiuni internationale din urmatoarele surse:
a) instiintarile privind fonduri si resurse economice detinute de persoane sau entitati desemnate, transmise conform art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre orice persoana de pe teritoriul national;
b) informatii privind fonduri si resurse economice care se afla in proprietatea, sunt detinute sau aflate sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor fizice ori juridice care au fost identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, inclusiv privind fondurile sau resursele economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, transmise de catre Directia generala antifrauda fiscala, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala executari silite cazuri speciale, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala a Vamilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, directiile regionale vamale si unitatile subordonate acestora, identificate ca urmare a activitatii specifice desfasurate de acestia, inclusiv informatiile receptionate de acestea;
c) raportarile persoanelor fizice si juridice efectuate conform art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) instiintari primite prin Serviciul informatii clasificate.


ARTICOLUL 6
Comunicarea instiintarilor si raportarilor privind persoane sau entitati desemnate
(1) Instiintarile si raportarile prevazute la art. 5 lit. a) -c) privind fonduri si resurse economice detinute de entitati desemnate sunt primite de Directia generala de informatii fiscale astfel:
a) direct, prin registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, sau la adresa de e-mail [email protected];
b) prin intermediul Directiei generale antifrauda fiscala, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale executari silite cazuri speciale, Directiei Generale a Vamilor, directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv al directiilor regionale vamale si unitatilor subordonate acestora.
(2) Structurile mentionate la alin. (1) lit. b) au obligatia redirectionarii de indata a instiintarii catre Directia generala de informatii fiscale.
(3) La primirea unei instiintari, Directia generala de informatii fiscale analizeaza daca Agentia Nationala de Administrare Fiscala are sau nu calitatea de autoritate competenta in solutionarea acesteia.
(4) In cazul in care se constata ca instiintarea primita nu face obiectul domeniului de competenta al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de informatii fiscale transmite instiintarea primita catre autoritatea competenta in solutionarea acesteia sau, in situatia in care aceasta nu poate fi identificata, catre Ministerul Afacerilor Externe.
(5) In cazul in care se constata ca instiintarea intra in competenta Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de informatii fiscale ia masurile necesare in scopul identificarii persoanelor sau entitatilor vizate de instiintare.


ARTICOLUL 7
Identificarea persoanelor sau entitatilor desemnate
(1) Identificarea presupune cunoasterea urmatoarelor date:
a) in cazul persoanelor fizice: nume si prenume, codul numeric personal, adresa de rezidenta sau adresa de rezidenta temporara inregistrata la structurile Ministerului Administratiei si Internelor, data nasterii sau alte date de identificare colectate de autoritatile publice nationale si internationale;
b) in cazul altor entitati: denumirea, codul unic de inregistrare atribuit de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, atunci cand entitatea este inregistrata fiscal, sau codul de inregistrare atribuit de statul sau de rezidenta, in cazul altor entitati juridice neinregistrate fiscal.
(2) Informatiile necesare identificarii se obtin prin efectuarea de verificari in bazele de date ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in bazele de date la care Agentia Nationala de Administrare Fiscala are acces, precum si prin solicitarea sprijinului Oficiului pentru Implementarea Sanctiunilor Internationale din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, precum si oricaror altor autoritati, institutii publice sau entitati care detin informatii cu privire la fonduri si resurse economice aflate in proprietatea, detinute sau avute sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor sau entitatilor desemnate, inclusiv cu privire la fondurile si resursele economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate.


ARTICOLUL 8
Transmiterea unor solicitari
In vederea obtinerii de informatii suplimentare sau a clarificarii situatiei de fapt, Directia generala de informatii fiscale poate transmite solicitari despre persoane sau entitati desemnate de regimurile de sanctiuni internationale catre Centrul National de Informatii Financiare, Directia generala executari silite cazuri speciale, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala a Vamilor, Directia generala antifrauda fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si catre orice alte autoritati, institutii publice sau entitati care detin informatii cu privire la fonduri si resurse economice detinute sau avute sub control, direct sau indirect, de persoane sau entitati desemnate, inclusiv cu privire la fondurile si resursele economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate.


ARTICOLUL 9
Atributiile autoritatilor competente
(1) In 48 de ore de la primirea solicitarii mentionate la art. 8 de la Directia generala de informatii fiscale, directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua urmatoarele masuri, conform competentelor ce le revin:
a) Directia generala antifrauda fiscala, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala executari silite cazuri speciale si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili:
- identifica persoane sau entitati desemnate, care fac obiectul solicitarii Directiei generale de informatii fiscale, in propriile evidente si baze de date, in functie de datele de identificare existente sau, daca acestea nu sunt suficiente, pe baza similitudinilor de nume sau prenume;
- identifica, prin structurile teritoriale coordonate metodologic, bunurile care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor sau entitatilor, precum si locatiile unde acestea se gasesc;
- consulta bazele de date disponibile pentru identificarea partenerilor comerciali, entitatilor afiliate, precum si a altor persoane care au legatura cu bunuri detinute sau avute sub control de persoane sau entitati desemnate, in vederea identificarii tuturor bunurilor care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor si entitatilor care fac obiectul solicitarii Directiei generale de informatii fiscale;
- identifica din evidentele contabile ale tertilor sumele datorate de catre acestia persoanelor sau entitatilor desemnate, precum si datele de identificare a tertilor, respectiv fondurile si resursele economice detinute de acestea pe teritoriul national;
- solicita informatii de la terti in scopul identificarii bunurilor, inclusiv a fondurilor si resurselor economice;
- se deplaseaza la locatiile identificate ca domiciliu sau sediu ale persoanei sau entitatii desemnate, persoanelor afiliate sau aflate in legatura cu bunuri detinute sau avute sub control de persoane sau entitati desemnate, precum si in locatiile unde se afla bunuri detinute sau avute sub control de persoane sau entitati desemnate, in vederea identificarii bunurilor si constatarii starii de fapt, conform solicitarii Directiei generale de informatii fiscale;
- verifica documente comerciale, fiscale, financiare si contabile, precum si orice alte documente, in scopul identificarii bunurilor, inclusiv a fondurilor si resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor sau entitatilor desemnate;
- efectueaza verificari la terti in vederea identificarii sumelor datorate de acestia persoanelor sau entitatilor desemnate, precum si obtinerii oricaror informatii pe care le au cu privire la bunuri sau resurse economice detinute sau aflate sub controlul persoanelor sau entitatilor desemnate, inclusiv cu privire la alte circumstante legate de acestea, sau cu privire la persoanele care, in orice mod, au legatura cu aceste bunuri;
- efectueaza orice alte activitati specifice, conform atributiilor si competentelor, care au drept scop obtinerea oricaror informatii cu privire la persoanele sau entitatile desemnate;
- transmite Directiei generale de informatii fiscale rezultatele verificarilor efectuate, inclusiv in format electronic pe adresa de e-mail [email protected];
b) Directia Generala a Vamilor:
- identifica persoane sau entitati desemnate, care fac obiectul solicitarii Directiei generale de informatii fiscale, in propriile evidente si baze de date, in functie de datele de identificare existente sau, daca acestea nu sunt suficiente, pe baza similitudinilor de nume sau prenume;
- identifica bunurile care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul persoanelor sau entitatilor desemnate, aflate sub supraveghere vamala;
- instituie masuri specifice de supraveghere vamala, in vederea aplicarii masurilor restrictive prevazute de regulamentele, deciziile si rezolutiile care instituie regimuri sanctionatorii;
- transmite Directiei generale de informatii fiscale rezultatele verificarilor efectuate, inclusiv in format electronic pe adresa de e-mail [email protected].
(2) Centrul National de Informatii Financiare, la cererea Directiei generale de informatii fiscale, interogheaza bazele de date detinute, conform solicitarilor formulate, si transmite, inclusiv in format electronic pe adresa e-mail [email protected], Directiei generale de informatii fiscale rezultatele verificarilor efectuate.
(3) In formularea solicitarilor catre alte autoritati, institutii publice sau entitati, Directia generala de informatii fiscale poate avea in vedere date gestionate de:
- Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, privind bunurile imobile aflate in patrimoniul persoanei sau entitatii desemnate;
- Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, privind bunurile mobile reprezentand vehicule inmatriculate in Romania, aflate in patrimoniul persoanei sau entitatii desemnate;
- Autoritatea Navala Romana, privind bunurile mobile reprezentand nave de tip transport sau agrement;
- Autoritatea Aeronautica Civila Romana, privind bunurile mobile reprezentand aeronave de tip transport sau agrement;
- Depozitarul Central, cu privire la detinerile persoanei sau entitatii desemnate;
- Oficiul National al Registrului Comertului, privind actiunile si partile sociale detinute de catre persoana sau entitatea desemnata la societati comerciale;
- orice alte autoritati, institutii publice sau entitati (administratori ai fondurilor de investitii, fondurilor de pensii, societati de servicii de intermediere financiara, societati de administrare a investitiilor, brokeri etc.) care pot detine informatii cu privire la fonduri sau resurse economice detinute de persoane sau entitati desemnate.


ARTICOLUL 10
Analiza informatiilor obtinute
(1) Directia generala de informatii fiscale realizeaza o analiza unitara a datelor obtinute direct sau ca urmare a solicitarilor efectuate.
(2) In cazul identificarii unor bunuri sau resurse economice aflate in proprietatea, detinute sau avute sub controlul, direct sau indirect, unor persoane sau entitati desemnate, inclusiv a unor fonduri si resurse economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, Directia generala de informatii fiscale va formula o propunere motivata de emitere a ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice ale persoanelor sau entitatilor desemnate, pe care o va transmite Directiei generale juridice.
(3) In situatia unor omonimii sau atunci cand fondurile sau resursele economice nu se afla in proprietatea si nu sunt detinute sau aflate sub controlul, direct sau indirect, al unor persoane fizice sau juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate sau nu sunt derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoane fizice sau juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, Directia generala de informatii fiscale va comunica rezultatul analizei persoanei care a transmis informatiile conform art. 5.


CAPITOLUL IV
Emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale


ARTICOLUL 11
Emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice
(1) Directia generala juridica, la propunerea motivata a Directiei generale de informatii fiscale, procedeaza la intocmirea, in termen de 3 zile de la primire, a proiectului de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind blocarea fondurilor si resurselor economice care se afla in proprietatea, sunt detinute de sau se afla sub controlul, direct sau indirect, al persoanelor fizice ori juridice care au fost identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, inclusiv a fondurilor si resurselor economice derivate ori generate din bunuri detinute sau controlate de persoanele fizice ori juridice identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, sau, dupa caz, de revocare a masurilor dispuse anterior.
(2) In vederea intocmirii proiectului de ordin privind blocarea fondurilor si resurselor economice, Directia generala juridica poate solicita informatii suplimentare si clarificari cu privire la propunerea formulata de Directia generala de informatii fiscale, in termen de o zi de la primirea acesteia. Directia generala de informatii fiscale, in situatia detinerii informatiilor ce fac obiectul solicitarii Directiei generale juridice, le va transmite in termen de o zi de la solicitare. In situatia in care Directia generala de informatii fiscale nu detine informatiile solicitate, va proceda la solicitarea de informatii suplimentare de la alte autoritati, institutii publice sau entitati; in aceasta situatie, termenul de emitere al proiectului de ordin privind blocarea fondurilor si resurselor economice se prelungeste pana la obtinerea informatiilor solicitate, dupa caz.
(3) Proiectul de ordinul este avizat de catre Directia generala juridica, Directia generala de informatii fiscale si Directia generala executari silite cazuri speciale si, dupa caz, in limita competentelor ce le revin, potrivit activitatilor subsecvente elaborarii proiectului de ordin desfasurate, de directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala Antifrauda Fiscala si Directia Generala a Vamilor.
(4) Proiectul de ordin este inaintat de catre Directia generala juridica catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in vederea semnarii acestuia.


ARTICOLUL 12
Publicitatea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice
(1) Directia generala juridica face demersuri si urmareste publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordinului, in termen de 3 zile de la data emiterii.
(2) Directia generala juridica comunica Serviciului comunicare, relatii publice si mass-media o copie a ordinului in vederea publicarii pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(3) Directia generala juridica transmite o copie a ordinului Serviciului Roman de Informatii si Serviciului de Informatii Externe, persoanelor sau entitatilor vizate de ordin, in masura in care este posibil, precum si directiilor de specialitate avizatoare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


CAPITOLUL V
Aplicarea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale


ARTICOLUL 13
Aplicarea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice
(1) Directia generala executari silite cazuri speciale, in termen de 24 de ore de la primirea ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice transmis de catre Directia generala juridica, va lua masurile necesare ducerii la indeplinire a blocarii fondurilor si resurselor economice indicate in ordin, prevederile art. 213 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator, numai in ceea ce priveste indisponibilizarea.
(2) Orice obstructionare in exercitarea activitatii de blocare a fondurilor si resurselor economice desfasurate potrivit legii de catre serviciile executari silite cazuri speciale regionale, precum si masurile legale dispuse sunt semnalate de catre acestea Directiei generale de executari silite cazuri speciale.


ARTICOLUL 14
Blocarea fondurilor sau resurselor economice
(1) Serviciile de executare silita cazuri speciale regionale din cadrul Directiei generale executari silite cazuri speciale procedeaza la blocarea, fara intarziere, a fondurilor si resurselor economice indicate in ordinul de blocare transmis.
(2) In vederea blocarii fondurilor si resurselor economice prevazute la alin. (1), serviciile de executare silita cazuri speciale regionale vor transmite copii certificate ale ordinului de blocare tuturor institutiilor publice si private care gestioneaza informatii despre aceste bunuri si venituri, pentru notarea blocarii, pana la primirea de noi dispozitii.
(3) In cazul in care sunt blocate bunuri mobile sau imobile de catre serviciile executari silite cazuri speciale regionale, acestea se predau printr-un document administrativ autoritatilor sau institutiilor publice competente in domeniul de activitate, in functie de natura bunurilor blocate si specificul activitatii.
(4) Autoritatile sau institutiile publice competente in gestionarea bunurilor mobile sau imobile blocate fac toate actele de conservare si administrare a bunurilor blocate in scopul impiedicarii deprecierii acestora, prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
(5) In situatia in care bunurile blocate constau in sume de bani in lei sau in valuta, titluri de valoare, obiecte din metale pretioase, pietre pretioase, obiecte de arta, colectii de valoare, acestea se ridica si se depun cel tarziu a doua zi lucratoare la unitatile specializate in gestionarea acestora sau la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
(6) In cazul in care se blocheaza bunuri care au un regim special de circulatie, serviciile de executare silita cazuri speciale regionale le predau de indata unitatilor specializate in gestionarea acestora.


ARTICOLUL 15
Gestionarea bunurilor sau resurselor economice blocate
(1) In situatia in care autoritatile sau institutiile publice competente in gestionarea bunurilor sau resurselor economice blocate nu pot realiza administrarea bunurilor blocate din motive temeinic justificate si propun motivat serviciilor de executare silita cazuri speciale regionale predarea bunurilor blocate in custodia altei persoane, se procedeaza de indata la identificarea unui custode.
(2) Custodele bunurilor poate fi orice persoana fizica sau juridica care activeaza in domeniul respectiv, cu care se incheie un contract de administrare a bunurilor blocate. Contractele pentru administrare trebuie sa precizeze suma stabilita pentru administrare, modul de atribuire a responsabilitatii pentru paguba produsa bunurilor in timpul administrarii, precum si limitele dreptului de administrare acordat.
(3) Custodele are urmatoarele responsabilitati in ceea ce priveste custodia si administrarea bunului blocat:
a) executa lucrari de reparatii la imobile, in vederea prevenirii deteriorarii acestora;
b) ia masuri pentru mentinerea in stare de functionare a utilajelor si echipamentelor date in custodie;
c) efectueaza cheltuieli pentru a asigura paza bunurilor primite in custodie;
d) administreaza bunurile blocate, chiriile, arenda si alte venituri obtinute din administrarea acestora, consemnand veniturile incasate la unitatile abilitate si depunand recipisa la Serviciul executari silite cazuri speciale regional;
e) indeplineste orice alte activitati stabilite de Serviciul executari silite cazuri speciale regional.


ARTICOLUL 16
Obligatiile custodelui
(1) Custodele primeste pentru responsabilitatile indeplinite o remuneratie, tinand seama de activitatea depusa si avandu-se in vedere urmatoarele aspecte:
a) caracteristicile specifice bunului dat in custodie;
b) conditiile pe care custodele trebuie sa le asigure pentru pastrarea, conservarea, mentinerea in stare de functionare a bunului;
c) capacitatea juridica a custodelui, persoana fizica sau persoana juridica;
d) valoarea bunului dat in custodie;
e) preturile de piata practicate in zona pentru depozitarea (pastrarea) bunurilor similare;
f) dificultatile intampinate in indeplinirea sarcinilor sale;
g) orice alte elemente relevante pentru evaluarea remuneratiei custodelui.
(2) Pentru acoperirea cheltuielilor legate de remuneratia custodelui si administrarea bunurilor se folosesc, in primul rand, sporurile si veniturile realizate pe durata administrarii acestora.
(3) In cazul in care sporurile sau veniturile nu exista sau nu sunt suficiente si nu poate fi identificata nicio alta sursa de acoperire a cheltuielilor de administrare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia generala executari silite cazuri speciale, poate decide vanzarea bunurilor sau a unei parti a acestora, efectuata in proportie strict necesara pentru acoperirea cheltuielilor.
(4) Valorificarea efectuata in conditiile mentionate mai sus se realizeaza de catre Directia generala executari silite cazuri speciale, dispozitiile Codului de procedura fiscala si ale actelor normative subsecvente aplicandu-se in mod corespunzator.


CAPITOLUL VI
Monitorizarea aplicarii masurilor de blocare a fondurilor si resurselor economice


ARTICOLUL 17
Monitorizarea aplicarii masurilor de blocare a fondurilor si resurselor economice
(1) Directia generala executari silite cazuri speciale are obligatia de a raporta trimestrial Directiei generale de planificare, monitorizare si sinteza modul in care sunt aplicate masurile dispuse prin ordinele de blocare a fondurilor si resurselor economice, dificultatile intampinate si orice alte situatii in legatura cu aceste masuri.
(2) Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza monitorizeaza modul in care sunt aplicate masurile dispuse prin ordinele de blocare a fondurilor si resurselor economice si comunica trimestrial o sinteza a acestor masuri catre Directia generala de informatii fiscale.
(3) Directia generala de informatii fiscale informeaza Ministerul Afacerilor Externe, semestrial sau ori de cate ori este nevoie, despre:
a) modul in care sunt aplicate sanctiunile internationale de blocare de fonduri sau resurse economice in domeniul propriu de competenta al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
b) incalcari ale aplicarii sanctiunilor internationale de blocare de fonduri sau resurse economice in domeniul propriu de competenta al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
c) cazuri aflate in curs de solutionare;
d) orice alte dificultati de aplicare a sanctiunilor internationale de blocare a fondurilor sau resurselor economice, conform competentelor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


ARTICOLUL 18
Evidenta sanctiunilor internationale si a masurilor luate
(1) In indeplinirea atributiilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind organizarea evidentei sanctiunilor internationale si a masurilor luate in aplicarea acestora, Directia generala de informatii fiscale, cu sprijinul Centrului National de Informatii Financiare, creeaza si gestioneaza aplicatia "Sanctiuni internationale" care cuprinde urmatoarele informatii:
a) persoanele si entitatile vizate de sanctiunile internationale, cu datele de identificare aferente, acolo unde acestea exista, conform listei consolidate;
b) date privind fondurile si resursele economice identificate ca apartinand sau fiind sub controlul persoanelor sau entitatilor vizate de sanctiunile internationale;
c) masurile de blocare a fondurilor si resurselor economice;
d) masurile de deblocare a fondurilor si resurselor economice;
e) instiintarile si raportarile primite, precum si masurile luate in scopul solutionarii acestora;
f) informarile primite de la autoritatile competente cu supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale;
g) cererile de autorizare a unor tranzactii si modul de solutionare a acestora;
h) contestatiile formulate impotriva ordinelor de blocare si modul de solutionare a acestora.
(2) In vederea constituirii si actualizarii bazei de date centralizate cu privire la fondurile si resursele economice blocate, Directia generala de informatii fiscale poate solicita, dupa caz, informatii autoritatilor si institutiilor cu atributii in supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale.
(3) Directia generala de informatii fiscale analizeaza periodic masurile dispuse prin ordinele de blocare, propunand revocarea acestora:
a) in situatia in care persoanele sau entitatile sunt de-listate;
b) cand constata, din oficiu, erori de identificare;
c) ca urmare a sentintelor definitive pronuntate de instantele de judecata;
d) orice alte cauze.
(4) In cazurile prevazute la alin. (3) revocarea masurilor dispuse se realizeaza cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor art. 11 si 12.


CAPITOLUL VII
Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala


ARTICOLUL 19
Competenta Comisiei permanente
Pentru analizarea contestatiilor, a cererilor privind autorizarea unor tranzactii, a cererilor de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, precum si a cererilor privind revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale se constituie o comisie permanenta la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


ARTICOLUL 20
Componenta Comisiei permanente
(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este formata din:
a) directorul general al Directiei generale juridice - presedinte, membru titular;
b) directorul general al Directiei generale de informatii fiscale - vicepresedinte, membru titular;
c) directorul general al Directiei generale executari silite cazuri speciale - membru titular;
d) directorul general al Directiei Generale a Vamilor - membru titular;
e) inspectorul general antifrauda al Directiei generale antifrauda fiscala - membru titular.
(2) In cazul absentei unuia dintre membri, la lucrarile Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va participa persoana desemnata in scris de acesta, functionar public de conducere din structura membrului titular, care ii va prelua atributiile si dreptul de vot si care nu are calitatea de membru titular.


ARTICOLUL 21
Functionarea Comisiei permanente
(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala functioneaza in prezenta tuturor membrilor, prin participarea acestora in mod direct sau in baza desemnarii.
(2) Sedintele Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sunt conduse de presedintele Comisiei permanente. In cazul absentei presedintelui Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, atributiile acestuia in cadrul Comisiei permanente vor fi exercitate de catre vicepresedintele Comisiei permanente. In cazul absentei unuia dintre membri, la sedintele Comisiei permanente va participa persoana desemnata de acesta, care nu are calitatea de membru titular.
(3) Secretariatul Comisiei permanente este asigurat de catre Directia generala de informatii fiscale, prin functionarii publici desemnati in acest sens.


ARTICOLUL 22
Convocarea Comisiei permanente
(1) In termen de 24 de ore de la primirea unei contestatii, a unei cereri privind autorizarea unor tranzactii, a unei cereri de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, precum si a unei cereri privind revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice, Directia generala de informatii fiscale, prin intermediul secretariatului Comisiei permanente, va transmite presedintelui Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala solicitarea de convocare a Comisiei permanente insotita de contestatia sau cererea depusa, impreuna cu documentatia anexata acesteia.
(2) In termen de 24 de ore de la primirea solicitarii din partea Directiei generale de informatii fiscale, presedintele Comisiei permanente, prin intermediul secretariatului Comisiei permanente, convoaca in scris Comisia permanenta.
(3) Directia generala de informatii fiscale va pune la dispozitia membrilor Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 3 zile de la convocare, documentele care fac obiectul convocarii sedintei, referatul cu propuneri de solutionare, documentele care au stat la baza emiterii ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice si, dupa caz, actele intocmite de catre serviciile de executare silita cazuri speciale regionale.
(4) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea solutionarii contestatiei si a cererilor prevazute la art. 19, poate solicita Directiei generale de informatii fiscale, suplimentar fata de referatul intocmit, alte documente sau informatii utile.
(5) In acelasi scop si pentru determinarea starii de fapt, Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate solicita, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, obtinerea de alte informatii necesare in solutionarea cauzei de la alte institutii, entitati sau autoritati publice, inclusiv prin consultarea Consiliului interinstitutional pentru implementarea sanctiunilor internationale.


ARTICOLUL 23
Hotararile Comisiei permanente
(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ia hotarari cu majoritate de voturi, care vor fi validate prin semnarea de catre toti membrii prezenti a procesului-verbal.
(2) In baza hotararii Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se emite proiectul deciziei, care se semneaza de catre toti membrii Comisiei permanente. Proiectul deciziei se inainteaza presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in vederea aprobarii.
(3) Dupa caz, in baza deciziei Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate emite ordin de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice.


ARTICOLUL 24
Participantii la sedintele Comisiei permanente
(1) La sedintele Comisiei permanente participa functionari publici din cadrul Directiei generale de informatii fiscale, care vor asigura secretariatul si vor consemna in procese-verbale aspectele analizate si toate deciziile adoptate in cadrul sedintelor.
(2) La sedintele Comisiei permanente va putea fi invitata, dupa caz, orice persoana fizica sau reprezentant al unei persoane juridice, entitati fara personalitate juridica, institutii sau autoritati publice care detine date sau informatii relevante necesare emiterii deciziei.
(3) Punctele de vedere exprimate de invitatii care participa la sedintele Comisiei permanente au caracter consultativ. Invitatii nu participa la luarea deciziei de catre Comisia permanenta.


CAPITOLUL VIII
Solutionarea unor sesizari sau cereri


ARTICOLUL 25
Sesizarile privind erori de identificare
(1) Sesizarile privind erori de identificare privind persoane sau entitati desemnate, precum si bunuri, depuse de orice persoana, sunt primite de Directia generala de informatii fiscale astfel:
a) direct, prin registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau la adresa de e-mail [email protected];
b) prin intermediul Directiei generale antifrauda fiscala, Directiei generale executari silite cazuri speciale, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, Directiei Generale a Vamilor, directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv al directiilor regionale vamale si unitatilor subordonate acestora.
(2) Structurile mentionate la alin. (1) lit. b) au obligatia ca, in termen de 24 de ore de la primirea sesizarii, sa o transmita Directiei generale de informatii fiscale.
(3) La primirea unei sesizari, Directia generala de informatii fiscale efectueaza verificarile necesare, putand solicita in acest scop informatii atat de la autorul sesizarii, cat si de la alte institutii si autoritati competente.
(4) In functie de rezultatele verificarilor efectuate, Directia generala de informatii fiscale poate formula o propunere motivata de modificare a ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice ale persoanelor si/sau entitatilor vizate de sesizare sau de revocare a masurilor dispuse initial, propunere pe care o va transmite Directiei generale juridice. In situatia in care in urma verificarilor efectuate nu au fost identificate date si informatii necesare modificarii sau revocarii ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice, Directia generala de informatii fiscale va comunica raspunsul persoanei interesate.
(5) Dispozitiile art. 11 si 12 se aplica si in cazul modificarii ordinului de blocare a fondurilor si resurselor economice ale persoanelor si entitatilor vizate de sesizare sau in cazul emiterii ordinului de revocare a masurilor dispuse initial.


ARTICOLUL 26
Cererea de revocare
(1) In situatia in care masurile restrictive internationale dispuse impotriva unei persoane sau entitati desemnate au incetat, aceasta poate solicita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala revocarea masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale.
(2) Cererea de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale se formuleaza in scris de catre reprezentantul legal sau imputernicitul entitatii supuse sanctiunilor internationale, in limba romana, in dublu exemplar, si se depune direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotita de toate documentele relevante necesare in vederea sustinerii acesteia.
(3) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator.


ARTICOLUL 27
Derogarea de la aplicarea sanctiunilor internationale
(1) Orice persoana interesata poate solicita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala acordarea unei derogari de la aplicarea sanctiunilor internationale.
(2) Cererea de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale se formuleaza in scris, in limba romana, in dublu exemplar, si se depune direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotita de documentele necesare in vederea sustinerii acesteia, fiind completata si semnata de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plata, de persoana imputernicita de acesta ori de platitorul sau beneficiarul transferului sau, dupa caz, de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate, si va cuprinde:
a) data, numele, adresa, datele de identificare si de contact ale persoanei care solicita derogarea;
b) rolul solicitantului in transferul de fonduri;
c) date privind platitorul (nume, adresa, date de identificare si de contact);
d) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al platitorului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
e) beneficiar (nume, adresa, date referitoare la cont);
f) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al beneficiarului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
g) circuitul platii (detalii despre alti prestatori de servicii de plata intermediari - nume, adrese, conturi, date de identificare si de contact);
h) suma transferata (echivalent euro, daca transferul se realizeaza in alte valute);
i) scopul transferului;
j) transferul se efectueaza printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par sa aiba legatura intre ele (detalii privind tranzactiile succesive, scadentare);
k) alte autorizatii si licente emise de autoritati ale statului roman sau ale unui alt stat membru UE;
l) descrierea imprejurarilor pentru care se solicita derogarea de la aplicarea sanctiunilor internationale conform prevederilor art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
m) declaratia pe propria raspundere a solicitantului conform careia cererea de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare;
n) alte informatii relevante pentru efectuarea transferului, data, numele si prenumele, functia si semnatura persoanei autorizate.
(3) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala decide asupra acordarii derogarii solicitate, dupa obtinerea, din partea Ministerului Afacerilor Externe, a avizului de conformitate cu dreptul international, ca urmare a solicitarii formulate de Directia generala de informatii fiscale.
(4) Raspunsul la solicitarea de derogare de la aplicarea sanctiunilor internationale, formulat in baza deciziei Comisiei permanente, se comunica de catre Directia generala de informatii fiscale solicitantului, cu respectarea prevederilor art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) La acordarea derogarii de la aplicarea sanctiunilor internationale, Agentia Nationala de Administrare Fiscala adopta toate masurile necesare pentru a evita utilizarea acesteia in scopuri incompatibile cu motivul acordarii, cu respectarea conditiilor prevazute in actele care instituie sanctiunea internationala respectiva.
(6) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator.


ARTICOLUL 28
Cererea de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate
(1) Cererile de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate se depun de catre prestatorul de servicii de plata al platitorului, de catre persoana imputernicita de acesta, de catre platitor sau de catre beneficiarul transferului, precum si de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate.
(2) Cererile de autorizare se formuleaza in scris, in limba romana, in dublu exemplar, si se depun direct la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala insotite de documentele necesare in vederea sustinerii acestora, fiind completate si semnate de reprezentantul legal al prestatorului de servicii de plata, de persoana imputernicita de acesta ori de platitorul sau beneficiarul transferului sau, dupa caz, de catre creditorii persoanelor si entitatilor desemnate. In situatia in care documentele sunt redactate intr-o limba straina se vor depune insotite de traducerea autorizata in limba romana.


ARTICOLUL 29
Continutul cererilor de autorizare
Cererile de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate cuprind:
a) data, numele, adresa, datele de identificare si de contact ale persoanei care solicita autorizarea;
b) rolul solicitantului in transferul de fonduri;
c) date privind platitorul (nume, adresa, date de identificare si de contact);
d) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al platitorului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
e) beneficiar (nume, adresa, date referitoare la cont);
f) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plata al beneficiarului (nume, adresa, date de identificare si de contact);
g) circuitul platii (detalii despre alti prestatori de servicii de plata intermediari - nume, adrese, conturi date de identificare si de contact);
h) suma transferata (echivalent euro, daca transferul se realizeaza in alte valute);
i) scopul transferului;
j) transferul se efectueaza printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par sa aiba legatura intre ele (detalii privind tranzactiile succesive, scadentare);
k) alte autorizatii si licente emise de autoritati ale statului roman sau ale unui alt stat membru UE;
l) descrierea imprejurarilor care determina incadrarea cererii in prevederile art. 22, respectiv art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
m) declaratia pe propria raspundere a solicitantului conform careia cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare;
n) alte informatii relevante pentru efectuarea transferului, data, numele si prenumele, functia si semnatura persoanei autorizate.


ARTICOLUL 30
Solutionarea cererii de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate
(1) Cererea de autorizare se solutioneaza prin decizie de catre Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in termenul prevazut la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate solicita solicitantului cererii de autorizare, in scris, clarificari cu privire la cerere sau documente.
(3) Clarificarile si documentele solicitate se depun la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in termen de 3 zile de la primirea solicitarii. In cazul cererilor de derogare pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, clarificarile si documentele solicitate se depun in termen de 24 de ore de la primirea solicitarii.
(4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), solicitantul are obligatia de a comunica in cuprinsul cererii de autorizare date de contact valabile, care sa permita o comunicare prompta cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(5) Decizia privind solutionarea cererilor de autorizare a unor tranzactii se comunica solicitantului de catre Directia generala de informatii fiscale, in termen de 3 zile de la emitere. In cazul cererilor de derogare pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, decizia privind solutionarea cererii se comunica cu respectarea termenului prevazut la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.


ARTICOLUL 31
Conditii de nulitate ale autorizarii
(1) Autorizarea devine nula in situatia in care informatiile solicitate nu sunt prezentate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, desi solicitantul are cunostinta de acestea, fapt care va fi considerat ca fiind o disimulare a adevarului.
(2) Autorizarea devine nula daca se constata faptul ca au fost omise, disimulate sau ascunse anumite informatii, in mod deliberat, din cauza solicitantului sau a altor persoane, al caror efect este de a denatura decizia de autorizare emisa de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(3) Autorizarea se acorda numai transferului indicat in cererea depusa. Solicitantul este direct responsabil de conformitatea cu reglementarile legale in vigoare a operatiunilor pe care le deruleaza, in situatia in care nu comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala toate informatiile aferente transferului.
(4) Solicitantul va renunta la orice beneficiu care poate surveni in baza acestei autorizari, daca ia cunostinta de elemente sau informatii noi, ulterioare intocmirii acestei autorizatii, de natura sa faca tranzactia incompatibila cu reglementarile europene sau nationale din acest domeniu.
(5) Solicitantul nu poate invoca aceasta autorizatie pentru a pune fondurile si resursele economice la dispozitia unei persoane sau entitati desemnate.
(6) Solicitantul declara pe propria raspundere faptul ca cererea de autorizare a transferului, inclusiv transferul in sine, nu este contrara dispozitiilor actelor normative europene si nationale in vigoare.
(7) In situatia in care transferul de fonduri se efectueaza prin intermediari, solicitantul raspunde in mod direct pentru corectitudinea si veridicitatea tuturor datelor comunicate catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si pentru faptul ca intermediarul respecta toate reglementarile europene si nationale din domeniu.
(8) Solicitantul raspunde in mod direct pentru corectitudinea si veridicitatea tuturor datelor comunicate catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(9) Pentru oricare din situatiile prezentate anterior, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este exonerata de orice raspundere ulterioara.


CAPITOLUL IX
Solutionarea contestatiilor


ARTICOLUL 32
Posibilitatea de contestare
(1) Impotriva ordinului de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, deciziilor de respingere a cererilor avand ca obiect autorizarea unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, deciziei de respingere a cererii de revocare, precum si impotriva cererilor privind sesizarea erorilor de identificare se poate formula contestatie potrivit prezentului capitol.
(2) Contestatia este o cale administrativa de atac, are caracterul unei plangeri prealabile si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale prin emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau a resurselor economice, a deciziei de respingere a cererii de autorizare a unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, a deciziei de respingere a cererii de revocare sau a deciziei privind sesizarea erorilor de identificare.
(3) Contestatia formulata impotriva ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice, impotriva deciziei de respingere a cererilor de autorizare a unor tranzactii conform art. 22 si 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva deciziei de respingere a cererii de revocare sau impotriva deciziei privind sesizarea erorilor de identificare se solutioneaza prin decizie a Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


ARTICOLUL 33
Forma si continutul contestatiei
(1) Contestatia se formuleaza in scris si cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul acesteia;
c) motivele de fapt si de drept;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
e) semnatura contestatarului sau a imputernicitului acestuia. Dovada calitatii de imputernicit a contestatarului, persoana fizica sau juridica, se face potrivit legii.
(2) Contestatia se depune la registratura Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


ARTICOLUL 34
Analiza contestatiei
(1) Comisia permanenta constituita la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala analizeaza modul de incadrare al contestatiei in prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Daca se constata neindeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru incadrarea ca plangere prealabila, contestatia se respinge fara a se proceda la analiza pe fond a acesteia.
(2) Comisia permanenta analizeaza contestatia in raport cu sustinerile formulate de contestatar, cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la dosarul cauzei.
(3) Comisia permanenta poate solicita, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati publice.
(4) Comisia permanenta analizeaza si probele noi depuse de contestatar sau imputernicitii acestuia in sustinerea cauzei pe parcursul solutionarii contestatiei.
(5) Contestatia poate fi retrasa de contestatar pana la solutionarea acesteia. Comisia permanenta va lua act de retragerea contestatiei, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, care va transmite Comisiei permanente adresa prin care contestatarul retrage contestatia, in termen de 48 de ore de la data inregistrarii la Directia generala de informatii fiscale.


ARTICOLUL 35
Solutionarea contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare a tranzactiilor pentru protejarea drepturilor tertilor sau pentru valorificarea unor drepturi ale persoanelor si entitatilor desemnate
(1) In cazul contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare, Directia generala de informatii fiscale va pune la dispozitia membrilor Comisiei permanente astfel convocate contestatia si documentele justificative depuse de catre solicitant impreuna cu solicitarea de reunire a Comisiei permanente, in termen de 24 de ore de la inregistrarea acesteia.
(2) Comisia permanenta analizeaza contestatia in raport cu respectarea conditiilor de nulitate ale autorizarii, obligatiile speciale ale persoanei care solicita si primeste autorizarea, sustinerile formulate de catre solicitant, cu dispozitiile legale invocate de catre acesta si cu documentele existente la dosar.
(3) Comisia permanenta poate solicita, prin intermediul Directiei generale de informatii fiscale, pentru lamurirea cauzei, punctul de vedere al directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si autoritati publice.
(4) Comisia permanenta poate solicita, prin Directia generala de informatii fiscale, pentru lamurirea cauzei, orice alte acte, documente, date, informatii sau verificari necesare in vederea solutionarii contestatiei.
(5) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator in cazul solutionarii contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare.


ARTICOLUL 36
Termenul de emitere a deciziei privind solutionarea cererilor de autorizare
(1) Termenul de emitere a deciziei privind solutionarea cererii de acordare a derogarii va avea in vedere cele doua situatii prevazute de art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:
a) in termen de 15 zile de la primirea acesteia, daca prin lege speciala nu se prevede altfel;
b) in cazul in care se solicita derogarea pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, raspunsul autoritatii competente se comunica in termen de 5 zile de la primirea cererii.
(2) La acordarea derogarii, se vor adopta toate masurile necesare pentru a se evita utilizarea acesteia in scopuri incompatibile cu motivul acordarii, cu respectarea conditiilor prevazute in actele care instituie sanctiunea internationala respectiva.
ARTICOLUL 37
Solutionarea contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de revocare a masurilor dispuse
(1) In cazul contestatiei formulate impotriva cererii de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale, Directia generala de informatii fiscale va pune la dispozitia membrilor Comisiei permanente constituite la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala convocate contestatia si documentele justificative depuse de catre solicitant impreuna cu solicitarea de convocare a Comisiei permanente, in termen de 24 de ore de la inregistrarea acesteia.
(2) Prevederile art. 22 si 23 se aplica in mod corespunzator in cazul solutionarii contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de revocare a masurilor dispuse prin ordinul de blocare a fondurilor si resurselor economice in domeniul sanctiunilor internationale.


ARTICOLUL 38
Decizia de solutionare a contestatiei
(1) Decizia de solutionare a contestatiei se emite in forma scrisa si va cuprinde: preambulul, considerentele si dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde numarul deciziei si data la care a fost emisa, datele de identificare ale persoanei sau entitatii vizate de ordinul de blocare sau, dupa caz, de cerere, numarul de inregistrare al contestatiei sau cererii si obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt si de drept care au stat la baza emiterii deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde solutia pronuntata, calea de atac si termenul in care aceasta poate fi exercitata.
(5) Decizia se intocmeste in 2 (doua) exemplare. Un exemplar din decizia de solutionare este comunicat contestatorului, iar un exemplar este pastrat de catre Directia generala de informatii fiscale.


ARTICOLUL 39
Solutii asupra contestatiei
(1) Prin decizie, contestatia va putea fi admisa, in totalitate sau in parte, ori respinsa.
(2) In cazul admiterii contestatiei se decide, dupa caz, revocarea totala sau partiala a ordinului atacat.
(3) Prin admiterea contestatiei formulate impotriva deciziei de respingere a cererii de autorizare a unor tranzactii se admite, in totalitate sau in parte, dupa caz, cererea privind autorizarea unor tranzactii. In caz contrar, cererea privind autorizarea unor tranzactii este respinsa.


ARTICOLUL 40
Comunicarea deciziei de solutionare si calea de atac
(1) Decizia de solutionare se comunica contestatorului sau, dupa caz, persoanei care a depus cererea, potrivit procedurii prevazute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Decizia privind solutionarea cererii pentru obtinerea derogarii se comunica solicitantului de catre Directia generala de informatii fiscale, in conditiile prevazute la alin. (1) si (2) ale prezentului articol, in termen de 15 zile de la primirea acesteia, iar in cazul in care se solicita derogarea pentru satisfacerea unor necesitati de baza sau pentru motive umanitare, raspunsul se comunica in termen de 5 zile de la inregistrarea cererii.
(3) Decizia emisa in solutionarea contestatiei sau cererii poate fi atacata la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta, in termenul prevazut de lege.


CAPITOLUL X
Sanctiuni


ARTICOLUL 41
Contraventii
(1) Atat inainte, cat si dupa emiterea ordinului de blocare a fondurilor sau resurselor economice, Directia generala antifrauda fiscala va intreprinde verificari in vederea constatarii existentei sau inexistentei elementelor constitutive ale contraventiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, iar, in caz afirmativ, aplica sanctiunile legale.
(2) Dispoziti i le Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice